globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati 996 - třídění pístů
18.6.2021 v 11:25
Zkusím to tady i když moc nevěřím, že se to tu rozlouskne...
Motor 996 ccm , čtyřventil. Válce nikasil. Písty jsou párovaný s válcema. Píst označený např. B, musí přijít do válce označeného B, nikam jinam. Potud vše v pořádku.
V katalogu náhradních dílů je pro píst jen jedno objednací číslo (stejně pro válec), i když očekávám min. tři rozměrový skupiny pístů ( a tomu odpovídajích válců, resp naopak).
Manuál neuvádí (nebo jsem to nenašel), rozměry jednotlivých skupin.
Netušíte kde sehnat ty průměry pístů podle skupin? A jak to eventuelně objednat?

Díky

Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 16:25 | Nahoru | #1
ja bych valce zmeřil a podle toho objednal píst , písmena budou zasebou po setinach, tabulka rozmerů bude v servisním manualu,

1 reakcí na tento příspěvek Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 22:51 | Nahoru | #2
A proč je potřeba měnit písty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 22:56 | Nahoru | #3
Kohlstein> Protože nikasil by zasloužil přehonovat, tak aby byla vůle píst válec v cajku.
Jde o to, o kolik je céčkovej píst větší než béčkovej a jestli takový zeslabení unese nikasil válce.

Naposledy editováno 18.06.2021 23:02:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 23:27 | Nahoru | #4
honzabiker> A, B, C bývá obvykle po setině mm. O tloušče nikasilu máš zkreslené představy, ta vrstva bývá tak 0,1 -0,2mm. Ale třeba ani Wossner nemá jiný píst, než A:


Naposledy editováno 18.06.2021 23:27:33

(reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 23:39 | Nahoru | #5
Kohlstein> Zatím se s tím seznamuju. Po stovkách je dost jemný třídění, ne?
Jakože A píst by byl třeba 97,94, béčko 97,95, céčko 97,96?
V tom katalogu od wosnera jsou písty pro m900 po milimetru, což je zase hrubý...
Jsem nějakej zmatenej...

Naposledy editováno 18.06.2021 23:45:46

Ducati 996 - třídění pístů

18.6.2021 v 23:47 | Nahoru | #6
Navíc v katalogu ND je jen jedno číslo pro píst. Bez ohledu na rozměr, resp.zatřídění....

Naposledy editováno 19.06.2021 00:09:31

1 reakcí na tento příspěvek Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 06:23 | Nahoru | #7
nazory se ruzni, ale mam pocit ze nicasil nemuzes prehonovat tak aby to chtelo vetsi pist, tam uz je potreba novej nicasil.
Da se obnovit honovani (deglaze), ale pak by mely stacit jen novy pistni krouzky.

Kdybych kupoval novy pisty, radsi bych to delal i s novym nicasilem, uz je tam vetsi risk vyhozenejch penez.

(reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 07:04 | Nahoru | #8
Stev> Začíná mi to taky tak vycházet.... . V Kč je to dost přes 20k.

Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 09:35 | Nahoru | #9
Taky bych nedělal něco, co je naprosto zbytečné.

Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 11:03 | Nahoru | #10
Jestli neni nikasil poškozenej a ovalita je v toleranci tak je novej nikasil jen vyhozený penize.
Pokud to máš jen vyblejskaný tak si to u někoho nech přejet kartáčem aby ti obnovil strukturu.
Jednoduše velikost pistu se mění jen když se dělá nový nikasil to se pak musí spárovat rozměr válece s rozměrem pístu. Jinak se dává píst furt stejné velikosti připadně se mění jen kroužky pokud neni píst poškozený a je v toleranci. Starý monster může mít ještě vložku, proto odstupňování po mm.
V katalogu asi mají jen čislo pro píst a když ho objednávají tak specifikujou jestli chtějí A B nebo C zavolal bych nebo bych si zašel k dealerovi ducati tam by ti měli řict jak to je.

Naposledy editováno 19.06.2021 11:56:38

Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 15:31 | Nahoru | #11
Jasný, proč to celý řeším je, že i když válec je do stovky (ovalita i kuželovitost) , vůle píst válec je v toleranci, kruhy mají v zámku vůli přesně mezi montáží a mezí pro výměnu, tak v místě, kam dobíhá dno pístu při hú, jsou ve válci zvláštní stopy. Nikasil není vydřenej nebo vysypanej ale nehtem je to cejtit.

Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 15:49 | Nahoru | #12
Na motorce je propustnej filtr, full systém arrow, jiná mapa. Nabohacená fest. Takže počítám, že teplotně je na tom motor jinak (studenější) a to opotřebení ukazuje na piston slap z důvodu nedostatečnýho "roztažení" pístu ve válci.
Jsem mrdal a to studený počasí, kdy jsem to vytáhnul, tomu nepřispělo.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 16:16 | Nahoru | #13
Ty jo, ja bych to asi neresil... a nebo jestli nutne potrebujes utratit prachy tak bych tam vrtnul co se vejde a novy pisty :D

Tomu, ze bys tomu ublizil jezdenim na bohatou mapu neverim, ono kdyz je bohata tak, ze by to delalo problemy tak to by to ani nejelo, chcipalo na volnobeh atd...

(reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

19.6.2021 v 16:39 | Nahoru | #14
assassin> Jen ježděním na bohatou mapu samozřejmě ne ale jako jeden z faktorů by to bejt mohlo... nižší teplotní zatížení pístu...

1 reakcí na tento příspěvek Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 12:14 | Nahoru | #15
Nevím jestli to zkresluje fotka ale není ten válec probarvený? To poškození je jen na straně výfukového ventilu? Mám na M900 naladěno na lambdu 0.8 a po více než 30tis. tam toto nemám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 13:13 | Nahoru | #16
syrrius> Je to jen lom světla. Není tam nic, co by se barvilo.

(reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 15:12 | Nahoru | #17
honzabiker> mně takhle od oka ty válce nepřipadaj špatný, asi bych je nechal

1 reakcí na tento příspěvek Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 15:42 | Nahoru | #18
Zatím to vypadá na tuhle alternativu

(reakce na) Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 16:00 | Nahoru | #19
honzabiker> Tak doufám, že sis poznačil polohu pístních kroužků, abys je mohl spolu s pístama vrátit zpátky!
Honování můžeš zlehka obnovit pomocí brusného rouna, něčím takovým:

Ducati 996 - třídění pístů

21.6.2021 v 16:14 | Nahoru | #20
Kroužky dám stejně asi nový . První mi přišel, že má jakoby kulatou horní hranu od toho naklápění pístu. Scotchbrite je kámoš. Už jsem to zlehka zkoušel žlutým ale moc se to nehlo.

Ducati 996 - třídění pístů

26.8.2021 v 11:40 | Nahoru | #21
Tak změna, roztřídění válců a pístů v manuálu je .
V manuálu pro S4R, kterej je tady na motorkářích ke stažení, chyběj oskenovaný stránky s anglickým překladem na kterejch je to napsaný ....naštěstí tam italskej originál je.
Jinak válce jsou od A - 98,00 mm; B - 98,01 mm; C - 98,02mm, písty pak A - 97,945 mm; B - 97,955 mm a C - 97,965 mm.

Díky Všem

Naposledy editováno 26.08.2021 11:40:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
S4R Odstranění katalyzátoru spark s... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R barbaronan 66 3.5.2022 v 16:49 geloš
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R honzabiker 10 4.12.2021 v 14:32 assassin
Monster s4r po výměně oleje svítí č... Ducati Monster S4R Kleta81 28 2.7.2020 v 12:56 t_freedom
S4R tech dotaz laika Ducati Monster S4R JehlikCz 6 30.5.2020 v 09:27 t_freedom
Ducati - servis Brno a okolí [1, 2, 3] Ducati Monster S4R HanysRR 61 23.4.2020 v 08:25 Kirdishack


TOPlist