Neustále mi odchází svíčky N15C i (N14C). Projevuje se to tak, že po cca 50 km mi motor nechce jít už tak ochotně do vysokých otáček a nakonec chce jezdit jen v nižších a nesnese rychlé přidání na plno, to pak začne cukavě přidávat. Když pak potřebuji předjet auto tzn. Rychle podřadím a dám plnej plyn tak motor se jakoby zahltí prostě zdechne a musím úplně ubrat plyn a motor se zase chytne a pak musím přidávat jen pomalu a pomalu akcelerovat přičemž již neudrží plynule nejvyšší otáčky a jde do nich jen pomalu(někdy trhaně), takže kopce jsou pak velký problém. Svíčka není ulitá ani černá, spíše cihlová, motorka s ní ale chytá bezchybně. Vyměním ji a po cca 50 až cca 100 km a opět to samé odchází postupně, svíčka ale neodejde úplně dalo by se na ni najet asi i 500km ale s těmi problémy to nejde.Ještě co mě napadá je že má horší studené rozjezdy(i když nechám motor před jízdou chvíli zahřát) abych se odlepil z křižovatky musím dát plnej plyn, ale nedosáhnu s rychlostí plný plyn(dusí se) ale to je asi normální, jestli při tom ta svíčka neodchází. Opatření co jsem udělal:Nová 8V indučka, nový kondík, nový palivový filt +vzduchový filtr, nový vn kabel, nová fajfka, nová baterka. Nespočetněkrát vyčištěn a profoukán čistý karburátor, nová jehla, nové šoupátko. Předstih seřízen několikrát hodinkama na setiny výfuk i koleno několikrát vyčištěn po zajetí hlava i píst očištěn od karbonu. Karburátor je tam origo 2836, trysky v karburátoru původní, podle dokumentace správné. Napadá mne už jen vadný karburátor (ale opticky je jako nový, nevychozený). Hned po té co jsem ji koupil se dělalo GO je 6500km po GO a dělá to stále. Prosím o radu už nevím co s tím, klidně dojedu k vám na kontrolu. Svíčky kupuju v balení po deseti a vozím je v kufru. Prosím tedy o pomoc. Finanční odměna samozřejmostí(ať už bude aktivní, či pasivní). Zatím díky za přečtení.
Rossi
Naposledy editováno 12.03.2017 21:30:13
2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Finíto píše: Ta 15tková svíce není špatná volba.Podle toho jak se to chová,a co jsi všechno vyměnil,to vypadá na 99% gufero na klice.Jak se malinko ohřeje,tak se roztáhne a začne přisávat.Tím Ti vzniká bohatá směs - větší podíl benzinu oproti vzduchu,jelikož z karburace už ho tam nejde tolik,kolik má.Protože ho přisává odjinud.Na základě toho se upaluje svíce. Vyměň gufero,jehla na druhý zářez od shora,šroubek bohatosti na 3/4 otáčky a musí to šlapat.
Co to tu meleš za nesmysl. Chudá směs má více vzduchu a méně benzínu a opačně bohatá směs má více benzínu a málo vzduchu. Takže chudá směs vzniká přisáváním falešného vzduchu.
Ale jak zjistit, že hází?
Vezmeš úchylkoměr a přiděláš ho pomocí vhodně ,,ohnutého" plošáku do díry pro šroub v karteru a měříš.. ideálně bys měl naměřit házivost do 0,02mm.Naposledy editováno 15.03.2017 20:46:00
2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
To felixxx: Zkusím svíčku méně utahovat.To johny82: Indučka je nová 8V, ale zkusím sehnat radši tu co tam má být tj. 6V
Naposledy editováno 16.03.2017 07:53:38
1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Z elektriky bych šel hlavně po cívce. Ohledně dobíjení se dá na nabitou baterku 6Ah bez světel ujet víc jak 100km, tak to můžeš vyzkoušet, jestli ti to nešlusuje náhodně něco z dobíjecího okruhu, jak jsi psal.
Můžeš taky zkusit přidat na bohatosti, jestli to bude dělat dál. Asi to motoru uškodí míň než chudá směs, maximálně to namažeš a zadehtuješ.
1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Jako 8V indučka má slabou jiskru, ta je jenom na fichtla (magneto). Pokud ti neháže ta klika (a nepřisaje si to guferem vzduch), tak bys taky mohl napsat, co tam leješ za olej a jak ho ředíš, to že ti odejde svíca může být tím, že ti to můstkuje od špatnýho oleja... a nebo je studená, olej se na ní blbě vypaluje, a karbon ti udělá svod po keramice středové elektrody. Zatracovat brisky je blbost, tyhle svíce maj v těchhle strojích odslouženo roky a roky... spíš tepelná hodnota. NGK nebrat, špatně snáší ulití (a to je u tohohle stroje hned) - jednou ji uleješ a můžeš ju zahodit.
crowack píše: Bože to jsou rady....
NGK nebrat, špatně snáší ulití (a to je u tohohle stroje hned) - jednou ji uleješ a můžeš ju zahodit.
si děláš kozy ne? nesmysl holý věta rozvitá
Naposledy editováno 18.03.2017 10:45:37
P. S. Vyměnil sem včera i regulátor dobíjení za nový.
Naposledy editováno 18.03.2017 14:06:09
Ať ti to dopadne dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Motor je nyní úspěšně přidřen, stalo se mi to s manželkou na dálnici když jsem se snažil dosáhnout kosmické cestovní rychlosti 80km/h. Doma sem jen omrkl válec a píst a bylo jasno. Horší bylo, že po té motka měla poloviční kompresi a nešla tudíž nastartovat a to i když tam zůstaly všechny tři kroužky a nebyly zaseklý. Směs na karbecu jsem měl na stavenou na půl otáčky(pro zajíždění). No shodil sem i stator a v něm nascané benzín směrem od domku ložiska. Buďto sem předtím špatně zatmelil domek, nebo je v p.. i gufero a saje to falešné vzduch(proto možná přidření). Směsi bylo v prostoru pro dynamo nablemtáno celkem dost. Nyní budu vyrábět bazmek na přichycení ke karteru do kterýho strčím hodinky abych zjistil jestli hází čep kliky na kterým drží rotor. Bo rotor je dost ohrabanej a ve statoru jsou vidět i ohrabaný magnety a pilynky všude okolo. Dokonce to ve statoru hoblovalo i přechodový drát cívek který to zbavilo izolační "bužírky" a probrousilo až na měd. Takže to zatím vypadá na GO po 6500km.plných útrap. Jakmile se mi to podaří změřit dám vědět. Zatím všem moc děkuji za rady. Ozvu se co nejdříve.
Naposledy editováno 28.03.2017 23:38:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
ROSSI01 píše: Omlouvám se, že jsem nepodal dlouho raport,ale došli mi morální síly.
Motor je nyní úspěšně přidřen, stalo se mi to s manželkou na dálnici když jsem se snažil dosáhnout kosmické cestovní rychlosti 80km/h. Doma sem jen omrkl válec a píst a bylo jasno. Horší bylo, že po té motka měla poloviční kompresi a nešla tudíž nastartovat a to i když tam zůstaly všechny tři kroužky a nebyly zaseklý. Směs na karbecu jsem měl na stavenou na půl otáčky(pro zajíždění). No shodil sem i stator a v něm nascané benzín směrem od domku ložiska. Buďto sem předtím špatně zatmelil domek, nebo je v p.. i gufero a saje to falešné vzduch(proto možná přidření). Směsi bylo v prostoru pro dynamo nablemtáno celkem dost. Nyní budu vyrábět bazmek na přichycení ke karteru do kterýho strčím hodinky abych zjistil jestli hází čep kliky na kterým drží rotor. Bo rotor je dost ohrabanej a ve statoru jsou vidět i ohrabaný magnety a pilynky všude okolo. Dokonce to ve statoru hoblovalo i přechodový drát cívek který to zbavilo izolační "bužírky" a probrousilo až na měd. Takže to zatím vypadá na GO po 6500km.plných útrap. Jakmile se mi to podaří změřit dám vědět. Zatím všem moc děkuji za rady. Ozvu se co nejdříve.
Kdybys nebyl kokot, a nevrtal do toho stylem pokus-omyl za podpory x debilních rad na netu, a dal to prohlídnout někomu, kdo tomu rozumí, měl bys to v cajku a teď, kdy se dělá hezky, bys jezdil.
prackarr píše: Kdybys nebyl kokot, a nevrtal do toho stylem pokus-omyl za podpory x debilních rad na netu, a dal to prohlídnout někomu, kdo tomu rozumí, měl bys to v cajku a teď, kdy se dělá hezky, bys jezdil.
Nech ho. Kdoví, co vyslechnul od manželkyK tématu: Vyrobil sem si bazmek a změřil házivost čepu klikovky na který se dává rotor. No naměřil sem 30 setin, někde sem četl, že by měla být ideálně +- 0,02 tedy jen dvě setiny. U mne je to 30 setin=0,3 mm. =3 desetiny. Jelikož rotor hodně přesahuje čep a na konci je ještě vačka tak mne napadá, že to bude ve výsledku na konci ještě více. Otázka zní jestli by mohlo být toto příčinou odcházejících dynam (tedy rotorů). Jen nevím jestli to může způsobovat i ty odcházející svíčky.
Co vy na to? Je to už moc?
Měřily ste si někdy házivost čepu a měly podobnou odchylku? Musím ještě dodat, že jsem to měřil bez komprese(svíčky) a na kónice (skosení) čepu asi cca 5mm. před jeho koncem. Přemýšlím jestli to v kompresi není ještě víc a neodsírá to i ložisko, ale nevím
Naposledy editováno 07.04.2017 19:59:41
1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
johny82 píše: vycukni motor a odvez ho na GO k někomu kdo tomu rozumí
to udělá, až to celý dojebe. Pak se tam dá cedulka "NAPADENO KUTILEM"Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |