globalmoto_kveten





Téma: Prorno konstruktéra
 
2.3.2013 v 22:16










Předchozí
1 2
Následující

Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 11:03 | Nahoru | #31
tato řešení krásně ilustrují genialitu teleskopické vidlice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 11:11 | Nahoru | #32
DMRS> jo Frantu jsem znal. On byl úžasný. Jako každý fantastický konstruktér měl problémy s uvedením svých řešení v život. Dukla Olomouc mu vyčlenila prostor v svých dílnách s nějakým vybavením (soustruh atd..)měl i jezdce, který mu to testoval. Vzpomínám si jak udělal na Warburga membránové sání. Vysvětloval mě o kolik klesne spotřeba a zlepší se průběh výkonu. Bohužel nikdo to nechtěl vyrábět. Proč taky, když tehdy stál litr benzínu 4kč

(reakce na) Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 12:37 | Nahoru | #33
IvoTregr> Nevíš něco víc o tom zvláštním umístění motoru? Jaký to mělo přínos?

1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 13:37 | Nahoru | #34
Vím od kluka co mu dělal v Dukle zkušebního jezdce, že to byly občas hrozné šílenosti. Také jsme řešili problém s rámem a Franta se u nás zastavoval. Předával nám svoje zkušenosti. My jsme řešili problém, aby tah řetězu neměl vliv na propérování zadního kola. Franta donesl hromadu papírů s nákresy a výpočty. Tehdy byla doba, kdy se s nízkých zdvihů zadního kola a tluničů Koni se vyráběli nové pružiny a tlumiče se předělávali z auta ŠKODA 1000 MB pro velký zdvih. V tu dobu se také zkoušelo pérování vzduchovými měchy. Franta vymyslel ty svoje slavné Krňávky, ale velké fabriky již byly na cestě přepákovámí jako ho známe dnes, protože tím se vyřešil progresivitu propérování a ještě progres mohli měnit. Podle mě ten motor byl takto umístěn proto, že Franta kromě rozložení váhy potřeboval místo na různé varianty kyvky a uchycení předního kola. Umístěním motoru jinak si asi Franta pomáhal, aby mohl měnit uchycení kol pro různé pokusy. Podle mě nechtěl být omezený původním rámem.

(reakce na) Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 19:22 | Nahoru | #35
IvoTregr> OK, díky

1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 21:06 | Nahoru | #36














(reakce na) Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 21:31 | Nahoru | #37
IvoTregr> Ty jo, toho bych se bál, určitě to maj propočítaný, že to musí vydržet, ale já bych tomu nevěřil, furt bych to kontroloval a za jízdy bych na to musel furt myslet, že mi ta kyvka prdne...to samý s jejich kolama Ale krásný to je

Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 23:12 | Nahoru | #38
za 110tis kč dobrá masírka to loupnu chlapcům do toho jejich ducati vlákna

1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 23:18 | Nahoru | #39
dewil: hehe a hliniku veris jo?

1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 23:38 | Nahoru | #40
to je trefny, pro příklad tu dám fotku dílu zadní kyvky TL. tak nádherný pórovitý sváry umí snad jen borci v japonsku
[URL=

Prorno konstruktéra

6.4.2013 v 23:56 | Nahoru | #41
yosh: me o tom nemusis rikat, kyvka mi v tom svaru ulitla bez jakykoliv deformace, proste se obrousil svar, privarilo se to znova a kyvka rovna, zadne rovnani netreba... a v tom miste kde mi rupnul ram sem brousil diru aby se tam vesel svar a ten odlitek je fakt taky prisernej, zlatej karbon :)

(reakce na) Prorno konstruktéra

7.4.2013 v 09:53 | Nahoru | #42

assassin píše: dewil: hehe a hliniku veris jo?



co mi zbývá, no Ono až s tou karbonovou kyvkou bude jezdit hafo motorek jako teď s ALU kyvkama tak to bude OK, takhle se smiřuju s myšlenkou, že ten hliník vydrží a nerupne max. se ohne...

(reakce na) Prorno konstruktéra

7.4.2013 v 09:54 | Nahoru | #43
[quote=YOSH_BOY]to je trefny, pro příklad tu dám fotku dílu zadní kyvky TL. tak nádherný pórovitý sváry umí snad jen borci v japonsku
[URL= je snad jen ta výztuha, ne?

(reakce na) Prorno konstruktéra

7.4.2013 v 10:08 | Nahoru | #44

DMRS píše: IvoTregr> Tohle není nic nového, tuhle přední kyvku Yamaha měla už u studie Morpho z roku 1989 a podobnou kyvku použila o pár let později sériově u GTS 1000. Ve stejné době pak s něčím podobným experimentovala Gilera se svou 125 CX. Později pak ještě Bimota.
Co si vzpomínámm tak asi jediná výhoda tohoto systému byla při brzdění, že se předek tolik nepotápěl. Ale problémem zas byly přílišná hmotnost celku a vysoká hmotnost neodpružené hmoty. Lépe to vyřešilo BMW s teleleverem.



Gilera cx bylo pouze jednostranné zavěšení s teleskopem v krku - ne kyvka. S GTS a Bimotou to má tím pádem pramálo společné.

Prorno konstruktéra

7.4.2013 v 13:19 | Nahoru | #45
snaha o jiná řešení se opakují. Nové jsem jen kvalitnější materiály a možnost řešení navrhnout a odzkoušet pomocí PC programů. Použití skelných vláken na rám je odvážné řešení.
Po pádu jezdce bylo odvážné znovu rám použít v závodě, protože povrchově nemuselo být vidět poškození rámu pod vrstvou tmelu a barvy.
TOMOS 1979-81

































































Prorno konstruktéra

8.4.2013 v 21:38 | Nahoru | #46
i nové může být krásné













Prorno konstruktéra

10.4.2013 v 20:00 | Nahoru | #47














2 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 00:35 | Nahoru | #48
ta kyvka je bombička

já tu hodím nějaké foto moji kyvky kdy se to předělává na systém quick release jako to maji wsbk nebo endurance
[IMG] vezu kyvku na elox tak jsem zvědavej nebo se spíš bojím co z toho vznikne protožě je hliník už dost starej a ty sváry tomu taky nepřidaj

(reakce na) Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 19:55 | Nahoru | #49

YOSH_BOY píše: ta kyvka je bombička

já tu hodím nějaké foto moji kyvky kdy se to předělává na systém quick release jako to maji wsbk nebo endurance
[IMG] vezu kyvku na elox tak jsem zvědavej nebo se spíš bojím co z toho vznikne protožě je hliník už dost starej a ty sváry tomu taky nepřidaj



hezký, pak nahoď fotky

(reakce na) Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 20:05 | Nahoru | #50

YOSH_BOY píše: ta kyvka je bombička

já tu hodím nějaké foto moji kyvky kdy se to předělává na systém quick release jako to maji wsbk nebo endurance
[IMG] vezu kyvku na elox tak jsem zvědavej nebo se spíš bojím co z toho vznikne protožě je hliník už dost starej a ty sváry tomu taky nepřidaj

1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 20:08 | Nahoru | #51
To jsou parádní věci

(reakce na) Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 20:18 | Nahoru | #52
Ďuričko> ano je to nádhera




















někdy stane, že to nefunguje jak má a pak je problém




Prorno konstruktéra

12.4.2013 v 23:44 | Nahoru | #53
Tak co sem čekal se vyplnilo, elox je dobrej ale všechny díry musí být utěsněny a kde malinko prosákne kyselina tam se elox nenanese..ted už to necham protože potřebuju kyvku abych mohl nechat mašinu naladit a mezitím popřemýšlim co s tím, protože takhle se mi to nelíbí..v přípravě je instalace brembo závodního třmenu















Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist