Téma: Prorno konstruktéra
 
2.3.2013 v 22:16











1 reakcí na tento příspěvek Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 13:37 | Nahoru | #1
Vím od kluka co mu dělal v Dukle zkušebního jezdce, že to byly občas hrozné šílenosti. Také jsme řešili problém s rámem a Franta se u nás zastavoval. Předával nám svoje zkušenosti. My jsme řešili problém, aby tah řetězu neměl vliv na propérování zadního kola. Franta donesl hromadu papírů s nákresy a výpočty. Tehdy byla doba, kdy se s nízkých zdvihů zadního kola a tluničů Koni se vyráběli nové pružiny a tlumiče se předělávali z auta ŠKODA 1000 MB pro velký zdvih. V tu dobu se také zkoušelo pérování vzduchovými měchy. Franta vymyslel ty svoje slavné Krňávky, ale velké fabriky již byly na cestě přepákovámí jako ho známe dnes, protože tím se vyřešil progresivitu propérování a ještě progres mohli měnit. Podle mě ten motor byl takto umístěn proto, že Franta kromě rozložení váhy potřeboval místo na různé varianty kyvky a uchycení předního kola. Umístěním motoru jinak si asi Franta pomáhal, aby mohl měnit uchycení kol pro různé pokusy. Podle mě nechtěl být omezený původním rámem.

(reakce na) Prorno konstruktéra

24.3.2013 v 19:22 | Nahoru | #2
IvoTregr> OK, díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist