globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: budíky na podtlaky
12.5.2011 v 11:13

Ahoj všem,

prosím o info zda má někdo nákres(postup) k výrobě budíků na kontrolu, seřízení karbeců (podtlaky) a dále taky pracovní postup jak tohle dělat

díky za info Zdenál
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek budíky na podtlaky

13.5.2011 v 14:38 | Nahoru | #31
A co totok ?



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

13.5.2011 v 14:45 | Nahoru | #32
dedek_new> To jsi fotil někde na trasfůzní stanici, neee?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

13.5.2011 v 14:48 | Nahoru | #33

Krouta píše: dedek_new> To jsi fotil někde na trasfůzní stanici, neee?



To jsou kojenecky lahve

(reakce na) budíky na podtlaky

13.5.2011 v 14:58 | Nahoru | #34
dedek_new> No jo, vypadá to sice trochu překombinovaně ale zase na druhou stranu je z principu patrné, že si tady aspoň motor nemůže loknout vody. Takže žádná dekarbonizace jako vedlejší produkt synchronizace se nekoná...

budíky na podtlaky

13.5.2011 v 21:13 | Nahoru | #35
dedek_new> to se mi líbí víc než ta "klasická" vodováha

budíky na podtlaky

13.5.2011 v 21:43 | Nahoru | #36
Nebo :

1 reakcí na tento příspěvek budíky na podtlaky

14.5.2011 v 01:16 | Nahoru | #37
Dá se sbastlit z tech hadicek nebo spojenejch nadobek měřák i pro 4 vál? Nebo dá se snad nejakym postupem seřizovat jenom za pomoci toho 2 válcovýho měřáku?
A ještě debilni otazka: Jakej ma to špatne seřizeni vliv na spotřebu?

(reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 10:49 | Nahoru | #38

Jatryn píše: Dá se sbastlit z tech hadicek nebo spojenejch nadobek měřák i pro 4 vál? Nebo dá se snad nejakym postupem seřizovat jenom za pomoci toho 2 válcovýho měřáku?
A ještě debilni otazka: Jakej ma to špatne seřizeni vliv na spotřebu?

Tak moh bys mit merak na vsechny 4 valce, byly by to seriove 3 U-trubice za sebou s napojenim na vsechny valce v miste spolecneho napojeni. Ale vzhledem k tomu, ze tenhle zpusob mereni je relativni a ne absolutni, tak neni potreba jako u rucickovych manometru znat hodnotu sousednich valcu. U me trubicovy manometr vitezi, protoze je to jednoduchy udelatko, ktery primo ukazuje rozdil, absolutni podtlak nikoho nezajima, notabene stavitele budikovych pripravku pouzivaji budiky s rozsahem 1bar, pri pracovnim podtlaku tak okolo 0,2bar je otazkou jestli budik ukazuje dobre. Pred 3 lety jsem potreboval seridit podtlaky, kuckalo to, asi dve hodiny pred vikendovou vyjizdkou jsem se nastval, udelal si manometr, seridil a parada ..na planovany vylet ke "specialistum" uz nedoslo. Jinak neserizeny podtlaky pokud nejsou spojeny sani vsech valcu nejakym systemem jako mam ja na XJ(me to jede i s hrozne rozstalovanyma karburatorama, protoze se 1valec muze "prikrmit" od ostatnich a naopak) ti udelaj pekne ukoktany pridani plynu, s cernyma oblackama z vyfuku, protoze kazdy valec se rozjizdi trochu jinak, na vyssich vykonech a maximalce to nic nezmeni, tam uz zmeny podtlaku nejsou takovy jako na volnobeh a maly pridani.


Naposledy editováno 14.05.2011 10:52:02

1 reakcí na tento příspěvek budíky na podtlaky

14.5.2011 v 12:46 | Nahoru | #39
To prave nechapu co tam potom měříš kdyz mas jak rikas propojeny sani, ja mam diversiona 98´ cili separovana sani jednotlivych valcu. Napadlo mě že bych mohl měřit tou U trubici postupne u vsech válců vuči třeba prvnimu s tim že bych si hodnoty zaznamenaval a podle vysledku seřizoval. Potom naslednym kombinováním měřenych valcu bych se mohl dopracovat k nejakému výsledku. Co mě ale žere je, že si ta motorka bere neustále přez 6l, což, jak jsem pochopil z XJ fora, neni normální. Tak jsem chtěl vědět, jestli muže být příčina pravě tady. Rozjezdy jsou plynulé a z vyfuku saze nelítaj.

budíky na podtlaky

14.5.2011 v 12:49 | Nahoru | #40
aku kvapalinu pouzivate do hadice, aby to bolo lepsie vidiet ?
cim to farbite ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 14:26 | Nahoru | #41

Jatryn píše: To prave nechapu co tam potom měříš kdyz mas jak rikas propojeny sani, ja mam diversiona 98´ cili separovana sani jednotlivych valcu. Napadlo mě že bych mohl měřit tou U trubici postupne u vsech válců vuči třeba prvnimu s tim že bych si hodnoty zaznamenaval a podle vysledku seřizoval. Potom naslednym kombinováním měřenych valcu bych se mohl dopracovat k nejakému výsledku. Co mě ale žere je, že si ta motorka bere neustále přez 6l, což, jak jsem pochopil z XJ fora, neni normální. Tak jsem chtěl vědět, jestli muže být příčina pravě tady. Rozjezdy jsou plynulé a z vyfuku saze nelítaj.

Proto prave musim pred kazdym merenim a nastavovanim podtlaku ten spojovaci vyvrt v hlave zablokovat pripravkem a mechanicky sani opet rozpojit, nastavim novy volnobezny otacky a teprve potom jde ladit. Tvuj postup je uplne zcestny. Uz samotne mechanicke usporadani sprazenych karburatoru je udelane takovym zpusobem, jakym je potreba nastavovat. Kdyz by sis to rozebral, tak jsou sparovane karburatory 1+2 3+4 a 2+3 v kazde vazbe je sroubek napruzeny silnymi pruzinkami, ktery urcuje polohu skrticich klapek vuci sobe. Proto se vzdy ladi dvojice valcu 1+2 3+4 kteryma se naladi soubeh karburatoru ve vojicich a teprve nakonec 2+3 mezi sebou, kdy se nastavi soubeh dvojic mezi sebou. Jinak okolo spotreby jde o to jaky mas jizdni styl, ja bezne jezdim za 6-6,5L kdyz za to taham, behem dovoleny do 6ti a pred serizenim to neslo vubec pod 6,5 (ale spotrebu trochu zveda prave to spojeni karburatoru, ktery pro nejaky standartni otryskovani v urcitych rezimech zveda bohatost smesi, pak taky kardan neco sezere) ...ale popravde spotrebu sleduju cas od casu jen proto, abych vedel, kam asi tak dojedu na nadrz a jestli mam uz hledat benzinku v zemich kde jich je pomalu ...4valec cca 600ccm bez vstrikovani jezdici dynamicky, bez nejakyho cmudeni nad volnobehem pri 70kmh proste pojede kolem 6L a kdo se chlubi 5L, tak jezdi jak deda skodovkou na nakupy

popinjay> voda s inkoustem, kdyz neni, tak bracha mel vypustenou pekne barevnou vodu s fridexem, podle prani kazdeho soudruha

Naposledy editováno 14.05.2011 14:31:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 16:17 | Nahoru | #42
Jindra650> Jo jasne ten postup je fakt jednoduchej jak tak na to tedka koukam.
Jizdni styl jsem prave i zkousel mirnit a spotřeba se držela furt nad 6 a co jsem cetl na xj foru dostavaj se s kombinovanou spotřebou naložene motorky i na 4,5l. Mě to přijde divný taky proto, že kamaraduv hornet s karburatorem žere na vyjizdkach okolo 6 a to ma vykon dvojnasobnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 16:40 | Nahoru | #43

Jatryn píše: Jindra650> Jo jasne ten postup je fakt jednoduchej jak tak na to tedka koukam.
Jizdni styl jsem prave i zkousel mirnit a spotřeba se držela furt nad 6 a co jsem cetl na xj foru dostavaj se s kombinovanou spotřebou naložene motorky i na 4,5l. Mě to přijde divný taky proto, že kamaraduv hornet s karburatorem žere na vyjizdkach okolo 6 a to ma vykon dvojnasobnej.

Spotreba neni vubec zavisla na absolutnim vykonu motorky, ale je hlavne zavisla na odebiranem vykonu pri jizde, typu tvorby smesi(karb/vstrik) a pak kvalite navrhu motoru, koncepci. Jestlize teda jedete stejne stylove dva ty a clovek take na 4 valci obsahu 600ccm, bez vstrikovani, vase spotreba bude hodne podobna a zavisla na tom jak hodne "tahate". Takze spotreba nad 6L muze byt sice otazkou serizeni, ze neni optimalni, jsou aplikovany nejaky zazracne trapny Dynojet kity a zahumuseny hyper KN filtry, nebo proste starej originalni filtr ...ale pak tam daleko vic hraje roli jak jezdis ty a treba jezdis tak, ze to vychazi na 6L. Ten kdo u 4 valce 600ccm s karburatorama jezdi za 4,5 s nalozenou motorkou bud neumi pocitat, nebo z kopce vymackava spojku a na rovine jede 70kmh(to by me teda nebavilo). Loni jsem na dovoleny jel Norsko mistama nejnizsi spotrebou co jsem kdy dosah 5,5L jen proto, ze kolega se nehorazne vlek a jelo se do 80kmh, motorka nalozena 60kg bagaze. Muzes si to zkusit vypocitat, super benzinovej motor sezere cca 250g benzinu na kW/hodinu provozu, ale pri maximalnim zatizeni, pri castecnym klidne 300g, takze pokud odhadem na 200kg motorku bude potreba neco kolem 15kW na jizdu 100kmh, tak vychazi pri spotreba neco mezi 5,5L super ucinnyho motoru po 6,5L mene ucinnyho.

budíky na podtlaky

14.5.2011 v 19:21 | Nahoru | #44
byl by někdo schopen mi seřídit podtlaky na mé motorce CBR 929RR? motorku si odstrojim, a zase ustrojim, jde jen o čisté seřízení, samozřejmě zaplatim.

a v rozumném okolí, to jest LT, ME popř Prágl (na druhej konec republiky nepojedu)
díky

Naposledy editováno 14.05.2011 19:22:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 20:53 | Nahoru | #45
Jindra650> Díky za vyčerpávájící odpovědi a hodně dobry vysvětlení

(reakce na) budíky na podtlaky

14.5.2011 v 21:06 | Nahoru | #46
Jatryn> jeste me napadlo tohle, ja jezdim hodne s kamaradem co ma FJ1100. Kdyz jedeme uplne stejne, ja jedu za 6L on s velkym motorem s vetsima ztratama uvnit, ale kapotovanou motorkou bez kardanu za 5,5-6L ...kdyz bychom jeli co to da, tak se uz rozejdeme, protoze on muze brat vetsi vykon a spotreba poleti vic nahoru, hlavne na useku se spoustou zatacek, kde bude nizka prumerna rychlost.

1 reakcí na tento příspěvek budíky na podtlaky

21.5.2011 v 11:34 | Nahoru | #47
poradte mi, prosim. urobil som si tu "vodovahu" na meranie podtlakov.
mam 5 metrovu hadicu s cervenym fridexom. reagujeto krasne, ale...
ked nastavim obidve hladiny na volnobehu, tak pri zvysenych otackach sa mi hladiny rozidu.
je tam rozdiel asi 4 cm. ked to nastelujem pri zvysenych otackach, zase mi to nesedi pri volnobehu. co robim zle ?

(reakce na) budíky na podtlaky

25.5.2011 v 15:20 | Nahoru | #48
popinjay> 4 cm rozdil na vode => cca 3mm rtuti, navod k ZX-900R rika ze rozdil 2cm na rtuti je OK. Na sve motorce bych to nechal tak ale chapu ze nekomu to muze vadit. Mozna, presto ze navod udava v jakych otackach se to ma nastavovat, nastavit to v otackach ve kterych bezne jezdis.

budíky na podtlaky

26.5.2011 v 21:00 | Nahoru | #49
Lub@ : "Mozna, presto ze navod udava v jakych otackach se to ma nastavovat,
nastavit to v otackach ve kterych bezne jezdis".
zialbohu v navode nie je nic o otackach.
a na masine otackomer nemam.

budíky na podtlaky

31.7.2011 v 10:50 | Nahoru | #50
Mám problém se synchronizací karburátorů u své moto GS 500.
Vyrobil jsem si tu U trubici (8m dlouhou) a nedaří se mi v ní hladinu vyrovnat. Rozdíl je opravdu velký a na ten štelovací šroub to skoro nereaguje. Bohatost směsi volnoběhu mám na obou karbcích stejnou - předepsaných 2,25 ot.
Jeden válec mi přistřeluje a padají pomalu otáčky.
Mezi jedním válcem a svodem mi to lehce podfukuje...je to možné, že je to tím?

Děkuji za odpověd.

budíky na podtlaky

1.8.2011 v 00:44 | Nahoru | #51

budíky na podtlaky

1.8.2011 v 11:46 | Nahoru | #52
To má být odpověd na můj dotaz?

budíky na podtlaky

2.8.2011 v 19:13 | Nahoru | #53
přesně to popsal Virago, jen doplním, že hadice se vyplatí koupit gumové a opletené....ty silikonový průhledný teplem měknou a nakonec se podtlakem slepí a když vychladnou, tak už tak zůstanou...

já to vyřešil stejně jako virago, jen budíky jsem koupil v nějakým bazáči s instalatérskejma bazmekama, ale i novej stojí asi 200, takže žádná hrůza... je to rychlý, mobilní, nic u toho nehrozí....a hlavně to už mám asi na furt...

budíky na podtlaky

3.8.2011 v 23:45 | Nahoru | #54
tohle sou moje budiky

1 reakcí na tento příspěvek budíky na podtlaky

4.8.2011 v 18:00 | Nahoru | #55
Podobnost ciste nahodna ?



Naposledy editováno 04.08.2011 18:00:31

(reakce na) budíky na podtlaky

4.8.2011 v 20:55 | Nahoru | #56
dedek_new> no ja to sem daval uz v roce 2008

http://www.motorkari...amp;pgr=1#goto948115

budíky na podtlaky

5.8.2011 v 14:05 | Nahoru | #57
No jo no, Ty davas planek a ja prakticke provedeni s bejby flasama
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
otáčky volnoběhu Suzuki GSF 1200 Bandit ujec76 6 7.5.2024 v 01:42 6573
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
potah sedla Suzuki GSF 1200 Bandit ujec76 5 19.4.2024 v 09:14 kalous72
Bagster Suzuki GSF 1200 Bandit ujec76 11 14.1.2024 v 18:58 kuzmič
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66


TOPlist