Téma: Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
17.11.2020 v 09:30
Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu jak zamezit cinkání krytů předních tlumičů u mojí Jawky?
1 reakcí na tento příspěvek Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
Co je jako cinkání? Buď jsou kryry přichyceny oušky k brýlím nebo jen přitlačeny pružinami a v obou případech mají nahoře gumu tvaru, to si najdi v katalogu sám. Dole mají matice kluzáků silonové kroužky, které zamezují krytům otírat chrom kluzáků.
1 reakcí na tento příspěvek Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
Podobně jako cmiral moc nerozumím jak cinkají. Snad jen že máš krátkou pružinu? Nebo volný šroub toho ucha. Případně u půlbubna volné nalisování plechového krytu na trubce..... Chtělo by to přesnější popis.
Nahoře na brýlích je trubka, kerou zespoda přitlačuje pružina, proti zvonění "odizolována" gumovou podložkou viz "kokoška" jak Ti psal. Dole je trubka jištěna proti cinkání plastovým kroužkem matice chromovaného kluzáku (jak Ti psal cmiral). Když chytíš červenou trubku tak je při jakámkoliv pohybu "pevná" nebo ne?
Možné závady:
- chybí Ti ten kroužek mazi brýlemi/trubkou
- pružina je ojetá, volná, krátká o něco.... a klepe o trubku zevnitř...
- ojetý silonový kroužek na matici kluzáku
Možné závady:
- chybí Ti ten kroužek mazi brýlemi/trubkou
- pružina je ojetá, volná, krátká o něco.... a klepe o trubku zevnitř...
- ojetý silonový kroužek na matici kluzáku
To bych se taky rád doptal. Mám Jawu 250/353 s tím, že předchozí majitel dal na kluzáky kryt bez oušek (novější - asi panelkový?). Kryt na pružinách vrže a cinká (nenapadlo mě při skládání pružiny namazat vazelínou). V tuhle chvíli nevím, jestli je na kluzáku matice se silonovým kroužkem - dávala se i na kývačkách z 55. roku? Nebo tam kryt kluzáků lépe držela jen jeho navařená ouška a matice dole silonový kroužek neměla?
Pokud silonový kroužek chyběl, dá se někde koupit samostatně nebo je nutné vyměnit celou matici?
Pokud silonový kroužek chyběl, dá se někde koupit samostatně nebo je nutné vyměnit celou matici?
1 reakcí na tento příspěvek Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
První kývačky mají v letech 1954, 1955, 1956 (s pružinou vevnitř trubky) horní červený plechový kryt nalisovaný (jsou tam dva vnitřní styčné body) a nahoře na oušku k brýlým. Jinak téma přední tlumiče, systém pružení a toto kolem toho je totální chaos,...co existuje typů a druhů je neslutečné! Jen kluzák/systém tlumení s jednoduchým trnem (bez pístnice) existuje ve třech provedeních!


Dolin> těch nuancí je mraky a bůhví co tam vůbec ti cinkači mají
, viděl jsem i panelku po "renovaci" s tak krátkými nohavicemi, že byly vidět i matice
a pak ti mladí odborníci stejně řeknou, že se dávalo co bylo skladem



1 reakcí na tento příspěvek Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
V mým případě to vypadá, že předchozí majitel boural a měnil nějak celou přední část. Byla tam jiná maska, světlo, kolo z panelky, tlumiče jsou novější...zbytek motorky je jinak prakticky celej původní.
Namazání udělám přes zimu, času bude. Jen jsem se to nikde nedočetl, takže to holt musím napravit.
Nicméně to, že na matici mají být kroužky, který dělají distanc mezi lakovaným krytem a kluzákem, se můžu spolehnout? Bylo to takhle řešený od počátku? V katalogu dílů z roku 1955 detail těch matic nemám (silikonový kroužek z toho nepoznám) a jiná samostatná součástka (o-kroužek nebo něco) tam zakreslená není - postačí matice, kterou běžně nabízejí v e-shopech?
V katalogu dílů z pozdějších let taky jiná součástka než matice není - což může pomoct i autorovi tohohle vlákna.
Namazání udělám přes zimu, času bude. Jen jsem se to nikde nedočetl, takže to holt musím napravit.
Nicméně to, že na matici mají být kroužky, který dělají distanc mezi lakovaným krytem a kluzákem, se můžu spolehnout? Bylo to takhle řešený od počátku? V katalogu dílů z roku 1955 detail těch matic nemám (silikonový kroužek z toho nepoznám) a jiná samostatná součástka (o-kroužek nebo něco) tam zakreslená není - postačí matice, kterou běžně nabízejí v e-shopech?
V katalogu dílů z pozdějších let taky jiná součástka než matice není - což může pomoct i autorovi tohohle vlákna.
Silonový kroužek je součástí celé matice, podívej se jak to vypadá na nějakým eshopu. Repliky jsem použil jednou a zatím netečou. Od známýho jsem dostal několik origo uloženkových matic na kterých ten kroužek chyběl. Nechal jsem je vytočit z kusu silonu, ale kroužek se sice teplem roztáhl, ale jinak bych ho stejně do osazení nedostal, silon není pružný, ale zatím mi drží. Matice se dají i repasovat rozebráním a vložením gufera, rozměr si už nepamatuju, je k dohledání na jiných forech. Jak jsem už psal, na nohavicích musí být i správné gumové podložky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cinkání krytů předních tlumičů Jawa
majsner píše: .... V katalogu dílů z roku 1955 detail ......
A Ty máš motorku rok 1955? To musí být natuho lisované trubky a vnitřní pružina!
Dolin píše: A Ty máš motorku rok 1955? To musí být natuho lisované trubky a vnitřní pružina!
Jasně, jenže to je hudba budoucnosti, až budu mít čas a příležitost tuhle verzi kluzáků sehnat. Teď tam mám tohle novější provedení po předchozím majiteli, který s tím nejspíš boural (jinak netuším, proč by měnil tolik součástí na předku).Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4191, 4192] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125740 | Včera v 18:42 Milan1963 |
Jawa replikove stupačky Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 11 | Včera v 09:56 Jirk_K |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Jawa 350 pálí hůř na jeden válec Jawa 350/361 | Matmote123 | 16 | 22.4.2025 v 11:58 Kalasnikov |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |