Dočetl jsem se na různých anglicky mluvicich fórech, že je to pistkama v brzdičích. Že origo nemají hladký povrch a nečistoty častem způsobí, že se pístek v těsnění sekne a pumpa to pak protláčí přes těsnění, a to by mělo způsobit tu gumovost páčky (delší chod).
Koupil jsem tedy nerezové pistky i sadu těsnění na repasi a vše vyměnil.
Pistky teď chodí lépe, ale při odvzdušnění nastal problém.
Klasicky přes odvzdušňovaci ventilky nešel už žádný vzduch, ale páčka byla porad bez záběru. Zkusil jsem tam brzdovku nacpat přes ventilky stříkačkou a trochu to pomohlo - aspoň malinko to brzdí, ale jinak porad nic. Páčka gumová a teď je to vlastně ještě horsi než před celou tou repasi.
Nevím už, co s tím, a potřebuji zachránit protože už na to nemám nervy.
Díky za každou radu!
Edit: Odvzdušnění už není problém, vakuovou pumpou to jde odvzdušnit dobře, ale něco to stojí.
Problém je jinde (viz text a finální řešení v deníku moto).
Edit II: Po všem tom laborování se ukázalo,že problém je v navržení celého systému (malý průměr pumpy + vadná šarže brzdičů u mnoha kusů z let 05 - 07). Různé pumpy jsem zkoušel , trochu to pomohlo, ale na okruh to nebylo. Hlavní problém byl v brzdičích. Skončil jsem u 17 mm pumpy a Brembo GP4-RS.
Naposledy editováno 20.12.2021 23:22:45
Původní zpráva:
Ahoj, pokud jsi neměl problém před tím a než si dal hadice a páčku, tak si myslím že vzduch tam stále je, ještě bych zkusil vyměnit gumičky ve třmenech. Taky jsem se tím pral, na motorce mám brzdovou pumpu 5/8 axiálku a šestipístky tokico. Taky už jsem chtěl měnit pumpu, pancéřky nový vnitřek pumpy jsem dal a účinek se nedostavoval, dlouhý krok páčky, přicvaklý prsty k řidítku, litry kapaliny protekli bez účinků. Letos na začátku sezóny jsem vymontoval třmeny, komplet vyčistil jarovou vodou a kartáčkem na zuby, dal nový gumičky a vyleštil pístky opravdu vyleštil jemným rounem, namazal speciální vazelínkou co se používá na hydraulické pístnice. A pak začal ovzdušňovat, sundal přední kolo, a nechal jenom třmeny, aby se zmáčkli písty a netoklo co nejvíce kapaliny, a ovzdušňoval, dokud vycházeli mikrobublinky s pumpy, nakonec jsem ještě celý systém vymontoval ven, a všelijak jsem naklápěl třmeny a pumpu klepal do hadiček, aby se ze stěn uvolnili mikrobublinky. Pak jsem to namontoval zpět, a ovzdušňoval. Ale proč jsem vymontoval přední kolo? Proto aby vejeli pístky a natekla kapalina do třmenů, a pak jsem pístky snažil co nejrychleji zatlačit aby tlak kapaliny zespoda co nejvíc tlačil nahoru do nádobky i se vzduchem. Teď jsem s tím najel 1000km a páčka jde do tvrda s celkem krátkým chodem. Opravdu beton, před tím byla gumovější s delším krokem. A ještě jeden poznatek, koukni jestli ti vychází prostředek třmenů na osu kotoučů, můžeš mít lehce zdeformované trubky, a pístky nemusí doléhat kolmo na kotouč. ?
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Ještě mě napadlo, že by mohlo pomoct dát do banja u pumpy průtokový šroub s odvzdušňovacím ventilem. Nahoře totiž nic k odvzdušnění není.
Nechápu, jak toto soudruzi z Anglie mysleli. Přece nemůže být takový porod odvzdušnění brzd... a kdyz to všechno nepomůže , tak fakt asi jenom ta pumpa, jinak už nevím....
Ještě zkus otevřít nádobku, a rychle s páčkou kmitat, jako by o ní brnkat, aby se rychle vracela, a uvidíš jestli ti polezou mikrobublinky do nádobky. Pak ještě můžeš do druhého dne nechat zmáčknutou páčku k heftu. Třeba to taky pomůže. A pozor!!! Když by jsi náhodou povolovaj banjo na pumpě, tak kapalina se roztříkne do všech světových stran a dál.
A kulove. Nic.
Je to v servisu. Ted uz na to opravdu nemam nervy.
Naposledy editováno 13.07.2020 19:09:43
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
2 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Brzdovou pumpu taky rozdělali, ale žádný problém nenašli.
Brzdí to teď dobře, prsty si už neskřípám ani když si bloknu přední kolo.
Jenomže - tvrdou páčku na konci pořád nenám. Konec je stále gumový a páčka domáčknout až k heftu jde, ikdyž se tím brzdný účinek už nezvyšuje. V servisu se s tímto ještě nesetkali.
Na funkci samotnou to nemá vliv, ale mě to štve, protože bez tvrdého konce nemám takovou citlivost při hodně razantním brždění.
A já ji prostě tvrdou chci.
Jak já, tak v servisu jsme si všimli, že když chcete pístky vypumpovat ven (bez desek), tak 2 z těch všech 8 pístků jdou ven fakt pěkně - jejich posun na jedno zmáčknutí brzdové páčky je klidně 4x větší než u ostatních, které tolik nevyjedou a více tak pumpují tam a zpět.
To samé mi to dělalo i s původními origo pístky, takže jejich výměna toho asi moc nevyřešila. Jen nevím, jestli po výměně šly ven lépe pístky na stejných pozicích jako před ní, jelikož jsem si je neoznačil.
Většina pístků tedy klade o dost větší odpor než ty 2 a vypadá to, že při zmáčknutí brzdy nejde celý tlak do vytlačení pístků, ale část ho systém přes ten zvýšený odpor sežere někde jinde - možnosti:
- roztahování hadic (ikdyž jsou pancéřové?????);
- vymačkávání těsnění kolem pístků?;
- někde v pumpě?
Tak co s tím?
A) vyměnit pumpu a ujistit se, že je opravdu v pořádku (nebo i hadice?);
B) nechat změřit rozměr drážek pro těsnění v brzdičích a všechny pístky , pak porovnat tolerance na dobře a špatně chodicích a pístky zbrousit , aby v těsněních lépe chodily.
Nejsem si ale úplně jistý, že lepším chodem pístků dosáhnu tvrdosti páčky na konci. Selský rozum velí, že se tím zajistí rychlejší nástup brzdného účinku, ale pokud se tlak ztrácí ve vymačkávání těsnění nebo jinde, tak se to možná bude prostě chovat stejně.
OTÁZKOU ALE JE, JESTLI TY BRZDY MĚLY TAKOVÝ GUMOVÝ KONEC UŽ Z VÝROBY NEBO NE.
PROSÍM, MOHL BY SEM NAPSAT NĚKDO, KDO MÁ NA TRIPLU NISSINY, JESTLI MÁ TVRDÉ DOMÁČKNUTÍ NEBO GUMOVÉ JAKO JÁ?
JESTlI TŘEBA NECHCI VYŘEŠIT NĚCO, CO SE VYŘEŠIT ANI NEDÁ.
DÍKY MOC ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ!
Naposledy editováno 18.07.2020 13:58:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Ad protekani kolem tesneni - napsal jsi to dost zmatené - protoze kdyby mela protékat kapalina kolem tesneni pístu v pumpe, kvuli tomu ze se píst v brzdici “zasekl” tak by musela protékat i v pripade kdy by desky dosedly na kotouc...
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
https://www.triumphr...nt-brake-fix.181510/
Psal jsem i do Triumphu, tak uvidíme, s čím na mě boys vybafnou. Jestli se teda vůbec ozvou.
Ja možnost dát prostě jiné čelisti i pumpu (třeba z R1/6 nebo starší GSX-R), to já ale nechci
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Na origo tesneni jsem se dival a neni tam ani hranka ani nevypadaji na jednu stranu zkosene.
Dneska jsem nasel jeste toto:
https://www.motorcyc...truthtriumphbrakes-/
To me fakt neuklidnuje
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Sroubky v džembech ani podlozky a hadice jsem zatim nemenil, ale tesni. Kdyby ne, bylo by vidět, jak brzdovka tece a kdyz prijedu, byly by od ni "mastne".
Navic bych asi musel doplnovat brzdovku. Vcera jsem jel blbnout k jednomu mistnimu skladu a kdyz to zahreju, brzdi to trochu lip, ale zase takovy rozdil to neni. To je ale jiste tim, jak zahreju desky a kotouce.
Naposledy editováno 20.07.2020 22:14:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple | blážič | 11 | 7.4.2024 v 13:49 JMan |
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple | vr46. | 4 | 3.4.2024 v 22:44 Valve |
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple | ST4Marc | 47 | 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík |