globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
12.7.2020 v 17:25
Ahojte, při projetí na okruhu jsem zjisitil, že když fakt potřebuji brzdit, skřípne mi pačka brzdy zbývající prsty. Prostě jde domáčknout až k heftu.
Dočetl jsem se na různých anglicky mluvicich fórech, že je to pistkama v brzdičích. Že origo nemají hladký povrch a nečistoty častem způsobí, že se pístek v těsnění sekne a pumpa to pak protláčí přes těsnění, a to by mělo způsobit tu gumovost páčky (delší chod).
Koupil jsem tedy nerezové pistky i sadu těsnění na repasi a vše vyměnil.
Pistky teď chodí lépe, ale při odvzdušnění nastal problém.
Klasicky přes odvzdušňovaci ventilky nešel už žádný vzduch, ale páčka byla porad bez záběru. Zkusil jsem tam brzdovku nacpat přes ventilky stříkačkou a trochu to pomohlo - aspoň malinko to brzdí, ale jinak porad nic. Páčka gumová a teď je to vlastně ještě horsi než před celou tou repasi.

Nevím už, co s tím, a potřebuji zachránit protože už na to nemám nervy.
Díky za každou radu!

Edit: Odvzdušnění už není problém, vakuovou pumpou to jde odvzdušnit dobře, ale něco to stojí.
Problém je jinde (viz text a finální řešení v deníku moto).

Edit II: Po všem tom laborování se ukázalo,že problém je v navržení celého systému (malý průměr pumpy + vadná šarže brzdičů u mnoha kusů z let 05 - 07). Různé pumpy jsem zkoušel , trochu to pomohlo, ale na okruh to nebylo. Hlavní problém byl v brzdičích. Skončil jsem u 17 mm pumpy a Brembo GP4-RS.

Naposledy editováno 20.12.2021 23:22:45

2 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda

18.7.2020 v 13:45 | Nahoru | #1
NOVINKY - v servisu mi to znovu celé rozebrali, pístky a těsnění promazali a podařilo se jim to odvzdušnit lépe než mně, protože na to mají vercajk pro plnění přetlakem.
Brzdovou pumpu taky rozdělali, ale žádný problém nenašli.
Brzdí to teď dobře, prsty si už neskřípám ani když si bloknu přední kolo.

Jenomže - tvrdou páčku na konci pořád nenám. Konec je stále gumový a páčka domáčknout až k heftu jde, ikdyž se tím brzdný účinek už nezvyšuje. V servisu se s tímto ještě nesetkali.
Na funkci samotnou to nemá vliv, ale mě to štve, protože bez tvrdého konce nemám takovou citlivost při hodně razantním brždění.
A já ji prostě tvrdou chci.

Jak já, tak v servisu jsme si všimli, že když chcete pístky vypumpovat ven (bez desek), tak 2 z těch všech 8 pístků jdou ven fakt pěkně - jejich posun na jedno zmáčknutí brzdové páčky je klidně 4x větší než u ostatních, které tolik nevyjedou a více tak pumpují tam a zpět.
To samé mi to dělalo i s původními origo pístky, takže jejich výměna toho asi moc nevyřešila. Jen nevím, jestli po výměně šly ven lépe pístky na stejných pozicích jako před ní, jelikož jsem si je neoznačil.
Většina pístků tedy klade o dost větší odpor než ty 2 a vypadá to, že při zmáčknutí brzdy nejde celý tlak do vytlačení pístků, ale část ho systém přes ten zvýšený odpor sežere někde jinde - možnosti:
- roztahování hadic (ikdyž jsou pancéřové?????);
- vymačkávání těsnění kolem pístků?;
- někde v pumpě?

Tak co s tím?

A) vyměnit pumpu a ujistit se, že je opravdu v pořádku (nebo i hadice?);
B) nechat změřit rozměr drážek pro těsnění v brzdičích a všechny pístky , pak porovnat tolerance na dobře a špatně chodicích a pístky zbrousit , aby v těsněních lépe chodily.

Nejsem si ale úplně jistý, že lepším chodem pístků dosáhnu tvrdosti páčky na konci. Selský rozum velí, že se tím zajistí rychlejší nástup brzdného účinku, ale pokud se tlak ztrácí ve vymačkávání těsnění nebo jinde, tak se to možná bude prostě chovat stejně.
OTÁZKOU ALE JE, JESTLI TY BRZDY MĚLY TAKOVÝ GUMOVÝ KONEC UŽ Z VÝROBY NEBO NE.
PROSÍM, MOHL BY SEM NAPSAT NĚKDO, KDO MÁ NA TRIPLU NISSINY, JESTLI MÁ TVRDÉ DOMÁČKNUTÍ NEBO GUMOVÉ JAKO JÁ?

JESTlI TŘEBA NECHCI VYŘEŠIT NĚCO, CO SE VYŘEŠIT ANI NEDÁ.
DÍKY MOC ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ!


Naposledy editováno 18.07.2020 13:58:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda

18.7.2020 v 14:57 | Nahoru | #2
Qjetináč> Rekl bych ze je to bezne chovani.

Ad protekani kolem tesneni - napsal jsi to dost zmatené - protoze kdyby mela protékat kapalina kolem tesneni pístu v pumpe, kvuli tomu ze se píst v brzdici “zasekl” tak by musela protékat i v pripade kdy by desky dosedly na kotouc...

(reakce na) Speed Triple 1050 2006 Přední brzda

19.7.2020 v 21:17 | Nahoru | #3
Qjetináč> ne skřípe se tam někde do válečků prachovka? To vypadá jak když si ůplně nesedli gumičky s pístkama. Ty gumičky hlavně origo bývají lehce zkosené, aby fungavali jako zámek ale i rychle vraceli pístky zpět.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 47 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík
Triumph Speed Triple 1050, rv2006 v... [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 44 10.3.2024 v 16:10 ST4Marc
Speed triple 1050 - inzerát Triumph Speed Triple OnluCBR 1 20.11.2023 v 23:42 strakon
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
1000ccm+ Tříválec nebo Véčko Pro a... Triumph Speed Triple, Indian FTR 1200 Romanos87 17 29.6.2023 v 19:39 eMnatřetí

TOPlist