1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Co znamená, že to nejede? Jako že to má malý výkon, nebo jak tomu mám rozumět..? :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Co znamená, že to nejede? Jako že to má malý výkon, nebo jak tomu mám rozumět..? :rolleyes: [/quote]
:lol: ja to presne nevim, psal sem to jen tak.. jako ze to proste nejede.. stejne jako kdyz je to rozbity :thmubup: :thmubup: ale teoreticky si myslim ze ma prave mensi vykon, ve stejnych otackach by asi blbe zajeta motka jela pomaleji... atd.. ale nevim... asi ti to nekdo chytrejsi napise... ja si to jen myslim
1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ?? [/quote]
Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ?? [/quote]
Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D [/quote]
Pochopíš až poznáš!! :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Mirek12 píše: [quote=ernest88][quote=Mirek12]
může to bejt takovej utahanej zvuk, ale uplnej laik to nepozná, ty jsi asi nešvihnul Jawku ??co ??
Cože to? Nějak jsem nepochopil Tvou poslední větu s tou Jawkou.. :D [/quote]
Pochopíš až poznáš!! :) [/quote]
?? Prosím o vysvětlující odpověď.. :shy: Díky
1 reakcí na tento příspěvek ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Metod na mereni je nekolik, jednou metodou je mereni velikosti osahu kovovych catic v oleji, je totiz znamo, ze s mirou opotrebeni roste velikost kovovych castic v oleji.
V praxi to znamena, ze se veme vzorek oleje a necha se "protect" pristrojem ktery automaticky vyhodnoti velikosti kovovych castic (uz si nepamatuji jak se jmenuje), onoho casu jsem jsme tyto testy provadeli v laborce katedre Chemie na Ceske Zemedelske Univerzite v Praze, zde byla i dokonce vyvinuta tato metoda myslim p. Prof Kovarem, ale nerad bych se mylil.
Kde vsude dnes maji technologii na toto mereni nevim, ale byla pomerne presna a spolehliva, a hlavne se dalo urcit co vse ma uz motor za sebou. Hodne lidi si tam tehda prineslo vzorky ze svych studentskych Vraku, Shade 120 a tak, vim ze motory kolem 150 000 km vychyzely dost katastrofalne zato motory kolem 20000 km pomerne slusne..
Skoda jen, ze vetsina smrtelniku k tomuto mereni nema pristup, nebo spis o tom ani nevi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Taky se mi to nezdá - spíše bych chápal počet, než velikost.. :/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
mno, abych byl presnejsi, nejvetsi mnozstvi je jich k nalezeni po zabehu...to zna kazdej, kdo si koupi novou masinu, parkrat oblitne komin a uz aby jel na garancku....co si budem povidat
...pak nastane cosi jako ustalenej stav, dlouho nic spoustu bezstarostnych km, velikost se zacina rapidne zvysovat az pred smrti motoru... (za jak dlouho nastane, zavisi uz pouze n amajiteli), tj. tato diagnostika spise poukaze na motory, ktery v zadnym pripade nebrat...
...zpatky ke spatnemu zajeti, to, ze nekdo se k motoru chova jako prase hned od zacatku, neznamena, ze po zajeti pojede hur nez motor se kterym se clovek pri zabehu mazlil.....nekdy se zda, ze je to spis naopak, viz spoustu nazoru typu "pri zajizdeni sem se s tim nesral a ted to jezdi jako drak", pouze ten prvni pripad mu zkrati zivotnost...tj. teoreticky ten druhej s tim najede podtatne vic stastnych km nez to hodi do stoupy....
...pro rejpaly, toto je pouze jeden z mnoha faktoru, ktery zivotnost ovlivnuje, pote je spousta jinych, jako udrzba, co kdo do toho leje, prevaha dlouhzch jizd ci kolemkominovych letu...atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Taky se mi to nezdá - spíše bych chápal počet, než velikost.. :/ [/quote]
...ano pristroj vyhodnocuje jak pocet tak velikost, vysledkem, neni to nic jineho nez statistika...mr. Gauss a spol..:)
...pohledam nekde protokol laborky o tomto mereni, ale moc sanci si nedavam, jestli ty data z te me stare 486 jsou jeste nekde ulozeny..., sakra to uz je let... =o
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ...Jak se pozná špatně zajetý motor??
Podle toho ze dirou pro svicku vidis ojnici, z olejove vany vypustis spolecne s olejem coolant a po sundani vyfukovych svodu na tebe vyskoci zbytek pistniho krouzku. Aspon to se mi stalo dnes :D
Podle toho ze dirou pro svicku vidis ojnici, z olejove vany vypustis spolecne s olejem coolant a po sundani vyfukovych svodu na tebe vyskoci zbytek pistniho krouzku. Aspon to se mi stalo dnes :D [/quote]
Nemilé překvapení.. :P :lol:
Takže v praxi např. úhel ventylů je o stupeň jiný než uhel v hlavě takže nazačátku provozu sedí ventyl v hlavě jen třeba 0,1mm styčnou plochou. po zajetí se mirně zaklepe a sedí 1mm (i víc) styčné plochy. takže když s tím zažne jezdit hovado a hned od nova tomu vytíná tak může napžíklad ty ventily podpálit dřív než si stihnou sednout a tím třeba pak motorka špatně startuje.. k pistu.. od nova je pist trošku hrubý (neberu zalapované specialy) a víc natěsno ve valci protože se počítá s tím že se ta hrubost setře jak to ve valci běha. počítá se s roztažností pístu u zajeté motorky .. a zase když tomu někdo hned začne dávat tak se motor víc ohřívá píst se víc roztáhne a vlastně motorku zadřeš .. nebo v lepčím případě přidřeš a to ma za následek to že se píst rozmazne pjakoby přes pístní kroužky a ty přestanou plnit svou funkci protože jsou tam jakoby napevno místo aby pružily, ty pak netěsní, žere to olej a td.. takovejch věcí je spousta..