Téma: Zapojení přerušovače blinkrů
16.3.2012 v 23:08
Zdravím lidi, prosím o pomoc se zapojením přerušovače blinkrů.
Mám klasický "Jawácký" přerušovač ->
a jelikož se v elektrice nevyznám, tak nevím, jestli ho mám dobře zapojený. Při sepnutí spínače mi blinkry pouze svítí, ale neblikají. Mám klasické 21W žárovky, podle toho, co je na tom přerušovači napsáno, tak je taky 21W. A jeden konektor z těch tří je volný, tzn. není nikam zapojený. Poraďte prosím, jak ho zapojit, aby to normálně fungovalo a jelikož jsem na tu elektriku úplný trouba, tak bych se nezlobil ani za nějaké schémátko. Zkoušel jsem rozluštit schéma co je v manuálu, ale ani omylem se v těch linkách a značkách nevyznám. Přerušovač mám doma fungl nový, hlavně potřebuju vědět, jak ho zapojit 
Díky za každou radu.
Mám klasický "Jawácký" přerušovač ->

Díky za každou radu.
Od kamarada z netu :
Protože původní bimetal blikal rychlostí silně závislou na otáčkách motoru, rozhodl jsem se ho nahradit polovodičovým. Použil jsme přerušovač z Felicie se 3mi kontakty.
Ačkoliv původní bimetal byl připojen pouze 2mi vodiči,b yl jsem mile překvapen, že kabeláž pro přerušovač již obsahuje všechny 3 potřebné vodiče. Je to přívod 12V napětí, výstup 12V na přepínač a uzemnění.
Felicia přerušovač: VK7 AEV 3001 / 6UO 953 227 / 2x21W+5W / 2x21W 3 vývody
Vývody vtipně nejsou číslovány, proto jsem využil informací z internetu a zapojil takto:
Při pohledu na kontakty přerušovače (zespodu) máme jednu svorku nahoře vodorovně a po každé straně po jedné svisle.
VLEVO - bílý vodič, ZEM
NAHOŘE - hnědý vodič, +12V do přepínače
VPRAVO - modrý vodič, přívod +12V
Bliká to super, v celém rozsahu otáček stejně a né tak zběsile, jako bimetal.
Protože původní bimetal blikal rychlostí silně závislou na otáčkách motoru, rozhodl jsem se ho nahradit polovodičovým. Použil jsme přerušovač z Felicie se 3mi kontakty.
Ačkoliv původní bimetal byl připojen pouze 2mi vodiči,b yl jsem mile překvapen, že kabeláž pro přerušovač již obsahuje všechny 3 potřebné vodiče. Je to přívod 12V napětí, výstup 12V na přepínač a uzemnění.
Felicia přerušovač: VK7 AEV 3001 / 6UO 953 227 / 2x21W+5W / 2x21W 3 vývody
Vývody vtipně nejsou číslovány, proto jsem využil informací z internetu a zapojil takto:
Při pohledu na kontakty přerušovače (zespodu) máme jednu svorku nahoře vodorovně a po každé straně po jedné svisle.
VLEVO - bílý vodič, ZEM
NAHOŘE - hnědý vodič, +12V do přepínače
VPRAVO - modrý vodič, přívod +12V
Bliká to super, v celém rozsahu otáček stejně a né tak zběsile, jako bimetal.
tolik moznosti zapojeni tam neni, jen zkousej nic tim nepokazis.. taky se v tom nevyznam.. jak se ti vysere(coz me se vysral kazdy rok aspon jednou), tak si zajdi na vrakac a vytahni prerusovac z nejake stare skodovky(nebude to blikat podle otacek a vydrzi mnohem vic)
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
nechce se mi lozit do garaze ale mas jeden drat (s tech dvou) zapojenej na spatnym kontaktu (jsou tří že)chvilu sem to tak mel zapojeny když mi odešel prerusovac aby to alespon svitilo
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
teď jsem se díval, pravé a horní zapojit, levé nic. jelikož to určitě neni polovodič, je to jedno kterým směrem to poteče
a nevim teda kde jste přišli na ty pohádky, bliká pokaždý stejně a když jsem ho jednou měnil tak to bylo tim že jsem ho já svou vinou spálil

a nevim teda kde jste přišli na ty pohádky, bliká pokaždý stejně a když jsem ho jednou měnil tak to bylo tim že jsem ho já svou vinou spálil

memphis.unv> Takže říkáš Memphi, že to máš zapojené jen na dvou kontaktech a normálně ti to funguje ?? Takže to mě asi zlobí samotný přerušovač ... V pondělí mám volno (ano, o víkendu makám jak blbec a v ponděli mám volno
),tak přehodím ty přerušovače, vyzkouším a uvidím ...
Jinak o těch polovodičových jsem už slyšel, samá chvála na to. Být nějaký v garáži, tak to zkusím taky.
Díky moc všem

Jinak o těch polovodičových jsem už slyšel, samá chvála na to. Být nějaký v garáži, tak to zkusím taky.
Díky moc všem

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Kup si u Fojtíka elektronicky přerušovač do Felicie, stojí 160Kč a vydrží věky, na rozdíl od těch mechanických. A navíc nezávisle na otáčkách bude blikat stále stejně..
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Zdravim, mam takovy blby dotaz asi se budu opakovat ale potrebuju udelat blonkry na moto. Ocenil bych nejake schema jednoduch na ppchopeni. Mam baterku a 4x blinkry a 3polovy prepinac. Potreboval bych z toho udelat funkcni blinkry aby blikali nejspis bude potreba nejaky prerusovac jak se tu uz psalo. Jedna se mi kolik prerusovacu musim mit na 4blinkry? Staci jeden nebo kazdej musi mit svuj? Diky predem za radu a jak to presne zapojit?
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Zdar , dneska jsem se s těma přerušovači mordoval pul dne . než mi došlo že na přerušovač s Felicie je potřeba připojit i kostru , jinak nejede !!!
Dal jsem to na
Dal jsem to na
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Tak jsem zapojil dle rady přerušovač z Felicie a funguje to, ale dělá mi to to, že při zapnutí směrovky mírně pohasíná hlavní světlo. Připadá mi, že ten přerušovač má velký odběr. Dělá vám to taky? Mám Jawu panelku 1958 - VAPE na 12V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení přerušovače blinkrů
pepabizon> za chvíli budeš dávat zpatky 2w žárovky, uvidíš 
Naposledy editováno 08.09.2016 22:15:43

Naposledy editováno 08.09.2016 22:15:43
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Zdravím všechny u mrtvého vlákna!
Po letech čtení jsem si konečně taky udělal účet abych se zapojil. A teď k mojí motorce: na jawě 350/640 jsem měl elektronický přerušovač blinkru, ale blinkr nefungoval. Motorka běží na 12V, mezi kontaty zem a zdroj na přerušovači je taky 12V, mezi kontakty středního kolíku (k vypínači) je 6V ale v zapojení tam žádný proud neteče. Z vrakáče jsem tedy vykunil 6UO 953 227 přerušovač z felicie a sláva, blinkry blikají! Ale extrémně rychle. Napadlo mi tedy, že jako když u auta praskne žárovka a sníží se příkon, blinkry u motorky prostě nemají dostatečný výkon oproti blinkrů z auta. Mimochodem, podle těch zvuků co z toho jdou bych tipoval že to není elektronický přepínač ale relé.
Řešil jste toto někdo?
Naposledy editováno 07.05.2018 19:36:45
Po letech čtení jsem si konečně taky udělal účet abych se zapojil. A teď k mojí motorce: na jawě 350/640 jsem měl elektronický přerušovač blinkru, ale blinkr nefungoval. Motorka běží na 12V, mezi kontaty zem a zdroj na přerušovači je taky 12V, mezi kontakty středního kolíku (k vypínači) je 6V ale v zapojení tam žádný proud neteče. Z vrakáče jsem tedy vykunil 6UO 953 227 přerušovač z felicie a sláva, blinkry blikají! Ale extrémně rychle. Napadlo mi tedy, že jako když u auta praskne žárovka a sníží se příkon, blinkry u motorky prostě nemají dostatečný výkon oproti blinkrů z auta. Mimochodem, podle těch zvuků co z toho jdou bych tipoval že to není elektronický přepínač ale relé.
Řešil jste toto někdo?
Naposledy editováno 07.05.2018 19:36:45
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Sema> sice nevím, jaké jsou ty původní, ale seženu 21W. Díky za radu! Nenapadlo mě, že ostatní měnili taky žárovky. Možná by se vyplatilo sehnat originál přerušovač než shánět 4 žárovky..
Dyk0braz> Ve starých blinkrech byly 21W, pak se montovaly 10W. Takže se to chová, jako by jedna žárovka praskla. Dá se sehnat i přepínač/relé AEV na 2x10W, ale spíš bych měnil žárovky. Dají se sehnat i 21W s malou baňkou, do menších blinkrů. Žárovky stojí pár korun..
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení přerušovače blinkrů
Zdravím všechny, také bych se rád zeptal nejdou mi blinkry na kawasaki gpx 500. již se v tom vrtám 14dní a nevím čím to je. Přerušovač je 2 polový konektor je 3polový v jednom je - a naproti + třetí je volný. Když zastrčím přerušovač jeden pin jde na - a druhý na volný pin. to znamená že do přerušovače nejde šťáva a tím pádem ani do přepínače. Když propojím na konektoru + pin s volným pinem tak se blinkry rozesvítí ale přerušovač vrčí jako zvonek. Můžete mi někdo poradit já už si nevím rady. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení přerušovače blinkrů
Nukin> To je nějaký divný. To někdy fungovalo?
Jestli je tam dvouvývodový relé tak je to jednoduchý. Ze spínačky se přivádí + (kawa používala myslim hnědej drát, některý modely mívaj ještě extra pojistku - to pak bejvá oranž/něco) do toho přerušovače. Z přerušovače jde drát přímo do přepínače na řidítkách (kawasaki používala oranžovou barvu) a odtud k jednotlivým žárovkám (pravá/levá větev - šedej a zelenej). Žárovky jsou druhým pólem na kostru.
Třívývodový relé má +, kostru (čili -) a ten třetí vývod pak vede na přepínač. Zbytek obvodu je zapojenej stejně jako u dvouvývodovýho relé.
Jestli je tam dvouvývodový relé tak je to jednoduchý. Ze spínačky se přivádí + (kawa používala myslim hnědej drát, některý modely mívaj ještě extra pojistku - to pak bejvá oranž/něco) do toho přerušovače. Z přerušovače jde drát přímo do přepínače na řidítkách (kawasaki používala oranžovou barvu) a odtud k jednotlivým žárovkám (pravá/levá větev - šedej a zelenej). Žárovky jsou druhým pólem na kostru.
Třívývodový relé má +, kostru (čili -) a ten třetí vývod pak vede na přepínač. Zbytek obvodu je zapojenej stejně jako u dvouvývodovýho relé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |