2 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350
stačí ti jenom šuplera, žárovka a měrka.
nejdřív nastavíš odtrh, tzn že nejvetší mezera mezi kladivkama bude.... to už si nepamatuju, myslimže 0,3 mm, v originálním nářadí k motorce by měly byt dva tenký plíšky snýtovaný k sobě.
jeden kontakt je napevno, proti němu chodí kladivko, ten co je napevno je na šroubku, kterým se to šteluje.
a potom vlastní předstih:
najdeš si horní úvrať a píst pootočíš desítkou klíčem na klice o 3mm zpátky, tzn 3mm před uvrať. jako hlubkoměr do díry od svíčky použij šupleru. na žárovce musíš mít přiděláný dráty a jeden drát připevni na pevné kontakt, druhé na kladivko. píst máš před úvratí takže povol šroubky držící spodní desku která je na příslušné válec (myslimže na pravé) kde máš nastavené píst a pootáčením celou deskou najdeš místo, ve kterým se bude žárovka rozsvěcovat a zhášet, místo kontaktu kladivek. noa zatáhneš. seštelovaný, takže druhé válec a horní desku tim samým způsobem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
Millis>Odtrh by se měl dělat v horní úvrati. Nebo se pletu?
odtrh se dela na jeho maximalni hodnotu ne? nastavis v miste kde je nejvetsi na nakou hodnotu a pak celou desku natocis aby byl ok predstih.. nerekl bych ze u bateriovyho zapalka na tom odtrhu nejak extra zalezi...
BTW prorokuju ne zrovna dlouhe jezdeni na stroji jako je jawa350 cloveku co nenastavi predstih, to nemyslim zle, ale proste tyhle stroje "skoli" nove mechaniky:) to nebejva ve stylu lejt benzin a jezdit...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
ona je tak jednoduchá že se na ní nemá co posrat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
memphis.unv>assassin> neviděl bych to tak černě jak ty, předstih šteluju po pěti tisícách km a když nepočítám měněný manžety na šavlách, měněné olej v převodovce, v šavlách, dvakrát měněnou žárovku ve světle, ztracenou segrovku ze stupačky, měněný plynový lanko, jednou čištěné karbec nebo zkratovanou kontrolku,
no me to tak prijde taky.. ale jsou lidi co nic na motorce neopravi a treba i ucpana volnobezna tryska je problem kterej by nikdy nevyresili....takovejm bych 350 nedoporucoval... ja sem s timahle strojema zacinal a je fakt ze sem nikdy nemel zadnej peknej, ze jsem mel same vraky co jsem dostal skoro zadarmo, ale vic sem se v tom hrabal nez jezdil...
1 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350
Předstih motoru 638 je přepsán různě v různých příručkách od 2,4mm do 2,8mm. Mě se osvědčila hodnota 2,5mm. Na malý předstih to líp jede ve vysokých otáčkách (nelogicky) a v nejnižších taky, zato ve středních cestovních mi to pak hodně nepříjemně mravenčí - zřejmě vibrace od detonačního hoření. Na velký předstih to líp jede a méně vibruje ve středních otáčkách, ale v těch ostatních je to tupý, slabší.
Jenže při Jawácké přesnosti výroby posledních 30-ti let je každý motor originál, 2 kusy ze stejného týdne se liší v kompresním poměru klidně o celý stupeň, takže každý má rád něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
svoji první 175 jsem taky nerozuměl, maximálně uměl očistit svíčku, předstih za těch 20tis mi dělal jednou táta. pak jsem si koupil za 2500 rezavou 634 ze stodoly, celou ji rozebral, nastříkal a zase složil. když sem něco nevěděl, byla tady jawamanie, kde se člověk mohl/může zeptat na cokoliv a většinou dostane odpověď, takže technická podpora pokud jde o znalosti tady je, základna těch šikovnejch, co poraděj, je fakt široká.
pak už jen stačí chuť a trocha šikovnosti.
že to vždycky nevyjde? budiž..
ale pořád lepší, než si tyhle základy zkoušet na xnásobně drahý motorce, kde by si na to člověk vlastně už netroufnul a byl by odkázanej jen na servisy..
Carlos20VT - kup nebo si jinak sežeň knížku od Dočkala, tak máš všechno vysvětlený popsaný k čemu to je a jak se o to starat, no a když Ti něco není jasný, tak se ptej na www.jawamania.info a to by bylo, bys předstih nezvládnul sám.
1 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350
Němec>assassin> to máš těžký, kde se to ty lidi maj naučit? navíc jawa je podle mě dobrej a levnej základ k tomu poznat svoji motorku, na čem jiným se naučit základní principy, jak co funguje a případně tu a tam si něco zkusit opravit rozebrat a složit, než na levný motorce typu jawa?
svoji první 175
jo to je pravda... ale mam dojem ze uz dneska moc lidi ktery bude zajimat jak to funguje a budou si to opravovat sami nebude...
Trochu mě zmatl stažený manuál, výtažek zde :
???? Chybička se vloudila???
B/ V této poloze nastavte vůli mezi doteky přerušovače na 0,3 mm. Můžete použít plíškové měrky dodávané v pohotovostním nářadí. Měrka o síle 0,3 mm prochází mezi doteky suvně, silnější 0,4 mm nesmí projít. V případě, že vzdálenost neodpovídá, seřiďte ji nastavením pevného kontaktu.
C/ + 0,3- 0,2 mm před horní úvrať. V této poloze se musí kontakty otevírat. Zjistíme to za pomocí použití kontaktní lampy zapojené na kontakty přerušovače nebo za pomocí tenké fólie (cca 0,05 mm) vsunuté mezi kontakty.
Naposledy editováno 04.04.2018 08:29:22
Deadman píše: Jawa předepisuje odtrh 0,3 až 0,4mm v horní úvrati. Mužeš ho nastavovat i v místě největšího zdvihu, ale pak to chce 0,5-0,6mm. Důležitost odtrhu je v tom, aby k rozepnutí kontaktu došlo v místě nejprudšího zdvihu vačky. Pokud by se kladívko rozpínalo pomalu, i přes přítomnost kondíku stihne narůst napětí na kontaktech rychleji a malá vzdychová mezera se prorazí. Pak to jiskří na kladívku a ne na svíčce.
Předstih motoru 638 je přepsán různě v různých příručkách od 2,4mm do 2,8mm. Mě se osvědčila hodnota 2,5mm. Na malý předstih to líp jede ve vysokých otáčkách (nelogicky) a v nejnižších taky, zato ve středních cestovních mi to pak hodně nepříjemně mravenčí - zřejmě vibrace od detonačního hoření. Na velký předstih to líp jede a méně vibruje ve středních otáčkách, ale v těch ostatních je to tupý, slabší.
Jenže při Jawácké přesnosti výroby posledních 30-ti let je každý motor originál, 2 kusy ze stejného týdne se liší v kompresním poměru klidně o celý stupeň, takže každý má rád něco jiného.
Diky za praktickou radu, jak jsem psal v predchozim prispevku, :original: manual z netu rika "0,3-0,2mm"
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |