Motoricky trochu kolísá a chová se nestabilně.Toť po garančce na 12tis Km s výměnou oleje a filtru.
Ohřáté aspoň na minimum se chová dobře. Ohřáté na plno vše OK.
Včera odzkoušeno dle návodů a rad na fóru odvětrání klikové skříně. Levá strana u motoru plná oleje,u kapotáže nic.Pravá nic.
Zkouška startu provedena a zcela v naprostém pořádku. Naskočila na na první otočení.
Motor klidný bez výkyvů otáček, je stabilní a jen ševelí.
Dnes opětovné odvětrání levé strany.Viz foto. Oleje jen trošičku.
Opět zkouška startu. Start na první otočení. motor klidný,naprosto bez jakých koliv problémů.
Teď to tedy nechám déle odstát a počkám na chladnější počasí a zkusím zkošku startu již bez odvětrávání.
Doufejme že bude vše OK.
O vyjádření jsem též požádal dealera Hondy- žádost předána na Hondu ČR.
Na několikrát (asi 5x) po odstátí min 2 dny Cca při teplotách 5°C zkošky startu--Naskočí na první otáčku,volnoběh nekolísá, motor v naprostém klidu krásně ševelí. Tak na jaře se ukáže.
Sám jsem se ozval na Hondu,poslal i videa a upozornění na tuto závadu.
Dealer kontaktoval vedení a dnes 18.1.2018 jsem měl od něj
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David
21.2.2018-záruční oprava s výmněnou pravého přepínače na řidítkách+kontrola vzduch filtru.
Zkouška nastavení hadice na vypouštění kondenzátu s lepším přístupem.
Naposledy editováno 24.03.2018 23:07:49
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Každopádně pokud se někomu zdá interval 12 tisíc km pro odkalení normální, jinak motorka škube, střílí, chcípá, tak se bojím, jak si ještě necháme od výrobců sr..t na hlavu a ještě si při tom tleskat.
Naposledy editováno 10.01.2018 22:17:41
Na vodou chlazených motorkách tam nemám snad nikdy nic, ale na Banditovi mi asi vyteče takové množství za měsíc,dva. Ale je fakt, že velkého vodníka jsem taky ještě neměl.
Nechci se nijak Hondy zastávat ale v manuálu je to zahrnuté v běžné urdzbe tak to tak beru,zatim mi motorka drží bez jakýchkoli problémů co se všude uvadeji,mam tedy zatím najeto jen necelých 6000 km ale doufám že bude vše v pohode dal jako do ted,zatim jsem z ní nadsenej a neměnil bych za žádnou jinou.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Kolem motorek se pohybuji vcelku dost dlouho, takže si dovolím tvrdit, že nová AT je asi jediná motorka, kde odvzdušnění motoru potřebuje takto častou péči a její zanedbání má tak výrazný vliv na chování motoru. Můžeme polemizovat, jestli to je vlastnost nebo vada, ale každopádně mi to u motorky určené pro univerzální cestování přijde trapné, komické a nedůstojné.
Podle mého skromného názoru to je špatný návrh odvzdušnění zralý na svolávačku. Že si to jako majitelé omlouváte mě štve proto, že Honda nebude mít dostatečně negativní zpětnou vazbu a dál bude zkoušet, kam až se dá zajít.
V tomhle přístupu totiž vidím rozdíl mezi zákazníkem a spotřebitelem. Zákazníkem je pro mě jeden místní člobrda, který si vydupal výměnu motorky za jinou a nejspíš bude opět trvat na odstranění problému se škytáním. Spotřebitelem je pak ten, kdo škytání omlouvá jako svoji vinu, protože zanedbává údržbu popsanou v manuálu a každé tak páté tankování se těší, jak se s láskou ušpiní od oleje.
Předpokládám, že muset tohle dělat u auta, asi byste tak smířliví nebyli.
Naposledy editováno 18.01.2018 10:49:44
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Nechápu ale proč je ta hadice ukončena tak vysoko a zaslepena.měl jsem už spoustu motorek,a Afrika je jediná která má tu hadici zaslepenou. Všechny ostatní co jsem měl tak meli buď vývod tak aby to odkapavalo pod motorku nebo do airboxu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
JohnyLuka> Ta hadice bude dneska krátká asi protože dřív končila pod motorem a olej z ní kapal na silnici. Nebylo proto potřeba sledovat a vypouštět olej. Dneska už olej na silnici kapat nesmí, tak je hadice krátká a zašpuntovaná.
Podobný to bude jako odvětrání nádrže - dřív prostě hadice strčená skrz brýle, dneska hadice vedená pod sedlo, tam filtr s aktivním uhlím a ven jde pohádkově čistý vzduch - žádné emise výparů benzínu.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
odvětrání kliky to není 100% protože odvětrání už od názvu musí větrat a né být zadělané špuntem.
každý motor odvětrání potřebuje a musí ho mít i afrika a to odvětráví téměř vždy vede do airoxu a to konktrétně do prostoru za vzduchovým filtrem(tam,kde už je vzduch přefiltrovaný).
z toho odvětrávání odchazí předeším plyny,které při výbuchu projdou kolem pístu a taky nějaký olej,který v podobě olejové mlhy odchází spolu s těmi plyny.
a právě tento oleje,se v malém množství vysráží v prostoru airboxu,kde stíká do nejnižšího místa a následně do hadičky,která je zadělaná špuntem a musí se čas od času nechat vytect-tak jako u té afriky.
to na co chci poukázat,je to,že množství oleje v té hadičce nemá absolutně žádný vliv na chod motoru,nebo na jeho start.
proto by mně zajímala odpověď někoho,kdo o této motorce ví něco víc,než jak se maže řetěz-KAM TO "ODVĚTRÁNÍ" OPRAVDU VEDE.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Vůbec mi nejde o to, že se má odkalovat, jde mi ale o ty nehorázně krátké intervaly a škytání motoru, když se to zanedbá. Pokud z toho teče tolik oleje a tak často, má to výrobce buďto předělat nebo přidat nějakou nádobku, kde by se olej shromažďoval a třeba při výměně oleje se nádobka vylila.
Pokud s tím mají motorky problém po pár tisících, tak fakt nechápu, jak tohle řešit třeba na delším výletě, abych neporušoval například zákon o nakládání s nebezpečnými odpady. Vypustit to v tomto množství do ubrousku někde na parkovišti nebo v kempu mi fakt nepřijde jako fajn řešení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
telefonát. Snad tedy pomalu ale jistě se to profláklo již více a prý to hodlají řešit. Je otázkou jak. U mne to má být tak že proběhne kontola a na 100% budou měněny
vypínače na řidítkách. Tam sic problém nevidím ale jsou zkušenosti že zlobí tak je daji už jen z prevence. Kontrolu svíček a vzduch filtru považuji za normál.
To vše ještě v záruce Cca na 12tis. Km .David
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
caba29 píše: Ciže jednoducha oprava po domacku, nadrzku vymenit za vacsiu a tym zvysit dojazd bez potreby zasahu, alebo vymena hadicky za dlhsiu az pod motor a je klud. Par kvapiek oleja na ceste nikoho nezabije, je ho tam od inych ucastnikov plna prdel
Jasně, po domácku by vůbec neměl být problém si s tím častým odkalováním poradit (hadice protáhnout až pod kryt motoru a přinejhorším přidat nádobku). U staré motorky z druhé ruky za pár šupů proč ne. Ale řešit to takhle u funglovky přes tři sta kolíků a v záruce, když výrobce ji bombasticky propaguje jako nejlepší univerzální cestovní motorku???
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Dolph-cz píše: nepohodlné téma smazali.tak jako to dělá KTM.
Len tak zo zvedavosti, už niečo mazali? KTMku to moc nevyšlo, ak sa dobre pamätám...Naposledy editováno 23.01.2018 22:50:46
Metric píše: Len tak zo zvedavosti, už niečo mazali? KTMku to moc nevyšlo, ak sa dobre pamätám...
něco?z hlavy si vzpomínám na minimálně 3 témata,diskuze na úrovni,bez nadávek a vulgarit.......,které zmizely,nebo byly promazány a uzamčeny....(jedna měla dokonce 17 stran-ta zmizela úplně)
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin-zkušenosti z praxe-studený start
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | MirSe | 68 | Dnes v 08:57 DZARDINO |
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |