https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR
dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Ja teda na trati jeste nepotkal nikoho kdo by to delal jinak..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
ti o kterych pises ty, ti maji vsichni davno prokluzovou spojku takze jim je logicky u prdele co dela motor dokud se zadni kolo toci rychleji..
gugo píše: Tvl to jsou zmeny na minuly strance se tady synchronizovalo za pomocli laboratornich pristroju az jsem si jako garznik rikal ze tomu nerozumim, a na dalsi strance se to resi sparovou merkou. Kdyz prijdu za tyden, bude to krejcovska mira ?
taky už se ztrácím, čumím...a nestačím divit....každopádně když jsem si minulý týden dělal synchro a koukal na tu potravinářským barvivem obarvenou vodu, která lítá v průhledné hadici, tak jsem měl takové výčitky svědomí a takový pocit ponížení, že jsem si objednal carbtube a teď ještě sháním měrky s rádiusem abych to mohl správně změřit vůli i na klapce
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Mě už dorazily budíky za ten litr, které jsem nahazoval na #26, vyzkouším všechny na jedné hodnotě, poznačím případné rozdíly a budu spokojen
Naposledy editováno 18.02.2020 20:54:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
kerut píše: assassin> tech kteri brumlaji na choperu nebo NCcku na dvou tisicich..
ti o kterych pises ty, ti maji vsichni davno prokluzovou spojku takze jim je logicky u prdele co dela motor dokud se zadni kolo toci rychleji..
Ja jsem ti to ale vysvetloval uz asi trikrat - Tam nejde o fazi brzdeni motorem. Jde o jizdu v apexu, kdy prehazis z rezimu kdy brzdis - zavrena klapka, do rezimu kdy akcelerujes - lehce otevrena klapka. Nejde tam pridst hodne, protoze mas jeste velkej naklon a vysel by z toho highsider...
A zdaleka vsichni antihop nemaji ... Kazdopadne s tim co tu resime nema zadnou spojitost.
ty jezdis na nejakym tom motardu naprevodovanym hodne do sily, mozna to je jednoval takze netoci tolik, neznam zadne parametry,... psals nekde ze to normalne umi 200 a y to mas zprevodovany na pulku,.. sosnva je malej okruh s prudkyma zatackama oproti velkymu dromu, takze OK, pak je asi mozny ze se az k tomu volnobehu asi dostanes..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:43:32
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Ne opravdu to nema smysl. Vratime se k tomu az objedes aspon blok...
Jo a na sm mam jednovalec, max vykon cca v 11tis ... kratka skrin, na jednicku to jede asi 80, na ctyrku 130
Edit: vlastne jsem to uz vymenil za 5ti kvalt, tak tam je to rozpeti o malicko vetsi...
Naposledy editováno 18.02.2020 22:17:18
pokud tocis motorem nahoru, dodavas samozrejme vic paliva nez pro udrzeni otacek - potrebujes krome energie k udrzeni otacek a dalsi energii k akceleraci kliky, pokud se uz motor toci a ty to palivem jen dorovnavas do rovnovahy potrebujes paliva akorat jen k tomu udrzeni otacek.. nicmene tak jak tak mas tu klapku davno otevrenou na dost vic nez malo, nez nejakou desetinu, dve.. a jehlu se soupatkem uz davno pootevrenou - tedy, uplne jiny rezim nez pri te synchronizaci(byt se ti to muze zdat jako strasna citovka) ... kdyby jsi byl v rezimu velmi maleho otevreni kpaky (jako pri te synchronizaci) tak misto vyjezdu brzdis motorem smerem k volnobehu a tedy k te velmi male rychlosti (dle prepoctu otacek)..
crestik píše: nečetl jsem veškerou teorii...ale na YT týpek dělá synchro dvěmi stejnými vrtáky/kulatinami. Prostě tím podloží klapku, a druhou používá jako spárovku a hotove. Věřím, že na takové to JZD seřízení to stačí, není třeba řešit ohýbání plechových měrek...přesto se tu určitě najde spousta teoretických poznatků, co vše tam je špatně.
Mě už dorazily budíky za ten litr, které jsem nahazoval na #26, vyzkouším všechny na jedné hodnotě, poznačím případné rozdíly a budu spokojen
Nějak podobně se seřizujou klasické přímé karbece na starejch Guzzách.
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Jo a v karburatoru tak uplne nefunguje ze “plyn je nastavenej na nejaky otacky” tzn ze 1mm otevření rovna se 3tis otacek, 11 tis otacek je 3/4plynu atd... nezatizenej motor vylitne do omezovace i na lehce otevřenou klapku...
Jo a taky nejde o to, z pri tom malem přidání v apexu tam musi byt na klapce spara 0,1mm jako na volnobehu, ale ze tam je mala spara, tzn je to oblast kde je jeste znat vliv synchronizace.
Ono jsem to uz naznačil, dnes uz moc motorek s karburátorem nejezdi a u vstřikování ma ta synchronizace vliv na vice veci, pro male otevření klapky je dodavka paliva dana senzorem podtlaku, pro vetsi otevření senzorem natočení klapky. Karbce si to regulují sami, kolik nasaje valec benzinu, tolik tam jde paliva, ale u stříkačky tam da jednotka dávku paliva nezávisle na tom , kolik tam projde vzduchu, pokud je to jinej valec nez ten co je osazenej senzorama. A senzorama je osazenej temer vzdy jen jeden valec. Sychronizace ma u vstřikování vliv nejen na chod/přechod z volnobehu, ale i na na ten přechod z closed loop (řízeno podtlakem) do alpha-n (řízeno mapou v závislosti na úhlu otevreni) - tzn tam je z meho pohledu vliv synchronizace jeste vetsi.
a ten motor preplnovany momentem zadniho kola si editaci smaz.. pri preplnovani se tam cpe pretlak, moment zadniho kola tam skrz zavrenou nebo malo otevrenu klapku vytvari podtlak
2 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Synchronizace karbecu ma jen zcela marginalni vliv na chovani celeho vicevalcoveho motoru. Synchronizave resi pouze jednotlive valce mezi sebou.Obzvlaste u " beznych" moto/auto konstrukci na jednom spolecnem sacim potrubi.
Podtlak zavisi pouze na otackach, valec si dozajista necucne vice pod zatezi/bez zateze. Cucne tolik kolik poruci zdvihovy objem*otacky.
Vyvazeni karbecu resi pouze:Na konstantnim z motoru odebiramem vykonu/otackach se valce podileji/unavuji rovnomnerne.
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
Kerut: akcelerace vs dorovnavani rychlosti - rikej si tomu jak chces, jde proste o ten okamzik kdy se vymezi vule na druhou stranu, okamzik nez zacnes akcelerovat.
Ale OK, uznavam, ze to nema na nic vliv. Uz jste 2 co si to mysli, tak to tak nejspis bude.
Naposledy editováno 19.02.2020 19:52:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Ono se tak lze postavit ke všemu...ty vidle jsou ještě dobré, desetina tlaku v gumách je hovno, ložiska neměň - nehučí. Jenže...detaily dělají celek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Naposledy editováno 10.11.2020 22:43:50
Assassin> hele muzes tomu rikat teorie nebo dojmologie, mi je to fuk. U strikacky se hadat urcite nebudu..
Ale u karburatoru to z logiky veci muze proste retusovat jedine jakejkoliv problem se vzduchem - tzn. netesnost a falesnej vzduch od nekud jinud, krivou nebo domrdanou klapku, zasrany vzdusniky volnobezneho obehu, atd.... coz jsou ale vsechno veci ktere se daji (misto bypasovani jinym otevvrenim klapky) opravit/vycistit
OK pokud opravdu nastavujes volnobezny okruh nejakym sroubem co clonkuje ve vzdusniku, beru to jako prvni logicky dostupnou meodu,... ale i tam pokud nemas ty kanaly zasrany prece musi stacit otocit vsema sroubama o stejny pocet otacek.. ty plyny jsou svine, ale v relativne podobnem prostredi se nemaji duvod nechovat relativne podobne..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
to co psie on je vec dynamiky, motor si skutecne cucne stejne ale ma prebytek sily takze zrychli a pristi rundu uz ma vyssi otacky, pri zatezi tu energii kterou by pouzil ke zrychleni (3n,z. zjednodusene) natlaci do zateze a zustane na stejnych otackach, nebo ne celou a zrychli o to mene...
E: a (Assassine) praveze pokud nema tu zatez na klice, a my ho chceme udrzet na otackach, tak ho priskrtime na tom sani, tou klapkou o kterych tu pet stranek diskutujem.. takze misto odebirani energie na klice ho nutime ziskanou energii investovat do sani skrz ten zuzeny kanal... jenze jakmile mu tu zatez zase vratime (ten bod zvratu o kterem pises) nemuzeme ho uz tolik skrtit, a musime ho nechat pracovat = pootevrit klapku.. jasne ze je to citovka, oproti opacne situaci kdy zatahnu na rovine plnej a pres i klidne uplne plne otevreno se motor stejne roztaci (motorka rozjizdi) relativne pomalu. protoze tu zatez/odpor/odebirani energie ma na druhe strane, na klice, a to velkou..
Naposledy editováno 20.02.2020 01:55:30
Ten posledni odstavec o odebirani a pridavani energie mi asi neni moc jasnej, nejak tam vypadlo, ze s tim motorem pres zadni kolo toci setrvacnost motorky a pilota...
No a nevsiml jsem si, ze bych tvrdil, ze ten prechod z brzdeni motorem do tahu probehne tak, ze nepohnu plynem..
Tak ja se k tomu vratim az bude rec o budicich na synchronizaci vstrikovani
Naposledy editováno 20.02.2020 08:14:11
Hypoteticky servis u keruta : pane tak to mate 1000kc prace a 40tis novy karbce. Ale pane, to chtelo jenom synchro. Synchro jen maskuje ostatni problemy se vzduchem...
Jo a jeste s tim stejnym chovani plynu ve stejnych podminkach - jen jestli tam ty stejny podminky nejsou jen v tom tvem teoretickem modelu - ja mam pocit ze treba u radaku maji prostredni valce vyssi teplotu, u vecka se zase zadni hur chladi... u karbce dvou vnitrnich proto byvaji nastavene na jinou bohatost, dokonce se lisi i delky sani... urcite je toho vic. Nechci tvrdit, ze treba to ze dva karbce jsou bohatsi ma na neco vliv, ale rozhodne nedokazu rict, ze to na nic vliv nema...
1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
Lad22 píše: Tak klasika, další zazděné vlákno. Původně mohlo být přínosné pro někoho, kdo se učí naladit karburátory a místo toho je tu několik stránek plácání o vlivu kosmického záření na produkci rajčat.
Hele ja myslím, že Assassin se rozhodl pokat, kvuli svymu nezrizenymu zpusobu zivota. A misto mrskani trnitymi slahouny sipku se rozhodl diskutovat s nekym, kdo v zivote nejel na motorce a v podstate se na motorku diva stejne, jak na ty svy maly vlacky. Ale treba se jednou dockame vecneho teoretika Keruta, jak nam sem napise:"Borci, konecne jsem se naucil na motorce zatocit, ale je to o hubu, furt to v zatacce kucka. Co s tim mam delat?"...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
DrDNA01 píše: Hele ja myslím, že Assassin se rozhodl pokat, kvuli svymu nezrizenymu zpusobu zivota. A misto mrskani trnitymi slahouny sipku se rozhodl diskutovat s nekym, kdo v zivote nejel na motorce a v podstate se na motorku diva stejne, jak na ty svy maly vlacky. Ale treba se jednou dockame vecneho teoretika Keruta, jak nam sem napise:"Borci, konecne jsem se naucil na motorce zatocit, ale je to o hubu, furt to v zatacce kucka. Co s tim mam delat?"...
To zas ne, nemyslim si, ze rozebrat nejakej jev teoreticky do detailu nema zadnej prinos. V teorii jsem tu uz udelal spoustu bot ja, kerut asi moc ne... spis jde o ty zjednoduseny modely a nezahrnuti tech v praxi se vyskytujicich jevu do tech jeho modelu...
Treba ted s tou potrebou synchronizace - on na to kouka tak, ze pokud je vse ok, zdrave a stejne valce/pisty,presne klapky, ciste kanalky... neni potreba synchronizovat, pokud je to rozhozene, je neco spatne... neco je opotrebene atd ... ale to tak proste je, to je duvod proc se to synchronizuje, protoze menit hned valce, karburatory atd kvuli male odchylce neni ekonomicke.
Takze svym zpusobem ma pravdu, jen proste jeho pohled je tak odlisny od zbytku zucastnenych, ze se nelze dobrat nejake shody. Ostatne on ma i pomerne nestandardni zivotni styl... proste vsechno jinak
Naposledy editováno 20.02.2020 10:37:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce
assassin píše: To zas ne, nemyslim si, ze rozebrat nejakej jev teoreticky do detailu nema zadnej prinos. V teorii jsem tu uz udelal spoustu bot ja, kerut asi moc ne... spis jde o ty zjednoduseny modely a nezahrnuti tech v praxi se vyskytujicich jevu do tech jeho modelu...
Treba ted s tou potrebou synchronizace - on na to kouka tak, ze pokud je vse ok, zdrave a stejne valce/pisty,presne klapky, ciste kanalky... neni potreba synchronizovat, pokud je to rozhozene, je neco spatne... neco je opotrebene atd ... ale to tak proste je, to je duvod proc se to synchronizuje, protoze menit hned valce, karburatory atd kvuli male odchylce neni ekonomicke.
Takze svym zpusobem ma pravdu, jen proste jeho pohled je tak odlisny od zbytku zucastnenych, ze se nelze dobrat nejake shody. Ostatne on ma i pomerne nestandardni zivotni styl... proste vsechno jinak
Jenze on ani uplne nove sesazeny motor, natoz pak zgeneralkovany nemusi mit (a nema) stejny tlaky v jednotlivych valcich, podobne to bude s tolerancema u karbecu. Jinak Ty mas fakt info z fabrik, ze novy motorky se fakt nesynchronizuji? Ja myslel, ze se to dela v ramci finalniho serizeni.
DrDNA01 píše: Jenze on ani uplne nove sesazeny motor, natoz pak zgeneralkovany nemusi mit (a nema) stejny tlaky v jednotlivych valcich, podobne to bude s tolerancema u karbecu. Jinak Ty mas fakt info z fabrik, ze novy motorky se fakt nesynchronizuji? Ja myslel, ze se to dela v ramci finalniho serizeni.
Taky si myslim, ze se serizuji. Ale duvod bude, ze tam maji nejakej problem - treba vyrobni tolerance
Ono s kerutem souhlasim, ze presnost serizeni zalezi i na pouziti - jsou stroje, kde je fuk, ze to cuka a neda se s tim jet pod 4tis otacek. Jsou lidi co to jeste uprednostnuji pred nudnym japonskym motorem co jede uplne od volnobehu a rikaji tomu “charakter”.
Me vyprovokovalo to, ze kerut se tvari, ze jsou to starosti beznych smrtelniku, ze na zavodaku (jako ma on) na tom nezalezi, tam staci ze funguje mezi 13-16tis ot. Jo kdysi to tak bejvalo, ze motor co ma vykon dole nefunguje - ale nebylo to z duvodu, ze to je k nicemu, ale proste to lip nedokazali udelat. Doba se od te doby posunula a zavodni motorky jsou stroje ktere chodi lip, presneji a uzivatelsky prijemneji nez “levne” seriovky. Protoze to technologie dovolila.