globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přihlášení stavby motorky
 
16.2.2020 v 18:32
Zdravim, chtěl jsem se zeptat, jestli by někdo nevěděl, zda by šlo stavbu motorky přihlásit v Německu, kde bych to udělal na známého a potá jí přihlásil u nás? Nebo jinou možnost jak jí dostat na doklady. Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 20:27 | Nahoru | #31
CRF1000> Trošku si do tebe rejpnu, ale kamarádsky. Napsal jsi, že s mými šesti litry za pouhá lejstra přeháním. Odhadl jsi to zhruba na půlku a napsal mi, že se od té doby zákon změkčil. Fajn. Tak jsem poslal všechny podklady (TP, štítek na autě i protokol z TK, abys mohl posoudit, co mi chybí. A ty mi napíšeš, že možná sedačky a kotevní úchyty, ať poptám TOMCAR. Ztvé odpovědi ale vyplývá, že vycházíš ze špatných informací.

1) Moje auto je naprostá sériovka, jak sjela v linky s COC pro kat. M - osobák.

2) U CZ dealera namontovali přepážku - nedestruktivně, pouze přišroubované na příchytky. Bez odřezávání jakékoliv originál části auta, bez odmontování jakéhokoliv originál dílu. Sedačky, pásy, opěrky, oka - vše zůstalo originál z výroby, v je TP 2+3, tedy 5 míst. Na zadní okna nalepili ČIRÉ bezpečnostní folie. Nic víc se na autě nedělalo.

3 ) CZ dealer vyjel techničák rovnou na N1 s poznámkou o přestavbě. Veškeré údaje v TP odpovídají COC na kat. M., vyjma zařazení právě do kat N1 namísto M.

4) Auto jezdilo s přepážkou a procházelo na TK jako N1.

5) Koupil jsem ho jako N1, vyhodil přepážku = povolit pár šroubů.

6) Auto bez přepážky dál procházelo TK jako N1.

7) Nyní bych rád provedl přestavbu z N1 na M.

8) Jaký doklad mi k tomu chybí? V registru se kromě přepsání N1-> M a "nákladní" -> "osobní" nic jiného přepisovat nebude (hmotnosti, počty míst, vše je pro N1 a M identické). V autě se fyzicky na nic nesáhne, protože je v originál M stavu, čiré folie nevadí.

9) Můj dotaz zní, jaká věta musí být v protokolu z TK, abys mi to zapsal zpátky na M???

10) Čiré fólie s atestem pro přepis z N1 na M sundány být nemusí.

11) Přepážka by tam klidně mohla teoreticky i zůstat (ale už je venku), protože M ji mít může, kdežto N1 ji mít tehdy MUSELO.

Doteď mi nikdo nebyl schopen říct, co mi mají na TK do protokolu uvést, aby technik na registru byl spokojený. Stávající TK protokol přece uvádí, že vozidlo je způsobilé a všechny hodnoty odpovídají s údaji v TP. Protože jsou hodnoty pro M i N1 identické, tak nemusí nic přeměřovat, vážit, kontrolovat domontování.

Vychází mi z toho, že se jen úředníci bojí provést změnu protože nemají koule provést správní úvahu a rozhodnout, že přestavba de iure i de facto proběhne pouze formální změnou přepsání jedné kolonky v registru z N1 na M, a to bez potřeby jakékoliv fyzického zásahu do auta, tedy i bez potvrzení z TK o nějakém fyzickém zásahu.

Klidně to můžeme probrat i osobně a přestavbu provést u tebe. Problém ale vidím v tom, že po mě budeš chtít papír, na které ale nikdo neví, co má být uvedeno.

Naposledy editováno 18.02.2020 20:37:19

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

18.2.2020 v 21:48 | Nahoru | #32
.

Naposledy editováno 10.11.2020 22:36:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 06:05 | Nahoru | #33
vilemx> tak toto mě také zajímá. Teď jsem koupil ženě Focuse a mám to úplně stejně (v papírech N1, ale fyzicky M). Zdá se to jako formalita, ale největší obavu mám z toho, že si to neuvědomí a vjede do zákazu vjezdu pro N bez dodatkové tabulky a tam se stane účastníkem dopravní nehody.

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 08:30 | Nahoru | #34

Číkus píše: K čemu je předělávat (přepisovat) N1 na M?



Mimo již uvedené případy u nás, je také rozdíl v zahraničí. Třeba v Rakousku jsou nízkoemisní zóny, kde musíš mít na N1 zakoupenou ekologickou plaketu. Jinak pokuta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 10:19 | Nahoru | #35
ZdenalH> víš jak se to dělalo? Soukromá firma získala od MDCR povolení k přestavbám aut z M1 na N1

Četl jsem jedno povolovací ministerské rozhodnutí....bylo tam výslovně napsáno v podmínkách, že ke splnění legislativy / naplnění nerovnosti hmotnostního vzorce/ se v případě nutnosti snížit počet míst musí kotevní úchyty nevyužitých sedadel a bezpečnostních pásů znehodnotit nevratným způsobem, například odříznutím nebo překrytím plechem a zavařením...a jejich obnova nebyla možná, tedy ani zpětná přestavba...

V reálu se to dělalo tak, že se z krátké fabie odmontoval jeden bezpečnostní pás ze zadního sedadla, sedadlo zůstalo, ale firmy do TO vytiskla text že přestavěla vozidlo na N1 a technické údaje se mění takto? počet míst celkem / k sezení : 2 + 2

Takže porušovala podmínky které jí určil stání orgán a navíc za to brala nemalé prachy...a samozřejmě tím způsobila ten bordel, který je dnes k vidění...prodejce tam přidá pás nebo sedačku a prodává to jako osobní, a to včetně velkých autobazarů, viděl jsem kupní smlouvu a nebyla tam uvedena kategorie ani druh...prodávalo se vozidlo "opel combo"...SPZ VIN

V TP zapsáno nákladní a 4 místa, v autě 5 sedaček a 5 pásů...vyhozen z technické, kde se s ním nikdo nebaví a odeslán na úřad

Naposledy editováno 19.02.2020 10:22:14

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 11:35 | Nahoru | #36
CRF1000> to jak se to mělo dělat vím, i to s těmi pásy. Ale já u toho Focuse mám ve velkém TP počet míst k sezení 2+3 a v autě je 5 pásů. Teď na evidenční kontrole absolutně bez problémů (byl jsem tam bez mříže). Jako mě jenom zarazilo kolik stojí to přepsat na M z N1.
Proto mě zaujalo když jsi napsal tu nízkou cenu. A podobně jako Vilem nemám žádný žlutý papír z STK jen je v TP zapsané, že proběhla přestavba z M na N1.
Já se na to s největší pravděpodobností vyseru a budu pořád velký kluk co má osobák, náklaďák a velkou motorku

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 12:36 | Nahoru | #37
CRF1000> Začínáš se do toho zamotávat a lavírovat. Hejtovat přestavbu jednoho auta tím, že poukazuješ na šlendrián u úplně jiného? Combo je primárně konstruováno jako dodávka N, které až v luxusnější výbavě může být i jako osobák M. Fábka je primárně osobák, ze které za určitých případů jde vykouzlit dodávku. U Comba se fakt nic neřeže, vždyť tu přepážku prodávali i jako příplatkovou výbavu k M verzím, pokud někdo chtěl vozit třeba psa a nepotřeboval nutně kvůli daním přestavbu na N1.

Naposledy editováno 19.02.2020 12:43:10

1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 12:40 | Nahoru | #38
Kdysi dávno jsem měl favorita, který byl jen dvoumístný a zadek byl nákladní prostor, ale vše bylo připravené na zadní sedačky a pásy. To, že je to dodávkový dvoumístný automobil bylo napsáno i v techničáku. Měl jsem malé děti a potřeboval vzadu sedačku, tak jsem ji tam namontoval a jezdili jsme tak několik roků.
Ale proč to píšu. Sranda byla vždy na STK. Přijel jsem na ní i s namontovanou sedačkou a technik hned, vždyť vy máte vzadu neoprávněně sedačku.
Načež jsem se ho zeptal, který zákon či předpis zakazuje vozit v nákladovém prostoru sedačku, kterou mám přišroubovanou, protože náklad musí být řádně upevněn,
Odpovědět nedokázal a tak to STK prošlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 12:45 | Nahoru | #39
FJRPEPA> Měli tě vyhodit, darebáku, protože na TK se přistavuje vozidlo bez nákladu U nás je oblíbený způsob, když na lince nestíhají, vyhazovat za autosedačky, zahrádku nebo poklice, pokud to řidič nedokáže na výzvu okamžitě sundat.....

(reakce na) Přihlášení stavby motorky

19.2.2020 v 12:50 | Nahoru | #40

vilemx píše: FJRPEPA> Měli tě vyhodit, darebáku, protože na TK se přistavuje vozidlo bez nákladu U nás je oblíbený způsob, když na lince nestíhají, vyhazovat za autosedačky, zahrádku nebo poklice, pokud to řidič nedokáže na výzvu okamžitě sundat.....



Jo všimnul jsem si, že teď na STK musí být zavazadlový či nákladní prostor prázdný. Ale tenkráte tomu tak nebylo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist