prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.
Nájezdy na GSu neřeším - používám jej občas i jinak než cestovně, takže ty informace by byly silně zavádějící.
Maroko - když nebudeš uhýbat z cesty a nesnažit se vyjet na dunu, tak to jde i bez pádu. Vloni jsem to nezahodil ani jednou.
V říjnu jsem se motal podél pobřeží na ose Terst, Koper, Umag..................a ještě jsme se s bábou koupali u Savudrie v moři.
Záleží na počasí - jsem v kontaktu s pár lidma, co by jeli květen, ale počasí může rozhodnout - já už si nemusím nic dokazovat a jízda v chumelenici mě nebaví.
Loni jsem v dubnu jezdil na motorce a začátkem května koukal na praskající oheň do krbu
Šotolinka mě zaujala. Chorvatsko je pro mě asi daleko, neumím se utrhnout na delší dobu. Koukal jsem zda bych nenašel něco ve Slovinsku, ale tam pravděpodobně bude ještě sníh. Máš pravdu, že Velký pátek a Velikonoční pondělí bych se mohl někam vydat. Kdyby vyšlo počasí a podařil se přidat den, už by to byl kousek cesty. Letos to vychází na 10.4., třeba již bude svítit
Co enduro, poslal jsi ho do světa?
Naposledy editováno 28.01.2020 23:52:21
Chtěl bych vyrazit až 1.5. a klidně to dotáhnout až do 10.5.- ty Velikonoce jsou letos dost brzo.
Na podzim jsem ve Slovinsku jezdil v prostoru Socerb,Bottazzo, Beka, Ocizla..............je to taková náhorní plošina s lesníma cestama - výhledy na moře a tím i tepleji. Kousek jsou Skočjanske jame - daleko hezčí jeskyně než Postojna jama.........jen nevím, jak je to s přístupností na jaře. Protéká zkrz ně řeka Reka, která při tání hodně kulminuje.
V Socerbu je pěkný hrad a někde v lese nad ním ruiny asi nějaké hraniční pevnosti..............musel bych to zkusit najít v mapě. Občas tě to pustí někam k vodopádům a musíš se vracet, ale jinak cesty, kdy po hodině si budeš myslet, že jsi zabloudil - pravá, levá, ohradníky na pastvách, cesty kamenité...........najednou začne asfalt a ty jsi v nějaké osadě - nebyla to turistika odněkud - někam, ale spíše takový průzkum
No sice se neznáme, ale máme podobné myšlenky. Okolo 3.5. na 3-4 na jih bych jel moc rád. Trasu mám vymyslenou.. Rakousko bych projel po dálnici na Villach a pak po Slovinsku snad už bude dobře. V Rakousku opravdu to nemusí být bůhví co. Taky si nepotřebuji dokazovat jak jsem drsnej ?
Uvidíme jaké bude počasí na jaře, třeba půjde vyrazit již na konci února . Je to divočina, včera sněžilo a v poledne z toho zbyl pouze bordel. Květnové svátky vychází také docela příznivě. Mně většinou komplikují život, ale alespoň z jednoho bych se mohl pokusit udělat prodloužený víkend. A třeba se zadaří i na delší dobu. Začal se hledat nový kolega, tak třeba se nějaký chytí a budu mít zástup na celý týden .
Naposledy editováno 30.01.2020 22:03:51
Mě se jezdí dobře podle https://transeurotr...in/#3.83/40.69/-0.53
Je tam celá Evropa a trasují to lidé, kteří v daných lokalitách žijí................takže většinou žádný problém s neprůjezdností a nebo s "pruděním" místních. A už i horalé se učí, že návštěva většinou přiveze peníze, tak i služby se lepší...........lze přespat za pár korun, něco k zakousnutí se také najde a stále je to cenově OK. Bohužel se to také časem změní. To až to objeví více lidí a bude to v horách jako letní Alpy, kde už se ani pořádně nejde svézt.
Podle nízkého slunce, mlhy a oblečení jezdců to asi také jeli v zimním období..............tak jde jen o to, naplánovat díky kratšímu dni i kratší etapy. Výhodou terénu je i skutečnost, že jak to s mými špeky natřásá, tak se i zahřívám a netrpí moje schránka zimou.............což se vždy asfaltovým přejezdem změní, takže se potom do terénu vysloveně těšíš
Také krásné a někteří to jeli i ve dvou na jednom stroji.
zeditováno pro rychlejší hledání
Jen asi okolo osmé minuty bychom měli trochu práce. Nebo to někudy objet jinudy
Naposledy editováno 31.01.2020 09:27:33
Když vidím některá videa z Rumunska, myslím, že mnoho lidí postrádá úctu k přírodě a tím nemám na msli domorodce. Nevím jak na to koukat, zatímco ve Španělsku se mi zdá to ježdění docela v pohodě, do našich lesů a polí už mi to tak nesedí. Pravděpodobně to bude dělat to rozlehlé prostředí. Zdá se to jako vyprahlá a nicotná krajina, ale ve skutečnosti se jedná o domv podobné zvěři jako u nás. Otázkou je, zda přírodě škodí průjezd lesem po šotolině víc než průjezd po asfaltu.
Dnes bylo v Písku 14C, pokud bude takto i v neděli, tak se snad vyrazím projet.
Naposledy editováno 31.01.2020 22:52:55
Problém bude volba stopy - ony ty těžké krávy se blbě směřují tam, kde by jsi je chtěl mít ty a většinou dříve nebo později skončíš v drážce - a tam jsou sypké kameny.
S tou přírodou je to asi tak - tu cestu tam zajíc neudělal. Když u nás jde srna kilometr vpravo, narazí na vesnici, kde řve cirkulárka a sekačka na trávu..............když jde kilometr nalevo, narazí na vesnici, kde řve sekačka na trávu a nebo cirkulárka..................před sebou má čtyřproudový přivaděč a za zády harvestora s partou lesních dělníků tůrující motorové pily. Zkušenost je taková, že když jedeš okolo, tak zvedne hlavu, prohlédne si tě a v klidu se pase dál. Když zastavíš, tak zpozorní..........a když vypneš motor, tak uteče.
Nemá smysl polemizovat, co čemu více škodí. V Píseckých horách je zákaz na lesní cestu i na koni. Nechápu jaké to má opodstatnění.
Vyrazíme zítra?
Nějakou tu šotolinku taky jedu, jen to nemusí být 66A v Rumunsku, cca 60km jen ve stupačkách, viz můj cestopis Není sixtysix jako sixty six
No a výhledy taky rád, když jsem tehdy ještě s tenerkou vyjel do 3000 m.n.m, víc v mém cestopise Motorky na střeše, také zde.
Jsem turista, žádný OffRoad jezdec.............proto jde také ostré enduro z baráku.
Většinou co nejde vyjet jde objet - a v mém věku už spíše bezpečně, než adrenalinově.
,
,
Uvidíme ten květen - kdyžtak něco podniknem - jestli bude slušnější počasí.
Naposledy editováno 02.02.2020 22:55:37
Je to přesně to místo, které zmiňuješ. Po polní cestě, dostatečně za vsí a poté dostatečně daleko od cesty. Jediné co chybělo k dokonalosti byl přebytek signálu.
Přesto přemýšlím nad koupí nějakého lehčího stroje nebo vůbec ostrého endura. Proto jsem se ptal, zda ho ještě máš a v zásadě jsem chtěl znát tvůj názor na místní využití. Nevím, kde si v okolí zajezdit mimo uzavřenou trať a mimo zákaz. Nebo zda dává smysl mít GS a k tomu třeba Tenere700. Další otázka je jak zásadně je Tenere lehčí či agilnější.
Kolik je dnes cena trochu slušnějšího endura...............100 000+ a většinou si ho musíš někam převézt - je to speciál, co jede po silnici maximálně k benzínce.
Já GSo koupil levněji s tím, že většina mých výletů se odehrává společně s paní.................jenže jí to v terénu moc nebaví (takže dnes už bych se díval po něčem jiném - motorka pro jednoho asfalt i střední off.) Takže jsem to pojal jako motorku na západ - K 1200 GT a motorku na východ R 1150 GS s tím, že se chci naučit bezpečně zvládnout ovládat GSo na cestách, které mě mohou na výletech potkat. A to jízda potokem, nebo kamenolomem nebude..............bude to stará vojenská alpská cesta, šotolina v Bosně, nebo rumunská lesní cesta.
Žádný extrémy ani hard enduro jezdit nebudu.
Při asfaltovém přesunu bývá jednoválec nepříjemný svými vibracemi, a dvouválec je zase těžký v terénu. V současnosti trh nic moc nenabízí.............s novou motorkou mlátit o zem nechceš (ale asi párkrát se to v terénu povede), a staré jsou vždy sázkou do loterie.
GSo zvládne kupodivu dost, je při pádech dost "blbuvzdorné" - nemá chladiče, větráky, hadice...........padne většinou jen na válec, takže se lehčeji zvedá............těžiště má poměrně dole - a zvládne jízdu ve dvou (můj hlavní požadavek)
Má jen "silniční" podvozek (19"přední kolo, telelever) a kardan - což téměř znemožňuje volbu převodu do terénu (zpomalení nebo zrychlení v terénu)
Sám nevím co bych si pořídil místo něj.............myslím ve stejné cenové relaci.
Já časem zjistil, že kudy jedu ze strachu sám na ostré, tudy projedu i na GSu..............tak ostrá pro mě ztratila smysl. Parta se rozpadla a mladým nestíhám - ani časově (mají furt spoustu času), ani fyzicky a zjišťuji, že už ani mentálně
Pořídil jsem GS, protože jsem chtěl motorku, s kterou se nemusím držet pouze silnice. Má výkon na přesun a hlavně je pro oba stejně pohodlná. Samozřejmě na prvním místě se mi ta motorka líbí, ale líbí se mi i Ducati scrambler, tu bych také bral, možná by to byla alternativa ježdění po okolí. V Brně se na ni dojdu podívat
Naposledy editováno 04.02.2020 21:53:58
Dnes si zaplať tělocvičnu a nebo motokrosovou trať ....................... a potom se diví, že jezdec neumí přejet ani padlý strom. Nejlepší enduráci pocházejí od šlapačkářů.
Také vnímám, že se doba změnila. Já tomu říkám, že nás mele kapitalismus. Za pár let se budeme bát vstoupit na polní cestu nebo do lesa. Je to zbytečná polemika, nekonečné téma. Považuji nás za jednoduchý národ, kterému se dobře vládne. Dnes s odstupem času mě překvapuje, že jsme dokázali listopadový převrat. Fuj, raději na to téma ani nediskutovat .
Pojďme raději naplánovat nějakou akci.
Moje dojmy jsou následující:
Chování na mokru slušné, hlučnost od předního kola trochu vyšší než v TKC70, ale jinak zcela v normě. Zdá se mi, že Anakee 3 byly vpředu hlučnější a to je čistě silniční guma. Michelin Adventure jsou spíš universál. Profil pneu je jiný, ohodně víc zaoblený s nižšími boky - motorka jde lépe do náklonu, směrově přitom ve vysokých rychlostech bez problémů. Celkově zatím spokojenost, ale na celkové hodnocení, či zda je obuji i příště, je brzy. Nevýhodu vidím v tom, že nálezd bude asi menší než u Tourance i TKC70. Tam najedu 15+k, tady to vidím na méně, čas ukáže na kolik.
JInak teď jsem přivezt F800 GSA pro syna a bude se to přezouvat. Asi tam dám také Michelin Anakee Adventure a zde je rozměr podobný Africe - přední 90/21 zadní 150/17. Zde bude rozhodující, jak se gumy popasují s tou velkou žiletkou vpředu.
Osobně se mi zdá, že je guma na mokru podobná chování Anakee 2. Pokud se to potvrdí, bylo by to příjemné.
opět si rád vyslechnu vaše tipy na pneu na mé gsa. Tentokrát bych rád vyrazil na Vánoce do Maroka. Úplně bych neřešil zda to bude možné či nikoliv. Připravuji se na odjezd podle plánu a uvidím v den D. Rád bych se pustil i mimo silnice, ale v zásadě nemám úplně představu co mě čeká.
Díky za vaše postřehy.
Naposledy editováno 22.10.2020 18:16:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |