globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 12:14 | Nahoru | #2191
assassin> z technického hlediska mi přijde škoda že se prosadil 36V systém a né 48V, těch 48V systémů je málo,obecně by to bylo lepší, nižší proudy, menší ztráty, rychlejší nabíjení

ad krouťák - ono to samotné číslo není vše - jde ještě o max. násobek - některé motory mají 300% a jiné 380%, maximum stejně nevyužívám - ale liší se charakterem naladění elektroniky - některé zabírají silně odspoda a jiné postupně s kadencí, dá se zvyknout na obojí člověk si najde styl, zrovna u toho YT tam byl tuším E7000 motor který hodně chválí oproti silnějšímu E8000, že je na jízdu příjemnější

ad baterka - na výletování čím větší tím lepší - ale je dražší a někdy i těžší (pokud je tam víc článků) + rychlá nabíječka - rozdíl nabití při půlhodinové zastávce na polívku mezi 2A a 6A nabíječkou je obrovský, po rovinatém terénu jezdím kolem 4Wh/km a kopcovitém 10 Wh, ve stoupácích pak je to spíš podle metrů převýšení - s 500Wh baterkou dám v alpách cca 2200 m převýšení

jinak mě se YT taky líbí víc, Haibiky jsou jako koncern mezi auty, je jich hodně, jezdí to, dají se dobře koupit, ale moc se mi nelíbí - ale já ne vzhled moc nejsem - kolo jsme kupoval z druhé ruky a koupil jsem co bylo

E: ad motory - ty se ještě i trochu liší u jednotlivých výrobců - naladění ale třeba i hlučnost - to není jen hlučnost motorku a převodů, ale to jak ten zvuk utlumí nebo naopak vede rám, na hluk ty motory s řemen se mi zdály tišší

Naposledy editováno 16.01.2020 12:17:04

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 12:50 | Nahoru | #2192
Honza-TA950> ja jsem par tech kol zkousel, jak jsem psal, bracha sem tam testuje pro mtbs tak to pak ma nakou chvili doma a uz jsem jich par projel... ale ten novej motor od haibike jeste nikdo koho znam nezkousel. jinak souhlasim s tim co pises, me taky vyhovuji slabsi motory nebo lepe receno ty ktere citlive davkuji vykon, na trailu uz jsem videl dost lidi co je prilis velka "pomoc" motoru poslala do stromu. To bylo spis info pro lidi kterejm u elektro biku chybi vykon....

ja to zatim zvladnu vlastnima silama a jde mi spis o technicky traily a hlavne smerem dolu a tam se pozna rozdil elektriky ktera ma pres 20kg a myho kola ktery ma kolem 13ti

3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2020 v 14:11 | Nahoru | #2193
Moc nechápu, proč e-kolo má robustnější stavbu a je těžší, než kolik přidá samotný motor + baterie. Vždyť kolu je tak nějak šumák, jestli na něm jede 80 kg vyžle + motor s aku nebo 100 kg týpek bez motoru???

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 14:18 | Nahoru | #2194
vilemx> nosnost kola se počítá včetně váhy toho kola,tak to asi musí bejt hutnější. třeba si chce pojetdit i 100 kg týpek s motorem. nebo bys snad chtěl normálně narostlý hezouny diškriminovat?

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 14:18 | Nahoru | #2195

vilemx píše: Moc nechápu, proč e-kolo má robustnější stavbu a je těžší, než kolik přidá samotný motor + baterie. Vždyť kolu je tak nějak šumák, jestli na něm jede 80 kg vyžle + motor s aku nebo 100 kg týpek bez motoru???



většinou ty 100 kg potřebujou motor, takže stavba musí unýst tu hmotnost motoru a baterky, plus musí dimenzovaný na větší záběr od kola, a ještě počítat s týpkem 100kg+.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 14:21 | Nahoru | #2196
vilemx> A co 120kg týpek + motor?

E: pozdě

Naposledy editováno 16.01.2020 14:21:47

Horské kolo

16.1.2020 v 14:36 | Nahoru | #2197
Tak o té hmotnosti žádná ta fyzika se prostě ojebat nedá - na trailu nebo ve sjezdu se zatáčkami nebo ve skocích je ta výrazně větší hmotnost hodně znát

ještě jsem nezkoušel Fazuu která má jiný převod a někde zmiňovali i možností vyndat z kola baterku i s motorem, ale netuším jestli je to reálné - přijde mi to jako technická zajímavost, ale jinak asi nic moc

E: tak mi to nedalo a ještě jsem na tu fazuu kouknul a třeba u silničních kol do cela frčí a opravdu to jde bez problémů vyndat - zůstane jen převodka ve středu

Naposledy editováno 16.01.2020 14:40:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 14:41 | Nahoru | #2198
zmulin> málo

130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 15:03 | Nahoru | #2199

Honza-TA950 píše: zmulin> málo

130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg



Ty vole, to je jak s manzelkou na stangli....s tim bych asi na trail nelez

Horské kolo

16.1.2020 v 15:34 | Nahoru | #2200
Nepíšu 100 kg + motor, ale 80 kg + motor. Proč má nějaký chrt typu Kerut jezdit na kole dimenzovaném třeba na mě? V hobby cyklistice se honí gramy za těžké prachy, ale tady u e-kol se hýří kilogramy. Ono by toho výrobce ubylo, kdyby dělal nějakou řadu e-kol pro líné hubeňoury?

U svého kola jsem také musel vyměnit záplety, protože jsem to koupil od rachetika, že když jsem švihem při odrazu zabral, tak díky jen na jedné straně kříženému výpletu se mi kolo nevešlo do zadní stavby. Sehnal jsem nejúnosnější řadu zápletů, které mají jako jediné z celé řady křížení na obou stranách a od té doby je klid. Gramy šly samozřejmě nahoru. Stejně jako u představce a řídítek, které tak nějak podezřele pružily, když jsem se o ně vzepřel na předním. Přední vidlici jsem na sérii skoků ohnul, tak jsem si holt musel nechat vyrobit vidli na tandemová kola. Ta už drží, ale holt dalších pár deka nahoře. Celkem jsem asi +2 kg, aby mi to kolo sloužilo.

Naposledy editováno 16.01.2020 15:42:02

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2020 v 15:44 | Nahoru | #2201
Vilemx: hele tobe prijde, ze jsou ty e-kola nejak zasadne tezsi, nez normalni full + hmotnost pohonu?
Kolik váží baterka + motor? Ten yt ma napsáno 23kg - srovnatelne osazenej full podobného určení (klidne od yt, tzn capra) bude mit 14-15kg - to zbejva 8-9 kilo na motor a baterky.

Neco malo navic tam bude, ma to kvuli te vyssi hmotnosti (ikdyz to nadimenzujes stejne jako obyc porad tam bude +10kg) trochu silnější brzdy, nekdy i pevnější vidlici a treba prave tezsi pluskovy pláště. Full na pluskovejch 2.8 gumach taky bude spis pres 15kg.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 15:46 | Nahoru | #2202

Londoner píše: Ty vole, to je jak s manzelkou na stangli....s tim bych asi na trail nelez


Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom

Naposledy editováno 16.01.2020 16:03:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 15:47 | Nahoru | #2203
assassin> Sám píšeš, že máš fulla 13 kg. Asi nevážíš jak skokan na lyžích a s kolem děláš docela vylomeniny...

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 15:50 | Nahoru | #2204

vilemx píše: assassin> Sám píšeš, že máš fulla 13 kg. Asi nevážíš jak skokan na lyžích a s kolem děláš docela vylomeniny...



Hele ale moje kolo nemuzes srovnávat s elektrikou za kilo ... k cene myho kolo kdyz pripoctes cenu pohonu tak jsi na čtvrt milionu - a to byla jina doba... muj “sef” ma aktualni yeti nekde k 15tis E tam uz je to lehce pod 13kg i na 29kolech

A asi je to moje kolo na dnešní poměry docela poddimezovany - aktualni verze nomada (mk4) ma v nejvyssi specifikaci napsáno asi 13,75kg (celkem jim to bude sedet, sc moc nekeca - ale bude to hmotnost s menším rámem, obvykle M) moje generace nomada (mk3) mela pod 13kg - ja mam presne 12,9kg bez pedálu v XL velikosti. A to mam jen druhou nejvyssi specifikaci.
Rozdíl je uz treba ve vidlici - ja mam “chatrnejsi” RS pike se 160mm, novějsi nomady maj fortelnejsi RS lyrik na 170mm a je toho tam vic.
Novy endura se 170mm zdvihu jsou stavěny na horsi zacházení nez moje stary kolo... ono se to za ty 4roky zase posunulo...

Naposledy editováno 16.01.2020 15:56:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 16:54 | Nahoru | #2205

TomElefant750 píše: Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom

rozmáhá se nám tu takovej nešvar,mouchy vrčej

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:00 | Nahoru | #2206
nemako> Ale orel much nelapá
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:00 | Nahoru | #2207

Honza-TA950 píše: zmulin> málo

130 kg + kolo = hmotnost jízdní soupravy přes 150 kg



Taky slušný U sebe to odhaduju na zhruba stejnou váhu.....nemam el. pohon...

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2020 v 17:01 | Nahoru | #2208
Ja uz jsem zase docent

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:02 | Nahoru | #2209

zmulin píše: Taky slušný U sebe to odhaduju na zhruba stejnou váhu.....nemam el. pohon...

má to svoje výhody. na kolobce jsem z kopce nejrychlejší gravitace je spravedlivá

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:03 | Nahoru | #2210

assassin píše: Ja uz jsem zase docent

chlapi jsou až od metráku,pod metrák jsou chlapci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:08 | Nahoru | #2211

TomElefant750 píše: Nebuď drzej, chcípáčku
Hned moje první jízda po koupi vedla na singltrek pod Smrkem - a zkončila pár odřeninama, naraženejma žebrama a seismickým otřesem zaznamenaným až v Tokiu
Čau, Tom



Jen nejsem zbytecne prerostlej no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:16 | Nahoru | #2212

Londoner píše: Jen nejsem zbytecne prerostlej no

člověk kolikrát něco plácne,čeho potom lituje

Horské kolo

16.1.2020 v 17:17 | Nahoru | #2213
co totok? to je tak krásný,(jsem šetrnej) https://www.canyon....20_pv_rahmenfarbe=BK

(reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 17:51 | Nahoru | #2214

nemako píše: člověk kolikrát něco plácne,čeho potom lituje



1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2020 v 18:03 | Nahoru | #2215
cyklistická souprava,zmírňuje strach při sjezdech a placačka(chlapská) v batohu vezená funguje při pádu jako páteřák. lze použít při defektu proti stresu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 18:59 | Nahoru | #2216
nemako> To dává slovu diplomatka mnohem zajímavější nádech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 19:06 | Nahoru | #2217
zmulin> 94 oz. možná nám,blbejm tlusťochům londoner spočítá,kolik to je v litrech. ale rozhodně by tam ty dvě diplomatika zmizely,jako prd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 19:08 | Nahoru | #2218

nemako píše: zmulin> 94 oz. možná nám,blbejm tlusťochům londoner spočítá,kolik to je v litrech. ale rozhodně by tam ty dvě diplomatika zmizely,jako prd



tak to si k tomu kolu rovnou objednej postrani kolecka

Naposledy editováno 16.01.2020 19:08:32

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

16.1.2020 v 19:09 | Nahoru | #2219
2.67L a spis lenochu nez blbej tlustochu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

16.1.2020 v 19:55 | Nahoru | #2220

Londoner píše: 2.67L a spis lenochu nez blbej tlustochu

mám 360 km letos odchozenejch,tak kilo na kolobce a kilo na kole. a ty? jinak tedy hezká práce,to bych vydržel čekat na gumaře tři dny v pohodě

Naposledy editováno 16.01.2020 19:56:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist