přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
Sonicek píše: assassin> na Tebe já dám :D ještě to zvážím :D jen se mi prostě nelíbí :D
Ja doted jezdil ty jejich skejtovy - dirtbag a sleuth, ale je to proste skejtova bota, nohu nedrží ani nechrání jako ty spesl na mtb.
Ted mam freerider pro, ktery jsou mnohem pevnější, nesmyslne drahy a kolik toho vydrží jeste nevim...
Kolega mel tusim ten sam hill pro model a ty zrovna moc nevydržely :(
Stev píše: kokonhead> já teď jezdím vepředu maxxis dhf exo tr a vzadu starou ardent exo tr protože mi zbyla, a musím říct že přední DHF je fakt dobrá, jistota na předku šla dost nahoru. Takže pokud nechceš vyloženě laborovat, tak globálně osvědčená kombinace DHF předek + DHR nebo Agressor zadek určitě nezklame.
Bezva diky, i Sonickovi... + assassinovi...:)
Ten predek me sral nejvic...
Naposledy editováno 17.09.2019 14:57:23
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
K dotazu, me prisel uz velkej rozdil 26 x 27,5, ale asi to bylo i geo a celkovym ocekavanim (pseudo), zas na stejny trase jsem byl rychlejsj...logicky, vetsi kola...
BTW hele bikeri, nehodi se nekomu dva plaste Kenda K922 ve 27,5 ? novy, nepouzity, dostal jsem je nekde jako cenu...
dam za odvoz a dva maly bidony (force treba..)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
A jestli zkusit dvoutalíř, momentálně mám klasiku 3x9 XT/Deore; vidle vzduch Raidon; strarej ale poměrně slušnej Maxbike
Naposledy editováno 17.09.2019 19:24:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mara.k píše: kokonhead> jen jejich stránky rose
A jestli zkusit dvoutalíř, momentálně mám klasiku 3x9 XT/Deore; vidle vzduch Raidon; strarej ale poměrně slušnej Maxbike
Neni to malo antone pavlovici?
Ja jsem happy s jednim prevodnikem zalezi na tom co chces jezdit
Myslim, ze mam 1x11 na HT 29 (nvm ted "pomer").
Radeji si vic z kopce slapnu, nebo odpocinu...na cas nejezdim...:)
Celopero ted netusim...
E: a je to hezci...:D
Naposledy editováno 17.09.2019 20:14:03
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Kdyby si nekdo nasel chvilku a poradil, byl bych rad. Cenove tak nejak 40-60 (nerad bych aby to dopadlo jako vzdy, zacnu na 40 a koupim za 100). Rad bych aby to vydrzelo par let bezproblemoveho hobikovskeho provozu. Znacka je mi fuk.
Pojedu do kramu kde jich par budou mit a vyzkousim (jestli vubec nejakej rozdil poznam), treba tady jim maj mraky tak bych byl vdecen za nejaky zakladni nasmerovani jako co urcite ne a za co se vyplati priplatit (carbon jo/ne, 29/27.5 atd).
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jinak v tvém rozpočtu spis alu. S velikosti kol si nejsem jistej - ale mam takovej nepodlozenej pocit, ze 29 trail biky jsou dobry az ty drahy, ty levnejsi jsou jeste takove “hyeny” a velkej vliv ma i to jak pevny/lehky kola tam jsou - a 29 kdyz se udělají pevny a lehky tak jsou docela drahy. Ale uz to moc nesleduju. Zdvih pres 150 uz je spis na škodu pro to co planujes jezdit, kola co majin160+ uz jsou určeny na “gravity” disciplíny a jsou odolnější = tezky a taky uz je celkove to kolo naladěný na sjezd a to jak to kolo “jde za pedalem” je spis vedlejší...
Me se porad libi YT jeffsy - ale nevyzkousis, direct sale.
Jo a opatrne pri tom zkoušení - dost lidem “sedne” kolo co je geometrii podobne tomu co doted jezdili - ale po nejake dobe by jim sedla jina velikost/geometrie.
No jo, dneska se dela veda ze vseho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Jo presne, na kazdou vec stravim tejden v testech/forech....jeste ze je to placeny
Jinak ten vyber neni omezenej jen na tenhle obchod, prodavat se tu budou asi vsechny znacky.
Naposledy editováno 18.09.2019 21:07:18
Kinematika zadni stavby je cela ta magie okolo ktere se ramy MTB motaji, nekdo jede stale “jednocep” - kdyz si propojis osu kolem ktere se otaci kyvka a osu kola, na spojnici nenajdes zadny “kloub” kolo se pohybuje po kruznici - to same co maji motorky. Nejprimitivnejsi reseni, prestoze v prevodu na tlumic muze byt spousta ruznych “cepu” ktere meni prubeh, porad je to cista kruznice a resis kompromis aby se kolo nehoupalo od slapani, ale bylo dost citlive na prekazku - zehlilo nerovnosti. Tady to nejde resit jinak nez “chytrym” tlumicem.
Dalsi reseni je “ctyrcep” apod ... system co pouziva specialized a rika mu FSR atd atd... na spojnici osy kyvky a osy kola je jeste jeden cep, trajektorie kola pri prejezdu nerovnosti neni jen kruznice a system s touhle konstrukci se chova ruznce, podle toho jak se rozvrhnou ruzne delky a uhly... nekterym vyrobcum to funguje lip, nekterym hur.
No pak je tu VPP - aneb virtualni bod otaceni. Zadni stavba je uzavreny trojuhelnik, k zakladnimu ramu pripojeny dvema raminky - neco ala paralelogram .. tam jde ruznou konfiguraci docilit nespocet ruznych prubehu a ruzneho chovani, tohle je sytem co pouzivaji top biky a mezi nimi i giant. Velka citlivost na nerovnosti a pritom kolo neni houpacka pri slapani.
Pak je spousta exotickych konstrukci, co se bud snazi byt zajimave, nebo obchazi patenty vyse zminenych konstrukci... nebo jsou to novatori a opravdu jim to funguje, ale ja nemam osobni zkusenost.
Karbon casto vydava neprijemne pazvuky pri zatizeni a levny karbonaky ani nejsou extra lehke ani pevne, musis do toho nacpat balik, aby to stalo za to.
U tech 27,5 vs 29 si nejsem jistej. Uz me to nebavi sledovat a v mem okoli maji vsichni extremne draha kola, takze mam totalne zkreslenej pohled na problematiku.
Urcite je spousta levnych znacek, ktere delaji funkcni kola, ale jakmile se podivas do kategorie 50k+ tak uz je tam urcitej vliv “pozerstvi”, chces neco na co se dobre kouka, co ostatni bajkeri oceni, neco na cem jezdi legendy ... a to proste kellys, author atd nejsou ikdyz nejspis najdes ok kola.
Ja bych se podival i na nove modely cannondale, libi se mi jak habit tak novej jekyll ... je dost mozny, ze i s alu verzema prelezes planovany rozpocet, ale to je zivot .. ja taky nikdy neplanoval, ze dam za kolo vic nez za auto
Jinak v anglii je par “garazovejch” znacek, takze by se dalo podivat i k nim - na kontinentu se casto nakupuje od anglickych firem ala chainreactioncycles, ubyk atd... mivaj naky slevy na lonsky modely ... kdyz se budes v praci nudit, tak muzes prosurfovat tyhle vody.
Treba jeden z top rideru Sam Hill jezdi ted nukeproof a to je myslim znacka co tlaci chainreaction...
Ja bych se motal v kruhu YT, giant a cannondale....
Pokud by ti preskocilo a nutne jsi potreboval neco top tak santa cruz (to jezdim ja ) a nebo jeste vic je ted yeti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
- Zdvih zadni stavby 130-140mm
- Prehazka shimano slx 11spd - tady to vyber dost omezi, ale je lepsi nez sram nx nebo sx
- Uhel vidlice pod 66 stupnu, tady bych ustupky nedelal
- 27.5 nebo 29 nevim, to chce zkusit
- Velikost kola se urcuje hlavne podle hodnoty reach, coz je horihontalni vzdalenost od stredu k hlave, to taky musis zkusit co ti sedne ...
- Hmotnost pod 15 kg
- Hlinik protoze karbon pod 100 rozumnej neni
- Kinematika zadni stavby - vicemene je to vsechno nejakej 4cep kterej maj ruzny znacky ruzne sladenej s tlumicem
- Chtel bych trochu kratsi chainstay - kolem 425mm, ale myslim ze to ma vetsina kol
- Zadni tlumic bych asi neresil
- Predni vidle cokoliv od foxu nebo minimalne rock shox recon, ale relevation nebo yari ti do budoucna usetri upgrade, chtel bych aspon 35mm trubky
- Brzdy bych neresil a koupil casem lepsi
- nejakou rozumnou znacku, jak u oleju ... :) Trek, spesl, giant, yt, radon, whyte, saracen, nukeproof, cannondale, kona, norco, a dost dalsich ...
Takhle bych si par kol vytipoval a zkusil jak jezdej a velikosti co by mohly sednout. Mne se treba momentalne libi Saracen Ariel elite, ale to uz je 100. Co koukam tak krome tech drahejch znacek jako santa cruz, intense je to vsechno celkem porovnatelny, vzdycky ma nekno nekde pridano a jinde ubrano.
Naposledy editováno 19.09.2019 08:19:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Kona a orange jsou dost rozdílný.
Naposledy editováno 19.09.2019 09:15:24
Stev píše: assassin> vyznáš se v tom líp než já, bral jsem za jednočep exoty typu orange. Ty co jmenuješ maj ve skutečnosti taky víc čepů, akorát jinak rozmístěný ne? Ale beru že se to otáčí kolem jednoho, to bude asi ten rozdíl ...
Kona a orange jsou dost rozdílný.
Jj pri hodnoceni kinematiky stavby je rozhodující trajektorie po ktere se pohybuje kolo - tzn jestli je cep mezi osou kyvky a osou kola. Celkove na jednocep. ramu bývá cepu vic, ale jsou to uz jen cepy co delaji prepakovani na tlumic. Tzn neco jako u motorek tlumic naprimo (ktm, nove ducati) vs tlumic s prepakovanim (ostatni) (temer vsechny motorky jsou “jednocepy”)
Ten orange nema prepakovani na tlumic, stejne tak to mely starší cannondale a nebo treba české RB (tam Bartoš kdysi tvrdil, ze delat složitější stavbu je nesmysl, ze se vse da poresit tlumicem a najednou delaji rámy se starším systémem vpp od giantu (maestro) nejspis tomu vypršel patent )
Naposledy editováno 19.09.2019 10:15:01
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Santa urcite nebude, i kdyz jsem videl predvadecku za skoro pulku- nastesti moc velkou:)
A zase nic do patku neudelam
Jo a pocitam, ze na ryhle kola asi platformy a ne naslapy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
yeti
Jo a vim ze uz to neni za 60
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 19.09.2019 13:35:48