chtěl bych Vás poprosit o radu.
Koupil jsem Suzuki GN 400 (rok 1982) a budu ji přestavovat na cafe racer.
Problém, se kterým se potýkám: motorka má 6V baterii, ale veškeré komponenty, které tam chci dát (jako blinkry, zadní světlo) jsou 12V (zvažuji jak LED, tak i klasické žárovky).
Poradí mi někdo jak to nejlépe vyřešit ?
Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
MungoJerry píše: Pokud dává altík bez usměrnění dostatečně vysoké napětí, tak bych to zkusil rovnou s 12V regulátorem.
taky bych se přiklonil ktomuto řešení , takže změřit kolik ztoho leze na volnoběh , navod zde :
https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432
viz stat kontrola altíku
Naposledy editováno 31.08.2019 19:21:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Teoreticky najlepšie riešenie, určite existuje náhrada, prakticky- mrdačka a mnoho času hľadania a skúšania a pýtania...
1 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
MungoJerry píše: K tomu, co jsem psal minule - můžeš dát dvě 6V baterky do serie a zapalování pohánět jenom z jedné.
promiň ale elektronika asi nebude tvá silná stránka. Vysvětlím: baterie v sérii musí mít totožné parametry a totožný odběr (proudy), jinak bude slabší kus trpět přebíjením a hlubokým vybíjením s možností až přepólování. Další věc je to že baterie která bude v provozu mít menší odběr bude též těžce přebíjena.2 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Nemúžeš. Musel bys použít balancer.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Borntobewild píše: MungoJerry>
Nemúžeš. Musel bys použít balancer.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Medved píše: Ano - protoze kazda Pb baterka ma mezi clankama balancer, to da rozum ....
U ty baterky neodebiras proud mezi clankama. Muzes zapojit bterky do serie, ale musis odebirat proud ze vsech stejnej
MungoJerry píše: Nevím, co je na baterce elektronického. V sérii poteče baterkama stejný nabíjecí proud. Vznikne ideální dělič napětí. Ten 1 ampér do zapalování to nezabije.
Vždyť říkám že elektronika není tvoje silná stránka. Tak se v tom nevrtej a věř zkušenějším... Jo a baterie je samozřejmě elektronická součáska, nikoli letecká / mechanická / raketová...E: ten jeden Ampér do zápalka to skutečně a spolehlivě zabije.
Udělej si test: vem 6V baterku a připoj k ní 10V 1A zdroj, třeba adaptér a sleduj co se do hodiny stane.. Tato situace bude přesně simolovat stav kdy ti zápalko po nějaké době provozu skoro vybije jednu baterku a ta druhá bude dostávat čouda. Nezapomeň že na palubě nastartovanýho stroje je nějakých 14,6V takže se ti to může v tuhle chvíli dělit takto: vybitá baterie od zápalka: 4,6V v zátěži vs přebíjená baterka s 10V na svorkách a přes kterou se dobíjení snaží naládovat tu vybytou ségru. Než začneš zkoušet, povol si odvzdušnění na baterce, nechci mít na svědomí popáleniny od kyseliny... be safety!
Naposledy editováno 04.09.2019 14:42:11
2 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Když chceš balancér, tak stačí zapnout zároveň se zapalováním třeba 5W žárovku k druhé baterce
Jo a ta 5W žárofka by mohla být ten balancer . Ovšem pouze za předpokladu, že bude odebírat naprosto stejný proud jako to zapalování. Což nebude. Musel bys k ní dát obvod, který bude měřit napětí na obou baterách a podle toho upravovat odběr. A pak to bude balancer a bude to fungovat
1 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
1 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
Ony jsou ty proudové toky trochu složitější. Do cívky nejde proud jen ze "spodní" baterie (mezi kostrou a +6V), ale odbočuje tam i ten, který protekl "horní" baterií mezi +6V a +12V. Tehdy už tuším platila povinnost motorek svítit (ale jistý si tím nejsem), takže oba akumulátory byly navíc zatížené odběrem světel a blinkrů. Možná to na to taky mělo vliv. Takže ano, balancer by byl samozřejmě správné řešení, ale může se to obejít i bez něj a katastrofa přitom nastat nemusí.
majonm píše: https://www.mulac.cz/menice-napeti/6v-12v/
Nebo z Aliexpressu prakticky totéž za $ 4,50
Naposledy editováno 04.09.2019 21:56:06
1100Virago píše: To schéma Tatranu jsem vložil proto, že kámoš to přesně takhle koncem 80 let provozoval. Klekla mu zapalovací cívka, tak tam dal šestivoltovou z Jawy a aby neshořela přepětím, přivedl na ni odbočku z můstku mezi akumulátory. A jezdil s tím zhruba dva roky než to prodal, a baterie (jugoslávská značka Trepča) to zdárně přežily.
Ony jsou ty proudové toky trochu složitější. Do cívky nejde proud jen ze "spodní" baterie (mezi kostrou a +6V), ale odbočuje tam i ten, který protekl "horní" baterií mezi +6V a +12V. Tehdy už tuším platila povinnost motorek svítit (ale jistý si tím nejsem), takže oba akumulátory byly navíc zatížené odběrem světel a blinkrů. Možná to na to taky mělo vliv. Takže ano, balancer by byl samozřejmě správné řešení, ale může se to obejít i bez něj a katastrofa přitom nastat nemusí.
Právěže ten proud, co přiteče z tý horní pak chybí v té spodní.
MungoJerry píše: grooll - elektrická a elektronická součástka? Cítíš ten rozdíl?
Když chceš balancér, tak stačí zapnout zároveň se zapalováním třeba 5W žárovku k druhé baterce
O rozdilu mezi elektrikou a elektronikou bys nas tu mohl trochu poucit, at je legrace
Za mne vsechno, nebudu se prece hadat s nekym kdo odmita dobrou radu.. Jo a sorry za hacky a carky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna brzdové pumpy / hydraulický ... Suzuki GN 400 | berry78 | 9 | 25.4.2023 v 10:40 berry78 |
koncové světlo Suzuki GN 400 | Smradson | 10 | 21.8.2016 v 17:37 Smradson |
nehází jiskru Suzuki GN 400 | kučis1234 | 1 | 26.11.2014 v 20:19 rancher |