bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapojení 12V osvětleni na 6V baterii
31.8.2019 v 09:03
Ahoj,

chtěl bych Vás poprosit o radu.

Koupil jsem Suzuki GN 400 (rok 1982) a budu ji přestavovat na cafe racer.

Problém, se kterým se potýkám: motorka má 6V baterii, ale veškeré komponenty, které tam chci dát (jako blinkry, zadní světlo) jsou 12V (zvažuji jak LED, tak i klasické žárovky).

Poradí mi někdo jak to nejlépe vyřešit ?

Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek zapojení 12V osvětleni na 6V baterii

4.9.2019 v 21:27 | Nahoru | #1
To schéma Tatranu jsem vložil proto, že kámoš to přesně takhle koncem 80 let provozoval. Klekla mu zapalovací cívka, tak tam dal šestivoltovou z Jawy a aby neshořela přepětím, přivedl na ni odbočku z můstku mezi akumulátory. A jezdil s tím zhruba dva roky než to prodal, a baterie (jugoslávská značka Trepča) to zdárně přežily.

Ony jsou ty proudové toky trochu složitější. Do cívky nejde proud jen ze "spodní" baterie (mezi kostrou a +6V), ale odbočuje tam i ten, který protekl "horní" baterií mezi +6V a +12V. Tehdy už tuším platila povinnost motorek svítit (ale jistý si tím nejsem), takže oba akumulátory byly navíc zatížené odběrem světel a blinkrů. Možná to na to taky mělo vliv. Takže ano, balancer by byl samozřejmě správné řešení, ale může se to obejít i bez něj a katastrofa přitom nastat nemusí.

(reakce na) zapojení 12V osvětleni na 6V baterii

4.9.2019 v 21:57 | Nahoru | #2

1100Virago píše: To schéma Tatranu jsem vložil proto, že kámoš to přesně takhle koncem 80 let provozoval. Klekla mu zapalovací cívka, tak tam dal šestivoltovou z Jawy a aby neshořela přepětím, přivedl na ni odbočku z můstku mezi akumulátory. A jezdil s tím zhruba dva roky než to prodal, a baterie (jugoslávská značka Trepča) to zdárně přežily.

Ony jsou ty proudové toky trochu složitější. Do cívky nejde proud jen ze "spodní" baterie (mezi kostrou a +6V), ale odbočuje tam i ten, který protekl "horní" baterií mezi +6V a +12V. Tehdy už tuším platila povinnost motorek svítit (ale jistý si tím nejsem), takže oba akumulátory byly navíc zatížené odběrem světel a blinkrů. Možná to na to taky mělo vliv. Takže ano, balancer by byl samozřejmě správné řešení, ale může se to obejít i bez něj a katastrofa přitom nastat nemusí.


Právěže ten proud, co přiteče z tý horní pak chybí v té spodní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna brzdové pumpy / hydraulický ... Suzuki GN 400 berry78 9 25.4.2023 v 10:40 berry78
koncové světlo Suzuki GN 400 Smradson 10 21.8.2016 v 17:37 Smradson
nehází jiskru Suzuki GN 400 kučis1234 1 26.11.2014 v 20:19 rancher


TOPlist