globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 00:43 | Nahoru | #91
chrosh> ahoj,
Neznám koho bych doporučil, ale podle manuálu to udělá většina mechaniků, myslim. Stačí být pečlivý a jet podle postupů v servisnim manuálu.
K dílům:
Klika podle stavu, brousit jde, pokud je možné udržet výrobní tolerance, tedy neni záděr hluboko. Jde o to že máš určitý výběr origo ložisek a musi to na ně vyjít. Je to řemeslně náročné, ale jde to.
Pro jistotu bych ale dal novou. Po brusu hrozí trhlinky, nesprávná drsnost, nemusí to klapnout.
Může být hnuta, chtělo by to i defektoskopii, nákladná akce a máš furt starou kliku s vyhřátým čepem. Může vydržet, ale ...
Ojnice totéž, dát sadu je jistota. Ale je rozumné je změřit a pokud vyjdou, použít. Ta zkouřená nevyjde, bude mit natažený oko. Pozor jen na váhu , pokud vymenis jednu ojnici, musi se objednat správná gramáž, bude to asi v kódu na te původní sadě.
Pisty a další bych neřešil. Snad kroužky, když uz je to venku. Vyčistit a dobrý. Totéž hlava.
Vzhledem k tomu že je to venku, tak nový pojistky pístních čepů, ojniční svorniky.
Sada těsnění by neměla stát 5000 snad, nemusí být originál.
Ale teď ta příčina...
Nemělo to olej, takže sání do cerpadla je nejpravdepodobnejsi průser, bývá tam o kroužek v místě napojeni trubky co vede dolu do vany a je na ni sitko.
Dále regulátor, prohlédnout aby v něm nebyl kousek karbonu nebo něco. V manuálu je postup na změření pružinky. Nebo ho vyměnit, nebude to moc drahý díl.
Čerpadlo, vetsinou je do něho vidět když se vyndá, nevím tady. Je vhodný rozebrat a prohlednout, ale já to nerad dělal...
Prohlédnout obtok u filtru, mohla tam spadnout kus těsnění, a bude tam i termostat asi, i to prohlednout.
A nakonec kouknout na vačky , jestli se nezadrely , tedy vlastně na ně kouknout hned, protože pokud by byly pridrene, je to už mimo mísu opravovat. Pridrene vacky mohou mit vysoký průtok oleje a i to mohlo zpusobit nedostatek pro kliku.
A samozřejmě posoudit i další možnosti. Pokud je tam gufero co drží tlak ke klice, tak určitě vyměnit, to je slabé místo.
Stejne se to vše musí vyčistit od pilin, takže manual a kontrola ....
Suma sumarum práce dost, ale den az dva by na to měly s rezervou stačit, při velké pečlivostí která je nutná.
První start s měřením tlaku oleje ext. budíkem je rozumná věc, jinak se to neověří .
A pak 2x olej i filtr po 500 km. Nevrkat plynem zpočátku aspoň, to je hroznej zlozvyk z dvoutaktu...

Naposledy editováno 27.08.2019 00:58:11

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 01:16 | Nahoru | #92
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:01:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 01:26 | Nahoru | #93
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:01:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 11:30 | Nahoru | #94

HMS píše: DVI>Pokud je ta klika poškozena tak se neopravuje ale mění.


No, to je určitě rozumné, protože je tam dost rizik. A nezkoumal jsem ani, jestli existují opravné rozměry. Navíc ta cena kliky je ještě z těch lepších ( tím netvrdím že je to levný, mě by asi jeblo )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 11:38 | Nahoru | #95
DVI> Opravný rozměr existuje, +0,25mm na průměr.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 11:49 | Nahoru | #96
Ale napadá mě jenom, jestli by nestálo za to zajít do Yamahy a zkusit jestli by to neudělali na kulanci po záruce, pokud se ty trable objevují často ve světě. U aut se to občas povede, pokud po záruce vyskočí nějaká skrytá vada.
Není to nic nárokového, ale někdy značka třeba dodá díly a platíš jen práci, nebo tak něco.
U Přibyla v Yama Moto Sport bývali celkem rozumní lidi, tedy aspoň kdysi se dalo. Musí oslovit fabriku ( jsou stále generální importér pro CZ ? ) a třeba z nich něco vypadne.
Co už, líná huba... vysvětlit situaci, probrat možnosti. Škoda že to není asi od nich motorka prodaná. Ale snad je to motorka z český distribuce, ze které něco měli. A snad má potvrzený servisy v knížce, jinak se logicky asi nebudou moc tvářit.

Naposledy editováno 27.08.2019 11:50:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 17:01 | Nahoru | #97
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:01:35

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 22:07 | Nahoru | #98
HMS> To psali i u předchozích ročníků R1 a číňani na to oversize pánvičky dělali.


Pravda je, že na ali všechno končí ročníkem 2014 a novější nevedou.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 22:59 | Nahoru | #99
No, toho bych se i bál. S Čínou dělám v práci a na tohle bych jim nevěřil, a že si dovolím dost.
U broušení je problém když nevíš technologii a tu neuvádějí.
Když jsem psal vyčistit a nový šály, myslel jsem tím situaci kdy je jen nalepená kompozice. To se většinou dá sundat a opatrně zalapovat povrch , změřit a když vyjde, tak ok. Možná použít nejbližší menší šály z originálu, ale žádný broušení.
Někdy to tak je, při troše štěstí.

Pokud je klika orvana, tak je na vyhoz.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 08:28 | Nahoru | #100
DVI> Přibyl už není dávno dávno generální dovozce je to YAMAHA MOTOR EUROPE N.V.
odštěpný závod Česká republika předtím to bylo Yamaha motor Czech

a jelikož je motorka od PRI tak z CZ určitě nebude .....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 09:21 | Nahoru | #101
DVI> Jasně, každý si troufne na něco jiného, každý to může mít pro jiné účely. U takto nové motorky s pár km na tachu dává smysl dát všechno nové a hlavně pak vyřešit to mazání, dát policajta čidlo na kanál co neblíž přívodu do kliky.
Kdyby to byla otlučená mrcha nevalné ceny a chtělo se někomu s tím jebat, zkusil bych koupit ty oversize ložiska za pár korun, nechal přebrousit kliku a protože neznáme tepelné zpracování a hloubku cementované nebo nitridované vrstvy, tak zkusil nízkoteplotní povlakování.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 09:22 | Nahoru | #102
Zapadlo to někde na začátku - motorka kupovaná nová, servisovaná dle doporučení výrobce, fakt není šance to dostat na kulanci? obvykle 50% ceny dílů + práce zdarma. Nemá smysl tlačit i tímhle směrem? Zadavatel mi přijde rozumný a tací mají někdy problém, občas si řvouni vytlačí víc "svých práv".

Jo, aha, PRI .... to je taky na samostatné téma. Pokud to přece byla motorka určená pro EU trh, tak by to mělo být jedno, ne?

Každopádně hodně štěstí a nervů (a prachů) ...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 10:21 | Nahoru | #103
Co je to PRI? Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 10:31 | Nahoru | #104
_Michal> prodejce motocyklů

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 10:37 | Nahoru | #105

Kamikadze-Ace píše: _Michal> prodejce motocyklů



Takzvanejch ''šedivek'', tzn motorky nejsou od ofiko dealera Yamaha.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 10:38 | Nahoru | #106
pro doplnění - označováno jako "šedý dovoz", což sebou nese určité "problémy" a neochotu oficiální dealereské sítě. Kompenzováno nižší cenou.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 10:43 | Nahoru | #107

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 17:31 | Nahoru | #108
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:02:00

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 18:16 | Nahoru | #109
Panove a co blokova výjimka a když Yamaha nemá oficialni zastoupeni ale YAMAHA MOTOR EUROPE N.V.a motocykl byl zakoupen PRI v dealerske siti EU tak kulance platí !!!!!! Je to evropska verze????

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 18:23 | Nahoru | #110
Kohlstein> jak souvisí tel. zpracovaní s broušením??? Klika je obyčejná ocel a spékána a navíc lze bez problému tohle brousit CBN a stejně vezme cca 0,05 a hloubka je min 0,7 mm. Nízko teplotní povlakování je nesmysl- zeptejte se SHM Šumperk p. Janku -technicky ředitel -on vám to vysvětli

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 19:48 | Nahoru | #111
A proč všichní píšete o klice, její výměnu, přebroušení...., když to ještě není ani rozebraný??? Já třeba sázím na to, že bude v pořádku, jen se pro sychr přeměří a přešáluje.

Naposledy editováno 28.08.2019 19:49:32

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 20:37 | Nahoru | #112
carlos38> oni to mu už někde otevřely?? a řekli cenu kolem 100 tisíc -- alespoň jsem to tak pochopil a taky ze jsou máznuté pánvičky..Pokud to nikdo nemel otevřené tak pro něj jen dobře a otevře to někdo kdo tomu rozumí. Ohledné broušení dnes není problem to vzít tisícinou spony

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 20:38 | Nahoru | #113
DVI> otevrel vám to někdo a řekl přesně co tam je spatně a nebo se tu o tom akademicky mluví?????

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

28.8.2019 v 22:48 | Nahoru | #114
Generálky motorů pokud si na opravu netroufnu nebo je potřeba nějaký strojní obrábění svěřuju panu Pokornýmu do Kladrub. Pokorný Kladruby
Ten člověk ti to dokáže změřit, prohlédnout a doporučit další postup. Tvůj servis jen motor dostrojí a namontuje.
Jinak u Prahy je velká brusírna motorů v Hovorčovicích.
Podobný věci jsem řešil asi na třech autech i způsobem - dejte to nějak levně dohromady, já to ihned prodám. Auta jezdí už několik let. Vyměnil jsem všechny lágry, vyčistil mazací kanály a sítko v sacím koši. Ty vymletý pánve udělají pěkněj bordel všude.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 00:13 | Nahoru | #115
dave-lister>
Auto jo, to snese hodně... Ale koukni na otáčkoměr...
Tady je navíc dost specifická klika. A obecně u Japonců hlavně, nikdo neví kam až to může brousit. Pokud je nitridovana, hrozí mikrotrhlinky, a abys dělal výzkum, běhal s tím radsi po defektoskopii, to te ve finale vyjde taky na dost. A když to pak upadne, tak už vážně dohrál...
Uvidí až to někdo rozhodí...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 03:32 | Nahoru | #116
ja by som radil napisat priamo dovozcovi do europy co napise
hlavne napisat ze motorka sa pokazila par tyzdnov po zaruke

pripadne pred tym dovozcovi do ciech

ak sa budu vyhovarat napisat priamo do japonska

ja som mal problemy s autom predajca sa vy.ral na mna
napisal som priamo vyrobcovi a ten hned komunikoval s dovozcom a uz
auto opravili bez toho aby som nieco platil

pred tym predajca reci stylu ze jazdil som s tym rally a podobne

Naposledy editováno 29.08.2019 03:35:58

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 12:24 | Nahoru | #117
patotn>
přesně tak, taky vím o pár lidech, co na kulanci uspěli. Prodejce z toho nic nemá , a když tam navíc sedí lidi bez zájmu, což dnes není úplně vyloučeno, tak nic. Ale značka se snaží většinou, kvůli dobré pověsti aby vady takhle krátce po záruce vyřešila nějak.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 15:58 | Nahoru | #118
DVI> Kdyby se musela klika brousit tak klidně může koupit novou. V brusírně mu to můžou přeměřit a třeba bude stačit jen vyměnit lágry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 18:07 | Nahoru | #119
DVI> dobry den výzkum dělat nemusí a trhlinky po broušení vznikají neodborným broušením např. .spatný kotouč nebo kapalina a taky vysoké strojní posuvy čímž vznikne bodové přehřátí a deformace struktury povrchu .Kazda dobra brusírna ma měřák na nitridaci a na kalené věci .Tohle vlastní i každá kalírna jinak by nemohla vůbec fungovat. Vy vůbec nic nevíte o těchto věcech .Nevím jak je specifická klika na MT10 ale kliky tady brousí mnoho firem a dost dobře a to i letmo na magnetu PS: defektoskopie nefunguje na povrchy které mají tvrdost vic jak 52 HRC !!!!!!!

Naposledy editováno 29.08.2019 18:09:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

29.8.2019 v 21:07 | Nahoru | #120
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:02:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo


TOPlist