Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
A co ten zadek, uz si ho zvedal? Jake je rozmezi, aby me to nevyskocilo ven treba....?
Naposledy editováno 25.06.2019 17:37:30
no ten zadek mas pravdu, na to bacha. Vyskocit ti to nevyskoci, ale co si pamatam z tej diskusie, ked sa to vysrubuva tak dojdes do bodu, kde by mjel bys mjel citit nejaky odpor alebo take neco co ma zabezpecit aby sa neslo za ten bod a tlmic nebyl moc dlhy. Ked by sa islo za to, tak ti pri plnem propruzeni moze spodek tlumica narazit do kosti v prepakovani a to by mohlo mjet velice spatne nasledky. Proto tam je ten odpor, ktery vraj ide ale "preskocit alebo prejit proste". Takze treba na to it s citem
Konkretne tam pise toto:
Yes, the rear ride height is adjustable. This is done with two hex nuts at the lower end of the shock. There is a limiter that prevents adjusting beyond the recommended maximum length but it is easy to force it beyond that which can create a problem. If the shock overall length is too long the very lower end of the shock can contact the dog bone on full suspension extension. This could cause catastrophic failure.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Vlastně míle na to trpěly taky, u těch původních brembo kotoučů... to je fakt brembo taková strašná sračka?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: To je fuk, tak já koupim nový... litr navíc do kanálu, co už, v tý záplavě peněz se to ztratí... Nebo ty kotouče koupim rovnou, stejně to tak nakonec dopadne
Vlastně míle na to trpěly taky, u těch původních brembo kotoučů... to je fakt brembo taková strašná sračka?
Bohužel, jak nekoupíš rejsový FF kotouče a desky tak je to jak píšeš... sračka na sériovky, jediný co maj fakt dobrý jsou OEM pumpy a třmeny... Už to není co to bývalo, no
FiZzeR píše: WenCa> o těch jsem zas neslyšel já... kotouče dám full float ng a na ně osvědčené apčka
Ja jich odvozil hodne..maj ostrej nabeh a nevadnouci ucinek. Odjezdil jsem jich hodne na Honde a ted je mam zase konecne na RSV a na sinici jsou ted co jsem za mesic odjel 8000km na normalnich AP sbk az az ostry...ale na okruh jsou bozi. A na silnici kdyz pak najednou poptrebujes kotvit..pac ten kokot pred tebou najednou mrda srnu... Tak tam ten ucinek je..to je pak jak kdyz to najdes...jsem si mohl vyzkouset hnedka prvni den. Ale kdyz jsem na tosahnul poprve...jak jsem na ne presed..jsem na to zapomnel ze mam jiny desky..tak to byla uplne rana do brzd az jsem se leknul..jak tvrde to na ty brsdy hrablo
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Vcelku tazko sa zhana. Sem sa tu na motorkarich s nekym o tem bavil, ze to bude vedet zehnat, resp asi prodava vyfuky, ale od chvile kedy sem uz ten killer aj naozaj chcel kupit, mi neodpovida. Kazdopadne, jesli sa nemylim tak cena cez teho chalana by s postovnym vychadzala plus minus rovnak. Tak sem to neresil dal a zebral z ebayu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: toto je ono:
https://www.ebay.com...p2057872.m2749.l2649
Naposledy editováno 12.07.2019 08:12:17
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mam teraz 2x standardne zvody.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Tak mam zatim na chvilu hotovo. Zvody, ridicka, factory stupacky nahodene. Zatim sem stihel sa projet len par km v monterkach a s db killerem v tlumici, ale uz takto je piznat rozdil. Motor sa toci pekne od spodku cez cele pasmo otacek, taha to uz odspodu fakt luxusne, dira medzi 5-6t zmizla. Tesim sa jak to vyskusam bez db killera a poradne na dluhsi. Btw uz po nastartovani za studena mi dosel beh motoru taky klidnejsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
krAlik33 píše: Chlapi, jaky pouzivate ukazatel zaradeneho kvaltu? Uprimne zacinam sa nekedy stracat v tem co tam mam kopnute. Hlavne ked is idu "trosku" zajezdit.
Já mám sice gen 2 RSV, ale používám Gipro. Už tam byl, když jsem motorku koupil, takže si moc nedovedu, představit, jak by se jezdilo bez něj...
Btw, když se dívám na tvoji fotku svodů, nedá mi to a musím se zeptat na zadní brzdu. Klasická porucha na gen 2 RSV je nefungující zadní brzda. Někdo doporučuje použít jinou, z Falca. Někdo rádi použít stupačky a pumpu z RSV4... Tady na tvé gen 1 je stejná pumpa jako na moji gen 2. Funguje ti správně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale inac to obcas nevnimam kam sem az podradil. Hlavne v pomalych.
Ad zadna brzda. No uprimne nebrzdi. Skoro vubec. Mam to v plane resit, ale ja zadnu nepouzivam skoro vubec takze mi nejak nechyba. Kazdopadne kupil sem tam cerne stupacky z factory takze premistovat to nebudu. Ale da sa tam pouzit pumpa myslim z duc 749/999 mozna aj 1098, ktera je tez takto umistena len je tam trosku ina hadica. Teda to kolenko.
Kazdopadne, dulezite je to odvzdusnit tak, ze si zavesis strmen aby byl odvzdusnovak hore, medzi platne plech hrubky kotuca a jedes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jo, jak píšeš. Vývod má směrem nahoru. Původní dopředu, jako na tvé fotce. Já už koupil jednu jetou pumpu z Falca. Je stejná jako z duc. Tak ji tam zkusím nabastlit, až bude čas. Jen správně vyměřit novou hadici...
Odvzdušňování se sundaným třmenem a odvzdušňovákem nahoru je nutnost
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |