bbg_listopad_2





Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.6.2019 v 14:39 | Nahoru | #1
krAlik33> tak si mel pravdu, na tech vidli je sest zarezu na popusteni... ty je mas jak?
A co ten zadek, uz si ho zvedal? Jake je rozmezi, aby me to nevyskocilo ven treba....?

Naposledy editováno 25.06.2019 17:37:30

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

25.6.2019 v 16:35 | Nahoru | #2
oioi01> vis co musim sa podivat, nepamatam si presne,ale zda sa mi, ze tak jak je to standardne nastavene, treti, ci stvrty zarez?

no ten zadek mas pravdu, na to bacha. Vyskocit ti to nevyskoci, ale co si pamatam z tej diskusie, ked sa to vysrubuva tak dojdes do bodu, kde by mjel bys mjel citit nejaky odpor alebo take neco co ma zabezpecit aby sa neslo za ten bod a tlmic nebyl moc dlhy. Ked by sa islo za to, tak ti pri plnem propruzeni moze spodek tlumica narazit do kosti v prepakovani a to by mohlo mjet velice spatne nasledky. Proto tam je ten odpor, ktery vraj ide ale "preskocit alebo prejit proste". Takze treba na to it s citem

Konkretne tam pise toto:
Yes, the rear ride height is adjustable. This is done with two hex nuts at the lower end of the shock. There is a limiter that prevents adjusting beyond the recommended maximum length but it is easy to force it beyond that which can create a problem. If the shock overall length is too long the very lower end of the shock can contact the dog bone on full suspension extension. This could cause catastrophic failure.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
sháním členy PRO aprilia CZ tuono |... Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000, Aprilia SL 10... iMAD58 3 4.11.2019 v 00:13 strakon
Aprília rsv mille filterbox Aprilia RSV 1000 Jojdo 13 14.10.2019 v 14:16 Jojdo
Aprilia RSV - špatné starty Aprilia RSV 1000 Rolda89 11 30.9.2019 v 11:02 Rolda89
Špatně startuje [1, 2] Aprilia RSV 1000 jindřich87 50 9.9.2019 v 20:14 krAlik33
Repase třmenů na Tuňákovi Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... iMAD58 26 3.9.2019 v 19:09 JollyJoker

TOPlist