Je mi jasné, že už se to tady řešilo a podobná témata mám projetá. Přesto je můj dotaz trochu specifičtější.
Mám v plánu pořizovat jednu z motorek v nadpisu. Limitem je cena, což znamená konkrétní rok výroby. U BMW jsou to roky 09-11 a u Triumphu maximálně 2013. Jezdím převážně silnici, ale terén (rozuměj pole, lesy, šotolina a trochu těžší úseky) mi nejsou cizí. Momentálně sedlám KTM 990 ADV a bohužel si nerozumíme tak, jak bych si představoval. Každopádně potřebuju něco mírnějšího. Tříválec od Triumphu znám ve verzi 1200 z Explorera, ale nedokážu to srovnat. Už to chvilka bude. Za každý názor ohledně kvality, jízdních vlastností atd. budu rád. Notno podotknout, že má výška je 176 cm.
Díky moc.
Naposledy editováno 17.05.2019 22:58:39
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC
A jednu vec musim. Projel jsem se na kamardove 800GS 2008 a tak brutalne mekky vidle, to je vysmech. Kdejaka Cina ma lepsi.
(F800 které přežily svůj první rok provozu už byly dobrý... což se o těch v tomhle výběru dá tvrdit téměř s jistotou)
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC
Co ti na 990adv nesedí? Tiger 800 i F800 jsou takové klidnější a zdají se hodnější. Ledacos na nich prostě ošmrdláš. Ale přijde mi, že mimo silnice tyhle motorky "trpí", kdežto KTM se tváří, že tam je konečně doma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC
https://www.motorkar...-f-800-gs-16788.html
Naposledy editováno 18.05.2019 21:48:29
A co se týče zmíněných problému s motory, ty první série, měly ošizené napínáky rozv. řetězu (a bylo toho asi i víc), popsal to Šíma na svým webu, ale i tak mu praksnul až při 163 tis km a on jezdil právě tu 2008.
S Ktm 990 Adv to porovnat nemůžu, nejezdil jsem.
Osobně si myslím, proč ne. Pokud Ti nebude sedět, prodat můžeš vždycky.
BMWčko má vhodnejší motor do terénu, Tiger ide dobre aj v nízkych otáčkach, ale je tam veľmi poznať, že nie od voľnobehu. Proste na prekonávanie prekážok potrebuje trošku toho plynu a spojku. Ale na poľné cesty dobrý. Na ceste je to trochu inak, Tiger sa dobre cíti v stredných i vysokých otáčkach, BMW mi prišlo, ako keby konštruktérom zabudli povedať, že to má ľudí baviť...
GS má strašné mäkké predné vidle (i posledný model, než ho nahradila 850, tú som neskúšal). Pôvodný Tiger nie je dokonalý, 2015 je jednoznačné lepší, no i 2011 GSko prevyšuje. U dealera BMW mi hneď odporučili výmenu pružín, zjavne som nebol prvý, čo sa na to sťažoval.
Čo sa týka problémov, nemôžem poslúžiť vlastnými skúsenosťami, no BMWčka moc dobrú povesť nemajú. Kvôli motoru. Tiger trochu hreje (rýchlo som si zvykol) a má problémy so zanášaním nasávania, keď začne skapínať na voľnobeh. Dá sa to vyčistiť, ale zjavne systematické riešenie neexistuje. Inak som s ním nemal problémy.
Celkovo mi Tiger sedel viac, má lepšie plexi (ale aj tak som si vymenil za nastaviteľné), ergonómia OK na oboch, len sedlá na BMW (je viacero variant) sa mi veľmi rýchlo presedeli a po hodinke ma začal bolieť zadok. Tiger má sedlo nastaviteľné o 2 cm a vydržím na ňom celý deň.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F800GS vs Triumph Tiger 800XC
Charakter toho, co jezdíš IMHO splní obě dobře...
Osobně mám GS již několik let a stále vlastně nevím, zda je na trhu lepší motorka týhle kategorie... univerzálnost, praktičnost (takový ten obvyklý servis je úplně user-friendly a zvládne to i nezkušený uživatel) bytelnost, spolehlivost, skvělá ergonomie, malá spotřeba, adekvátní výkon... zápory mohou být, že je to BMW, což ne každý má rád, pro někoho rozporuplný design (mně osobně právě tou asymetrickou odchylností přijde fajn), problémy s motorem, co jsem se dočelt, tak první dva roky. Sám o tom vím své, ten první mám v garáži, podivně klapal, ale motorka jezdila, možná jsem vyscchýzoval zbytečně brzy. Od doby výměny za 2011 je vše ok a konám pouze běžný servis. Pokud moto vybavíš nějakými doplňky, troufnu si říct, že z ní uděláš bajk, který s tebou projede svět...
Ohledně motoru: od 2000 ot táhne dobře, po 4500 se porobudí zbytek koní a dynamika jízdy i zábava se prohlubuje. Pozor na výšku sedla, měřím 179 a je to OK, s tvými 176 možná nebude vše Ok, zejména s naloženou moto na nějakých výmolech, při parkování na nakloněných rovinách apod. Ta motorka je zkrátka dobrý koncept a ať si kdo chce co píše skvělá. Otáýzkou je právě rozpočet a samozřejmě i sympatie ke značce, neboť jsou lidi co BMW by nebrali ani zadarmo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 119 | 16.6.2024 v 15:19 Bigmen_cz |
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC | ZdendaZB | 27 | 4.6.2024 v 22:47 ZdendaZB |
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS | SVT | 1 | 31.5.2024 v 12:10 Blueskye |
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS | 1705ol | 99 | 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK |
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS | Tomas737 | 5 | 25.5.2024 v 08:43 ja1 |