paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Zdravím vespolek. Jsem zoufalý, prosím o radu
Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr
Předchozí
1 2 3
Následující

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 12:07 | Nahoru | #1
Spis zkus navstivit nekoho, kdo enduro jezdi a prezouva si sam. Zkuseny borec ti rad poradi.

Mitasky nemam rad, spatne se mi na nich jezdi a kdyz jsem je obouval, tak na predni 21 palcu kole to byl vzdycky voser. Pokud je tam halter, tak se to nasobi. Jsou tvrde a proto jezdim Micheliny, kdyz pak nekde pichnu, tak si to prezuju hrave.

Na cenduru mam bezdusovky a dusi tam davam, jen pokud mi to netesni u rafku, coz se za sezonu uz dvakrat stalo.

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

Skvělá odpověď, děkuji! 25.11.2018 v 12:45 | Nahoru | #2
Ber to jako doporučení od amatéra jako jsi ty...
Duše jsem naposledy řešil na fichtlu apak na Jawě 250 před dvaceti lety. Až letos jsem si pořídil DRZ a chtěl se připravit jak ty a dopadl jsem jako ty
Pro nezkušeného nejsou vhodné montpáky typu "lopatička"
http://shop.razzo.cz...n-tyre-lever-270-mm/
nebo
http://shop.razzo.cz...ver-universal-200mm/
Protože to s nimi chce cvik a i tak je to dost loterie, že cvakneš, alespoň pro mě.
Mě se osvědčily:
http://shop.razzo.cz...ver-michelin-350-mm/
kdy ta zarážka ti deovolí zajet moc hluboko a zachytit duši. Potřebuješ dvě a třetí už nějakou na dopomoc a i tak kontrolovat jak moc jsi v pneu a radši míň než více, tím je menší žance zachytit duši.
Toto je dobré "instruktážní" video

Na ten ventilek je výborná věc:
http://shop.razzo.cz...rc-air-valve-puller/
Na aliexpressu to seženeš za polovic.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 13:01 | Nahoru | #3
A zouvat se nezačíná naproti ventilku , ale u ventilku právě proto , aby jsi u něj necvakl duši . Při nazouvání se u ventilku končí .

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 13:07 | Nahoru | #4
Každej rozměr pneu jde jinak dobře nebo hůř nasazovat,není na závadu si patku pneu namazat ,vosk, tekuté mýdlo,pneumatikáři na to mají spešl mazání.
Než pořád přehazovat a kurvit patku pneu tak si pořiď dvě sady ráfků.
Dobře se mě přezouvá na sudu od oleje.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 13:11 | Nahoru | #5
chyba je jen a jen v tobě.(nic ve zlém)

je potřeba mít dobré montpáky,které jsou relativně malé, ploché a nemají ostré hrany a hlavně je potřeba jich mít hodně.řekněme alespoň 5.

na jutubu je hromada videjí,prostě trénuj,trénuj a trénuj a ono to příjde samo.

taky jsem se to kdysi učil a vždycky jsem žasnul,jak to přezouvají borci na závodech,kdy dojedou etapu a dojebaní a unavení si ještě musí sami přezout gumy.a mají to za 10 min hotové......

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 13:14 | Nahoru | #6
Teď už tolik nejezdím, ale byly časy kdy jsem na každý víkend přezouval na drapáky a po víkendu zase zpět na silniční, když máš cvik tak je to za chvíli. Z velký části zrovna Mitasky, nepřišlo mi že by šli líp nebo hůř než jiný značky.
Ze začátku jsem taky párkrát skřípnul duši, ale jak dostaneš grif tak už se to nestává.
Nějaký postřehy:
- pořiď si dobrý kovaný monpáky (mě teda stačí 2)
- ráfek chraň proti poškrábání, buď jsou na to takový silonový podložky, já používám kus pevnýho hadru
- duše lehce nafouklá, ale ne moc, stačí trochu
- nezajíždět montpákou moc hluboko, co nejméně pod patku pneu

Naposledy editováno 25.11.2018 13:15:27

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 13:47 | Nahoru | #7
Já si duši vždycky lehce nafouknu a vložím do pneumatiky. Začnu u ventilku protáhnu ho dírou v ráfku a zajistím matkou na pár závitů. Pak jdu obouvat od ventilku k ventilku. Nejdříve jedna patka a potom druhá.

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 16:02 | Nahoru | #8
Nejošemetnější místo je právě u ventilku, tam ráda duše skočí pod plášť. Proto vždycky začínám tam, abych měl jistotu, že ji nemám skřípnutou. Pak lehce nafouknu, nahodím zbytek pláště, přifouknu ještě trochu a s celým kolem z půl metru bouchám o zem po celém obvodu, aby případně duše vyskočila dovnitř. Pak zkontroluji obvodovou rysku pláště, zda je všude stejně naskočený a dofouknu na tlak.

2 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 17:10 | Nahoru | #9
porid si tohle a pujde ti to samo.

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 17:13 | Nahoru | #10
Mám moto-servis v N.J. v Žilině, klidně zavolej (pokud chceš, pošlu do SZ tel.) příště hoď kolo do auta, stav se a jedno přezutí uděláme společně s "výkladem"...

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 17:35 | Nahoru | #11
Vzdy se zacína proti ventilku, aby jsi měl kam do ráfku namáčknout patku pneu. Jde ti primárně o přezouvání doma nebo na cestách?

E: A ventilek samo nedotahovat a dusi si lehce prifouknout.

Naposledy editováno 25.11.2018 17:43:09

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 18:36 | Nahoru | #12
Čau, ja som sa na to vykakal, na celé prezúvanie, dávam to do servisu a kúpil som sprej na opravy, už existuje aj do dušových gúm. Na endure som pichol naraz asi 6x na agáte na jednej gume . Kto by toto lepil v lese, do dneska by som tam lepil. K téme, treba hlavne dať pozor aby pätka plášťu pri obúvaní vliezla do prostriedku ráfu do tej priehlbiny a potom to treba z tej priehlbiny zase dostať von prefúknutím. Gúm som sa za mojej kariéry naobúval a už dúfam nemusím a nebudem.Fuj, keď pomyslím na ten oser s halterom a s nejakým starým drapákom, fajne stvrdnutým, tak ma bolí brucho. A ešte pekne eloxovaný ráfik a dávať pozor .Držím palce.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 19:12 | Nahoru | #13
Mám tyhle montpáky.
https://www.motoobch...afku-2ks-set-p15639/
Když jsem začínal tak jsem taky promáčkl duši. Teď si prostě dávám pozor na co tlačím. Hlavní je podle mě hodně lubrikovat i při sundávání, jde to líp. Ale bez škrábanců to nemám

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 19:32 | Nahoru | #14
PETARDAK> ............. stav se a jedno přezutí uděláme společně s "výkladem".....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 19:49 | Nahoru | #15

cuir píše: porid si tohle a pujde ti to samo.



Ako sa s tým pracuje? Napíš návod pre nechápavého, prosím.

nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:01 | Nahoru | #16
Ahojte,
díky všem. Už jsem to vyřešil. Spojil jsem se Joem (Rudou) z Mitasu, ten mi poradil. Je to o hodinářské práci s montpákou. Za půl hod. jsem měl nahozeno a zatím to drží tlak.
Nicméně, montpáky mám malé od Motion Pro, žádné lopatky. https://www.mxtech-...n-Pro-P530-par-28-cm
Mazal jsem vše poctivě lubrikantem pro servisy. Podle videí z webu se začíná proti ventilku a usadí se tam např. Bead Buddy od Motion Pro, aby tam plášť nevyskakoval.
https://www.mxtech-e...mTBW5TUaAsSZEALw_wcB
A znovu opakuji - servis není řešení. Až mi prdne duše někde v čudu, tak si tam budu volat asistenci anebo budu prudit ostatní co s tím mám dělat?
A na elox jsem se vyprdnul. Mám (měl jsem) krásné černé neposkvrněné ráfky. Teď jsou podřené od montpák. Ař přijedu někde z Rumunska, budou podřené od šutrů. No a? To bych se musel osypat z podřených padáků, když jsem si párkrat ustlal na trati .

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:02 | Nahoru | #17
krokoš>
pošli mi prosím link na to udělátko. Já jsem to obešel tím, že jsem omotal kolem ventilku režnou nit s kolíkem na prádlo. To tvoje vypadá životaschopně. Díky. Petr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:06 | Nahoru | #18
cuir> Pošli mi rposím link na to udělátko. Já jsem to obešel pomocí režné nitě a kolíku na prádlo. To tvé vypadá životaschopně. Díky. Petr

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:09 | Nahoru | #19
krokoš> Omlouvám se, špatně jsem zařadil odpověď. Myslím si, že to slouží na protažení vetilku ráfkem. Prostrčíš ráfkem, našroubuješ do duše a vytáhneš zpět. Já jsem to neznal, ale pomohl jsem si pomocí nitě a kolíku. Za pět min. jsem měl ventil usazený. Petr

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:16 | Nahoru | #20
JiriBN> Díky za ten link. Níže jsem o to žádal jiného borce. Budu objednávat.

2 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 20:58 | Nahoru | #21
Dejte sem někdo odkaz na to udělátko na protahování ventilku
Dík

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 21:10 | Nahoru | #22
Koukám, že přezouvání již bylo dostatečně vysvětleno a tak mohu trochu odbočit:

Chci trochu zapolemizovat nad kombinací Zadní E09, přední E10 ?
Protože E10 je takové „méně terénní“ guma a tak pokud chci jezdit opravdový terén a přímo MX tratě, tak potřebuji mít dobrou terénní gumu především na předku. Nejvíce pádů v terénu je podklouznutím předního kola.
Tato kombinace je vhodná pro toho, kdo nepřezouvá, protože E10 podrží lépe na silnici.

Proto jsem na BMW F650 Dakar zvolil kombinaci zadní E09 a přední E13.
A není to z mé hlavy. Četl jsem to v jednom starším testu.
Zatím jsem toho moc nenajezdil a tak své zkušenosti jsou malé a navíc bylo sucho, věřím ale, že jsem do terénu zvolil správně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 21:20 | Nahoru | #23

storeman píše: Dejte sem někdo odkaz na to udělátko na protahování ventilku

Dík


shop.razzo.cz/technika/naradi-kanystry/

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 22:40 | Nahoru | #24
kratkej01> to lanko na tom vytahováku je hrozně mizerný kvality, pár přezutí a přetrhlo se, nahradil jsem lankem na přehazovačku a je to konečně pořádně funkční.

1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 22:51 | Nahoru | #25
Na co sháníte to protahovátko na ventilek je to jen další zbytečnej krám do baráku, stačí si při nazouvání dát nejprve duši do pláště pak kousek duše s ventilem povytahnu nasadím a zajistím do ráfku a nazouvám už s duší.

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 22:57 | Nahoru | #26

lobo6 píše: Na co sháníte to protahovátko na ventilek je to jen další zbytečnej krám do baráku, stačí si při nazouvání dát nejprve duši do pláště pak kousek duše s ventilem povytahnu nasadím a zajistím do ráfku a nazouvám už s duší.



To jako myslíš, že díky tomu vytahovátku můžu nazouvat bez duše?

(reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 23:12 | Nahoru | #27
storeman> Já bych volil raději Mitas řady C-XX.

3 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 23:14 | Nahoru | #28
Pro pražáky ještě jednou, abys si nelámal prsty tak dáš duši hned do pláště a teprve potom přistoupíš ke kolu, většina expertů co jsem měl možnost pozorovat tak si nasadí plášt jednou patkou na ráfek a až následně tam aplikují duši různejma udělátorama než aby si nechali poradit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

25.11.2018 v 23:21 | Nahoru | #29

lobo6 píše: Pro pražáky ještě jednou, abys si nelámal prsty tak dáš duši hned do pláště a teprve potom přistoupíš ke kolu, většina expertů co jsem měl možnost pozorovat tak si nasadí plášt jednou patkou na ráfek a až následně tam aplikují duši různejma udělátorama než aby si nechali poradit



Pro ty, co mají mindrák z bydliště nebo pracoviště: občas měníš jen duši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše

26.11.2018 v 06:34 | Nahoru | #30

lobo6 píše: Pro pražáky ještě jednou, abys si nelámal prsty tak dáš duši hned do pláště a teprve potom přistoupíš ke kolu, většina expertů co jsem měl možnost pozorovat tak si nasadí plášt jednou patkou na ráfek a až následně tam aplikují duši různejma udělátorama než aby si nechali poradit



Jenze kamen urazu je pak dat ventilek skrz rafek a ne cpat dusi do pneu.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp Trumen28 13 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp mordok 17 12.10.2024 v 19:17 MilanR1
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp jincom 19 11.8.2024 v 08:17 jincom
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp Jura 7 25.7.2024 v 08:43 m_newtin
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7

TOPlist