Jsem začínající cendurista. Chci jezdit civičit na MX tratě, proto jsem si pořídil gumy Mitas E 09 dozadu, E10 dopředu. Na cestování plánuji E07 (+). Tedy počítám s průběžným přehazováním gum podle potřeby, ale takhle ...
Samotné přehození šlo poměrně normálně - je to Mitas TL verze, takže patky tvrdé jaksviňa. Začal jsem montáží předku. Průšvih je při nahazování - pokaždé někde nějak cvaknu duši. Ta guma je tak tvrdá, že bez montpák to prostě nejde (je to verze TL, ale dušovou verzi nedělají). Stejný problém možná bude u nových M07+ (taky pouze verze TL).
Zkoušel jsem kombinovat po vložení do pláště různě nafouklou duši, aby se tam nemotala. Vždy to končí procvaknutím. Jistě, můžu s tím do pneuservisu. Ale když chytnu někde venku defekt, tak to také budu muset řešit na místě. Vím, že dělám něco špatně, ale co? Ono už dostat ventil do otvoru v ráfku je příběh sám o sobě. Mimochodem při nahazování se začíná u ventilku anebo naproti jako při shazování? Zkouknul jsem postupy jak na to na youtube. Nechápu, tam se s tím doslova neserou a jde to. Tuším, že problém bude s Mitaskou, ale musí to nějak jít, přece. Prosím o konstruktivní odpovědi. Rady typu jdi s tím do servisu, za 150 není co řešit si strčte někam, musím být soběstačný kvůli cestování. Děkuji. Petr
Mitasky nemam rad, spatne se mi na nich jezdi a kdyz jsem je obouval, tak na predni 21 palcu kole to byl vzdycky voser. Pokud je tam halter, tak se to nasobi. Jsou tvrde a proto jezdim Micheliny, kdyz pak nekde pichnu, tak si to prezuju hrave.
Na cenduru mam bezdusovky a dusi tam davam, jen pokud mi to netesni u rafku, coz se za sezonu uz dvakrat stalo.
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Duše jsem naposledy řešil na fichtlu apak na Jawě 250 před dvaceti lety. Až letos jsem si pořídil DRZ a chtěl se připravit jak ty a dopadl jsem jako ty
Pro nezkušeného nejsou vhodné montpáky typu "lopatička"
http://shop.razzo.cz...n-tyre-lever-270-mm/
nebo
http://shop.razzo.cz...ver-universal-200mm/
Protože to s nimi chce cvik a i tak je to dost loterie, že cvakneš, alespoň pro mě.
Mě se osvědčily:
http://shop.razzo.cz...ver-michelin-350-mm/
kdy ta zarážka ti deovolí zajet moc hluboko a zachytit duši. Potřebuješ dvě a třetí už nějakou na dopomoc a i tak kontrolovat jak moc jsi v pneu a radši míň než více, tím je menší žance zachytit duši.
Toto je dobré "instruktážní" video
Na ten ventilek je výborná věc:
http://shop.razzo.cz...rc-air-valve-puller/
Na aliexpressu to seženeš za polovic.
je potřeba mít dobré montpáky,které jsou relativně malé, ploché a nemají ostré hrany a hlavně je potřeba jich mít hodně.řekněme alespoň 5.
na jutubu je hromada videjí,prostě trénuj,trénuj a trénuj a ono to příjde samo.
taky jsem se to kdysi učil a vždycky jsem žasnul,jak to přezouvají borci na závodech,kdy dojedou etapu a dojebaní a unavení si ještě musí sami přezout gumy.a mají to za 10 min hotové......
Ze začátku jsem taky párkrát skřípnul duši, ale jak dostaneš grif tak už se to nestává.
Nějaký postřehy:
- pořiď si dobrý kovaný monpáky (mě teda stačí 2)
- ráfek chraň proti poškrábání, buď jsou na to takový silonový podložky, já používám kus pevnýho hadru
- duše lehce nafouklá, ale ne moc, stačí trochu
- nezajíždět montpákou moc hluboko, co nejméně pod patku pneu
Naposledy editováno 25.11.2018 13:15:27
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
2 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
E: A ventilek samo nedotahovat a dusi si lehce prifouknout.
Naposledy editováno 25.11.2018 17:43:09
https://www.motoobch...afku-2ks-set-p15639/
Když jsem začínal tak jsem taky promáčkl duši. Teď si prostě dávám pozor na co tlačím. Hlavní je podle mě hodně lubrikovat i při sundávání, jde to líp. Ale bez škrábanců to nemám
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
díky všem. Už jsem to vyřešil. Spojil jsem se Joem (Rudou) z Mitasu, ten mi poradil. Je to o hodinářské práci s montpákou. Za půl hod. jsem měl nahozeno a zatím to drží tlak.
Nicméně, montpáky mám malé od Motion Pro, žádné lopatky. https://www.mxtech-...n-Pro-P530-par-28-cm
Mazal jsem vše poctivě lubrikantem pro servisy. Podle videí z webu se začíná proti ventilku a usadí se tam např. Bead Buddy od Motion Pro, aby tam plášť nevyskakoval.
https://www.mxtech-e...mTBW5TUaAsSZEALw_wcB
A znovu opakuji - servis není řešení. Až mi prdne duše někde v čudu, tak si tam budu volat asistenci anebo budu prudit ostatní co s tím mám dělat?
A na elox jsem se vyprdnul. Mám (měl jsem) krásné černé neposkvrněné ráfky. Teď jsou podřené od montpák. Ař přijedu někde z Rumunska, budou podřené od šutrů. No a? To bych se musel osypat z podřených padáků, když jsem si párkrat ustlal na trati .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
2 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Dík
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
Chci trochu zapolemizovat nad kombinací Zadní E09, přední E10 ?
Protože E10 je takové „méně terénní“ guma a tak pokud chci jezdit opravdový terén a přímo MX tratě, tak potřebuji mít dobrou terénní gumu především na předku. Nejvíce pádů v terénu je podklouznutím předního kola.
Tato kombinace je vhodná pro toho, kdo nepřezouvá, protože E10 podrží lépe na silnici.
Proto jsem na BMW F650 Dakar zvolil kombinaci zadní E09 a přední E13.
A není to z mé hlavy. Četl jsem to v jednom starším testu.
Zatím jsem toho moc nenajezdil a tak své zkušenosti jsou malé a navíc bylo sucho, věřím ale, že jsem do terénu zvolil správně!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
storeman píše: Dejte sem někdo odkaz na to udělátko na protahování ventilku
Dík
shop.razzo.cz/technika/naradi-kanystry/
1 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
lobo6 píše: Na co sháníte to protahovátko na ventilek je to jen další zbytečnej krám do baráku, stačí si při nazouvání dát nejprve duši do pláště pak kousek duše s ventilem povytahnu nasadím a zajistím do ráfku a nazouvám už s duší.
To jako myslíš, že díky tomu vytahovátku můžu nazouvat bez duše?
3 reakcí na tento příspěvek nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
lobo6 píše: Pro pražáky ještě jednou, abys si nelámal prsty tak dáš duši hned do pláště a teprve potom přistoupíš ke kolu, většina expertů co jsem měl možnost pozorovat tak si nasadí plášt jednou patkou na ráfek a až následně tam aplikují duši různejma udělátorama než aby si nechali poradit
Pro ty, co mají mindrák z bydliště nebo pracoviště: občas měníš jen duši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nahazování Mitas E 10_procvaknutí duše
lobo6 píše: Pro pražáky ještě jednou, abys si nelámal prsty tak dáš duši hned do pláště a teprve potom přistoupíš ke kolu, většina expertů co jsem měl možnost pozorovat tak si nasadí plášt jednou patkou na ráfek a až následně tam aplikují duši různejma udělátorama než aby si nechali poradit
Jenze kamen urazu je pak dat ventilek skrz rafek a ne cpat dusi do pneu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp | jincom | 19 | 11.8.2024 v 08:17 jincom |
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp | Jura | 7 | 25.7.2024 v 08:43 m_newtin |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |