Při řízení se tak nějak orientuju podle zvuku z motoru (a podle citu/vibrací) a přišlo mi, že ideální to je mezi 3000-6000 otáček. Jenže když se podívám na technická data zde , tak se tam píše, že max výkonu se dosáhne při cca 9800 otáčkách a max točivý moment při cca 8500 otáčkách. Znamená to tedy, že motor točím moc málo?
1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku
Cestovat budeš asi trochu jinak, než to rubat v zatáčkách...
Nejvíc motoru škodí podtáčení, ve dvou tisících ot. dát plný a čekat až se rozmotá, je blbost...
kuzmič píše:
Nejvíc motoru škodí podtáčení, ve dvou tisících ot. dát plný a čekat až se rozmotá, je blbost...
na 1ku v pohode myslim... na 6ku souhlas. taky zalezi jestli se jede z kopce, do kopce....
obecne vrchni otacky co by skodily jsou zablokovane omezovacem, takze do omezovace v pohode, a dole s citem. treba u GSXR750 86 sem mel otackomer co zacinal od 3tis. kazda motorka to ma taky jinak trochu. u GPZ nad 3tis v pohode cokoliv a pod 3tis dle situace.
a taky treba Ducati ST4 pod 3500 tak skubala celou motorkou, ze to bylo uplne neuveritelny.
Pod 3000 rpm to nejede, spíš jen z kopce, záleží na seřízení a podle toho se třese.
Od 4000 rpm výš pro přemisťování.
Mezi 5500 a 6000 rpm je při prudším přidání plynu slušná díra ve výkonu. Při postupném zrychlování to není poznat.
Od 6500 do 11000 rpm se s tím dá jet. Ještě dodám, že pokud se ptáš, jestli to můžeš víc točit, tak bacha. Tady jede jak ta příslovečná střelená svině.
Dálničních 130km/h je při 6500 rpm na šestku. Na dálnici to prostě není.
Naposledy editováno 05.10.2018 00:08:08
Obecně "maloobjemy" potřebujou k akci otáčky, aby něco dělaly. Zatímco velký objemy maj většinou nástup krouťáku níž a daj se používat flexibilněji.
Myslím že GPZ 500 bys mohl začít zatěžovat (zejména na vyšší kvality) spíš až přes 5-6t rpm. Na nižší kvality je to asi jedno. Určitě se prd děje při jízdě po městě na sotva otevřenej plyn. To bych hlídal jen odezvu motoru, přecijen je to dvouvál a na spodku bude pak "rázovat"... Ale tyhle věci časem přestaneš řešit a adaptuješ se.
1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku
No formulujme to jinak... "se stoupajícím, klesajícím zdvihovým objemem"... Podstatná je taky konstrukce motoru a kolik konstruktér chtěl zďímat potenciál objemu
Kohlstein> no twl, co já dokážu, díky
Naposledy editováno 05.10.2018 10:03:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku
Naposledy editováno 05.10.2018 12:56:59
Ono ve finále je to spíš o tom jezdci a míře šílenství toho daného pilota...
ALE … ty rány při řazení, zapadávání kvaltů ...jsou poměrně dost ...řekl bych
Naposledy editováno 05.10.2018 15:22:37
1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |