globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak hodně mám vytáčet motorku
3.10.2018 v 16:41
Ahoj všem, pořídil jsem si Kawasaki GPZ 500S a chtěl bych se zeptat, jaké je ideální rozmezí otáček při jízdě?

Při řízení se tak nějak orientuju podle zvuku z motoru (a podle citu/vibrací) a přišlo mi, že ideální to je mezi 3000-6000 otáček. Jenže když se podívám na technická data zde , tak se tam píše, že max výkonu se dosáhne při cca 9800 otáčkách a max točivý moment při cca 8500 otáčkách. Znamená to tedy, že motor točím moc málo?

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 16:45 | Nahoru | #1
Do bezvědomí

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 16:47 | Nahoru | #2
Jinak konkrétní zkušenosti nemám s touto... Ale na mojí XL350R (1987) ji točím třeba na 7 tisíc... Ale až s ní najedu něco v klidu aby se zahřála.

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 17:39 | Nahoru | #3
Tak já když na báwu jedu 90km/h, točí mi to cca 3000 ot/min, to abych tomu motoru teda neškodil, budu raději jezdit 220km/h

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 18:44 | Nahoru | #4
Určitě pocitově poznáš, kde je motor nejspokojenější, nejklidnější, ale není podtočenej. Tam jezdi kochačku, ale pomud chceš rychle předjíždět, závodit nebo frajeřit, tak musíš točit právě v rozmezí nejvyššího krouťáku a výkonu. Moje véefero je nejspokojenější kolem 6 tis. a přitom točí 12. Asi tak...

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 18:48 | Nahoru | #5
3 až 6 tisíc je OK pro běžnou jízdu, ale pokud je ten motor technicky v pořádku, tak občasné vytočení až do otáček max. výkonu mu nebude vadit

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 19:36 | Nahoru | #6
Čau, 3000 otáčok mu škodí viac, ako keby si jazdil na max. otáčky. Niekde som to čítal, Ja, na Suzuki Inazuma 750 pri 3500 ot/min už podraďujem. aj na starej Suzuki GS 750 , rok výroby 1980 som to niekde vyčítal min otáčky pre jazdu boli cca 3500. Max krutiaci moment bol pri 8500 a max výkon 9500. Máš jazdiť dvéste v měste a trista z místa.

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 19:36 | Nahoru | #7
V rozmezi 3154-5985ot/min.....prosim te mas sluch mas cit? Tak podle toho jezdi.....

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 22:28 | Nahoru | #8
Jezdi podle citu a nálady jak chceš . Na pohodu to kloktám na malý otáčky a když chci aby to jelo tak přece točim né ?

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 23:25 | Nahoru | #9
V autě taky jezdíš pořád s plynem na podlaze? Můj Renault Scenic 19 DTI má max výkon při 4000 ot/min a běžně ho točím max do 2500.

Jak hodně mám vytáčet motorku

3.10.2018 v 23:28 | Nahoru | #10
motorku do cervenyho, a sousedy tim do nepříčetna

Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 00:34 | Nahoru | #11
Ahoj všem, díky za rady! Budu jezdit dál podle citu a pro co nejefektivnější předjíždění to držet v tom rozmezí nejvyššího krouťáku a výkonu

Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 05:49 | Nahoru | #12
nejlip 4581 ot./min. ale POZOR +/- 50ot./min. Tak budes porad radit, radit... a jeste radit!

Naposledy editováno 04.10.2018 05:50:20

Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 07:41 | Nahoru | #13
Mojí Gepině opravdu nevadily max. otáčky. A to jsem měl docela takovou, jak to říct, no ... už docela pěkně zajetou a pamatovala Šemíka jako hříbě

1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 09:25 | Nahoru | #14
Podle situace, samozřejmě... Když se rozjíždíš od baráku, taky netočíš do červeného a když chceš předjet, nebudeš ho dusit ve 3 000 ot.
Cestovat budeš asi trochu jinak, než to rubat v zatáčkách...
Nejvíc motoru škodí podtáčení, ve dvou tisících ot. dát plný a čekat až se rozmotá, je blbost...

Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 23:25 | Nahoru | #15
Co to da, zijem jen jednou.

(reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

4.10.2018 v 23:31 | Nahoru | #16

kuzmič píše:
Nejvíc motoru škodí podtáčení, ve dvou tisících ot. dát plný a čekat až se rozmotá, je blbost...



na 1ku v pohode myslim... na 6ku souhlas. taky zalezi jestli se jede z kopce, do kopce....

obecne vrchni otacky co by skodily jsou zablokovane omezovacem, takze do omezovace v pohode, a dole s citem. treba u GSXR750 86 sem mel otackomer co zacinal od 3tis. kazda motorka to ma taky jinak trochu. u GPZ nad 3tis v pohode cokoliv a pod 3tis dle situace.

a taky treba Ducati ST4 pod 3500 tak skubala celou motorkou, ze to bylo uplne neuveritelny.

Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 00:00 | Nahoru | #17
Tady máš průběh výkonu na zadním kole.
Pod 3000 rpm to nejede, spíš jen z kopce, záleží na seřízení a podle toho se třese.
Od 4000 rpm výš pro přemisťování.
Mezi 5500 a 6000 rpm je při prudším přidání plynu slušná díra ve výkonu. Při postupném zrychlování to není poznat.
Od 6500 do 11000 rpm se s tím dá jet. Ještě dodám, že pokud se ptáš, jestli to můžeš víc točit, tak bacha. Tady jede jak ta příslovečná střelená svině.
Dálničních 130km/h je při 6500 rpm na šestku. Na dálnici to prostě není.


Naposledy editováno 05.10.2018 00:08:08

Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 08:15 | Nahoru | #18
Ideální je asi na nějakou nižší rychlost projet celý spektrum otáček a zjistit co to dělá. Universální ráda neexistuje, protože ten motor pokaždý používáš jinak... Dokopce, zkopce, za autem v závěsu, při předjíždění, při brzdění do zatáček a všechny tyhle vlivy přeci v ten danej okamžik musíš brát v potaz.
Obecně "maloobjemy" potřebujou k akci otáčky, aby něco dělaly. Zatímco velký objemy maj většinou nástup krouťáku níž a daj se používat flexibilněji.
Myslím že GPZ 500 bys mohl začít zatěžovat (zejména na vyšší kvality) spíš až přes 5-6t rpm. Na nižší kvality je to asi jedno. Určitě se prd děje při jízdě po městě na sotva otevřenej plyn. To bych hlídal jen odezvu motoru, přecijen je to dvouvál a na spodku bude pak "rázovat"... Ale tyhle věci časem přestaneš řešit a adaptuješ se.

1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 08:26 | Nahoru | #19
Co je to "maloobjem"? Dnes, a dříve?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 08:38 | Nahoru | #20
mito7> to je dobrá otázka... Třeba s tím že třinda při 4,5t rpm pomalu oddělovala rám od motoru, že....
No formulujme to jinak... "se stoupajícím, klesajícím zdvihovým objemem"... Podstatná je taky konstrukce motoru a kolik konstruktér chtěl zďímat potenciál objemu

Kohlstein> no twl, co já dokážu, díky

Naposledy editováno 05.10.2018 10:03:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 09:30 | Nahoru | #21
Sleduj rafiky a horizont. Borci na litrech dost vzdorovali a někteří si to na rovinkách dokonce nenechali líbit!


Naposledy editováno 05.10.2018 12:56:59

(reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

5.10.2018 v 14:37 | Nahoru | #22
Kohlstein> tohle já důvěrně znám z Mostu ...přecijen nám, co chybí dva válce, lze na rovině nakládat vpoho … a moje dvacet let starý jebky na silnici nepotkaly zatím mnoho borců co by je někde na Ještědu zprášili dejme tomu s rozdílem třídy.
Ono ve finále je to spíš o tom jezdci a míře šílenství toho daného pilota...

ALE … ty rány při řazení, zapadávání kvaltů ...jsou poměrně dost ...řekl bych

Naposledy editováno 05.10.2018 15:22:37

1 reakcí na tento příspěvek Jak hodně mám vytáčet motorku

6.10.2018 v 00:52 | Nahoru | #23
Kohlstein: No...myslím, že bych nechtěl být Tvoje převodovka

(reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

6.10.2018 v 09:59 | Nahoru | #24
Kaabo> V životě jsem na tom okruhu v Alsasku nebyl.

Jak hodně mám vytáčet motorku

6.10.2018 v 21:25 | Nahoru | #25
Tenhleten chlapík zas chodí vytáčet starší GPZ na okruh v Paříži. Všimni si, jak v tom na výjezdu ze zatáčky při 6500 rpm zahrká a začne to být použitelné.


Naposledy editováno 06.10.2018 21:29:15

Jak hodně mám vytáčet motorku

7.10.2018 v 14:29 | Nahoru | #26
Kohlstein: Tak to se omlouvám...já myslel, že je to Tvé video

(reakce na) Jak hodně mám vytáčet motorku

8.10.2018 v 00:40 | Nahoru | #27
Kohlstein>
Beranidlo> Díky za ten graf!

Když tak koukám na ty videa, tak by mě celkem zajímalo, zda mají ti borci sundanej plastovej spodní klín (jestli jim ještě nějakej zbyl)

Naposledy editováno 08.10.2018 00:42:08

Jak hodně mám vytáčet motorku

8.10.2018 v 07:39 | Nahoru | #28
Do bezvědomí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist