Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.
Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.
Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.
Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
t_freedom píše: FJRPEPA> téma?... Jaký téma?
Když začneš úplně od začátku, tak to tam máš velkýma písmenama napsáno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
t_freedom píše: FJRPEPA> tady už fakt humor zcela vymřel...
Promiň, právě,že humor už tu vymřel a to kdekoliv, tak už s ním ani nepočítám. Stává se mi to samé.
FJRPEPA píše: Promiň, právě,že humor už tu vymřel a to kdekoliv, tak už s ním ani nepočítám. Stává se mi to samé.
tak ho zapijem fernetem ? (to je paradoxne ale hodne cernej humor pred pracovnim vikendem )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
k těm Al tyčkám - podstata je, že hliník rachle absorbuje teplotu, proto rychle diletuje, a tím rychleji dohání teplotu ventilů.
Ty al. tyčky jsou jen na motorech s hliníkovou hlavou, které ještě nemají hydraulické zdvihátka a jen na sacích ventilech hlavně pro to, že se sací v. hřeje mnohem méně než výfukový a je potřeba někde nabrat roztažnost pro dilataci.Studený motor po startu se nesmí honit než se zahřeje a tím dobře promaže. Jedna ze stupidních hovadin. Motor začne mazat okamžitě, jak se zdvihne tlak na čerpadle.
Na čerpadle se zdvihne tlak protože na druhém konci (mazacím místě) nemusí být vlivem hydraulických odporů díky zvýšené viskozitě oleje skoro žádný,horko těžko se dostane do ložisek ,otevře se bypass filtru i bypass u čerpadla a ty, jako jeden z nejlepších motorářů motoru pěkně naložíš???1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Kratzmar1 píše: BrumlaRT> Na čerpadle se zdvihne tlak protože na druhém konci (mazacím místě) nemusí být vlivem hydraulických odporů díky zvýšené viskozitě oleje skoro žádný,horko těžko se dostane do ložisek ,otevře se bypass filtru i bypass u čerpadla a ty, jako jeden z nejlepších motorářů motoru pěkně naložíš???
Nedělej ze mne vola, když cituješ A tak cituj i to B co jsem napsal, šuldo.
2 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Tím pádem olej, který tam je hlavně pro mazání, dále pro odvod tepla, zároveň s vodou regulují pracovní teplotu motoru.
Pochopil , a na toho strojaře se vyser, já to rýpání nezačal.
A s viskozitou oleje ani nezačínej, již ta první věta viskozita a diletace již naznačuje , že v tom nemáš jasno.
.
Já ti nevím člověče... Fakt asi není sebereflexe tvá silná stránka. Víš podle mě to Redguy napsal S OHLEDEM NA MĚŘENÍ VENTILOVÝCH VŮLI SPÁROVKAMA úplně dobře. Jen se tam nějak vyrojilo nezvykle mnoho 'nástrojařů' výrobců ' děr o setinu menších' a jinejch odborníků co si svoje ironický a chytrý sliny zacali obhajovat něčím co se měření těch vůlí vůbec netýkalo... A zde začal náš spor. Jestli to pochopíš a dojde ti o čem byla naše debata, byl bych hrozně moc překvapený
Naposledy editováno 02.09.2018 14:28:44
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Např. jestli někdo někoho napadá ironicky do nástrojařů ohledně jestli pozná stovku, tak se ho zastanu s příkladem otvoru a hřídele o stovku.
Když nevěřícímu , napíši o klimatizované hale montáže mikroskopů, jsem pokaždé napadán mikroskopový strojař.
Když něco napíší, jedni a ti samí jako supi, samé ironické poznámky, mimo mísu.
Jsem nařčen, že nesnesu rýpnutí, když si rýpnu já, je oheň na střeše.
Nakonec jsem posazen do role všeuměla, neomylného, stále někoho poučijícího. Nic takového, motory, kompresory ,turbíny .....je jen jednotlivá odnož strojařiny, ať se to někomu líbí, nebo ne, za svou praxi mám takové zkušeností, že vím o čem píší. Když v něčem nejsem silný v kramflících , a to je PC v autech a mašinách, nemám problém říci, že neznám.
A ještě jeden postřeh, to není jen zde.
Ty největší rýpali , pomalu s IQ houpacího koně, s vědomostí stavebnice " Mladý kutil" mají většinou profil neveřejný.
Tak a nyní můžeš psát o mé sebereflexi.
Určitě si již budu vybírat, na koho budu reagovat.
Naposledy editováno 02.09.2018 16:55:09
BrumlaRT píše: Tak ještě jednou polopaticky. MOTOR SE NEZAHŘÍVÁ PROTO, ABY SE OHŘÁL OLEJ, ALE ABY SE OHŘÁLY DÍLY MOTORU NA PRACOVNÍ TEPLOTU.
Ale hovno, motor se nezahriva ani proto aby se zahral volej, ani proto aby se zahraly dily, natoz aby se v zime zahral pilot, ale proto aby mohl mit cca 30% tepelnejch ztrat, protoze jinak by to bylo starsne nebezpecne vykonny, jeste mnohem vykonejsu nez R1volepyco... jo a taky aby se chladic nenudil (pro mene chapave, narazim na klasickou zamenu priciny s dusledkem)
E: Jirik> ..mi pripomelo jak jsme delali kontrolu hydrauliky na migach 21 v muzeu ve kbelich, samozrejme externim cerpadlem
Naposledy editováno 02.09.2018 18:43:58
A uvědomuješ si, že tu nebyl nikdo, kdo tu řekl tolikrát různým lidem, že tomu nerozumí, že v tom máj guláš, že v tom nemá jasno aj.Nebo, že si někdo odbíhá, aby si na ty tvoje "moudra" dostudoval...
Ohledně #23 jsem nic nevytrhoval. Napsal si, že zkušený strojař pozná při nastavení setiny a já pouze oponoval, že je to nesmysl a přeháníš. Naměříš, pohnu ti vahadlem a naměříš zase něco jinýho.
Redguy nepsal nic obecně, to jen vy dva "odborníci" jste do diskuse o stavění vent.vůlí začali tahat obecný kecy o díře, nástrojařině a bůhví čem ještě.
Narážím na to, že ti tu nikdo nepsal, že nemáš zkušenosti, nebo jsi hloupej. Tys tu během pár stránek šel do konfrontace s několika lidmi a pár lidí dejme tomu poměrně jasně škatulkoval. To jen k tomu chování.
Naposledy editováno 02.09.2018 20:15:12
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
BrumlaRT píše: 👍👍👍👍to jsi mi to dal. Tak ještě jednou polopaticky. MOTOR SE NEZAHŘÍVÁ PROTO, ABY SE OHŘÁL OLEJ, ALE ABY SE OHŘÁLY DÍLY MOTORU NA PRACOVNÍ TEPLOTU.
Tím pádem olej, který tam je hlavně pro mazání, dále pro odvod tepla, zároveň s vodou regulují pracovní teplotu motoru.
Pochopil , a na toho strojaře se vyser, já to rýpání nezačal.
A s viskozitou oleje ani nezačínej, již ta první věta viskozita a diletace již naznačuje , že v tom nemáš jasno.
.
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
ono zalezi do urcite miry, na vsem, a i ta samotna mira je individualni, a otazkou navrhovych pozadavku/parametru... ale coz, klidne se treba poperte
A k příspěvku výše: Pro strojaře (nástrojař resi 0,001 a neboji se 0,0005) je 0,01 docela dobře indikovatelna vůle ci nepřesnost.
Amatéra to mate, ale na teplote teplote nezáleží, kompenzují to zkusenosti.
4 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
assassin píše: Mam tu dotaz, moje motorka ma dovolene vule na výfuku 0,12-0,17 jsem nejspis na horni hranici(nebo za ni) ale jelikož nejde měřit na setiny tak si tim nejsem jistej. Chtel bych vuli nastavit na spodni hranici - ale nevim jak to udelat. Merku 0,1 protahnu, merku 0,15 uz ne - na jednom ventilu jde ta merka 0,1 snadno, na druhem těsněji - jak mam tedy nastavit vule spravne, pokud merkama ty setiny nemají smysl měřit?
Zkoušíš to, že?
Vytlač plečku teď v létě na sluníčko a seřizuj, až bude mít motor 40 až 50°C. Pak 0,20 nesmí projít a 0,15 musí projít. předpokládám, že když už máš měrky 0,10 a 0,15mm, tak 0,20 budeš mít taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Beranidlo píše: Zkoušíš to, že?
Vytlač plečku teď v létě na sluníčko a seřizuj, až bude mít motor 40 až 50°C. Pak 0,20 nesmí projít a 0,15 musí projít. předpokládám, že když už máš měrky 0,10 a 0,15mm, tak 0,20 budeš mít taky.
Jo zkousim, ale opravdu ted ventily delam a nevim jak to spravne zmerit/nastavit s merkama po 0,05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
kerut píše: assassin> jen provokuj az se zastavim pro ty plechovy kolecka, vezmu s sebou merky po dvou stovkach
Mam merky po 0,01 ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Kratzmar1 píše: assassin> Jak budeš měřit ve stovkách šestiválec kde bude vačka uložená s radiální vůlí tak 0,05 mm, na straně u rozvodu tažená řemenem k hlavě a na opačné nadlehčená přes pružiny ostatních ventilů?
Predpokladam, ze u sestivalce s takovouhle vuli nebude výrobce předepisovat 0,12-0,17... vetsina automobilových motoru bude mit hydrostely a ty kde z nějakého duvodu nejsou (bmw m3) nebude mit vacku s radiální vuli 0,05... Kazdopadne me ted vic zajima ten reálný pripad ktm450 nez hypoteticky u šestiválcového auta...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
P.S. BMW
Naposledy editováno 06.09.2018 11:25:41
assassin píše: Jo zkousim, ale opravdu ted ventily delam a nevim jak to spravne zmerit/nastavit s merkama po 0,05
assassin píše: Mam merky po 0,01 ;)
co se teorie tyka, procpes tam na tesno 0,15 a 0,2 se tam urcite nesmi vejit, ale to zajiste víš
a co se tyka praxe, ověř pak tu prvni metodu tema setinovejma merkama, jestli tam nahodou nemas 0,18 ..protoze to by byl fakt fatalni problem
Kratzmar1 píše: assassin> Nechápu na co seřizovat na nějakou hranici,když něco měřím, dodržím postup a je to v toleranci, tak to neřeším,když to nastavuji, tak na střed tolerance.Honit na ventilech stovky je jako šponovat jetý řetěz na mm zatočíš kolem a jsi v prdeli
P.S. BMW
Pravdu máš, chlape, ale obecně vzato, diskuze nad úvodní "myslenkou" a jak pěkně se nam rozběhla. A to jsme ještě nezačali řešit díra/hřídel ve vztahu k přechodovým jevům při postupném ohřívání.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |