Originální díly PARTSDEPOT




padaky Přidat reklamu

Téma: Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Po tom co jsem na Stromkovi dělal ventily (avšak nejsem si úplně jist souvislostí a proto se ptám) mi Strom trošku hůře táhne v nízkých otáčkách. nejsem si jistý jestli táhne lépe ve vysokých, ale netáhne v nich hůře.

Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.

Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.

Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.


Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 06:39 | Nahoru | #211

t_freedom píše: FJRPEPA> téma?... Jaký téma?



Když začneš úplně od začátku, tak to tam máš velkýma písmenama napsáno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 13:12 | Nahoru | #212
FJRPEPA> tady už fakt humor zcela vymřel...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 13:43 | Nahoru | #213
Pojdtme navazat na tema kolem #146, tam to zacinalo bejt produktivni..

...Pripadne je v zaloze jeste to vlakno s sestkovym hornetem padajicim pres 200km/h, ..jenze ten vrtulnik se fakt strasne blbe shani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 13:50 | Nahoru | #214

t_freedom píše: FJRPEPA> tady už fakt humor zcela vymřel...



Promiň, právě,že humor už tu vymřel a to kdekoliv, tak už s ním ani nepočítám. Stává se mi to samé.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 14:14 | Nahoru | #215

FJRPEPA píše: Promiň, právě,že humor už tu vymřel a to kdekoliv, tak už s ním ani nepočítám. Stává se mi to samé.



tak ho zapijem fernetem ? (to je paradoxne ale hodne cernej humor pred pracovnim vikendem )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

31.8.2018 v 19:02 | Nahoru | #216
BrumlaRT>

k těm Al tyčkám - podstata je, že hliník rachle absorbuje teplotu, proto rychle diletuje, a tím rychleji dohání teplotu ventilů.

Ty al. tyčky jsou jen na motorech s hliníkovou hlavou, které ještě nemají hydraulické zdvihátka a jen na sacích ventilech hlavně pro to, že se sací v. hřeje mnohem méně než výfukový a je potřeba někde nabrat roztažnost pro dilataci.

Studený motor po startu se nesmí honit než se zahřeje a tím dobře promaže. Jedna ze stupidních hovadin. Motor začne mazat okamžitě, jak se zdvihne tlak na čerpadle.

Na čerpadle se zdvihne tlak protože na druhém konci (mazacím místě) nemusí být vlivem hydraulických odporů díky zvýšené viskozitě oleje skoro žádný,horko těžko se dostane do ložisek ,otevře se bypass filtru i bypass u čerpadla a ty, jako jeden z nejlepších motorářů motoru pěkně naložíš???

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

1.9.2018 v 08:15 | Nahoru | #217
No já než s čímkoliv vyjedu tak místo filtru našroubuju přírubu s promazavackou a 5 minut honím olej po motoru jako u dieselových lokomotiv a pak teprve startuju, to tomu potom nakládám hned za studena a nic se nestane...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 07:16 | Nahoru | #218

Kratzmar1 píše: BrumlaRT> Na čerpadle se zdvihne tlak protože na druhém konci (mazacím místě) nemusí být vlivem hydraulických odporů díky zvýšené viskozitě oleje skoro žádný,horko těžko se dostane do ložisek ,otevře se bypass filtru i bypass u čerpadla a ty, jako jeden z nejlepších motorářů motoru pěkně naložíš???


Nedělej ze mne vola, když cituješ A tak cituj i to B co jsem napsal, šuldo.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 10:02 | Nahoru | #219
BrumlaRT>I s B je to blbost, mazací místa dilatují na provozní vůle a na ní je závislá vhodná viskozita oleje 20w60 nebude top do motoru kde je předepsán 5w20 provozovaného za stejných podmínek.Šuldy si nech pro někoho, koho znáš osobně a má možnost přímo reagovat, pro strojaře, ideální vzdálenost 800,000 mm(:

2 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 11:46 | Nahoru | #220
👍👍👍👍to jsi mi to dal. Tak ještě jednou polopaticky. MOTOR SE NEZAHŘÍVÁ PROTO, ABY SE OHŘÁL OLEJ, ALE ABY SE OHŘÁLY DÍLY MOTORU NA PRACOVNÍ TEPLOTU.
Tím pádem olej, který tam je hlavně pro mazání, dále pro odvod tepla, zároveň s vodou regulují pracovní teplotu motoru.
Pochopil , a na toho strojaře se vyser, já to rýpání nezačal.
A s viskozitou oleje ani nezačínej, již ta první věta viskozita a diletace již naznačuje , že v tom nemáš jasno.

.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 14:22 | Nahoru | #221
BrumlaRT> opravdu nezačal...? #23
Já ti nevím člověče... Fakt asi není sebereflexe tvá silná stránka. Víš podle mě to Redguy napsal S OHLEDEM NA MĚŘENÍ VENTILOVÝCH VŮLI SPÁROVKAMA úplně dobře. Jen se tam nějak vyrojilo nezvykle mnoho 'nástrojařů' výrobců ' děr o setinu menších' a jinejch odborníků co si svoje ironický a chytrý sliny zacali obhajovat něčím co se měření těch vůlí vůbec netýkalo... A zde začal náš spor. Jestli to pochopíš a dojde ti o čem byla naše debata, byl bych hrozně moc překvapený

Naposledy editováno 02.09.2018 14:28:44

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 16:06 | Nahoru | #222
Asi si neporozumíme, argumentuješ zkresleně s vytahnutím z kontextu, viz ta #23 , a bylo to ne cíleně ale všeobecně o strojařině.
Např. jestli někdo někoho napadá ironicky do nástrojařů ohledně jestli pozná stovku, tak se ho zastanu s příkladem otvoru a hřídele o stovku.
Když nevěřícímu , napíši o klimatizované hale montáže mikroskopů, jsem pokaždé napadán mikroskopový strojař.
Když něco napíší, jedni a ti samí jako supi, samé ironické poznámky, mimo mísu.
Jsem nařčen, že nesnesu rýpnutí, když si rýpnu já, je oheň na střeše.
Nakonec jsem posazen do role všeuměla, neomylného, stále někoho poučijícího. Nic takového, motory, kompresory ,turbíny .....je jen jednotlivá odnož strojařiny, ať se to někomu líbí, nebo ne, za svou praxi mám takové zkušeností, že vím o čem píší. Když v něčem nejsem silný v kramflících , a to je PC v autech a mašinách, nemám problém říci, že neznám.
A ještě jeden postřeh, to není jen zde.
Ty největší rýpali , pomalu s IQ houpacího koně, s vědomostí stavebnice " Mladý kutil" mají většinou profil neveřejný.
Tak a nyní můžeš psát o mé sebereflexi.
Určitě si již budu vybírat, na koho budu reagovat.

Naposledy editováno 02.09.2018 16:55:09

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 18:39 | Nahoru | #223

BrumlaRT píše: Tak ještě jednou polopaticky. MOTOR SE NEZAHŘÍVÁ PROTO, ABY SE OHŘÁL OLEJ, ALE ABY SE OHŘÁLY DÍLY MOTORU NA PRACOVNÍ TEPLOTU.


Ale hovno, motor se nezahriva ani proto aby se zahral volej, ani proto aby se zahraly dily, natoz aby se v zime zahral pilot, ale proto aby mohl mit cca 30% tepelnejch ztrat, protoze jinak by to bylo starsne nebezpecne vykonny, jeste mnohem vykonejsu nez R1volepyco... jo a taky aby se chladic nenudil (pro mene chapave, narazim na klasickou zamenu priciny s dusledkem)

E: Jirik> ..mi pripomelo jak jsme delali kontrolu hydrauliky na migach 21 v muzeu ve kbelich, samozrejme externim cerpadlem

Naposledy editováno 02.09.2018 18:43:58

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 19:10 | Nahoru | #224
BrumlaRT> ... A za #30 si taky stojíš... Že jako ten pravej strojař, ne jako my chudáčkové a hlupáčkové, pozná setinu milimetru při nastavení ventilovýho rozvodu. Jako že pane Lorenc...0.37mm ale ty si nastavíš 0.36mm?

A uvědomuješ si, že tu nebyl nikdo, kdo tu řekl tolikrát různým lidem, že tomu nerozumí, že v tom máj guláš, že v tom nemá jasno aj.Nebo, že si někdo odbíhá, aby si na ty tvoje "moudra" dostudoval...

Ohledně #23 jsem nic nevytrhoval. Napsal si, že zkušený strojař pozná při nastavení setiny a já pouze oponoval, že je to nesmysl a přeháníš. Naměříš, pohnu ti vahadlem a naměříš zase něco jinýho.
Redguy nepsal nic obecně, to jen vy dva "odborníci" jste do diskuse o stavění vent.vůlí začali tahat obecný kecy o díře, nástrojařině a bůhví čem ještě.
Narážím na to, že ti tu nikdo nepsal, že nemáš zkušenosti, nebo jsi hloupej. Tys tu během pár stránek šel do konfrontace s několika lidmi a pár lidí dejme tomu poměrně jasně škatulkoval. To jen k tomu chování.

Naposledy editováno 02.09.2018 20:15:12

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 20:30 | Nahoru | #225


😁👍

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 20:35 | Nahoru | #226
BrumlaRT> twl, tak tos mi úplně vyrazil dech

a vysvětlíš mi prosím, čím tě ten obrázek tak zaujal a čím obohatil tuto diskusi ?

Naposledy editováno 03.09.2018 08:49:08

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 22:10 | Nahoru | #227

BrumlaRT píše: 👍👍👍👍to jsi mi to dal. Tak ještě jednou polopaticky. MOTOR SE NEZAHŘÍVÁ PROTO, ABY SE OHŘÁL OLEJ, ALE ABY SE OHŘÁLY DÍLY MOTORU NA PRACOVNÍ TEPLOTU.
Tím pádem olej, který tam je hlavně pro mazání, dále pro odvod tepla, zároveň s vodou regulují pracovní teplotu motoru.
Pochopil , a na toho strojaře se vyser, já to rýpání nezačal.
A s viskozitou oleje ani nezačínej, již ta první věta viskozita a diletace již naznačuje , že v tom nemáš jasno.

.

Místa s hydrodynamickým mazáním se navrhují na určité parametry kde je jedna z podstatných veličin viskozita oleje (viz.např.Reynoldsova rovnice) a ta se mění s teplotou oleje,pravda čím modernější řešení tím méně.Proto je blbost tvrdit že na teplotě oleje nezáleží...

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

2.9.2018 v 22:33 | Nahoru | #228
motor je trepelnej stroj, ze sve podstaty se tudiz pri provozu zahriva(a to docela dost) - proto je (celkove) navrzenej tak jak je navrzenej (stanoveni konkretnich navrhovych parametru predchazi kazde konstrukci od hajzlboudy po raketoplan), ..resit jestli se (motor obecne) zahriva na provozni teplotu z duvodu vazkosti, nebo z duvodu teplotni roztaznosti soucasti, nebo treba z nejakyho uplne jinyho duvodu je asi stejny, jako resit jestli bylo prvni vejce nebo slepice..
ono zalezi do urcite miry, na vsem, a i ta samotna mira je individualni, a otazkou navrhovych pozadavku/parametru... ale coz, klidne se treba poperte

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

3.9.2018 v 08:47 | Nahoru | #229
kerut> To co píšeš je pravda, já ale reagoval na něco jiného,třeba dnešní motory(ty co znám tak abych to mohl tvrdit ) jsou provozované záměrně s vyšší provozní teplotou(pro dosažení emisních limitů a hlavně snížení spotřeby a taky je už problém ten výkon uchladit protože už není moc kam rozšířit chladiče ale jsou k tomu přepracované jak ložiska tak válce tak olej.Nikomu nic nenutím, jen reaguji pokud si myslím, že to co čtu není pravda podle toho co znám já, názor na to ať má každej svůj.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

5.9.2018 v 18:38 | Nahoru | #230
Shrnují tema: Když posunou, tak k horšímu.
A k příspěvku výše: Pro strojaře (nástrojař resi 0,001 a neboji se 0,0005) je 0,01 docela dobře indikovatelna vůle ci nepřesnost.
Amatéra to mate, ale na teplote teplote nezáleží, kompenzují to zkusenosti.

4 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

5.9.2018 v 20:43 | Nahoru | #231
Mam tu dotaz, moje motorka ma dovolene vule na výfuku 0,12-0,17 jsem nejspis na horni hranici(nebo za ni) ale jelikož nejde měřit na setiny tak si tim nejsem jistej. Chtel bych vuli nastavit na spodni hranici - ale nevim jak to udelat. Merku 0,1 protahnu, merku 0,15 uz ne - na jednom ventilu jde ta merka 0,1 snadno, na druhem těsněji - jak mam tedy nastavit vule spravne, pokud merkama ty setiny nemají smysl měřit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

5.9.2018 v 22:22 | Nahoru | #232

assassin píše: Mam tu dotaz, moje motorka ma dovolene vule na výfuku 0,12-0,17 jsem nejspis na horni hranici(nebo za ni) ale jelikož nejde měřit na setiny tak si tim nejsem jistej. Chtel bych vuli nastavit na spodni hranici - ale nevim jak to udelat. Merku 0,1 protahnu, merku 0,15 uz ne - na jednom ventilu jde ta merka 0,1 snadno, na druhem těsněji - jak mam tedy nastavit vule spravne, pokud merkama ty setiny nemají smysl měřit?


Zkoušíš to, že?
Vytlač plečku teď v létě na sluníčko a seřizuj, až bude mít motor 40 až 50°C. Pak 0,20 nesmí projít a 0,15 musí projít. předpokládám, že když už máš měrky 0,10 a 0,15mm, tak 0,20 budeš mít taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

5.9.2018 v 23:19 | Nahoru | #233
assassin> jen provokuj az se zastavim pro ty plechovy kolecka, vezmu s sebou merky po dvou stovkach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

5.9.2018 v 23:54 | Nahoru | #234
assassin> Jak budeš měřit ve stovkách šestiválec kde bude vačka uložená s radiální vůlí tak 0,05 mm, na straně u rozvodu tažená řemenem k hlavě a na opačné nadlehčená přes pružiny ostatních ventilů?

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 07:03 | Nahoru | #235

Beranidlo píše: Zkoušíš to, že?
Vytlač plečku teď v létě na sluníčko a seřizuj, až bude mít motor 40 až 50°C. Pak 0,20 nesmí projít a 0,15 musí projít. předpokládám, že když už máš měrky 0,10 a 0,15mm, tak 0,20 budeš mít taky.



Jo zkousim, ale opravdu ted ventily delam a nevim jak to spravne zmerit/nastavit s merkama po 0,05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 07:04 | Nahoru | #236

kerut píše: assassin> jen provokuj az se zastavim pro ty plechovy kolecka, vezmu s sebou merky po dvou stovkach



Mam merky po 0,01 ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 07:06 | Nahoru | #237

Kratzmar1 píše: assassin> Jak budeš měřit ve stovkách šestiválec kde bude vačka uložená s radiální vůlí tak 0,05 mm, na straně u rozvodu tažená řemenem k hlavě a na opačné nadlehčená přes pružiny ostatních ventilů?



Predpokladam, ze u sestivalce s takovouhle vuli nebude výrobce předepisovat 0,12-0,17... vetsina automobilových motoru bude mit hydrostely a ty kde z nějakého duvodu nejsou (bmw m3) nebude mit vacku s radiální vuli 0,05... Kazdopadne me ted vic zajima ten reálný pripad ktm450 nez hypoteticky u šestiválcového auta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 08:49 | Nahoru | #238
assassin> Nechápu na co seřizovat na nějakou hranici,když něco měřím, dodržím postup a je to v toleranci, tak to neřeším,když to nastavuji, tak na střed tolerance.Honit na ventilech stovky je jako šponovat jetý řetěz na mm zatočíš kolem a jsi v prdeli
P.S. BMW

Naposledy editováno 06.09.2018 11:25:41

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 10:57 | Nahoru | #239

assassin píše: Jo zkousim, ale opravdu ted ventily delam a nevim jak to spravne zmerit/nastavit s merkama po 0,05


assassin píše: Mam merky po 0,01 ;)



co se teorie tyka, procpes tam na tesno 0,15 a 0,2 se tam urcite nesmi vejit, ale to zajiste víš
a co se tyka praxe, ověř pak tu prvni metodu tema setinovejma merkama, jestli tam nahodou nemas 0,18 ..protoze to by byl fakt fatalni problem

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

6.9.2018 v 18:03 | Nahoru | #240

Kratzmar1 píše: assassin> Nechápu na co seřizovat na nějakou hranici,když něco měřím, dodržím postup a je to v toleranci, tak to neřeším,když to nastavuji, tak na střed tolerance.Honit na ventilech stovky je jako šponovat jetý řetěz na mm zatočíš kolem a jsi v prdeli
P.S. BMW


Pravdu máš, chlape, ale obecně vzato, diskuze nad úvodní "myslenkou" a jak pěkně se nam rozběhla. A to jsme ještě nezačali řešit díra/hřídel ve vztahu k přechodovým jevům při postupném ohřívání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prvá motorka po skútri - Suzuki V-S... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650 w0rm 52 1.12.2020 v 10:08 Strider
Snížení výkonu Suzuki SV 650 Maarten 4 25.11.2020 v 13:13 PlusOne
Rumunsko po 754 aneb plánuju výlet ... Suzuki DL 650 V-Strom Haluziak 26 17.11.2020 v 22:40 Massakra
Cestovní enduro okolo do 100 000Kč [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom, Honda XL 700V Transalp ihnaja 79 13.11.2020 v 14:32 Strider
Nezpevnene cesty ve dvou, s batuzkem [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom sotra 51 2.11.2020 v 23:35 Pedl

TOPlist