AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: protože je to smrdutý diesel..... zástavba dieselova motoru do osobních vozidel je bezpochyby největší omyl automobilismu za celou dobu jeho historie....
Kdyby to bylo v pořádku, tak to svoje poměrně benevolentní emisní limity splní a projde,něco tam v pořádku není... regulace turba, rozsah hodnot hlášených čidly a z toho pokřivená zpětná vazba, špatně rozprašující nebo na blbou hodnotu nastavené vstřikovače.....
Nevím, kde je chyba, ale když ještě předloni skoro všechna auta procházela a najednou vyhazujou všechny rotační turba i některé benzíny, tak jde o obecnej problém. Nic, no, tak člověk jede na stk o 5 km dál, kde jsou v klidu (zatím) a náhodou tam i potká spolužáka ze ZŠ a souseda z dětsví (jeden z techniků) a odjede zároveň s vizitkou na něj, aby se případně příště předešlo vyhození kvůli banalitě. Zatím sem teda zase na čas v pohodě.
Jinak opět, člověk jde a koupí auto. Nerozhoduje o tom, jak je vyrobeno. Nemuže znát všechno a tyhle názory, že diesel je omyl... pokud ano, pak se to má řešit na počátku procesu, ne, že si to nakoupí půl národa a pak to někdo zakáže používat nějakým nařízením, předpisem a pod běžnýmu uživateli, kterej nemohl tušit, že tohle nastane.
Naposledy editováno 05.04.2018 05:33:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdyby to bylo v pořádku, tak to svoje poměrně benevolentní emisní limity splní a projde,něco tam v pořádku není... regulace turba, rozsah hodnot hlášených čidly a z toho pokřivená zpětná vazba, špatně rozprašující nebo na blbou hodnotu nastavené vstřikovače
To mi chceš tvrdit, že z roku na rok mají poruchu všechny 1,9 TDI s rotačním turbem? To se mi nezdá pravděpodobný.
A doba spěje k tomu, že se začnou měřit emise motorkám a představ si, že ti jednou napíše někdo, kdo už začínal na elektrice:
Někdo píše: protože je to smrdutý spalovák..... zástavba spalovacího motoru do motocyklů je bezpochyby největší omyl motocyklismu za celou dobu jeho historie....
Ale třeba se toho nedožijeme, je to jen akademická rovina diskuze - zatím.
Sema píše: PetrL3> Nedávno jsem jedním uchem zaslechl, že se přestal uplatňovat jakýsi násobek hodnoty kouřivosti, nebo tak nějak. To by mohlo být ono.
Já vím jen to, že mají novej typ přístroje a že všichni s těmahle autama tam prostě mají po prdeli. S autama mi tam jezdí (jezdil) za prachy známej (majitel servisu), co mi to vždy zařizoval a připravoval aby auto bylo v cajku a vždy prošlo.
A na jiné STK, kam sem šel jen na základě recenzí od lidí je to paradoxně bez problému bez člověka, co v tom umí chodit, ani nenaznačovali, že by tam vůbec bylo něco na hraně, úplně v pohodě. Tak jak to asi má běžnej uživatel ovlivnit? Kde má hledat závadu? Diagnostikuju si auta sám (musel se to naučit a koupit to kvůli těm novějším autům, co máme, jinak bych furt lítal do servisu kvůli každý blbosti jako vyhřívání zrcátek a pod) a pochybuju, že v servisu by s tím něco udělali, když vše funguje, žádná závada není hlášena a člověk, co se tím živí a zná ty auta s tím nedokáže nic udělat a musí tam na 3 - 4 pokusy, aby prošlo jeho vlastní benzinové auto, které v Německu procházelo bez potíží!
Takže až budou na všech STK takové přístroje, tak to zlikviduje stará auta, třeba i Pechova favorita/felicii, ale každému to bude fuk, protože 99 % lidí tyhle auta mít už nebude, dojedeme na to jen mi staromilci, který ty auta máme proto, že si je dokážeme levně udržet funkční a vyznáme se v nich.
A lidi nám budou psát "To je dobře, vždyď to jen poškozovalo prostředí a zdraví" a Pech. si vzpomene na to, že býval takly na té "správné" straně barikády.
Naposledy editováno 05.04.2018 07:26:05
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jaké trasy jezdíš s autem? Diesel není vyloženě špatný ale znám minimum lidí co jej umí používat. Koupit si TDI na jízdy po městě a do Kauflandu, to je jako koupit si Goldwinga na ježdění po polňačce - nevhodný výběr. A jak naprosto správně psal Pech, nejčastější příčiny proč nevyhovují emise jsou:
-nefunkční či špatně funkční regulace turba (pujčíš auto manželce na týden, bude s ním škytat po městě na 1500ot/min a ucpe to sazema, a pokud "vyháníš pavouky" jen jednou za dva roky před technickou, už to nevyženeš. Při včasném řešení to jde rozhejbat ručně, dělal jsem to hodně krát).
-ukapávající či špatně rozprašující vstřikovač
-špatně seřízené čerpadlo
-katík v pr....
-děravý výfuk
Naprostá většina těchto závad je jako rakovina - ukapávající vstřik umí propálit píst, umí zničit katík, pozdě řešené turbo je už na repas či výměnu. Ani jedno z toho nejde opravit změnou technické či kamarádem technikem. Pokud dáváš auto do servisu kde neumí s diagnostikou nebo ji dokonce nemají (ne, opravdu novější auta bez diagnostiky nejde správně opravit ani diagnostikovat, a přesto se často setkám s autem kterému svítí kontrolka a majitel mi řekne "nooo muj servisák nemá diagnostiku tak to hold svítí"), tak buď rád že ti na emisích něco změří a řeknou.
Bývá velice nepříjemné říkat lidem "Bohužel, tohle už opravit nemá cenu, kdyby jste přijel když to začalo dělat tyhle věci, a ne až po půl roce, asi by to šlo zachránit".
Milan: Motor který by se vylágroval při chvilce ve vyšších otáčkách bych asi nezvolil pro cestu dál než 1km od domu. Ne, benzínový motor na emisích opravdu netejraj. Nafťáky si tam užívaj víc.
PetrL3 píše: Nevím, kde je chyba, ale když ještě předloni skoro všechna auta procházela a najednou vyhazujou všechny rotační turba i některé benzíny, tak jde o obecnej problém. Nic, no, tak člověk jede na stk o 5 km dál, kde jsou v klidu (zatím) a náhodou tam i potká spolužáka ze ZŠ a souseda z dětsví (jeden z techniků) a odjede zároveň s vizitkou na něj, aby se případně příště předešlo vyhození kvůli banalitě. Zatím sem teda zase na čas v pohodě.
Jinak opět, člověk jde a koupí auto. Nerozhoduje o tom, jak je vyrobeno. Nemuže znát všechno a tyhle názory, že diesel je omyl... pokud ano, pak se to má řešit na počátku procesu, ne, že si to nakoupí půl národa a pak to někdo zakáže používat nějakým nařízením, předpisem a pod běžnýmu uživateli, kterej nemohl tušit, že tohle nastane.
Proč to neprochází? protože se definivně zrušilo toleranční pole, které rozšiřovalo požadované hodnoty kouřiosti o cca 40% - takovým limitem prošel i motor na konci života, nebo motor s vykuchaným DPF. takže nyní neprochází motory, které neplní svoje výrobní limity, neprochází tedy motory se závadami v regulaci, neprochází motory se závadami vstřikování, neprochází motory na konci života (garance plnění emisí není na půlmego, které dnes má většina těch 20letých rotaček na krku)...
Diesel v osobáku omylem je... před 2-3 dekádami prošly chrochty značným vývojem, který byl drahý, který ale umožnil to, že začaly mít uspokojivý výkon, emisní limity pro chrochty byly značně benevolentní, tak si automobilky udělaly lobby, aby se toho hodně prodalo a vývoj se zaplatil, protože to sice stále byly smrduté a hlučné motory, ale už alespoň nebyly tak moc lenivé, tak se přidalo na protihlukovývh hmotách a nabídlo se to za rozumnější cenu... prodaly se jich miliony... Jenže potom se začaly ty emise řešit víc, takže další vývoj aby se zachovaly ty parametry a tolik to nemrdělo, kolečko se otočilo znova, akorát rychleji... a na konci toho druhého kolečka se nyní nacházíme... výsledkem je to, že zetormotor, který měl svoje specifika, ale někomu kdo jezdil víc se mohl docela vyplatit ekonomicky, si sice zachoval svoje parametry, ale natolik se zkomplikoval, že se vyplatí zpravidla už jen prvnímu majiteli, ten druhý už hraje loterii o dieselový trojboj (vstřiky, čerpadlo, dvouhmota) která když přijde takhle najednou, tak to desetileté auto pošle přinejmenším z ekonomického hlediska pod magnet....
Problém se ale začíná pomalu přesouvat i na benzíny, protože některé přímovstřikové motory začínají portfolio rozšiřovat o dříve neznámé problémy, které se těm v chrochtadlech podobají, pokud jsou využívány režimu věčně studeného motoru a velmi krátkých jízd.....
Ty ještě o generaci starší werky jako je Fa/Fe si svoje emise plní, protože jednak splňují normu E1/E2, druhak se u nich paměť závad nenačítá (protože výrobce to musí povolit a celoplošná povinnost platí na vozidla novější), o ty jim ani tak nejde, protože za dalších 5 let jich stejně většinu pošle pod magnet kovomorka.... Proč se zpřísnily emise je zacíleno trochu jinam, právě na motory které nemají DPF ač ho mít mají, motory blbě očipované, motory zcela opotřebené.... A co se nejčastěji čipuje, co se kupuje na vysoké nájezdy, protože jedině tam to může ekonomicky fungovat? Modří už vědí - Levný ojetý diesel, kterých jsou plné bazary a lidi si je nekupují primárně proto že je potřebují, ale že není moc z čeho vybírat, pokud to auto není malé, protože se jich díky lobby prodaly miliony a zatím nestihly všechny shnít.... Tzn. v rukou třetího majitele, který nemá peníze na drahé opravy emisního systému motoru a dalšího příslušenství a má sklony to řešit "alternativně" protože si koupil za 50-100kkč werk, který by potřeboval za dalších 50kkč investici do dieselového trojboje a toho ekonomicky vyřazuje z jakékoli smysluplnosti...
Naposledy editováno 05.04.2018 08:24:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Špatné používání dieslů je skutečně hoje rozšířené... Diesel je výhodný, pokud jede dlouhodobě a v režimu jmenovitého zatížení, tzn. ideální pro stacionární provoz nicméně na delších trasách kdy je zapotřebí využitý výkonu je to splněno...
Dost lidí prostě jezdí jak s hnojem a nepřidají plyn ani kdybys je prosil.... majitelé turbochrochtů jsou tím pověstní, protože hypnotizují displej palubáku kde si hýčkají hodnotu 5,4123211233L/km, mno a pak tomu technik na emisích šlápne na krk, vylítne z toho kýbl nastřádaných sazí a je po prdeli.....
Každý motor je zapotřebí občas pořádně prohnat, v režimu plného výkonu a nemusí to znamenat jezdit 200km/h, stačí když potřebuješ předjet, tak podřadit a šlápnout tomu pořádně na krk aby se všechny koně rozeběhly a nešudlat to věčně na 1/4 plynu aby se ušetřilo štamprle paliva a pak řešit nevyhovující emise, vadnou regulaci turba a podobné problémy....
Ale to neřeší otázku, zda všechny TDI s rotačkama mají závadu, když na této konkrétní stanici všechny vyhazují a lidi tam s tím chodí na 3-4 pokusy nebo se na to jako já vyserou a jdou jinam.
Jinak díky za opravu názvosloví, vždy si v takovém případě vzpomenu na školu (posuvné měřítko vs. šuplera, kombajn vs. sklízecí mlátička)
Bimbam píše: No a když už teda plkáme o těch starejch plechovkách, viděl jsem včera ve Svinibrodu na náměstí zajímavou škodovku - nevím jestli to byla stovka nebo tisícovka, měla jen dvoje dveře ale dlouhý, zdálo se mi že střecha šla trochu víc vzadu dolů než u běžnejch tisícovek nebo stovek ale ne zase tolik jako třeba u erka. Mihlo se to kolem, tak jsem nestačil přelouskat vzadu na zadním čele jestli to byla 100 nebo 1000 ale byly pod tím číslem ještě nějaký oísmenka , to jsem ale nepřečetl. Espézetku to mělo normální - SMI ( Semily??) a klasická dvě dvojčíslí. Barva vínově červená .
Bimbam: viděl jsi Škodu 1000MBX, to je kupátko odvozené od litra, celkem vzácná věc.
K emisím veteránů : nevím, jak Bimbo s Willysem na severu, ale já před 2 roky s Popularem - bylo to o nervy. Technik několikrát hnal motor do maxima, měl jsem strach, že ho vylágruje. Nakonec mi známku nechtěl dát, že auto nic nesplňuje. Pak ji ale nalepil. Emisní kontrola trvala 25 minut !!
V neděli jedu na testaci, tedy po novém, prodloužení na 2 roky. je k tomu lejstro.....Protokol o technické prohlídce historického vozidla.
O emisích na Wildovi ,asi neporeferuji, neboť tuším ,že na tak starej vergl se to nevstahuje. Tam budou prohlížet pouze brzdy, řízení,uniky kapalin a historickou schodu.
Milana na emisích trápily.....protože má Populára na bílejch značkách
Nicméně v neděli budu chytřejší a pak dám report.......
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Výrobce svoji zodpovědnost plní.... Plnit emise bez zásahu do motoru byl výrobce třeba v 80. letech povinnen i po 80000km, dnes je to zhruba dvojnásobek, vzuhledem k tomu že tebou zmiňované rotačky věkem dávno přesáhly plnoletost a nájezdy jsou běžně kolem půl milionu a i ty soukromé najezdily čtvrt, jde z pohledu výrobce o vozidlo s ukončenou životností a nedovoláš se ničeho....
Ale ta dvojková BKD bez DPF na té samé STK prošla a má najeto taky skoro 300 a jen o 4 roky mladší. Nevim.
Ale co už, jde jen o staré auto, které stejně nejezdí, nevím, proč sem se na tom tak zasekl. Spíš mi to celé vadí tak nějak z principu. Ta retroaktivita celé té věci. Bohužel jsem tlačen k tomu, že pokud ho chci zachovat, budu to ojebávat dokud to půjde.
Naposledy editováno 05.04.2018 09:19:21
skodovak píše: . Při homologaci konkrétního vozidla se určí hodnoty maxima, a podle toho se jede. Takže tvoje auto srovnávaj na emisích s tabulkama z let jeho výroby, ne žádnejma novejma.
.
Takly bych se tě zeptal na názor, jak to vidíš z hlediska toho, že v německu ty auta kontrolou procházejí při stejných nájezdech.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Moje Daewoo má s benzínovým dvoulitrem najeto 277 000km, LPG do něj bylo montované už před první garančkou v roce 2000. Tzn většina nájezdu na plyn. Olej nežere. Až začne, mám připravené nové kroužky i gufírka na ventily. Je tam systém sekvenčního vstřikování, který jsem si odladil diagnostikou sám (neb montážníci nedokázali ani nastavit správný typ vstřikovačů, takže to neběhalo jak mělo). Studené starty a běh do 30 stupňů teploty je na benzín takže se i benzínové vstřikovače hýbou. A emise pohoda Podle norem a nevím čeho všeho už to auto mělo být dávno ve šrotu, ale já jej držím ve vynikající kondici ale na vlastní zodpovědnost. Tzn až neprojde na stk kvůli čepu, budu sám sobě říkat vole vyměň ho. Ale to se nestane protože mám po repasi obě nápravy A jedna rada - když už žereš tak nemlaskej, mlaskání si někdo přečte a najde si kamaráda technika a pošle na něj kontrolu. Take mám způsoby jak udělat stk i když není vše v cajku, ale stojí na mém renomé, že co mi technik řekne že není OK, okamžitě dám dokupy
Pech: Používám samozřejmě diagnostiku a taky ruce a uši a oči. Jedno bez druhého nejde. Ovšem že jde vyměnit olej i bez diagnostiky ale pak auto bude kuňkat když nezresetuji interval. A když jde o řešení závad, diagnostika není pánem ale je vynikajícím pomocníkem.
skodovak píše: A jedna rada - když už žereš tak nemlaskej, mlaskání si někdo přečte a najde si kamaráda technika a pošle na něj kontrolu. Take mám způsoby jak udělat stk i když není vše v cajku, ale stojí na mém renomé, že co mi technik řekne že není OK, okamžitě dám dokupy .
Děkuji za poučování, obvzláště když v zápětí přiznáš totéž
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
( Až na ty emise. S těma zatím nic dělat nebudu.)
Rozhodně to není tak, že když mám nálepku na RZ, tak se vybodnu na výměnu toho, co odchází. Mám rád auta v pořádku.
Kdybych věděl, co způsobuje ty emise, tak to taky udělám, ale jelikož to ení nic nebezpečnýho, tak se držím hesla nespravuj co funguje.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' v dubnu mně čeká STK se 120. Mám strach, ale ne z technické, auto mám v pořádku, nýbrž z emisí. Už minule mi říkal, že se mu nelíbí karburátor, že má moc CO nebo čeho. Jenže auto jezdí parádně, za 7 až 8 litrů, tak jsem s tím nic nedělal a dělat nebudu. Podle mně funguje dobře.
S Popularem se taky bojím pouze emisí, vůbec nevím, podle čeho je minule měřili, ale auto v podstatě nevyhovovalo. Ted' mám od Čmouda vyčištěný karburátor, ale motor pořád stejný. No, uvidíme.
Ale k motorkám. Ted' jsem ze vrátil z nákupů. Filtr a olej do Adenia , spray na řetěz. Od loňska zase zdražili. O dost. Nějak se to ježdění na velké motorce prodražuje. To není stížnost, ale konstatování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vnejhorším bych ti uměl i sehnat veteránskou testaci
Naposledy editováno 05.04.2018 13:09:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Všechna auta mám s normálními SPZ, takže testace na histor. původnost v tomto případě nepomůže.
Olej do velké Jawy - 4 litry - 1200 kč. Filtr 100 kč . Než bych těch 1300 korun projezdil v oleji do benzínu dvoutaktu, to by muselo být kilometrů. No, letos možná.... pérák zatím cca 500 km , jezdím na něm do práce a Adenium 5 km...zbytek nula.
Naposledy editováno 05.04.2018 14:01:10
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mají pořád plno a asi i kšeft. Jiné STK s buznama si o podobným kšeftu mohou nechat zdát,
ale to asi jen do doby, než je majitel, zřizovatel či nájemce umravní. Snažím se mít vše v cajku, nejezdím s tím sám.
Co vím, tak na jedné STK tady poblíž trochu pročistili egoistický kkty a snad už se tam taky dá,
tak uvidíme, třebas se blýskne na lepší časy.
A k emisím, proč jsou tak nastavený nevím, ale určitě litrová fobie nemá stejný podíl škodlivim jako čtyřapůl litrové BMW X6
a obě mnohdy vozí jen řidiče. Když přemýšlet ekologicky, tak stanovit pro auta maximální objem jak ve formuli a ať se snažej.
To že starý škůdky, Jawy, a vůbec tyhle paštiky smrděj a nikdo krom majitelů je na silnici nechce je jasný,
proto nelze čekat, že se něco zlepší. Spíše nás jednou nějakým nařízením EU zakážou úplně.
milan1963 píše: PetrL3> Jezdím do jedné STK už od začátků těchto stanic, tedy rok 1995. V záloze mám ještě dvě, kde prý projde všechno, ale zatím to nechávám.
Všechna auta mám s normálními SPZ, takže testace na histor. původnost v tomto případě nepomůže.
To byl vtip, když vím, že jsi testační komisař, ale jinak ty STK jsou dobré. třebá já bych nestál o upadlé kolo. Ať to technik zkoukne a co je uhnilé vyvařit opravit... Z tohoto důvodu se STK nebojím. Stejně bych to chtěl mít v pořádku.
Čeho se bojím, jsou věci jako ošoupaný spínač světel, který je zároveň indikátor zapnutých mlhovek - blbost, ale když budou chtít... kdo chce psa být...
Jinak k tématu "nespravuj co funguje" by mohl něco říct Bimbam a jeho škodovka Když jsem s ní začal kdysi jezdit, říkal jsem že sundám vanu a zkouknu jak to vypadá. Prej nešahej na to, buď rád že těsní... Po pár stovkách kilometrů začal však její obsah těsnit sací koš a vyvrcholilo to přidřenou šálou. Ano, pak jsem jen vyčistil vanu a mazací systém, a jezdil další 2000km akorát to mělo zvuk jak V3S Od té doby ale vím, že radši to rozeberu a znovu složim, než aby se to pos... cestou třeba na dovolenou.
Pro ukázku přidám pohled na hlavu motoru v mém Daewoo Matiz po 200 000km a s pravidelnou výměnou oleje a využíváním celého spektra otáček
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |