Dneska jsem nedokončil STK z důvodu nenastartování (baterka) při potřebě technika posoudit hlučnost laděných výfuku s homologací a DB-killerem...
Technik celkem solidní a protokol stornoval tak na něj ani popel ale jak mám rozumět tomu subektivnímu posouzeni ? To je zase nějaké mozkové myšlení a prostor pro "malou domů "?
Je opravdu problém absolvovat STK s laděným vyfukem na motorce z r. 99?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
jezdím na stk do sk dost často ale s takovou hovadinou že by v sk nebo cz měřili brzdy na vácích pro auta jsem ještě neviděl, než vjedeš na válce tak technik si musí spočítat podle velkého TP jaké hodnoty musí motorové vozidlo splnovat a podle toho vyhodnotí brzdný účinek, na žádném stk v cz takové podklady pro motorku nemá!!!
na STK v SK kam jezdím mají válce jen pro motorky, stk probíhá tak že vjedu tam kde motorku vyfotí, pak jedu do zvláštní místnosti pro motorky kde proběhne kontrola i válce, zatím jsou na mě hodní, jednou mi udělali i stk bez TP protže jsem ho nechal doma před barákem, projdou třásně a spousty vychýtávek se kterýma mě v CZ pošlou do prodele, zatím obdivujou krásu motorek a jsem vždy OK, v CZ veselí nad moraou tam ti neprojde fabrická motorka při první stk, nebo tě pošle do prdele jen tak u příjmu, posledně jsem měl už za sebou emise a přesunoval se na linku a šéf stk mi vrátil peníze že prej jsem nebyl objednaný
Naposledy editováno 01.04.2018 11:19:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Osobne som bol s moto na valcoch pre autá 3x a je zrejmé že žiady technik ani úradník to za hovadinu nepovažuje, pretože sa to už pár rokov takto robí.
Tak aby si veril, ti to v lúli (červenci), keď pôjdem na STK vyfotím.
Mimochodom kde chodia motorky na emisie, keď píšeš že ťa po nich vyhodili. Mám za to, že ani v CZ ani u nás motorky na emisie nechodia.
Naposledy editováno 01.04.2018 13:36:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
pak dej fotku jak jsi byl s motorkou na válcíh pro osobní automobily, jezdím na stk skalica na slovensku a mám prostě jiné zkušenosti, nechci se s tebou dohadovat o hovadnách prostě mi to jen tak zajímá, a co se týče emisí na moto to je od váhy motorky když váží přes 350 kilo tuším 4 metráky musíš i na emise
mi jen neleze na rozum že aktivní technik vjede na válce pro auta ty ho před koncem brzdění klidně vyhodí, spadne na zem a kdo bude hradit škodu na padlé motorce případně úraz technika, třeba ve sklaici na slovensku tam by padl technik přímo do jámy a pokud by měl štěstí tak ho vytáhne pohřební služba, proto mají zvláštní místnost na motorky,
ještě taková zajímavost v sk se testují na autech i tlumiče v cz projdeš s tlumičema v hajslu a v první vlnití zatáčce vypochoduješ po stk do protisměru a najdeš tam třeba svoji smrt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
HornisGSX píše: felixxx> ono celkove stk je uplne ale uplne k hovnu....je to jen dalsi zpusob jak s majitelu vozidel tahat prachy.....by me zajimalo za jakou uplatu md prodava licence pro provozovatele stk......kolik doprsvnich nehod zpusoby technicky stsv vozidla!
Máš i nemáš pravdu...bylo by k ničemu, kdyby měli všichni soudnost, jenže tu prostě všichni nemají. Stačí se podívat, co dokážeš potkat na silnicích dnes, když musíme jezdit na STK...dovedeš si představit, co by jsi potkal, kdyby se na ni nejezdilo? Nezapomínej, že tady to nikdo neřeší a každého jen zajímá, jak to obejít a stejní lidé pak vymýšlejí, jak ty okliky zase podchytit.
A kolik dopravních nehod způsobí technický stav vozidla? Vzhledem k tomu, že to až tak moc dopodrobna nikdo neřeší a stačí určit viníka a drtivou většinu nehod uzavřít formulací, že jsi jel nepřiměřeně situaci, ať už rychle či nedodržením bezpečné vzdálenosti, tak by jsi se možná divil, kolik nehod by bylo zapříčiněno nevhodnými pneumatikami, zhoršenou brzdnou reakcí apod. Jenže i to by jsi těžko dokazoval, protože i tak by to většinou byla spíše kombinace různých aspektů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
-MK- píše: kolik nehod by bylo zapříčiněno nevhodnými pneumatikami, zhoršenou brzdnou reakcí apod. Jenže i to by jsi těžko dokazoval, protože i tak by to většinou byla spíše kombinace různých aspektů.
Lenže v ČR sa zasa brzdy nekontrolujú, u pneumatík možno rozmery, pritom si pamätám štatistiku z USA (kde min. polovica štátov žiadnu TK nemá) a drvivá väčšina nehôd spôsobených technickým stavom bola práve kvôli kolesám a brzdám. Zato o tom, že by niekomu páčka bez guľôčky rozpárala tepnu a ten vykrvácal, som ešte nepočul.Celkom nechápem miestny protest proti skúšaniu bŕzd, keby to bolo na mne, tak je to asi druhá či tretia vec, čo by sa kontrolovala.
1 reakcí na tento příspěvek Posouzení hluku technikem STK
STK pokud je mi ze zákona známo, NEMÁ čím změřit hlučnost. To může jen hygiena, která na to má v zákoně svůj technický prostor a normy z různých vyhlášek obcí.
STK má ale možnost zkontrolovat homologaci doplňků či origo dílů na daný typ vozidla.
Na hlučnost bacha u našich jižních sousedů MAX 92dB 45cm od ústí výfuku při 2tis ot/min. Já měl těch 92 a rakušák už zvedal prst, ale
nakonec OK.
PS: tato věta je v instruktáži pro techniky STK : Hladina vnějšího hluku nesmí přesahovat dané limity hluku.
To je kokotina....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Z referencí od technika který se mě pokusil udělat v problematice jasno vyznělo že v podstatě pokud technik usoudí že výfuky dělají kravál tak závada B
Jak dopadnu já uvidím dneska...
HornisGSX píše: pokud nemel v ruce hlukomer poslal bych ho s tim do pi....!!! na me zas zkousel funkcnost brzd ze se musi jit projet!
No ty vole, jak projet? At si projede svoji starou, ale jestli mne vleze na masinu, tak mu zlamu nohy :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
1) "V ČR sa brzdy nekontrolujú" - mne to zatiaľ nekontrolovali plus vidím, že veľa ľuďom tiež nie. Nechodili by inde, keby sa všade kontrolovalo... ale beriem, že sa to možno zavádza alebo zaviedlo pred krátkou dobou.
2) "drvivá väčšina nehôd [v USA] spôsobených technickým stavom bola práve kvôli kolesám a brzdám" - zdroj je na https://crashstats....wPublication/812115, veľa stránok odtiaľ cituje
3) "páčka bez guľôčky rozpárala tepnu a ten vykrvácal" a "kontrolovat i diru do prdele" - ak si pozrieš link z predchádzajúceho bodu, nehôd (v USA) spôsobených technickým stavom vozidla bolo 44 000 (asi 2% celkových nehôd); počet nehôd spôsobených nesprávnou funkciou riťného otvoru som nenašiel, ale osobne som zatiaľ nepočul ani o jednej a predpokladám, že ich počet je hlboko pod hranicou relevantnosti. Detto o ľuďoch rozpáraných ostrými výčnelkami. Máš nejaké štatistiky?
Môj názor je, že by sa STK mali sústrediť na to, aby boli vozidlá ohľaduplnejšie k ostatným účastníkom cestnej premávky napríklad tým, že budú menej často havarovať - a práve tam sú pneumatiky a brzdy dôležité. Nie na blbosti, ktorých efekt je prakticky nulový. (Poznámka: Nadbytočné zdanenie za vlastnenie vozidla nerátam.)
Technik mrknul na výfuky kde zkontroloval homologaci, nechal si posvítit vším co na moto je, zatroubit, kontroloval pneu,zadní odrazku.
Brzdy jen pohledem jestli nejsou příliš sjeté desky a kotouče. Při vjezdu jsem mu razantněji motorku zabrzdil aby viděl že se opravdu potopí na vydlích.
Jediná závada je že mi chybí identifikační štítek (r.v.99). Výsledek = závada "A" (prý to musel zapsat, omlouval se...)
Kontrola bez známosti a bez úplatku.
Kontrola provedena na jiné STK
1 reakcí na tento příspěvek Posouzení hluku technikem STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
PS: Těm zodpovědným technikům se omlouvám že je hážu do jednoho pytle
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
syrrius píše: prodamCBR> Když může technika dělat každý co má v pr. díru není se čemu divit. 🤮
PS: Těm zodpovědným technikům se omlouvám že je hážu do jednoho pytle
To je nesmysl,že technika STK může dělat každý co má díru do zadku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
felixxx píše:
třeba to že na válcích pro osobní automobil nemůžeš testovat jednostopá vozidla, ani regloskopem se přeci neposuzuje na konci stk jak svítí motorka,
bol by si prekvapeny. na jesen som bol na STK a meral mi svetla tou srandou. "pane daju sa vam nastavit? mate ich dost hore... "
tak isto valec, pneu atd...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 | Honziikk | 8 | 9.6.2023 v 07:22 honzabiker |
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |