Koupili byste znovu??
1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
...je ale fakt, že originál Číňan furt vypadá líp, jak ta Jawa z fabriky a Poláci (Romet) i Francouzi (Mash) to předělali mnohem stylověji....
..pokud rebrandovaného nebo zakázkového Číňana, tak u mě by spíš vyhrál FB Mondial......
Naposledy editováno 02.01.2018 19:10:47
1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
Mno a současný stav Jawy a dealerské sítě? Dva nebo tři srdcaři a zbytek zoufalci, co nemají ani trochu rozumné web stránky (včetně Jawy samotné).
A dát 100 papírů za holý Jawaray nebo 130+ za dodělaný do podoby 639 s opravenýma mouchama po fabrice? To mě osobně nezaujalo....
Poslední kloudná mašina od Jawy byl pérák. Bohužel.... O pár závodních speciálech se nemá cenu bavit....
Naposledy editováno 30.12.2017 20:12:43
1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
A to toho jawaraye takto chválím i jako člověk co si ho koupit nechce....
Bubak: Ještě kejvačka se dá brát jako solidní věc, kdy tomu tehdy celkem spolehlivému motoru jako modernizaci nadělili relativně moderní a funkční podvozek, kterým ten motocykl získal ve své době a cenové kategorii slušné jízdní vlastnosti a pohodlí... Pérák je pro jezdce pohodlný asi jako trestná lavice, ačkoli ve své době to byl pokrokový stroj, kejvačka je ve všech směrech lepší... Ale panelka to už je jen agonie kdy se neptrně upravil již zastaralý základ a 634 to je čechie nové doby, težké jak hovado, dlouhé jak lovosice, ale výkonu až tak nepřibylo a podvozkové komponenty za tím rámem dost kulhaly... jako hroch na kozích nožičkách.... a ostatek už jsou jen další drobné krůčky vývoje které byly zakončeny jedním větším což jest 640 - ta aspoň dobře vypadá a má rozumnější ergonomii....
Naposledy editováno 30.12.2017 22:57:20
To já pokud něco extrafajnového mám a ono to funuje, tak se rád pochlubím........
Jedině ČMN mají zatím jakés, takés zkušenosti a reakce..............
Naposledy editováno 31.12.2017 07:45:08
(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
z nostalgie a zvědavosti jsem na orig jawácké stránky kouknul, a musím souhlasit - katastrofa
A hlavně všichni čekáme na toho litra...
3 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
Já měl možnost se na tom letos povozit a najel jsem s tím nějakých 500 km v několika delších cestách. Bohužel to bylo v době záběhu, takže jsem to moc honit nemohl, ale pár hodnocení bych asi říci mohl.
Při mé výšce a hmotnosti (190 cm/ 120 kg) je to celkem pohodlný stroj, který tak akorát výkonově a funkčně nahradí původní 350, tj. stroj vhodný na naučení nebo, jak dokonce snad Jawa prezenotvala, "na dojíždění jézéďáků do práce". K designu se nebudu vyjadřovat, protože každému se líbí něco jiného, ovšem mohl bych něco říci ke zpracování. Byl jsem celkem mile překvapen, že ač čína v základu, všechno tak nějak fungovalo dobře, tedy jak mělo. Za jízdy se to nijak moc nekroutilo, ba dokonce si ten podvozek i na čínských pneu nechal dost líbit v zatáčkách, slušné překvápko byly gumy, které i po 500 km byly pořád "chlupaté" (ale držej), brzdilo to podle mě slušně (když mi bába skočila pod kolo), ABS jsem nikdy nepotřeboval a brzdy skoro také ne, vzhledem k slušnému brzdnému momentu motoru, odpružení jsem si vzadu nastavil dle libosti a pak bylo vše ke stylu jízdy přiměřeně tvrdé. Motor jsem na tom měl rád, protože nebylo nutné jej nějak moc vytáčet (v záběhu nešlo), ale těch 80 - 90 to jelo na pětku na nějakých 4500 toček, takže ještě pohodlně, ale rychlost nad 100 km už bych tomu jednobuchu asi nedělal. Vibrace pro mě snesitelné a to zejména na nádrži, stupačky a řidítka byly celkem v klidu. Síly na ovládací prvky byla dobrá a neměl jsem s nimi problém, až na řadičku. Ta byla pro mě daná poměrně dost dolů a vzhledem k tomu, že šroub svěrného spoje byl uchycen směrem k alternátoru, nebylo možné jí dát o moc výše, protože by to nešlo smontovat. Číňani holt asi počítají jen s malýma nohama . Docela mě překvapilo přední světlo, které za tmy při dobrém seřízení funguje dobře.Dále bych ocenil sekundární řetěz, který je konečně obstojného rozměru a nevytahuje se pořád jak kšandy. Nastartování nebyl problém i po měsíci stání a baterka se viditelně nevybíjela.
Nu a nějaké negativa, abych jen nechválil. Na motorce jsem našel nějaké drobné vady laku a různé oděrky asi od toho, jak se to vybaluje z krabic nebo převáží jako hotové motorky, ale nic hrozného. Po najetých 500 km bylo trochu mastno a kapka pod sekundárním kolečkem, ale jelikož jsem motorku vracel, těžko jsem mohl prověřit, zda to byl nějaký únik nebo to bylo z řetězu, který byl velmi bohatě namazán (tedy mohl to být steklý rozstřik). Za sebe negativně hodnotím zejména kontrolu oleje, protože měrka je umístěná pod kastlíkem, který je přišroubovaný (!) a běžná kontrola tedy není vůbec jednoduchá, ale spíše otravná (Shineray má kastlíky tuším nasazené jen na gumách, tj. ke kontrole oleje není třeba nástrojů). Na druhou stranu musím uvést, že za těch 500 km záběhu si ta motorka nevzala snad žádný olej (viditelně), což se mi líbí (a proto si myslím, že mastnota pod sekundárem byla od řetězu). Osobně se mi nelíbilo provedení sedla. Na posez bylo i na mě dosti tvrdé, ale tvarem pohodlné, ovšem co se mi nelíbilo (osobní názor), tak je hladký a klouzavý PVC povrch sedla. Potí se na něm řiť a když zmoknete, tak je to dobrá klouzačka . Nicméně přečalounění sedla u čalouníka je v řádu tisícikoruny, takže to nepovažuji za velkou a neřešitelnou vadu. Docela praktický je kastlík pod sedlem (které bohužel nejde zamnkout...), jen bych v něm uvítal nějaký pásek na uchycení obsahu, aby to tam tolik necestovalo (nářadí a lékarna) + má na dně vyvrtané díry, takže od zadního kola do něj nespíše teče (neměl jsem možnost ověřit, za deště jsem nejel). Nu a ještě bylo nepříjemné, že při volnoběžných otáčkách byl zadní blatník se značkou v rezonanci, takže to na každé křižovatce na červené dělalo pěkný kravál, ale kdyby se nedal podtácek pod značku nebo se dal těžší, přeladilo by se to a bylo by po problému. Možná bych vytknul ještě hmotnost celého stroje a výšku těžiště, protože na místě se s tím zrovna moc dobře nezacházelo... ale to je daň za vysoký vzpřímený posaz a to, že je ta motorka ještě pořád "ze železa" (v porovnání třeba s Duke 390). Z tohoto důvodu bych při koupi u menších lidí nejprve zkusil, jak se s tím zachází a pak přemýšlel.
Jak jsem uvedl, ujel jsem na tom nějakých 500 km a to v záběhu, takže těžko můžu zcela soudit o kvalitě, ale já jsem s tou motorkou problém neměl, jezdilo se mi na tom slušně, poruchu jsem nezaznamenal. Za mě pokud někdo chce motorku na kratší dojíždění nebo pomalejší toulání, tak za ty peníze je OHC přijatelná volba, ale vidím to spíše jako důstojnou náhradu "smradlavky" 350, tj. motorka stejné kategorie, jen modernější, než jako motorku jiného charakteru. Za mě pozitivum ještě takové, že se prý k tomu připravuje tažné na PAVíka a prý se dá získat i povolení na sajdku + se snad připravuje i padák a ten bude jistě za "jawskou" cenu. Možná by mi na cesty chyběly boční kufry, ale co, třeba se od Týneckejch ještě dočkáme (vzhledem k umístění výfuků to rozhodně není nereálné). Nosič na topcase je a stojí nějakých 1000 kaček, což je také super.
Hele po pravdě, v dané kategorii (cca 400 ccm motorek) je dneska Shineray a jeho deriváty v provedení "classic bike" jediná, protože ať se podíváme k BMW (310 R a 310 GS), na 390 Duke, Kawasaki atd. všecko jsou to motorky spíše se sportovním posazem a nikoli se vzpřímeným, což je po zkušenostech s některýma jmenovanýma pro mě slušná přednost a "konkurenční výhoda", chcete-li to tak chápat. Ještě se mi líbí vzduchem chlazený motor, který tedy netrpí obtížema vodního chlazení.
Víc nevím, jen to, že jsem si tu asi právě podepsal ortel smrti, tak do mě .
Howgh.
(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
Mám novou Jawu 660, naštěstí už jsem měl novou Jawu 650 a o potah sedla k ní, jako znalý poměrů v Jawě, jsem si řekl sám. Neklouže, sezení parádní. Proti Jawě 660 vypadá u této 350 zpracování důkladněji, hlavně elektrika je zdá se v pořádku. Já jsem si s elektrikou jak u 650, tak ted' u 660 užil svoje, naštěstí po reinstalaci elektriky od jawáckého mechanika Hrnouse už je vše v nejlepším pořádku.
K ceně snad jen to, že se mi zdá vzhledem ke kvalitám motorky přiměřená.
(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
Exota jsem se zbavil, to je fakt, ale tohohle si neporidim. Motorka sama by mi až tak moc nevadila, a i v Týnci ve fabrice se moc snažili, ale neexistence servisní sítě a nejistota existence dealera- to jsem si zažil s tou cagivou.
Každopádně díky za recenzi a jawě ať to ještě chvíli vydrží. Nakonec těšíme se na ten litr...
3 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
Naposledy editováno 31.12.2017 18:12:32
(reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
hrnous píše: Jen počkejte na nový rok.. něco se chystá/je nachystáno.. a těch 85 registrovaných tecničáků pro řadu 838 tím nemyslím. Tak se nechte překvapit něčím nekonvenčním.
Toz jsem zvedavej predpokladam ze vic povedet nemuzes...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
GL1 píše: Sofía> 10b za to, jakou jsi si s tím dal práci,
Myslíš s tím najetím 500 km na Jawě . Však to pro mě bylo potěšení, protože já rozhodně "neodpaňuji" motorky každý den .
Ale jinak díky za uznání .
Jo a ještě bych přidal jeden praktický poznatek... použítí klasického kotoučového zámku u tohoto stroje je dosti obtížné. Díry v kotouči mají totiž průměr cca 8 mm (jestli si dobře pamatuji... a navíc pálené) a ty větší díry mimo třecí plochu u náboje jsou sice větší, ale (trochu nepochopitelně) je jich 12 a jsou tak nahňácaný k nálitkům náboje, že tam není možné dát kotoučák, protože je tam kolize tělesa zámku s nábojem. Pro praktické použití je tedy možné použít jen zámek na skútry s čepem 6 mm, ale to je spíše designový doplněk, jak zabezpečení.
Jelikož takto malý zámek nemam, tak jsem s sebou vozil řetěz a to mě štvalo, nebo to bylo těžký a v topcase to bylo při blbnutí v zatáčkách znát (vysoko). Takže na kotouči bych určitě zapracoval a vymyslel do něj nějakou rozumnou díru pro zámek, případně například na sedle zespodu udělat kapsu na U-zámek, jako to dělávala třeba Honda (VTR Firestorm apod.). Je to sice drobná, ale užitečná blbost, která podle mě moc nestojí, pokud v Číně budou chtít nebo pokud by se to nějak vešlo do schránky z Týnce.
Případně pokud v Týnci připraví podobný maxipadák, jako je na "smradlavkách", pak by to asi šlo namotat na padák pod krk (jak jsem to právě na "smradlavce" dělal) a byl by klid.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Tak džawisti, jak vám lítají ty vaše 350 ohc Šine ráje?
No musím kriticky přiznat , že na své Yamaze SR 400 taky nejsem nadšený z malého rejdu. Celkem problém se na běžné silnici otočit
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |
Jawa 350ohc Čína strajkuje Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | fsesto | 8 | 4.8.2022 v 18:10 fsesto |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |