paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese
13.9.2017 v 12:59
Přátelé máte někdo zkušenost se startováním Goldwinga nakopávačkou? Nevím jestli je to tak správně, ale čekal motor vůbec nedává žádný odpor při prošlapávání a otočím s ním v klidu rukou. Když to porovnám třeba se startováním kývačky, tak to je mnoooohem větší dřina než u Hondy. Neslyším žádné blafání jak se přetlačuji s kompresí motoru. Nemám sice srovnání ale motorka jede slušně, zrychluje, s ničím nemám problém.
Nastartovat ji klikou se mi podaří jen když ji předtím natočím startérem a pak a první pokus chytne. Nejde mi teď o to že nechytá klikou, ale hlavně o tu kompresi. Ta mi vrtá hlavou. Nemám k dispozici měřák komprese abych ji změřil, ale už se po něm sháním.
Předchozí
1 2
Následující

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 15:43 | Nahoru | #1
Asi je tam dekompresor.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 18:24 | Nahoru | #2
Tak to mne nenapadlo. Ten znám jen z veteránů na chcípání motoru.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 18:25 | Nahoru | #3
Tak samozřejmě že ten litrový Golďas to má asi jinak zpřevodované než kejva. Příklad - u kejvy na jedno prošlápnutí otočíš třeba 6x klikou, u Golďase jen třeba 3x. Změř nejdřív ty kompresní tlaky...

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 19:20 | Nahoru | #4
Napis rok vyroby. Niektore motory maju automaticky dekompresor, lebo bez neho by si velky motor neprekopol. Meranie tlakov na motore s dekompresorom je komplikovane, takze ak tam je, a budes mat merak, zrejme nezmeras spravne hodnoty.

Naposledy editováno 14.09.2017 12:06:21

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 19:24 | Nahoru | #5
Motofun> Rok výroby 1977

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 19:24 | Nahoru | #6
já myslím že je to ok, u svojí to sice rukou asi nedám (nezkoušel jsem) nohou jde poměrně lehce. Abych to uvedl na pravou míru, TEĎ už jde poměrně lehce, protože při mém prvním nasazení nešlo ani pohnout, tak to bylo zatuhlé. Takže jsem vývod z motoru kombinací prostříkávaní olejem a rozumným pohybem páky rozchodil do té fáze, kdy nakopávačkou nastartuji ( tak možná že bych rozchodil i na ruku ) Že natočíš klikou až po startéru múže mít příčinu v delší odstávce, přeci jen na Gl nejezdíme denně, jak ta moje dýl stojí, tak startuju dost dlouho startérem než naskočí, ale to je přísunem benzínu

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

13.9.2017 v 22:26 | Nahoru | #7
Pozrel som sa na ten tvoj motor a dekompresor tam nie je. Pretocit ide vdaka tomu, ze kazdy piest ma kompresiu v inom case a pretlacas teda iba 250cm3, co je v pohode Ak chces, zmeraj si kompresiu - mala by byt okolo 171 PSI. Predtym vyber vsetky sviecky, nezabudni ich ukostrit a drzat plne otvoreny plyn.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

14.9.2017 v 13:17 | Nahoru | #8
Řeším kde si půjčit měřák komprese abych provedl kontrolu. Teď už je chápu proč při protáčení motoru pořád slyším vzduch. To moje neustále srovnávání s jawou asi není ideální.

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

14.9.2017 v 13:35 | Nahoru | #9
Tester kompresie je dobre mat vlastny a myslim, ze 428 Kc je v pohode cena (ak ti budu stacit jeho koncovky, alebo maju aj drahsie s viacerymi koncovkami). Napr.: https://www.mojedil...-ve-valcich-0-20-bar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

14.9.2017 v 16:54 | Nahoru | #10
Motofun> S tím souhlasím. Koukal jsem po nich na internetu, ale netuším jak jsou tyhle levnější přesné. A dávat za nějakou profi verzi několik tisíc se mi moc nechce. Asi zkusím ten z doporučeného odkazu objednat a uvidím.

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

14.9.2017 v 19:40 | Nahoru | #11
Koblet> až to změříš, tak dej vědět, jen pro zajímavost, já jsem na tom stejně jako ty v zadání "motorka jede slušně, zrychluje, s ničím nemám problém.", tak se do toho srát nebudu a budu měřit až motorka nepojede tak jak má.

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

15.9.2017 v 13:22 | Nahoru | #12
Kdysi jsem měl CB 750 Four r. 78 a taky mě překvapilo, že to šlo našlápnout mnohem lehčeji, než jawka...

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

15.9.2017 v 20:28 | Nahoru | #13
RTourer> potvrzuji, měl jsem možnost nakopnout cb550k, r78, a šlo to neskutečně lehce, v podstadě o polovinu lehčeji než gl1000, tak to by odpovídalo

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 17:09 | Nahoru | #14
Tak jsem dnes vyzvedl na poště balík s měřákem (polská výroba za 600,- takže jakou má přesnost netuším) a hned jsem šel měřit.
Při studeném motoru všechy válce 90-100 psi, při teplém 100-110 psi. Zdá se mi to nějak málo, protože motorka jezdí v pohodě. Nad 140km/h jsem s ní tedy nejel, ale jen proto že v otevřené helmě a bez plexi to nedávám. Motorka by v klidu zrychlovala dál.
Tak teď mi řekněte jestli je to OK, nebo není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 17:19 | Nahoru | #15
Koblet> Komprese by měla být minimální 91 takže jsi v pořádku

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 17:36 | Nahoru | #16
FJRPEPA> No spíš na spodní hranici. Ale dokud to jezdí jak to jezdí, tak se v tom raději hrabat nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 17:43 | Nahoru | #17
Kolkokrat si pretocil motor pocas merania? Mal by si pretocit aspon 5-6x. Mal si naplno otvoreny plyn aj sytic? Skus este taky klasicky trik - nalej/vstrekni do valca cez svieckovy otvor za cajovu lyzicku motoroveho oleja a potom zmeraj kompresiu znovu (ak sa vyrazne zvysi, tak mas opotrebovane kruzky/valec). Su aj dalsie finty, ako meranim kompresie zistis dalsie info - ak mas zaujem, daj vediet, napisem ti.

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 17:56 | Nahoru | #18
Motofun> Protočil jsem určitě 6x minimálně. Plný plyn, ale sytič zavřený. S tím olejem to zítra můžu zkusit.
Za případné další finty budu rád.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 18:01 | Nahoru | #19
Pri merani kompresie na viacvalcovych motoroch by si mal mat vonku vsetky sviecky na vsetkych valcoch (aby nekladli odpor).

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 18:06 | Nahoru | #20
Aby si dosiahol dobre vysledky - bez ovplyvnenia inymi faktormi, pred meranim kompresie vyber vzduchovy filter (nasavaniu tak nebude klast odpor).

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 18:11 | Nahoru | #21
Motofun> Filtr jsem nevyndaval, svíčky jsem vytočil všechny.

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 19:19 | Nahoru | #22
Slaba kompresia sa prejavuje roznymi sposobmi - napr.: tazke startovanie, dym z vyfuku, nizky vykon... Ak nemas tento problem, tak sa s tym netrap. Podstatne je, ze si vo vsetkych valcoch nameral velmi podobnu kompresiu, takze nemas problem v niektorom jednom valci. Co sa tyka kvality testera, to tiez podla mna neries - ak totiz pri merani na jednom valci tester nameria vzdy rovnaku hodnotu, tak je pravdepodobne, ze pri merani na dalsom valci bude tester ukazovat tie hodnoty, ktore tam naozaj su a ak su rovnake ako na prvom valci, tak su zrejme naozaj rovnake (sorry, tazko sa to popisuje ). Rozdiel v kompresii medzi jednotlivymi valcami by nemal byt vacsi ako 10 %. Ak chces otestovat tester, mozes ho napojit na kompresor, ktory ma tlakomer a porovnat si hodnoty na vystupe z kompresora a na tvojom testeri.
Pri merani:
- zapis si prvu hodnotu, ktora sa objavi na testeri kompresie (po prvom pretoceni) - tato hodnota by mala byt okolo 50% toho, co namerias ako max. hodnotu. Ak je teda max. namerana hodnota napriklad 170 PSI, tak po prvom pretoceni by si mal mat na kompresnom testeri okolo 85 PSI. Ak je hodnota po prvom pretoceni nizsia ako 50% maximalnej hodnoty, tak pravdepodobne zle tesnia ventily, alebo su nespravne nastavene. Ventily samozrejme treba nastavit este pred testami
Prepustat mozu ventily, alebo aj tesnenie pod hlavou, co overis tak, ze das piest do hornej uvrati a cez svieckovy otvor budes tlacit do motora vzduch. Ak pustaju ventily, budes pocut sycanie z vyfuku, alebo karburatora. Ak by si mal vzduchom chladeny 2-takt, tak by si mohol postriekat priestor pod hlavou mydlovou vodou a videl by si bublinky.
Vela zabavy

Naposledy editováno 17.09.2017 14:40:01

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 19:35 | Nahoru | #23
Motofun> Díky za vyčerpávající popis. To otestování měřáku na kompresoru mne také napadlo a zítra to udělám. Motor mi dost kouří při otevřeném sytiči, ale jakmile se motor ohřeje tak je po kouření. Startuje to dobře, studený motor chytne během 2-3 vteřin, teplý okamžitě. Výkon se mi také zdá dobrý. Nemám sice srovnání, mimo Hondu jsem z poslední 3 roky jezdil jen s jawou 350 a slabšími stroji, ale přijde mi že Honda jede dobře.
Zítra to ještě jednou zkusím s tím otevřeným sytičem, případně olejem a baterkou na nabíječce. Ale jen pro klid duše, do motoru se pouštět nebudu, dokud to bude jezdit tak jak to jezdí.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 19:40 | Nahoru | #24
To, s tou mýdlovou vodou a kontrolou těsnění pod hlavou asi není moc průkazná metoda (fungovat bude jen u vzduchem chlazeného dvoutaktu), u vzduchem chlazeného čtyřtaktu může vzduch procházet porušeným těsněním pod hlavou do prostoru klikové skříně a u vodou chlazeného i do vodního prostoru mezi hlavou a blokem.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 19:45 | Nahoru | #25
Sytič na měření kompresních tlaků nemá vliv, stačí naplno otevřené klapky v karburátorech nebo klapky u vstřikování.

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

16.9.2017 v 21:28 | Nahoru | #26
Maxipes_Fik - suhlasim s tebou, ale v manuale k Honde GL1000 je napisane, ze treba otvorit sytic aj plyn (citace: the choke and throttle fully open). Okrem toho, pri CV karburatoroch sice otvoris skrtiacu klapku, ale supatko sa nezdvihne, takze prietok vzduchu je supatkom obmedzeny. Ak vsak otvoris sytic, tak spriechodnis dalsi kanal, ktorym moze vzduch prenikat. Kazdopadne za otvorenie sytica nic nedas, takze by som sa drzal pokynov chlapcov z Hondy Ohladom testu s mydlovou vodou mas pravdu - funguje len na vzduchovych 2-taktoch.

Naposledy editováno 17.09.2017 14:34:43

Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

17.9.2017 v 10:55 | Nahoru | #27
Tak jsem to změřil na studeném motoru znovu. Plný plyn, otevřený sytič, vyndaný vzduchový filtr a baterka připojena k nabíječce. Stejné výsledky, všude kolem 90-100psi. Skoro stejná čísla i po přidání oleje do válce.
Když jsem motorku před pár týdny kupoval, tak mi prodávající říkal že měla malou kompresi, tak srovnával ventily a lapoval je a kompresi po opravě naměřil cca 130 psi.
Když jsem naměřil stejně i s olejem, tak to bude nejspíš v těch ventilech co?

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

17.9.2017 v 13:38 | Nahoru | #28
Mozu to by ventily, alebo tesnenie pod hlavou. Ak mas kompresor, skus co som pisal predtym - ak budes pocut vzduch z vyfuku, alebo z karb. tak vies odkial vietor fuka

(reakce na) Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

17.9.2017 v 15:46 | Nahoru | #29
Motofun> Kompresor mám, ale musím udělat přípravek místo svíčky. Hadice od měřáku komprese vydržela 2 dny měření a začala pouštět vzduch kolem koncovky. Zítra ho musím poslat zpátky. Kvalitní výrobek na jeden víkend.

1 reakcí na tento příspěvek Honda GL 1000 - nakopávačka - komprese

17.9.2017 v 16:29 | Nahoru | #30
Stastie, ze produkty kupene cez net sa daju vratit. OK, tak drzim palce.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
Nestartuje Honda Goldwing GL1000 r... Honda GL1000 GoldWing Van_Helsing 18 2.4.2024 v 21:37 Marek-pce
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Honda Gl 1000-vše o této moto. Honda GL1000 GoldWing Petr101 13 5.8.2019 v 10:54 Honza-ČZ
Brzdové destičky Veteráni Honda XRV 750 Africa Twin, Suzuki GSX-R 1300 Hayabus... svandasek 6 7.5.2019 v 22:08 svandasek


TOPlist