dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
1. divej se pred sebe ne na predni vidli
2.Brzdeni by melo byt dynamicke tzn se zvysujicim se tlakem na predni kolo vic mackas. POkud nemas ABS.
3.Zadni brzdu zablokuje asi kazdej kdo to netrenuje ob tyden,
trenuj trenuj
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Pamatuju si to správně, že u toho nouzovýho brždění je to čím zastavíš dřív tím líp.. nebo musíš taky přesně na tu čáru ?
Myslím, že když v čas prostě pořádně zamáčkneš přední brzdu ( je dobrý si pomoct i zadní, ale možná to ani neni nutný) , tam prostě musíš " v pohodě" zastavit.. zas tak rozjetej, abys přelít přes řidítka nejsi
U krizového brzdění bys měl za páčku vzít plynule, ale také důrazně, takže ne žádné lechtání, ale nesmíš to prostě zbrkle zavřít. Začni opatrně a postupně ten nástup na brzdu zrychluj. Když už máš váhu na předku, tak zkoušej, jak moc se ta páčka dá zmáčknout, jak začne zadní kolo trochu tancovat, jsi už velmi blízko optimálnímu brzdění, což by mělo na zkoušky s velkou rezervou stačit.
Tohle natrénuješ za půl až jednu hodinu, není to žádná věda, ale autoškoly to bohužel často flákají
2 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
dave-lister píše: Vůbec nezávidím těm mladejm který musej tohle absolvovat. Já dostal všechny řidičáky na motorku za dvě vyjížďky s autoškolákem a papírovej test..
Presne, ja som robil na 50-tku v pätnástich, ani som nejazdi, len som písal testy, v sedemnástich na veľkú moto, žiadna jazda a v osemnástich na auto som viezol spitého komisára večer z krčmy do školy a som nevedel, ani ako zaradiť spiatočku . Potom ešte dva krát za chlast, písal som testy hanbím sa, ale už som sa polepšil.
2 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Však se brzdí z nějakých 45 - 50 km/h?
Na 40m jde zastavit z 90km/h! A ty to o 40 přejedeš?
Buď rád žes ty papíry nedostal, když neumíš zastavit.
Chce to trénink, na přední brzdu progresivně, ale nebát se za ní vzít - zároveň být připraven povolit, kdyby to bylo moc.
A k tomu citlivá práce se zadní..
Přeji hodně štěstí do budoucna.
PS: na ty závěrečky jsi musel trénovat, jak ti to šlo předtím?
Za nás to bylo tak, že když učitel viděl, že to někdo vůbec nedává, tak ho prostě ke zkouškám ani nepustil. Dnes je k těm zkouškám klidně pustěj, co kdyby to náhodou vyšlo a pak se jen dívají, jak to nedopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
Musím si tu zkoušku taky vyzkoušet. To by mě zajímalo co je na tom brždění tak nepřekonatelnýho.
Me pomohlo nejdrive brzdit z mensi rychlosti a kdyz uz to slo tak postupne pridavat na rychlosti. Packu jsem stlacoval postupne, ne hned ze zacatku naplno. Na zadni brzdu jsem ani nesah. Pri zkousce jsem zastavil bez problemu i s nejakou rezervou, ale dal mi tento ukon projet znova nebot se mu neibilo ze jsem pouzil jen predni brzdu.
Je blbost radit brzdění pouze přední brzdou. Jeď si někdy na polygon, a vyzkoušej si nejdřív jen předek, pak jen zadek, a pak kombinaci obou - s oběma brzdama zastavíš na rovině nejrychleji!
Naposledy editováno 11.08.2017 13:18:06
Myslel jsem si, že zadní brzdu téměř vůbec nepoužívám, ale když mi odešly zadní desky a jel jsem 3000km jen na přední, sám jsem se divil, jak mi cukala noha.
A_jap: Pokud Ti pomáhá i zadní brzda, nevyužíváš dostatečně přední. Nemáš veškerou mmožnou váhu na předním kole. Mrkni na GP jak jedou před zatáčkou jen po předním a zadní mají pár cm nad asfaltem.
1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
A nejvic me fascinuje toto videjko MM, kde je videt ta neskutecna vzdalenost, ujeta v zatacce na prednim kole pod brzdou pri brzdeni z 300 na 75kmh.
Podle mě začneš brzdit pozdě - až když máš za čarou i tělo (než chytneš za páčku, je délka motorky pryč) a hlavně si myslím, že první zadupneš zadní moc silně - zadní kolo jde do smyku a nebrzdí - jediný efekt ta spousta dýmu jak jsi psal - a pak už se v důsledku toho nevěnuješ přední brzdě jak bys měl. Navíc bych řekl, že je možné, že se málo narovnáš a nenašponuješ ruce abys přední kolo správně zatížil a nemáš stisk motorky v kolenou.
Vyzkoušel jsem si každou z těch chyb a vždy to stálo za hovno.
Prostě trénuj jak psali kluci výše.
Ale nic to nemění na tom, že tohle tě mají naučit instruktoři autoškoly.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění
DrDNA01 píše: PlusOne a A-jap: pro zacatecnika je urcite dobre brzdit i zadni brzdou, ale nebyl bych tak kategoricky v soudech o ucinnosti, at jiz v zatacce, nebo na rovine. Mrkni na videa zavodu. Spousta pilotu bud vubec motorku zadni brzdou nestabilizuje (napr Kevin Schwarz , nebo az ve fazi oblouku pouzivaji trail breaking (hlavne u malych kubatur, ktery nebrzdi motorem viz )
A nejvic me fascinuje toto videjko MM, kde je videt ta neskutecna vzdalenost, ujeta v zatacce na prednim kole pod brzdou pri brzdeni z 300 na 75kmh.
Videa pěkný, ale proč sakra každej argumentuje jezdcema MotoGP, kteří mají naprosto jiné podmínky, než účastníci běžného silničního provozu??? Když pominu výkon a parametry obecně těch motorek, předehřáté speciální pneumatiky, samotnou trať, která je suchá a čistá, a fakt, že nouzově z nich musí brzdit opravdu málokdo, zatímco na silnici ti to může zachránit prdel, pak mi to srovnání postrádá absolutně smysl.
Xawerius > Učme se jsem absolvoval letos v květnu, a tam se na používání zadní brzdy hodně zaměřovali. Na druhou stranu Silniční Motoškola, a Drn speciálně, jí věnoval jen letmej pohled, a nechal nás raději jezdit na okruhu. Byl jsem vděčnej za oboje, a z obojího jsem si vzal svoje. Ale faktem je, že zadní brzdu používám v provozu víc, jak přední. Kdyby totiž byla tak k hovnu, jak tu z tvrzení některých nepřímo vyplývá, neměli by ji namontovanou ani ti borci z MotoGP, kterejma se tady s takovou oblibou argumentuje.
Naposledy editováno 11.08.2017 19:57:06