Jinak laďák od SC Project na Z800.
Žádný podobný téma sem tu nenašel, tak zakládám debatu 😀
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
tj. pokud bys mel skutcne "bodovej zdroj zvuku", bude se zvuk sirit vsemi smery stejne, a bez ohledu na rychlost (zanedbatelnou oproti ryclosti zvuku) samozrejme - ovsem vyfuk fakt neni bodovej zdroj zvuku, je to prakticky tryska ze ktere vycyhazi spaliny a i kdyz to mnohym mozna tak neprijde, tak o celkem vysoke rychlosti !!
objem valcu*ucinost vyplachovani*otacky/60 /prurez vystupniho otvoru
(BTW obdobne lze vycislit samozrejme i vstup, a snaze tak pochopit proc do cca 200-250 fakt nema smysl preymslet nad naporovym sanim napr.. )
tj medium (spaliny) proudici z vyfuku smerem dozadu, usmernuji akustickou vlnu take dozadu, a to dost vyrazne, tudiz to co lze slyset pred motorkou je opravdu z velke casti jen odraz, viz co jsem psal o par postu vedle s nizkoleticim proudovym letadlem (ano, samozrejme ze hmotnostni tok skrz proudovy motor je podstatne vyssi ale princip je prakticky totozny)
a kdo neveri at si vezme treba sve oblibene HiFi ven a namiri smerem od sebe...
Co určuje směrovost zdroje už jsem napsal a řeknu to znovu - určuje to jeho velikost (velikost membrány, velikost desky-stínění, velikost trubky atp... )
neexistuje ani ideální bodový zdroj zvuku, nelze rozdělovat co je bodové a co ne... staví se mi vlasy na hlavě z toho co tady píšeš.
prosím tě doplň ten tvůj vzoreček "objem valcu*ucinost vyplachovani*otacky/60 /prurez vystupniho otvoru" o reálné hodnoty a řekni v jákých jednotkách se to měří a co se měří...
- dál by mě zajímalo jak si přišel na to, že v rychlosti pod 200-250km/h nemá náporové sání smysl, když jedno zrovna ladím a podle brzdy to přidává a i celkem dost.
kdyby si měl zase vzoreček poděl se ať jsme chytřejší
médium z výfuku usměrňuje akustickou vlnu dozadu... to myslíš vážně? co bereš?
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
kerut píše: FJRPEPA>ovsem jde o to z ceho se zvuk siri, i reprak je smerovej a to zdaleka ne tolik jako vyfuk (jasne pak jeste otazka frekvence, nebo taky treba akumulace tlaku v uzavrene mistnosti = princip SW atd.. ALE bavme se o sireni zvuku venku, v otevrenem prostoru, OK? )
tj. pokud bys mel skutcne "bodovej zdroj zvuku", bude se zvuk sirit vsemi smery stejne, a bez ohledu na rychlost (zanedbatelnou oproti ryclosti zvuku) samozrejme - ovsem vyfuk fakt neni bodovej zdroj zvuku, je to prakticky tryska ze ktere vycyhazi spaliny a i kdyz to mnohym mozna tak neprijde, tak o celkem vysoke rychlosti !!
objem valcu*ucinost vyplachovani*otacky/60 /prurez vystupniho otvoru
(BTW obdobne lze vycislit samozrejme i vstup, a snaze tak pochopit proc do cca 200-250 fakt nema smysl preymslet nad naporovym sanim napr.. )
tj medium (spaliny) proudici z vyfuku smerem dozadu, usmernuji akustickou vlnu take dozadu, a to dost vyrazne, tudiz to co lze slyset pred motorkou je opravdu z velke casti jen odraz, viz co jsem psal o par postu vedle s nizkoleticim proudovym letadlem (ano, samozrejme ze hmotnostni tok skrz proudovy motor je podstatne vyssi ale princip je prakticky totozny)
a kdo neveri at si vezme treba sve oblibene HiFi ven a namiri smerem od sebe...
Nojo, ale abys byl přesný musíš odečíst rychlost pohybu toho zdroje vůči okolí dopředu. Teda rychlost motorky, taky by ti mohla vyjít 0
Tak a co tam máme k těm ventilům?
Naposledy editováno 18.04.2017 13:22:38
Tak hlavně na začátku bylo, že laděný výfuk z bezpečností nemá co dělat. To tedy dle mě jo a to hodně. Uřvanou motorku už slyší důchodci , děti či cyklisti již dva kilometry předem než přijedeš a stojí v pozoru u kraje silnice. Což je ovšem nevýhoda u policie.
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
jinak lauf, jak sem psal, princip: libi se mi, je lehci, je hezci, chci ho ? chci, co resit.... ale jinak je mi to fuk, prit se nechci, sto lidi sto nazoru..
co se tyka bohatosti, ono od dob co se prisne meri emise to asi bude ostrejsi, ale treba moje VFR bylo v jap natryskany 150/118 (prvni jap verze dokonce 110/110) a taky to jezdilo.. (evropsky verze - ten samej typ karburatoru - maji v serii 120/122).. a to samy treba fireblady,, tam zadnej pruchozi tlumic nemuze nic moc ohrozit... ty dnesni motory jsou v tomhle fakt v prdeli, muj nazor je ze katalizator je nejuzitecnejsi ve sbernym dvore, nebo ve ctyrkoly nakupni tasce.. ale moto neni "dopravni prostredek" nybrz hracka pro dospely, a tak je treba na to nahlizet.. ono se dost tezko udela motor s litrovym vykonem vysoko pres 100kW, kdyz musi vyfukovat s nadsazkou jen vodni paru a duhu v tomhle smeru zlaty SS z devadesatych let minuleho stoleti...
Naposledy editováno 18.04.2017 14:28:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
stáhněte si to, otevřete jakýkoliv spektrální analyzátor a sledujte frekvence a pokles v čase
http://www.gsxr.wz.cz/pic/GSX-Ra.mp3
Naposledy editováno 18.04.2017 15:15:45
E:
k tem plechovkam jeste, ja naprosto verim tomu co pisou.. to co jsem psal vejs myslim pro "neomotorovanyho" cloveka se zdravym sluchem stojiciho u cesty tj. minimalne ovlivnenyho dalsima vlivama - v tom aute nebo v helme je prostorovy vnimani zvuku ke vsemu jeste dost omezeny a zkresleny + taky je trochu je slyset vlastni motor, prip. v aute i radio....
Naposledy editováno 18.04.2017 15:22:07
Ladák na žádné bezpečnosti nepřidá, stejně jako svícení dálkovýma. Spíš jen tím nasereš ostatní v okolí že otravuješ kraválem.
Doktor ti s tím nepomůže, proste v autě motorku s ladákem uslyšíš až je před tebou jak bylo zde už poznamenáno .
vidíš...a tohle prostě není pravda...
pojedu-li za tebou.,.. tedy, ne že kolem tebe prohučím dvě kila jako bezmozek, uslyšíš velmi zřetelně že za tebou někdo jede...
Jestli tu někdo předjíždí dle prvního způsobu...jakože kolonu aut o víc jak násobek její rychlosti, těžko se můžeme bavit o nějaký bezpečnosti...
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
edit> a pro nechápavé stačí jednoduchá věc motorka, laďák a průjezd městem, najeď si zezadu vedle auta tak abys ve zpětnym viděl ksicht řidiče, vrkni a sleduj reakci..... jestli ze 100 slyšících řidičů ani jeden nezbystří sežeru svůj řidičák
Naposledy editováno 18.04.2017 15:46:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
A dobřee nechceš to pochopit tak jeden příklad z okolí, jezdíme tu do serpentýn trošku blbnout ca 15km od baráku, pár zatáček relativně široká silnice ikdyž ne moc přehledný ale celkem bezpečno. No jenže pod serpentynama je chatová oblast a nad nima ves. Tedy v létě silně zatížena cyklo/chodec provozem. První runda projedeš si to pomalu jestli není někde bordel, kolik je kde lidí, kteří jdou vedle sebe(běžně 2-3), kteří za sebou. A nestalo se mi, že bych za zatáčkou potkal 3-4lidi vedle sebe, pokaždý když jsem je míjel už šli pěkně za sebou a dost často lehce struhou No a pak tam jedu na kole, je to z kopce takže jsem to mazal a ejhle za vinglem parta přes celej pruh. Proč asi? Protože nedokázali odhadnout odkud jedu žejo Takovejch situací jsou mraky a proto....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 22 | 20.4.2024 v 13:17 MaraForza |
Záměna předního kola Kawasaki Z800 | Spitir_1 | 4 | 20.2.2024 v 11:14 papiboy |
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 2 | 9.1.2024 v 06:29 milonovo |
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 | Voloda27 | 38 | 26.9.2022 v 09:43 Fugo |
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 | mára929r | 1 | 27.8.2022 v 21:19 Ariete |