1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
PetrXX píše: VlaHa> a to by se melo stat proc? kdyz uvidim ze je retez vytahanej, poleti. Nebo myslis ze ty tvoje oleje se dostanou pod x krouzek? Nebo ze olej zabrani vytahani retezu, coz je hlavni pricina proc jde sada do haje?
pod x nebo o kroužek se nemá nic dostat, řetěz se maže tam, kde těsnění není-mezi pouzdry a válečky, jakmile jsou těsnící prvky čepu poškozeny, tak je stejně řetěz v hajzlu...protože mazivo vylítá, ale přes poškozený x/o kroužek ho tam už stejně nedostaneš nebo nedostaneš v dostatečném množství
Naposledy editováno 15.03.2017 11:02:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
VlaHa píše: T0m4s> nejlevnejsi olej 80kc,stetecek asi resit nebudu,po oleji nic necistis,retez je cistej,a to ze se ji povenuju,to je zabava,nepristupuju k tomu jak ke sluzebaku.solvinu ani nebudu komentovat,to asi resi nejakej baletni mistr nebo kancelarskej fachman.zdar
Asi jsi nepochopil tu nadsazku, nevadi.
Tak tedy pokud chces cistit retez tim co ti reklamy radi, vykasli se na to a na novou sezonu si kup novou sadu.
To ze po oleji nemusis nic cistit je podle me hloupost, kazde mazivo nachyta prach a pisek, kterej postupem casu udela ve spojeni s mazivem brusnou pastu. Jestli tebe bavi cistit a mazat retezy - prosim... me ne, me bavi jezdit.
PS: umejt ruce nekdy neskodi indove na to ve velkem vymiraji
killix-> Tak ja nevim co delam spatne, specialne tohle mazivo jsem vyhodne nakoupil a i kdyz ho protrepavas kolem 5ti minut a naklapis tu kartusi do jakejkoliv uhlu, tak dokud nezmacknes poradne tak z toho mazivo proste neleze - jen plyn, takze to musis "osolit" a tim toho spotrebujes vice - nevim mozna vadna sarze a proto ta cena. Petrolej je reseni, ale nepusti to take vsechno - respektive mozna by pustilo, ale nejsem typ cloveka co bude 2h cistit retez kartackem na zuby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
fockewulf píše: pod x nebo o kroužek se nemá nic dostat, řetěz se maže tam, kde těsnění není-mezi pouzdry a válečky, jakmile jsou těsnící prvky čepu poškozeny, tak je stejně řetěz v hajzlu...protože mazivo vylítá, ale přes poškozený x/o kroužek ho tam už stejně nedostaneš nebo nedostaneš v dostatečném množství
To ale prece nic nemeni na tom, ze nejnamahanejsi cast retezu je mazana od vyrobce pod krouzky, pod ktery se zadny patladlo nedostane. Stejne tak je s otaznikem, jake ma (a ma vubec?) mazani vliv na zivotnost krouzku.
Vnejsi valecky mi zatim nikdy neodesly, vzdycky to bylo vytahanim retezu nebo tim, ze clanky nemely dostatecnou volnost v cepech (vylitany mazivo).
Nebavime se o extremech typu retez zajebanej jak bota nebo hlucnej jak diesel, ale o retezu ktery je relativne cisty, suchy a proste slape. Ja vidim vetsi riziko v napatlanym retezu, kterej nachyta bordel, vyrobi si brusnou pastu a vesele odpali treci plochy. (Bavime se o X krouzku.) Proste mi takovy to preventivni cisteni a mazani prijde jako zcela zbytecny, pokud si o to retez nerekne zvysenou hlucnosti.
VlaHa píše: T0m4s> podle tebe je to hloupost,ale praxe mluvi jinak,kazdym novym namazanim a protazenim v hadru nemaj necistoty sanci tam bejt,ten olej to i umeje,ale jak rikam,delejte si to jak chcete,mazu takhle pres deset let a nic jinyho na retez nedam,leda kdyz jedu pryc tak vemu sebou treba wd nebo silkal a td
Jasny, nejlip maze voda Jen to nesmis vypnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
T0m4s píše:
killix-> Tak ja nevim co delam spatne, specialne tohle mazivo jsem vyhodne nakoupil a i kdyz ho protrepavas kolem 5ti minut a naklapis tu kartusi do jakejkoliv uhlu, tak dokud nezmacknes poradne tak z toho mazivo proste neleze - jen plyn, takze to musis "osolit" a tim toho spotrebujes vice - nevim mozna vadna sarze a proto ta cena. Petrolej je reseni, ale nepusti to take vsechno - respektive mozna by pustilo, ale nejsem typ cloveka co bude 2h cistit retez kartackem na zuby.
zas keď čistím už petrolejom, tak sa nepatlem so zubnou kefkou 2h, ale pekne kettenmax, ten to berie pekne zgruntu a za 15min máš hotovo, možno aj skôr.
kilix píše: zas keď čistím už petrolejom, tak sa nepatlem so zubnou kefkou 2h, ale pekne kettenmax, ten to berie pekne zgruntu a za 15min máš hotovo, možno aj skôr.
Covece kettenmax mi prisel jako dar z nebes, ale vsemocny neni. Kdyz to cisitm petrolejem tak kettenmax ale i tak pak musim umejt zuby, pak osusit retez... A stejne mi ten ten bordel nakonec z retezu vytece na rafek i s petrolejem (co neprotece kettenmaxem hned). Co nepobere petrolej vemu cisticem, osusim, cekam, mazu. Za 15minut mozna kdyz jsem v kondici, ale je z toho mene bordelu nez z kartace to zase jo
Edit: Jen pres kettenmax nemazu, to si dam karton pres kolo a radsi to strikam.
Naposledy editováno 15.03.2017 12:06:51
Čistič čistí fakt dobře.
Mazací sprej nezasere a nezapatlá řetěz, neodlétává, nelepí se na něj bordel.
Za moji sezónu, asi 5000 km, jsou to tak 2 - 3 mazací spreje a 0,5 čistícího spreje.
Mažu tím tedy i 4 bicykly v průběhu roku.
Jestli je nejlepší nevím, ale mně vyhovuje funkčnost, hodně nízká cena i velikost balení.
Mazu vazelinou za 90,- z Tesca. Vazelinu nanasim kartackem na zuby Elmex za 90,- (byl zrovna po ruce )
Po naneseni setru roztrhanym trickem Addidas za 1500,-.
Uz tak funguju 15 000km a oproti oleji mazu podstatne min, retez vypada podstatne lip a motorka neni zasrana.
Jen se to musi opravdu poradne setrit, jinak vas ceka v oblasti pastorku rezerva vazeliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
To je jedna věc, ta druhá je neskutečné mrdání se s tím...ale to už je na gustu každého soudruha motocyklisty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Jarrinn píše:
...Mazu vazelinou... . Vazelinu nanasim kartackem na zuby... . Po naneseni setru ...
Uz tak funguju 15 000km a oproti oleji mazu podstatne min, retez vypada podstatne lip a motorka neni zasrana.
Jen se to musi opravdu poradne setrit, jinak vas ceka v oblasti pastorku rezerva vazeliny
Toto je snad největší blbost z blbostí o mazání moto řetězu, co jsem kdy slyšel.
jinak do teple vazeliny se davali netesneny retezy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
ja jsem spokojenej a retez taky.
Naposledy editováno 15.03.2017 15:15:08
Každopádně teda nevím, jak můžete mazat tak draho https://maziva.heur...c-chain-lube-400-ml/ náklady na sprej 150-170Kč a min. 6 000 km(což je pro většinu sezóna, pro některé i dvě) vydrží, aplikace jednoduchá, hlavně rychlá. Klidně si mažte psím sádlem za úplňku, já to nikomu neberu, sorry jako
Jarrinn píše: VladaM> me zas prijde jako blbost kupovat na 5000km 3 predrazeny flasky 0,5 oleje (nebo jakej to ma obsah)
ja jsem spokojenej a retez taky.
Sprej Lidl stojí 40,- Kč.
Jinak ale asi platí výše zmíněný citát z motoretezy.cz:
"""chovejte se k řetězu, jako ke každé mechanické součástce a vždy s rozumem
nepřeceňujte mazání a čištění řetězu – přestože se nás výrobci motokosmetiky, přípravků na řetězy apod. snaží přesvědčit o opaku, tak z mé zkušenosti je rozdíl životnosti dvou stejných řetězů na stejných motocyklech a v podobném stylu provozu, ale výrazně odlišném přístupu k řetězu – přepečlivá starost vers. minimální péče – zanedbatelný
pokud někomu vyhovuje jiný způsob „života s motořetězem“, je možné, že i ten je bez problémů použitelný:)""""
Takove nenarocne kurvitko, jehoz pravy duvod existence je "starej se o tohle a na zbytek nesahej".
Tak mu dali retez.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
To vyfotim odpoledne v garazi. Kdyz jsem to kupoval, tak jsem specifikaci zkoumal a zadnou zminku, ze by to zralo japonsky motorky, jsem nenasel. Tak jsem to v klidu koupil.
Barva takova neurcita bilo, zluto, hneda.
Jinak jsem si ted v tom tescu koupil merunkovou kapsu a jahodovej kefir. Tak aspon tak.
specifikaci kefiru klidne dodam
edit: myslim, ze je to presne tahle www.oleje.cz/p/mogul-la-2-250-g--18093
takze by to byla specifikace: Specifikace: ISO 6743/9 CCEB2, DIN 51 502 KP 2K-30, NLGI2.
Edit2: spotreba je asi takova, ze po 15 000 je tam toho pres pulku
Samotny vyrobce to vychvaluje nasledovne:
Mazivo MOGUL LA 2 je určeno zejména k mazání širokého spektra valivých ložisek se středním až zvýšeným zatížením, používaných v automobilech a dalších mobilních strojích. Je vhodné i k mazání uložení kluzných, malých ozubených převodů a dalších třecích kontaktů. Je schopné dlouhodobé funkce při středních obvodových rychlostech v širokém rozsahu teplot. Používá se jako univerzální mazivo v provozech, zabývajících se výrobou a opravami automobilů a mobilních strojů. Nejčastěji se využívá k mazání valivých ložisek s domazáváním i bez něho (dlouhodobé až životnostní náplně maziva - např. ložiska nábojů kol automobilů, ložiska kardanových kloubů, ložiska menších či středních elektromotorů - dynama, alternátory, aj.). Úspěšně se uplatňuje při mazání kluzných uložení podvozků automobilů a mobilních strojů a to jak v případě třecích kontaktů s životnostní náplní maziva (např. některé kulové klouby), tak i kluzných uložení s občasným nebo kontinuálním domazáváním (např. svislé čepy a další kluzná místa podvozku). Občas se používá i k mazání jiných třecích kontaktů (např. malé ozubené převody aj.). Dobrá odolnost proti vodě předurčuje tento výrobek i k použití v uloženích pracujících v možném kontaktu s vodou (ložiska vodních čerpadel automobilů, nábojů kol, kluzných uložení podvozku apod.). Toto mazivo nachází své uplatnění i v běžných aplikacích v domácnosti.
Naposledy editováno 16.03.2017 08:21:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Asi by vydržel ještě dýl,ale nemíním někde na cestách řešit "co teď".
Jsem ten tvůj řetěz neviděl a věřím ti ty kilometry. Ale každý má jinačí požadavky. Někomu by třeba nevadil tak vytahaný řetěz jak jsme měli na Banditu,ale já měl prostě strach,tak jsem ho vyměnil po 20.000km. Na Vstromu mám řetězovku asi 13.000km a jsem také zvědavý co vydrží. Oboje jsou DID,takže celkem asi kvalita.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
tvoje zkušenost je sice fajn, ale napsat, že to funguje 15 000km je o ničem-teda pokud to na to matláš od nového řetězu, je teoreticky možné, že bráníš úniku maziva naneseného v továrně vypovídající hodnotu má jednak kolikrát jsi ho dopínal, jestli není vytahaný nerovnoměrně, zkouška zdvihu článku na rozetě, ale hlavně míra opotřebení, protože i na první pohled řetěz tvářící se OK, může být už dávno po smrti. Měří se to měrkou https://www.motoret...a-motoretezu-cz.html nebo obyčejnou šuplerou http://www.motocykl...tezy.cz/?page_id=130
Naposledy editováno 16.03.2017 12:35:40
je to novej retez DID. Kdyz jsem strikal retez olejem tak, mi to prisla jako vetsi mrdarna nez tou vazelinou. Nestrikal jsem to na roztocenej retez, ale pekne clanek po clanku....abych to za 500km udelal zas. A to me strasne sralo. Tak jsem koupil vazelinu. Mazu jenom kdyz na to mam naladu a stejne to neni vetsinou ani potreba.
Mazu to nasleduiicim zpusobem. Naberu vazelinu zjemna na kartacek a zamacknu ho zlehka na hranu kde jsou krouzky..trochu se dostane i na valecek. Proste s tim sudlim :)
takhle z obou stran. Pak vemu hadru a prstem ho opru o valecky (jeden a pak druhej roh) na rozete. Protocim zadni kolo. Kdyz o tom tak ted premejslim, tak je ten valecek oprenej o rozetu a ze strany, kde je hadr je mezera. No a asi se to tam takhle dostane. Pak uz jenom vemu celej retez hadrou do dlane a zas protocim. Tim se dostane vazelina ke gumickam a na retezu se udela slabounkej film. Docela me prekvapilo, ze jsem mazal retez naposled v rijnu (pak jsem jeste jezdil) a kdyz jsem k tomu pred tejdnem prisel, tak retez bez koroze. Proste hezky zakonzervovanej.
Edit: Trva mi to tak cca 10minut.
kdyz to obcas vemu petrolejem, tak ten retez jenom vysusim hadrou a hned vazelinuju. Ani necekam az retez uschne. Petrolej tu vazelinu trochu naredi a lip se dostane kam ma. No jsem hrozny prase ja vim
a abych nekecal, tak zadni kolo se trochu zasere , ale nic hroznyho...zalezi jak dukladne se ten retez utre
a spotreba zatim pul kelimku...takze cca 40,- na 15 000km
Edit2>kdyz jsem byl minulej rok v srpnu Slovensku, tak jsem tam najezdil 2000km. Mazal jsem pred jizdou. Pak jsem mazal az nekdy v zari....
Edit3> v cervenci jsem byl s bandou v Alpach. V pondeli jsme vyrazili a ve stredu vsem retez vrzal...mne ne. Kdyz jsem jim rekl, ze jsem namazal vazelinou, tak mi rekli, ze jsem kokot a ja si v klidu s cigarkem cekal, nez si to nastrikaj (edit: v utery jsme projeli destem asi 50km)
Edit4> co je teda ojeb, je pak po mazani jeste cistit rozetu, to u oleje odpada. To jedu zub po zubu..ale je to taky hned.
vytahanej je rovnomerne. Minulou sobotu jsem to mazal a zkousel rukou vychylky retezu behem protaceni zadniho kola. Merky kvuli tomu kupovat nebudu. Ze je v prdeli poznam i bez merek. Dle meho skromneho nazoru retez stejne nejvic nici prehnana pece a hlavne rozmrdany zuby na rozete a pastorku a obracene.
Naposledy editováno 16.03.2017 15:41:29
Jen to dyl schne, je tam nejaka rediva slozka a ta nez se odpari, chce to minimalne pres noc nechat.
je to presne tohle: klik