Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?
Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)
Předem díky za vaše reakce.
Nebo jo?
Když sem měl SV 650 a jezdil s kámošem co měl tenkrát Z 750 a vyzkoušel si obě tak tam to bylo dost patrný. Zed oproti Suze i přes větší obsah,výkon byl dole poměrně mrtvej a naopak. Pak zas sednou z Blada litru na SV 650 otočit plynem,projít si tím nejlepším.....znamenalo čekat co přijde a přišla jen nutnost přeřadit. Zas na litru V2 sem nikdy nejel ale asi by to mohlo být podobný jak u SV a Zeda. A samo že pro čtyřvál je spodek jako takovej trošku jinde,myslím spíš srovnatelný otáčky,hlavně ty spodní,teda. Ten čtyřvál jich prostě potřeboval víc,než se začalo něco dít....
To jen tak jako pocitově ne technicky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Stejně je to i s tím výpočtem výkonu.
Tomas_81>
Můžeš porovnávat
Na posledních dvou je to 650 v jednom vs ve dvou válcích.Tam je to docela vidět.Nicméně,první dva grafy jsou naprosto rozdílné mašiny ale průběh je velmi podobný.Tipne si někdo o jaké stroje se jedná?
Naposledy editováno 13.02.2017 16:09:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Anti píše: Tipne si někdo o jaké stroje se jedná?
Jednobuch podle křivky použitelnej až od 3000 ot/min - to se mi vybavuje vzpomínka už dlouhých 7 let stará na malý GS Báwo (F 650 GS s rakouským Rotaxem).
Trefil jsem se?
Jestli jo, u něho je to černá/bílá, ano/ne, 0/1 - někdo ho miluje, někomu nesedne.
Já se přiznám, že mi bohužel moc k srdci nepřirostl, i když jsem si moc přál opak a pořád jsem zkoušel sám sebe vnitřně přesvědčovat, že si na něj zvyknu a oblíbím si ho. Bohužel to nedopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Anti píše: Tech>Pokud se budeme bavit v teoretické rovině,je tam přímá úměra.Já mám radši praxi a tam to často není pravda.A to přeplňování není nic jiného než zvýšení účinnosti.
Stejně je to i s tím výpočtem výkonu.
Máš v tom hokej, přeplňování rozhodně není zvýšení účinnosti. Účinnost se přeplňováním skoro nemění. Hlavně výkon, to je proč se používá
Naposledy editováno 13.02.2017 17:53:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Buď jsem opravdu špatně chápavý,nebo v tom mám nejen já ale i Wikipedie hokej.
Jaká je tvoje definice zvýšení účinnosti?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Ono turbo sice výfukové plyny "využívá" ale nadruhou stranu ty plyny se nenatlačí do turba jen tak, tlak před turbem (EMP) musí udělat písty při výfukové fázi. Zase při sání je tlak "tlačí" dolů, takže nemusí překonávat podtlak jako u atmo motoru. Jenže nic nemá 100% učinnost a tak záleží jak je efektivní turbodmychadlo, laicky kolik % energie z výfukových plynů přenese do saní.
Naposledy editováno 13.02.2017 19:50:48
Ptám se znovu: Jaká je tvá definice zvýšení účinnosti?
Mimochodem,zvyšování počtu válců jsem svým způsobem také zvyšování účinnosti...
Naposledy editováno 13.02.2017 21:04:54
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Jakub-od-X-bikers píše: Turbodmychadlo samo o sobě, stejně jako každý stroj na planetě Zemi, nemůže mít 100% účinnost, tedy nepřevede 100% vložené energie do získané energie, proto se ani jeho použitím nemůže zvýšit celková účinnost motoru...
tady jde ale o zuzitkovani energie, ktera se jinak bere jako ztraty - tzn i kdyby to turbodmychadlo zuzitkovalo jen jedno procento tehle energie, tak vyslednou ucinnost motoru to samozrejme zvysi.
doporucuju studium pracovnich diagramu atmosferickeho a preplnovaneho motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Ovšem ke kompresi směsi vehnané do válce turbem potřebuješ více energie, než při atmosférickém tlaku, takže celková účinnost se nemění, ale výkon roste, protože se mohlo použít více energie na vstupu. V praxi potom různé tepelné a mechanické ztráty způsobují, že mezi vloženou a získanou energií není přímá úměrnost, to znamená, že přidám-li o 30% více směsi, nedostanu o 30% více výkonu, ale o něco méně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Znamená ta analýza,že pokud proti sobě postavím atmosférický motor určitého objemu a proti němu stejný objem ale přeplňovaný s dvojnásobným výkonem,má ten přeplňovaný i dvojnásobnou spotřebu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Anti píše: Jakub-od-X-bikers> Tomu nějak nerozumím.Podle mě má přeplňovaný motor vyšší účinnost díky tomu,že do něj dostanu více směsi než do atmosférického.Pokud je to píšeš pravda,tak nás výrobci obelhávají a downsizing nemá smysl.
Znamená ta analýza,že pokud proti sobě postavím atmosférický motor určitého objemu a proti němu stejný objem ale přeplňovaný s dvojnásobným výkonem,má ten přeplňovaný i dvojnásobnou spotřebu?
spotrebu pri stejnem zatizeni? pri stejnem zatizeni ne dvojnasobnou, jen vetsi o to co podle jakuba spotrebuje kompresor na ztratach...
respektive jakub tvrdi ze preplnovanej motor ma horsi ucinnost nez atmosferickej - konkretne o to co se v podobe ztrat ztrati v kompresoru. s tim ja nesouhlasim.
Ono je to složitější. Tím že přeplňované motory mají větší měrný výkon, na daný výkon stačí menší motor a ten má menší vnitřní tření. Takže na tom může být lépe, ale není to nějak řádově. A je to motor od motoru. Taková atmosférická Avie měla měrnou spotřebu dost pod 200g/kWh a na to se s těží dostanou dnešní nej turbo motory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Tech píše: Anti> Věděl jsi, že na wikipedii může psát kdokoli cokoli ? Ne, vážně to pravda není. Alespoň pokud se bavíme o relevantním měření při max toč momentu a maximální dávce paliva, tzn. g/kwh.
Ono turbo sice výfukové plyny "využívá" ale nadruhou stranu ty plyny se nenatlačí do turba jen tak, tlak před turbem (EMP) musí udělat písty při výfukové fázi. Zase při sání je tlak "tlačí" dolů, takže nemusí překonávat podtlak jako u atmo motoru. Jenže nic nemá 100% učinnost a tak záleží jak je efektivní turbodmychadlo, laicky kolik % energie z výfukových plynů přenese do saní.
tak posledni prispevek mas o teoreticke rovine a tady pises o relevantnim mereni?
k druhemu odstavci - turbo vyuziva energii vyfukovych plynu, ale nasledne pises ze tu samou (nebo vetsi) energii musi dodat vyfukovym plynum "pisty" - tzn za turbem maj vyfukove plyny energii jako u atmosferickeho motoru?
u toho sani stlacenej vzduch praci kona, u atmosferickeho motoru naopak, je prace spotrebovavana...
nejak ti tam ti plusy a minusy nesedi a strilis je dost "od boku"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Pokud je turbomotor účinější, je to převážně proto, že na stejný výkon má menší vnitřní tření, protože stačí poloviční objem.
Tech píše: assassin> Však to píšu. Při výfuku se práce spotřebovává na roztočení turbíny, při sání se koná a v podstatě záleží na účinnosti turbodmychadla, v jakém poměru to je.
Pokud je turbomotor účinější, je to převážně proto, že na stejný výkon má menší vnitřní tření, protože stačí poloviční objem.
To jo ale jde o to kolik se ji spotrebuje ne? Jestli z turbiny vychazi plyny se stejnou energii jako znatmosferickyho motoru tak ok, ale ja si myslim, ze se zuzitkuje energie ktera jde u atmosferickeho motoru do okoli - a v praxi to tak i je, za turbinou maj plyny nizsi kinetickou energii - neni casto potreba ani tlumic. Tzn to tak uplne neni jen o ucinnosti turba - podle tvoji teorie by preplnovanej motor mel vzdy nizsi ucinnost nez atmosferickej - prave o ucinnost trurba
A jak je to teda - bavime se teoreticky, tzn idealni modely, nebo neco namerenyh a jak je to v "praxi" ? Pises o teorii a paj argumentujes merenim a navic za specifickych podminek atd
Naposledy editováno 14.02.2017 23:35:02
Jen pro pořádek,první s grafů co jsem tady pověsil je CBR1000RR Fireblade a druhý je VTR.Takže zatímco druhá dvojice je jednoznačně odlišná,tady je průběh dost podobný.Pokud jsou tyto grafy směrodatné,je potřeba hledat rozdílný průběh ve zpřevodování a grafu rychlost vs otáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
V dnešní době tedy přeplňování spalovacího motoru zvyšuje jeho účinnost, ale je to podmíněno konkrétními konstrukčními změnami. To znamená, že atmosférický motor není úplně stejný jako přeplňovaný motor.
Neplatí tedy to, že když k nějakému motoru přidám turbo, zvýším tím jeho účinnost. Zvýším výkon, ale účinnost se o něco zmenší, protože motor není na použití turba konstrukčně připravený. Vyšší výkon je vykoupen vyšší spotřebou a "nové" ztráty v neupraveném motoru způsobí snížení účinnosti navzdory faktu, že turbo pro svůj pohon využívá energii původně "ztrátových" výfukových plynů.
Jakub-od-X-bikers píše: assassin> Jak jsem se dočetl na stránkách výrobců turbodmychadel, dnešní turba s regulovanou geometrií lopatek jsou schopny vrátit 13 až 17% energie palivové směsi obsažené ve výfukových plynech formou stlačeného vzduchu. Samotné turbo má při tom účinnost okolo 50%.
V dnešní době tedy přeplňování spalovacího motoru zvyšuje jeho účinnost, ale je to podmíněno konkrétními konstrukčními změnami. To znamená, že atmosférický motor není úplně stejný jako přeplňovaný motor.
Neplatí tedy to, že když k nějakému motoru přidám turbo, zvýším tím jeho účinnost. Zvýším výkon, ale účinnost se o něco zmenší, protože motor není na použití turba konstrukčně připravený. Vyšší výkon je vykoupen vyšší spotřebou a "nové" ztráty v neupraveném motoru způsobí snížení účinnosti navzdory faktu, že turbo pro svůj pohon využívá energii původně "ztrátových" výfukových plynů.
jo to uz se mi libi vic. ono to asi neni uplne snadny tema, protoze resit motory ciste na teoretickejch - srovnavacich modelech nema moc smysl a naopak zas konstrukcni speciality muzou konkretni priklady dost komplikovat... tak jim nebudem plevelit tema :)
Pánové tohle už je pro mě vysoká Takový složitý řešení tady různejch pojmů a přitom to od autora tématu byla taková zdánlivě jednoduchá otázka.
No já asi zůstanu u té teorie co sem tu napsal,mé teorie a opravdu obecně pojaté a hotovo.
Hlavně podle mě by si měl koupit nějakýho toho japonce,aby prakticky nějakej pocit z jízdy měl a nestál jenom v servisu....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Jooo kompresor je jiná písnička... Jakkoli zvyšuje litrový výkon... Účinnost snižuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
t_freedom píše: Tech> tančíš v hovnech... Turbem se samože účinnost zvyšuje. Nejen pro to, že tlak výfukových plynů není zdaleka dán pouze pohybem pístu... Tuto energii jinak spláchneš do výfuku... Nebo s ní můžeš zefektivnit sání.
Jooo kompresor je jiná písnička... Jakkoli zvyšuje litrový výkon... Účinnost snižuje
S tim kompresorem to neni tak jisty, u velkejch motoru to muze vyjit i tak ze ucinnost zvysuje prestoze od kliky praci pro svuj pohon spotrebovava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Asi bysme si měli definovat jakou účinnost bereme. ENERGETICKOU.
Mám jeden motor... Kterej buď bude atmosféra nebo foukanej turbem... Event. kompresorem.
Budeš mít definovanej konstantní objem vstupní energie paliva. A vysvětli mi kdy bude atmosféra účinnější než turbo... Event kompresor účinnější než turbo.
Chápu že velký motory maj hendicap v nárůstu objemu oproti možnosti průchodu sání.... Pak by i kompresor mohl zvýšit plnění a efektivitu chodu oproti atmosféře... Ale těžko proti turbu.... Ale to už jsou fakt veliký objemy, který jsou těžko plnitelný a zároveň s požadavkem na otáčky.
Naposledy editováno 15.02.2017 21:13:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
t_freedom píše: assassin> bych rád věděl kde se ta energie z paliva najednou bere.
Asi bysme si měli definovat jakou účinnost bereme. ENERGETICKOU.
Mám jeden motor... Kterej buď bude atmosféra nebo foukanej turbem... Event. kompresorem.
Budeš mít definovanej konstantní objem vstupní energie paliva. A vysvětli mi kdy bude atmosféra účinnější než turbo... Event kompresor účinnější než turbo.
Chápu že velký motory maj hendicap v nárůstu objemu oproti možnosti průchodu sání.... Pak by i kompresor mohl zvýšit plnění a efektivitu chodu oproti atmosféře... Ale těžko proti turbu.... Ale to už jsou fakt veliký objemy, který jsou těžko plnitelný a zároveň s požadavkem na otáčky.
Ja ale rozporoval jen to ze kompresor ucinnost snizuje, nic o tom ze ji zvysuje vic nez turbo jsem nepsal, to je tvoje konstrukce :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kapotáž Aprilia Pegaso 650 | Jarda_pegaso | 0 | Dnes v 05:53 Jarda_pegaso |
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |