globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1 válec vs 2 válec
Ahoj, loni jsem si pořídil na rozježdění Hondu CBR125R, tu jsem koncem roku prodal, abych si teď na jaře koupil něco výkonějšího, zkusil jsem Horneta, ale po pár stech metrech jsem si uvědomil, že tolik výkonu nevyužiju a ani nechci, že chci něco klidnějšího, takže jsem začal přemýšlet o nějaké 500... Prolejzám inzeráty a semtam tam na mě vykoukne také Aprilia Pegaso 650, která má obdobný výkon, jako například Honda CB500, Suzuki GS500E, nebo Kawasaki ER5, ale Aprilia je jednoválec, ostatní jsou 2 válce. Máte s tím někdo nějakou osobní zkušenost? Jaký je v těchto strojích rozdíl? Všude čtu jen o 2vál vs 4vál, případně 3vál, ale nic o 1vál :) A já má zkušenost jen s 1vál vs 4vál.

Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?

Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)

Předem díky za vaše reakce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

14.2.2017 v 17:19 | Nahoru | #1

Tech píše: Anti> Věděl jsi, že na wikipedii může psát kdokoli cokoli ? Ne, vážně to pravda není. Alespoň pokud se bavíme o relevantním měření při max toč momentu a maximální dávce paliva, tzn. g/kwh.

Ono turbo sice výfukové plyny "využívá" ale nadruhou stranu ty plyny se nenatlačí do turba jen tak, tlak před turbem (EMP) musí udělat písty při výfukové fázi. Zase při sání je tlak "tlačí" dolů, takže nemusí překonávat podtlak jako u atmo motoru. Jenže nic nemá 100% učinnost a tak záleží jak je efektivní turbodmychadlo, laicky kolik % energie z výfukových plynů přenese do saní.



tak posledni prispevek mas o teoreticke rovine a tady pises o relevantnim mereni?

k druhemu odstavci - turbo vyuziva energii vyfukovych plynu, ale nasledne pises ze tu samou (nebo vetsi) energii musi dodat vyfukovym plynum "pisty" - tzn za turbem maj vyfukove plyny energii jako u atmosferickeho motoru?

u toho sani stlacenej vzduch praci kona, u atmosferickeho motoru naopak, je prace spotrebovavana...

nejak ti tam ti plusy a minusy nesedi a strilis je dost "od boku"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

14.2.2017 v 21:56 | Nahoru | #2
assassin> Však to píšu. Při výfuku se práce spotřebovává na roztočení turbíny, při sání se koná a v podstatě záleží na účinnosti turbodmychadla, v jakém poměru to je.

Pokud je turbomotor účinější, je to převážně proto, že na stejný výkon má menší vnitřní tření, protože stačí poloviční objem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist