globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1 válec vs 2 válec
Ahoj, loni jsem si pořídil na rozježdění Hondu CBR125R, tu jsem koncem roku prodal, abych si teď na jaře koupil něco výkonějšího, zkusil jsem Horneta, ale po pár stech metrech jsem si uvědomil, že tolik výkonu nevyužiju a ani nechci, že chci něco klidnějšího, takže jsem začal přemýšlet o nějaké 500... Prolejzám inzeráty a semtam tam na mě vykoukne také Aprilia Pegaso 650, která má obdobný výkon, jako například Honda CB500, Suzuki GS500E, nebo Kawasaki ER5, ale Aprilia je jednoválec, ostatní jsou 2 válce. Máte s tím někdo nějakou osobní zkušenost? Jaký je v těchto strojích rozdíl? Všude čtu jen o 2vál vs 4vál, případně 3vál, ale nic o 1vál :) A já má zkušenost jen s 1vál vs 4vál.

Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?

Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)

Předem díky za vaše reakce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

14.2.2017 v 21:56 | Nahoru | #1
assassin> Však to píšu. Při výfuku se práce spotřebovává na roztočení turbíny, při sání se koná a v podstatě záleží na účinnosti turbodmychadla, v jakém poměru to je.

Pokud je turbomotor účinější, je to převážně proto, že na stejný výkon má menší vnitřní tření, protože stačí poloviční objem.

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

14.2.2017 v 23:30 | Nahoru | #2

Tech píše: assassin> Však to píšu. Při výfuku se práce spotřebovává na roztočení turbíny, při sání se koná a v podstatě záleží na účinnosti turbodmychadla, v jakém poměru to je.

Pokud je turbomotor účinější, je to převážně proto, že na stejný výkon má menší vnitřní tření, protože stačí poloviční objem.



To jo ale jde o to kolik se ji spotrebuje ne? Jestli z turbiny vychazi plyny se stejnou energii jako znatmosferickyho motoru tak ok, ale ja si myslim, ze se zuzitkuje energie ktera jde u atmosferickeho motoru do okoli - a v praxi to tak i je, za turbinou maj plyny nizsi kinetickou energii - neni casto potreba ani tlumic. Tzn to tak uplne neni jen o ucinnosti turba - podle tvoji teorie by preplnovanej motor mel vzdy nizsi ucinnost nez atmosferickej - prave o ucinnost trurba

A jak je to teda - bavime se teoreticky, tzn idealni modely, nebo neco namerenyh a jak je to v "praxi" ? Pises o teorii a paj argumentujes merenim a navic za specifickych podminek atd

Naposledy editováno 14.02.2017 23:35:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

15.2.2017 v 20:49 | Nahoru | #3
Tech> tančíš v hovnech... Turbem se samože účinnost zvyšuje. Nejen pro to, že tlak výfukových plynů není zdaleka dán pouze pohybem pístu... Tuto energii jinak spláchneš do výfuku... Nebo s ní můžeš zefektivnit sání.

Jooo kompresor je jiná písnička... Jakkoli zvyšuje litrový výkon... Účinnost snižuje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist