globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1 válec vs 2 válec
Ahoj, loni jsem si pořídil na rozježdění Hondu CBR125R, tu jsem koncem roku prodal, abych si teď na jaře koupil něco výkonějšího, zkusil jsem Horneta, ale po pár stech metrech jsem si uvědomil, že tolik výkonu nevyužiju a ani nechci, že chci něco klidnějšího, takže jsem začal přemýšlet o nějaké 500... Prolejzám inzeráty a semtam tam na mě vykoukne také Aprilia Pegaso 650, která má obdobný výkon, jako například Honda CB500, Suzuki GS500E, nebo Kawasaki ER5, ale Aprilia je jednoválec, ostatní jsou 2 válce. Máte s tím někdo nějakou osobní zkušenost? Jaký je v těchto strojích rozdíl? Všude čtu jen o 2vál vs 4vál, případně 3vál, ale nic o 1vál :) A já má zkušenost jen s 1vál vs 4vál.

Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?

Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)

Předem díky za vaše reakce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

14.2.2017 v 16:18 | Nahoru | #1

Anti píše: Jakub-od-X-bikers> Tomu nějak nerozumím.Podle mě má přeplňovaný motor vyšší účinnost díky tomu,že do něj dostanu více směsi než do atmosférického.Pokud je to píšeš pravda,tak nás výrobci obelhávají a downsizing nemá smysl.
Znamená ta analýza,že pokud proti sobě postavím atmosférický motor určitého objemu a proti němu stejný objem ale přeplňovaný s dvojnásobným výkonem,má ten přeplňovaný i dvojnásobnou spotřebu?



spotrebu pri stejnem zatizeni? pri stejnem zatizeni ne dvojnasobnou, jen vetsi o to co podle jakuba spotrebuje kompresor na ztratach...

respektive jakub tvrdi ze preplnovanej motor ma horsi ucinnost nez atmosferickej - konkretne o to co se v podobe ztrat ztrati v kompresoru. s tim ja nesouhlasim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

15.2.2017 v 15:36 | Nahoru | #2
assassin> Jak jsem se dočetl na stránkách výrobců turbodmychadel, dnešní turba s regulovanou geometrií lopatek jsou schopny vrátit 13 až 17% energie palivové směsi obsažené ve výfukových plynech formou stlačeného vzduchu. Samotné turbo má při tom účinnost okolo 50%.

V dnešní době tedy přeplňování spalovacího motoru zvyšuje jeho účinnost, ale je to podmíněno konkrétními konstrukčními změnami. To znamená, že atmosférický motor není úplně stejný jako přeplňovaný motor.

Neplatí tedy to, že když k nějakému motoru přidám turbo, zvýším tím jeho účinnost. Zvýším výkon, ale účinnost se o něco zmenší, protože motor není na použití turba konstrukčně připravený. Vyšší výkon je vykoupen vyšší spotřebou a "nové" ztráty v neupraveném motoru způsobí snížení účinnosti navzdory faktu, že turbo pro svůj pohon využívá energii původně "ztrátových" výfukových plynů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist