věc se má tak, že na začátku zimy jsem se pustil do přestavby motorky (na mechaniku se nešahalo, pouze elektro a drobné kosmetické úpravy) po oddělání nádrže jsem v nasledujících dnech moto parkrát nastartoval při ruzných testech na zbytkový palivo v karbecu dokud jsem to nevyždímal do sucha.
Další cca měsíc moto stalo bez škrtu.
Vzhledem k tomu že jsem měnil system zapínaní světel (při otočení klíčku se světla automaticky rozsvítí) potřeboval jsem dnes vyzkoušet jestli motor chytne bez problémů.
Při startování motor normálně točí, světla se ztlumí z důvodu většího odběru, svíčky jsou mokré a dokonce i jiskra hází ale i přesto se mi nedaří nastartovat.
Podotýkám že baterka už je po všech těch testech a spálených pojistkách pěkně vyšťavená a i při točení se po několika sekundách točení motoru zpomalí až dojde ke cvakání relátka.
Během toho neni sebemenší náznak že by motorka chytala.
Je možné že by to mohlo být baterkou i přesto že to jiskru hází?
Popř. jiskra neni dostatečně silná aby zažehla palivo?
Poprosím vás o vaše názory.
Děkuju.
P.S. svíčku jsem při točení venku neměl ale usuzuji že jiskru to hází na základě té opičárny na obrázku níže, která vede přímo ke svíčce, bliká to v ní jak na vánočním stromečku.
Naposledy editováno 31.01.2017 20:50:20
1 reakcí na tento příspěvek Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
Dodělat okruh s rozpínacím relém by neměla být velká práce a ušetří to život baterce.
Něž to vše zadělám zkusím dobít baterku a uvidíme jak se to bude chovat, spíše jsem mě lstrach jestli třeba neodešla CDI jednotka ale ta kdyby odešla tak by nešla jiskra nebo se pletu? Díky.
Naposledy editováno 01.02.2017 10:47:43
1 reakcí na tento příspěvek Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
rancher píše: Napiš na nick Vítězslav_Máří, ten je pres ty chopperhujdy...
Zrovna jdu tak náhodou kolem.Světla na Shadow,pokud jsi je předělal na stálé svícení,bývají problém.Original americká verze jak ji mám já to má řešené jiným startovacím tlačítkem a jiným spínacím relém starteru. Světla se vypnou automaticky při zmáčknutí tlačítka startu. To,že ti ten blikací blbinec na fajfce bliká,neznamená,že svíčka hází jiskru.Naopak je to jedna z věcí,která zlobívá. Dal bych jiné fajfky,ale v první řadě si vyšroubuj svíčky a jsou dvě do každého válce.Je na ně potřeba prodloužený 18mm svíčák,ale s tím co bávý v sadě Tona ji nepovolíš,ten je široký a neotočí se v díře pro svíčku.Dá se použít dlouhý trubkový klíč. Až budeš mít svíčky venku uvidíš jestli to opravdu hází. Kdyby jsi je chtěl měnit,dej tam Denso. Na NGK měla motorka problém se starty a studená chytala o dost hůře. S Densem paráda .
Já si myslím,že tím,jak jsi měl suché karburátory,tak spíš ti někde něco zatuhlo a nejde tam benzín.Nějaká tryska ucpaná zbytkovým bordelem v benzínu,nebo nějaký kanálek.Co sytič? Funguje ti? Startuješ to v jaké teplotě? Jestli v těch mrazech co jsou,tak s tím má Shadow problém,chvílí to trvá než chytne. Nastříkni trochu benzínu do airboxu pod vzduchový filtr a uvidíš. Pokud to chytne je to jasné.
Jo a ještě k té elektrice,nemáš náhodou odpojené palivové čerpadlo? To je pod sedačkou a dává,až když vrčí motor.Jo a tu baterii si změř,třeba je po smrti.
Naposledy editováno 01.02.2017 15:44:56
Nicméně svíčky zkusím vytáhnout, očistit a uvidíme, ale to jak píšeš ohledně bordelu v karbecu se mi moc nezdá protože svíčku jsem vyšrouboval a ta byla mokrá. Faktem je že před měsícem jsem moto bez problému nastartoval. Zítra budu mít možnost nato zase mrknout tak zkusím dobít baterku naplno a uvidíme co to udělá po opětovném zapojení.
Pokud to nepomůže zkusím ještě ty fajfky, svíčky jsou NGK. Přinejhorším budu muset rozdělat a vyčistit celej karbec.
Sitič funguje bez problémů, teplota nic moc...cca 8 stupňů. Palivové čerpadlo je zapojene.
Díky moc za spoustu užitečných informací. Držte palce
1 reakcí na tento příspěvek Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
1 reakcí na tento příspěvek Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
Buď bys to měl udělat tak, jak to mají ameriky a spousta soudobých aut, že se po dobu startování světla odpojí. Nebo existuje jiné řešení - připojení světel relátkem, ovládaným napětím z alternátoru. Teprve když motor běží a alternátor dává dost šťávy, světla se automaticky rozsvítí. Jinak se ti může stát to, co se ti stalo - že když nebude akumulátor dost nabitý, nenastartuješ. A když jsi tisíce kilometrů od domova, může to být hodně velký problém. A s natvrdo připojenými světly se pořádně nadřeš, než motorku aspoň roztlačíš.
Jaký je vlastně smysl takové úpravy? Abys nezapomněl rozsvítit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
Já to ale kdysi na Jawě vyřešil trochu jinak: Kontrolku dálkového světla jsem přepojil tak, že fungovala jako "kontrolka nesvítícího potkávacího světla". Takže při zapnutých světlech pořád indikovala svítící dálkové, při zhasnutých upozorňovala, že není rozsvíceno. A to se fakt přehlídnout nedalo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shadow 600/1998 motor nechce naskočit
Jsem ted mimo motorku nevíte někdo náhodou jaký proud teče přes startér? Vybírám pro něj tlačítko s dostatečným maximalním možným proudem
Když jsem zapomněl pustit benzín a vyžralo to karbecy do sucha, docela trvalo, než si čerpadlo naplnilo karbecy benzínem a když byla slabší, nebo starší baterka, tak už motorka nechytla... Přesto, že startér motorem pořád točil, nezbylo na pořádnou jiskru a když si k tomu přidáš pořád svítící světla......
Udělej to přes relé, jak Ti radili...
Voci45 píše: Jsem ted mimo motorku nevíte někdo náhodou jaký proud teče přes startér? Vybírám pro něj tlačítko s dostatečným maximalním možným proudem
Ty chceš vyhodit po ovladačích na řídítkách i startovací relátko?
Naposledy editováno 03.02.2017 23:47:39
Proud startérem bývá v řádu desítek ampér (u Viraga 1100 to v okamžiku záběru skočí až ke 200A a při točení je odběr zhruba 90A) a to ti žádné tlačítko nepřenese. Pokud jsi tu elektriku neočesal příliš, máš tam na startér výkonové relé které je startovacím tlačítkem ovládané, a ovládací proud je v řádu stovek mA, takže tlačítko na 1A bohatě stačí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prední ráfek a prední svetlo - ais ... Honda VT 600 Shadow | 1Gabo | 4 | 24.1.2024 v 10:12 1Gabo |
Přední šavle Honda VT 600 Shadow | Slava5 | 10 | 5.1.2024 v 06:41 1Gabo |
Motomechanik - melouch Honda VT 600 Shadow | Tomáš_GSR | 12 | 25.11.2023 v 11:02 Drapák_Max |
Správný tachometr na Honda Shadow 600 Honda VT 600 Shadow | Voci45 | 1 | 20.10.2023 v 20:36 1Gabo |
Přední brzda Honda VT 600 Honda VT 600 Shadow | Horlet | 11 | 30.8.2023 v 09:59 crestik |