Nestíhá mi dobíjet dynamo, když se musí přes den svítit.
tohle asi svítí hodně
http://www.moto-usti...zi.asp?klic_ma=12324
Naposledy editováno 05.12.2015 11:52:26
1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla
Zde na obrázku jsou červenými šipkami místa, která je třeba odpájet, abyste se dostali do žárovky - ta "vrchní" šipka vede samozřejmě taky zezadu až dolu k tomu pertlu - prostě po jeho obvodě jsou tři pájená místa. Dole na patici pak další tři. Pokud máte odsávačku, jde to o moc líp, protože si můžete ten spodek odcucat a pak jednoduše odletovat stromeček zvrchu. Bez odsávačky musíte pájet postupně obě místa najednou, vždy nahřát dole, šroubováčkem o milimetr odpáčit, pak zas nahoře, pak zase dole a tak dokola, až se vám to povede. Jde o to, že mezi stromečkem a těmi spodními kontakty jsou dva dráty a jeden odpor, které jsou bohužel stejně dlouhé jako patice, takže když jednu část neodpájíte, utrhnete je.
Abych tedy poctivě shrnul vše, co se tady zatím objevilo, tak máte možnosti tři.
1. Koupit si žárovku z Číny za 130 Kč, pokusit se ji rozdělat a uvnitř vyměnit odpor v ceně max. 10 Kč (musí být výkonový). Není záruka že se to povede a bude to svítit o dost míň. Ale ušetříte 260 Kč.
2. Koupit si žárovku od "zlodějů", se kterou nemusíte dělat nic, protože je už upravená (jiným způsobem - proudovým stabilizátorem). Svítí stejně silně jako ta čínská před úpravou. Je to pro Vás o hodně dražší, ale nemusíte nic rozdělávat a skládat - prostě jenom Plug-n-Play. Nemusíte mít žádné znalosti elektrotechniky. Můžete ji v zákonné lhůtě vrátit a máte na ni záruku. Stojí ale 400 Kč, což je dost peněz.
3. Koupit si žárovku z Číny za 130 Kč, "konstrukční krabičku" za 30 Kč, nějaký stabilizátor řady 78xx za 15 Kč (někdo by vám možná radil použít LDO napěťový stabilizátor, což by byl ale dost nesmysl, protože ten se narozdíl od 7806 atd. samozřejmě jak známo nedá jednoduše bez dalších součástek zapojit jako stabilizátor proudu, který potřebujeme), elektrolytický kondenzátor za 8 Kč, 2W odpor za 10 Kč a keramický kondenzátor za 2 Kč. Dále za 10 Kč chladič na stabilizátor (zvláště pokud bude uzavřený v krabičce). Pokud máte plusovou polaritu, přikupte si ještě Gräetz za 25 Kč. To celé je třeba spájet dohromady, přestřihnout původní elektroinstalaci a tu krabičku vřadit do přívodu k žárovce. Blbosti jako cín, izolační bužírky a šroubky na přichycení samozřejmě počítat nebudeme, to každý najde doma.
Pokud jste elektrikáři, máte páječku, atd. - uděláte si vše výše uvedené ve svém volném čase sami a nebude vás práce stát nic. Celé vás to tedy vyjde na nějakých 210 Kč. Záruku sice nemáte a samozřejmě jak známo každá krabička navíc znamená problém - pokud by vám náhodou shořel stabilizátor nebo bouchl elektrolytický kondenzátor (což bohužel při jejich dnešní čínské kvalitě není až taková výjimka), budete to celé muset někde na silnici odpojit a zase proklemovat zpátky. Pokud vám odejde žárovka, budete tam muset dát na cestě zase jenom LEDku, nebo krabičku odpojit - když byste tam totiž dali zpět vláknovku, tak vám pochopitelně nebude svítit, ale jenom slaboučce žhnout (stabilizátor proudu do ní pustí třeba jen půl ampéru). Nicméně celkově vás to vyjde jen na polovinu ceny české žárovky.
Pokud nejste elektrikáři, můžete si výše uvedenou zázračnou krabičku samozřejmě od někoho nechat udělat, třeba za flašku rumu v ceně 90 Kč. Za další flašku rumu vám to jistě někdo ochotně do motorky namontuje. Celé vás to tedy vyjde jenom na 390 Kč, takže sice nemáte záruku, ale zato máte nadupanou mašinu plnou moderní elektroniky a oproti nákupu u předražených českých zlodějů ušetříte celou desetikorunu - a to už myslím panečku určitě stojí za to !
Naposledy editováno 05.12.2015 19:33:25
Podle mě je wape předražené,byly doby v ceně okolo 4t. A byli prodejci co se nestitili nabízet za 4.9
Teď uz je okolo4.750
i
Naposledy editováno 06.12.2015 08:40:08
1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla
Edit: a Vape předražené není, je to kompletní zapalování se statorem, rotorem, regulátorem, zapalovacím modulem (trafo + el.) a ještě veškerou kabeláží na míru, držáčkama a spojovákem jako sada... Jdi a vyrob levnější, stejně kvalitní a spolehlivou konkurenci, když jsi tak chytrej, tak aby to šlo do většiny toho co tu jezdí, fungovalo a ještě ti z toho zbyl nějakej zisk.
Navíc ta věc za ty prachy stojí, protože s ním získáš normální palubní napětí 12V, takže si osadíš normální žárovky - třeba 55/60w halogen do hlavního světla v příslušnej patici - dělá se to, takže konečně normálně uvidíš a o to jestli to dobíjí nepochybuj, výkon je kolem 150w... To že to nemá jedinou součást která by se mohla mechanicky opotřebovávat je taky výhoda pro toho kdo chce skutečně jezdit a ne sledovat bludičku, úplně zbytečně.
Ono už jen hánět obyč 6V žárovky je dneska dost problém, protože je vedou jen kvelby specializovaný na starý vergly a na benzíně když ti někde v noci rupne, jí prostě nekoupíš...
Naposledy editováno 12.12.2015 01:05:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6V LED žárovka do předního světla
S kývačkou, panelkou s blikači apod. je to stejné. Pokud máš kývačku jako veterána, není důvod ji kazit nepůvodními zásahy.
Toto je téma na dlouhé diskuse...
Milan: ten názor se dá pochopit, ale na druhou stranu, kdo chce prostě jezdit, tomu to umožní jezdit tak aby taky něco viděl a neměl věčný problémy se sháněním 6V žárovek, který jsou k dostání málokde a ještě stojí (možná proto že to je už dneksa okrajovka) za vyližprdel.
Já už mám na 6V jen jednu motorku a to z toho důvodu že s ní nejezdím denně, je to jen pro prdel, takže těch pár bludčkoidních jízd s 35w žárovkou a malou parabolou každej rok vydržím. Ohledně spolehlivosti nemám proti původnímu zapalování a dynamu žádný výhrady, když jediná závada dobíjení za posledních 10let byl upadlej drát a až letos odešly kontakty první cívky regulátoru, kterje byl možná ještě původní, takže starej 40let... a u zapalování byly zamaštěný kontakty, který jsem stejně jako ten upadlej drát vyřešil na cestě za chvilku... Se setjným zapalováním jsem na jiné motorce najezdil kolem 100kkm bez problémů, který by stály za řeč. Dobíjelo to dost, ale byla to 75w verze, vyndal jsem to až když z mně dosud neznámých příčin shořel stator, vzal sebou regulátor a baterku... přičemž nákup ND původního zapalování byl finančně jen asi o 1000kč levnější než nové 12V zapalování, tak nebylo co řešit a konec bludičky v motorce denního užití.. cesta zpět není, chci vidět.
1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla
http://www.retroraj.cz/shop/?zbozi=1356
2 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3896, 3897] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116894 | Dnes v 06:31 dave-lister |
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 | DavyŠtoky | 10 | 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ | Jirk_K | 3 | 15.4.2024 v 08:56 Dolin |
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka | Marty634 | 11 | 2.4.2024 v 10:55 Johny_R |