Originální díly PARTSDEPOT





Téma: 6V LED žárovka do předního světla
Nevíte náhodou někdo, kde by se dala sehnat LED žárovka do předního světla na starou Jawu nebo Čízu ? Všechno co prodávají je jenom na 12 Voltů. Šestivoltovou nikde nemají. Je to typ Ba20d

Nestíhá mi dobíjet dynamo, když se musí přes den svítit.
Předchozí
1 2 3
Následující

6V LED žárovka do předního světla

5.12.2015 v 11:45 | Nahoru | #61
nemyslím si, že by u nás chtěli zrovna "napakovat" se ale mají tu výrobu možná tak trochu na koleni, malé série a proto vyšší cena. Ž. led náhrada 5W klasiky do zad světla s cca 9ti diodami ta teda svítí jak bludička, ale fakt nežere skoro nic. Mám ji doma v šuplíku
tohle asi svítí hodně
http://www.moto-usti...zi.asp?klic_ma=12324

Naposledy editováno 05.12.2015 11:52:26

1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla

5.12.2015 v 18:39 | Nahoru | #62
Takže závěrečná sumarizace pro ty, které to zajímá :







Zde na obrázku jsou červenými šipkami místa, která je třeba odpájet, abyste se dostali do žárovky - ta "vrchní" šipka vede samozřejmě taky zezadu až dolu k tomu pertlu - prostě po jeho obvodě jsou tři pájená místa. Dole na patici pak další tři. Pokud máte odsávačku, jde to o moc líp, protože si můžete ten spodek odcucat a pak jednoduše odletovat stromeček zvrchu. Bez odsávačky musíte pájet postupně obě místa najednou, vždy nahřát dole, šroubováčkem o milimetr odpáčit, pak zas nahoře, pak zase dole a tak dokola, až se vám to povede. Jde o to, že mezi stromečkem a těmi spodními kontakty jsou dva dráty a jeden odpor, které jsou bohužel stejně dlouhé jako patice, takže když jednu část neodpájíte, utrhnete je.

Abych tedy poctivě shrnul vše, co se tady zatím objevilo, tak máte možnosti tři.

1. Koupit si žárovku z Číny za 130 Kč, pokusit se ji rozdělat a uvnitř vyměnit odpor v ceně max. 10 Kč (musí být výkonový). Není záruka že se to povede a bude to svítit o dost míň. Ale ušetříte 260 Kč.

2. Koupit si žárovku od "zlodějů", se kterou nemusíte dělat nic, protože je už upravená (jiným způsobem - proudovým stabilizátorem). Svítí stejně silně jako ta čínská před úpravou. Je to pro Vás o hodně dražší, ale nemusíte nic rozdělávat a skládat - prostě jenom Plug-n-Play. Nemusíte mít žádné znalosti elektrotechniky. Můžete ji v zákonné lhůtě vrátit a máte na ni záruku. Stojí ale 400 Kč, což je dost peněz.

3. Koupit si žárovku z Číny za 130 Kč, "konstrukční krabičku" za 30 Kč, nějaký stabilizátor řady 78xx za 15 Kč (někdo by vám možná radil použít LDO napěťový stabilizátor, což by byl ale dost nesmysl, protože ten se narozdíl od 7806 atd. samozřejmě jak známo nedá jednoduše bez dalších součástek zapojit jako stabilizátor proudu, který potřebujeme), elektrolytický kondenzátor za 8 Kč, 2W odpor za 10 Kč a keramický kondenzátor za 2 Kč. Dále za 10 Kč chladič na stabilizátor (zvláště pokud bude uzavřený v krabičce). Pokud máte plusovou polaritu, přikupte si ještě Gräetz za 25 Kč. To celé je třeba spájet dohromady, přestřihnout původní elektroinstalaci a tu krabičku vřadit do přívodu k žárovce. Blbosti jako cín, izolační bužírky a šroubky na přichycení samozřejmě počítat nebudeme, to každý najde doma.

Pokud jste elektrikáři, máte páječku, atd. - uděláte si vše výše uvedené ve svém volném čase sami a nebude vás práce stát nic. Celé vás to tedy vyjde na nějakých 210 Kč. Záruku sice nemáte a samozřejmě jak známo každá krabička navíc znamená problém - pokud by vám náhodou shořel stabilizátor nebo bouchl elektrolytický kondenzátor (což bohužel při jejich dnešní čínské kvalitě není až taková výjimka), budete to celé muset někde na silnici odpojit a zase proklemovat zpátky. Pokud vám odejde žárovka, budete tam muset dát na cestě zase jenom LEDku, nebo krabičku odpojit - když byste tam totiž dali zpět vláknovku, tak vám pochopitelně nebude svítit, ale jenom slaboučce žhnout (stabilizátor proudu do ní pustí třeba jen půl ampéru). Nicméně celkově vás to vyjde jen na polovinu ceny české žárovky.

Pokud nejste elektrikáři, můžete si výše uvedenou zázračnou krabičku samozřejmě od někoho nechat udělat, třeba za flašku rumu v ceně 90 Kč. Za další flašku rumu vám to jistě někdo ochotně do motorky namontuje. Celé vás to tedy vyjde jenom na 390 Kč, takže sice nemáte záruku, ale zato máte nadupanou mašinu plnou moderní elektroniky a oproti nákupu u předražených českých zlodějů ušetříte celou desetikorunu - a to už myslím panečku určitě stojí za to !

Naposledy editováno 05.12.2015 19:33:25

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

5.12.2015 v 20:06 | Nahoru | #63
Tondoslav> jeste shcéma , samozrejme vyrábet doma nemá cenu . . . . vlastní vlozená práce je taky cenená.
Podle mě je wape předražené,byly doby v ceně okolo 4t. A byli prodejci co se nestitili nabízet za 4.9
Teď uz je okolo4.750
i

Naposledy editováno 06.12.2015 08:40:08

1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla

12.12.2015 v 00:51 | Nahoru | #64
Tak k věci, tahle vypíčená žárovka je k hovnu hlavně z jednoho zásadního důvodu, kecy o spotřebě a schopnosti dobíjet neháme stranou, protože problém je jinde. Kde? to je jasné. Problém je v tom, že číňan nepochopil, že tlumené světlo vůbec není o tom jak moc ta žárovka svítí, ale KAM svítí a to nesplňuje, protože nevyhovuje ohnisko a nevyhovuje směr tlumého světla. Tlumené světlo, to si snad všiml každý, svítí přibliže na ploše horní poloviny paraboly, protože vlákno potkávačky je záměrně před ohniskem a odspoda stíněné, což řeší to, že to svít těsně před tebe a nikam jinam, jas s tím nemá nic společného. Tahle žárovka je tím pádem nefunkční sráč, kterej nesplńuje základní funkční podmínky, přestože je to celkem snadno řešitelné u výrobce, pokud by to nezanedbal.

Edit: a Vape předražené není, je to kompletní zapalování se statorem, rotorem, regulátorem, zapalovacím modulem (trafo + el.) a ještě veškerou kabeláží na míru, držáčkama a spojovákem jako sada... Jdi a vyrob levnější, stejně kvalitní a spolehlivou konkurenci, když jsi tak chytrej, tak aby to šlo do většiny toho co tu jezdí, fungovalo a ještě ti z toho zbyl nějakej zisk.
Navíc ta věc za ty prachy stojí, protože s ním získáš normální palubní napětí 12V, takže si osadíš normální žárovky - třeba 55/60w halogen do hlavního světla v příslušnej patici - dělá se to, takže konečně normálně uvidíš a o to jestli to dobíjí nepochybuj, výkon je kolem 150w... To že to nemá jedinou součást která by se mohla mechanicky opotřebovávat je taky výhoda pro toho kdo chce skutečně jezdit a ne sledovat bludičku, úplně zbytečně.
Ono už jen hánět obyč 6V žárovky je dneska dost problém, protože je vedou jen kvelby specializovaný na starý vergly a na benzíně když ti někde v noci rupne, jí prostě nekoupíš...

Naposledy editováno 12.12.2015 01:05:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

12.12.2015 v 08:39 | Nahoru | #65
pech.> navíc jako bonus ta motorka startuje a líp jede. o věčném ladění kladívek ani nemluvím.

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

12.12.2015 v 11:57 | Nahoru | #66
nemako> to je pravda, avšak celková cena vape je vč. Marže prodejce a já spíš měl na myslí,ze by se někteří prodejci měli na svým přístupem aspoň zamyslet.jako věc je to Supr,ale ne každej jezdí tak často,aby to nebylo nákladné přes míru. Žárovka je fakt na houvinko...nesplňuje těch.parametry k parabole...

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

12.12.2015 v 13:03 | Nahoru | #67
Kravík> Musím s Tebou souhlasit - jde o obyčejné počty. Volty, watty - jen tak ve vzduchu nejsou. Trochu odbočím - mám dost staré auto, má dynamo 90 W, elektriku 6 V. Jezdím s ním poměrně dost, často v noci. Elektrika je vyzkoušená, dynamo a relé seřízené. Přední žárovky mám 35 W, abych vůbec něco viděl. Zadní po 5 W, něco si vezme samotný provoz. A jsme na 90 W. Svítí palubka, osvětlení SPZ, občas zablikám, zabrzdím, jsem v mínusu. Vloni jsem takto doslova dojel. Jel jsem asi 150 km večer, asi 20 km před cílem už auto skoro nesvítilo, nakonec "chcíplo". Důvod je zřejmý. Jezdím takto už 35 let. V noci jsem svítil, ve dne se baterie dobila. Ted' nemá kdy se dobít. Přiznávám, když vím, že jedu na cestu, kdy pojedu večer, tak ve dne nesvítím.
S kývačkou, panelkou s blikači apod. je to stejné. Pokud máš kývačku jako veterána, není důvod ji kazit nepůvodními zásahy.
Toto je téma na dlouhé diskuse...

6V LED žárovka do předního světla

13.12.2015 v 16:01 | Nahoru | #68
nemako: kladívka a jejich seřízení je banalita na pár minut, kterou stačí udělat jednou za uherskej rok - pokud se to udělá pořádně, proto jsem to nezmiňoval. Problémy s kladívkama má většina lidí jen proto, že to seřizujou blbě, i když u toho dělají cavyků jako by to byla oprava jederného reaktoru.

Milan: ten názor se dá pochopit, ale na druhou stranu, kdo chce prostě jezdit, tomu to umožní jezdit tak aby taky něco viděl a neměl věčný problémy se sháněním 6V žárovek, který jsou k dostání málokde a ještě stojí (možná proto že to je už dneksa okrajovka) za vyližprdel.

Já už mám na 6V jen jednu motorku a to z toho důvodu že s ní nejezdím denně, je to jen pro prdel, takže těch pár bludčkoidních jízd s 35w žárovkou a malou parabolou každej rok vydržím. Ohledně spolehlivosti nemám proti původnímu zapalování a dynamu žádný výhrady, když jediná závada dobíjení za posledních 10let byl upadlej drát a až letos odešly kontakty první cívky regulátoru, kterje byl možná ještě původní, takže starej 40let... a u zapalování byly zamaštěný kontakty, který jsem stejně jako ten upadlej drát vyřešil na cestě za chvilku... Se setjným zapalováním jsem na jiné motorce najezdil kolem 100kkm bez problémů, který by stály za řeč. Dobíjelo to dost, ale byla to 75w verze, vyndal jsem to až když z mně dosud neznámých příčin shořel stator, vzal sebou regulátor a baterku... přičemž nákup ND původního zapalování byl finančně jen asi o 1000kč levnější než nové 12V zapalování, tak nebylo co řešit a konec bludičky v motorce denního užití.. cesta zpět není, chci vidět.

1 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla

16.12.2015 v 14:15 | Nahoru | #69
pech-u koukal jsem na žárovku a vlákno žárovky klasické - potkávačka není odspoda stíněné, ale takovým plíškem je zakryté dálkové lákno a to pak svítí do horní části paraboly. nebo jsem to pochopil obráceně. . . Dík.

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

16.12.2015 v 17:04 | Nahoru | #70
mira592> Plíšek znemožňuje odraz světla od dolní části paraboly, to je u vlákna tlumenýho. Vlákno dálkovýho světla využíváá odraz od horní i dolní části paraboly.

6V LED žárovka do předního světla

16.12.2015 v 19:27 | Nahoru | #71
no je pravda, že když koukneme na obrázek a tedy žárovku H4 tak by se měl výrobce led náhrady dost zamyslet, protože jízda s ledkou bude prostě oslňovat řidiče protijedoucích vozidel z titulu svícení i do části paraboly určené pro dálkové světlo. Ja sem byl v omylu, kdy jsem myslel, že dálkáč je to vlákno dále od patice.




6V LED žárovka do předního světla

16.5.2016 v 20:38 | Nahoru | #72
tohle jasem nasel ale ta palka
http://www.retroraj.cz/shop/?zbozi=1356

6V LED žárovka do předního světla

26.11.2016 v 00:54 | Nahoru | #73
co tak nechat nachromovat parabolu? popřípadě montáž VAPE+žárovka 35W to jistí ...

2 reakcí na tento příspěvek 6V LED žárovka do předního světla

13.12.2016 v 14:24 | Nahoru | #74
Zdravím všechny kolegy motorkáře, zejména veteránisty. K problému denního svícení- samozřejmě jsem ho řešil také a to docela radikálně.Po mnoha neúspěšných pokusech jsem přestavěl el.instalaci mé Jawy 350/634-4-1 na 12V a jako zdroj použil VAPE 12V 150W v ceně cca 4 000,-Kč. vyřešil jsem zároveň i věčný problém Jawy 350 s nastavením přerušuvačů. VAPE je totiž bezkontaktové a od té doby, co ho jezdím, nemám problémy se startem ani dobíjením. Ještě krátce k některým názorům. Předělávku ze 45W na 75W vřele nedoporučuji, nic neřeší, na J 350/634 je dynamo 75W montováno a pro denní svícení je prostě slabé. U VAPE e problém v žárovce hlavního reflektoru. Na trhu je běžně k mání 45/45W 12V asymetrická. A to je ten problém, do motoreflektoru je třeba symetrická, jinak to svítí šíleně a oslňuje protijedoucí řidiče. Parabolu ani sklo však neohřívá víc, než snesou.

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

13.12.2016 v 14:32 | Nahoru | #75
350634> Na veteránu jsem jezdil na obrysovku, světlo jsem zapnul až když jsem viděl benga...

(reakce na) 6V LED žárovka do předního světla

13.12.2016 v 19:23 | Nahoru | #76
350634> dobrý ale proč nedoporučuješ na 75W, já to použil na J 592. 250-de a celkem ok, jen je lepší vyhnout se nízkým otáčkám. Já mám průměr okolo 50km/h a víc takže by to dobíjet mělo.

6V LED žárovka do předního světla

20.12.2016 v 00:55 | Nahoru | #77
To je právě problém těch vašich stabiláků Na jednoválci 477, který má vběžné provozní otáčky kolem 5000 není problém ani s 6v/75w ohledně schopnosti dobíjet při denním svícení... Na dvouválci to mám dodnes, nicméně 471 se musí taky točit jak turbína, takže se dynamo posouvá do otáček blízkých jeho plnému výkonu a taky jsem nezaznamenal nějaké problémy... Nicméně dost žrout je originální - ztrátový regulátor, dá se levně nahradit, potom už zbývá jen jediný problém, že se to neukrmí na volnoběh, to už je dáno konstrukcí dynama, Vape řeší všechny problémy, protože 12V a dvojnásobný výkon, přičemž má poměrně strmou chrakateristiku náběhu výstupního proudu.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
stahovák zadní kyvné vidlice Jawa 250/353 Kývačka alesdzuzi 2 2.12.2020 v 12:13 petr77
Cinkání krytů předních tlumičů Jawa... Jawa 250/559, Jawa 350/361, Jawa 350/360 Panelka, Ja... Muluri 15 25.11.2020 v 10:05 majsner
Co to bylo za Jawu Jawa 350/360 Panelka Honza241 27 26.10.2020 v 13:40 Honza241
Ložisko rozety ČZ 175/477 Popsa 21 15.10.2020 v 09:26 DRN.
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 10 13.10.2020 v 20:45 Matýsek-GSX

TOPlist