prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.
2 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
hagrid.hagrid píše: já je zavařuji vydrží pak léta
né a teď vážně ,neřeším vyndám baterku nabiju jí a dám do skříně mezi ostatní co tam mám z Jawek a když si naně vzpomenu tak je jednou za 3 měsíce dám na nabijčku kde stejnou jen chvilku protože pak hlásí nabito( ale nabíječka stejně bude hlídat jen napětí ale kapacitu baterky ne tak prostě časem a používáním klesá až doby kdy nenastartuješ i když bude mít správné napětí, a to nepočítám s vysypáním článku).
Nemelo by se ti stat ze se baterie uplne vybije a pak nekde pul roku stoji bez povsimnuti. Kdyz dojde k hlubokemu vybiti u Pb je to kolem 10V. Tak se zasulfanuji elektrody a klesne ti kapacita. Kdyz to takhle nechas ten pul rok tak baterku znicis. Muzes ji pak zkusit ozivit nejakou chytrejsi nabijeckou ktera ma funkci desulfanizace ale jak moc to bude ucinne - to se uvidi.
Nejjednodussi je to delat tak ze nenechas akumulator vybit (ano i akumulator se vybiji samovolne) a jednou za cas ho pichnout na nabijecku a dobit. Nedelal bych z toho zadnou velkou vedu typu nabijecka za 3k a udrtovat na ni aku dokud nezrenovujes motorku, ale proste jednou za 2mesice ji pichnout na nabijecku.
Edit: Pokud si o tom chces neco precist http://www.motola.c...anky/akumulatory.pdf tvuj problem je popsany na strane 20.
Problem je podleme v tom ze se ti baterka vybije, zasulfanuji se elektrody a tim skonci :)
Tomas
Naposledy editováno 08.12.2016 11:56:12
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Nebo si nechej od nějakého fandy ubastlit udržovací nabíječku (nechá se vyrobit o výkonu cca 2 VA) a udržuj je přez tyto udělátka....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
http://www.auto-dopl...pa-italy-70140-p6148
Pokud nutne potrebujes vyhodit 2k, tak si radsi kup novy akumulator a nenech ho opet vykysnout ve skrini
Tomas
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
Někde na netu(bastlirna?) jsem viděl poletovat návod. myslím že šlo o jednu diodu, trafo 230V/24V 2VA, a signální 12V žárovku.
Když přihodí spínací hodiny tak může nastavit že na jednu hodinu v týdnu se to spustí a doplní to do baterek tu trošku energie...
Ale toto je taky pěkné a určitě pohodlnější
tomas21> Bosch C3 nemá mít automatické přepínání na udržovací provoz po nabítí????
Naposledy editováno 08.12.2016 14:36:53
tomas21 píše: Vím, ale i tak bych tuto fci na nabíječce ocenil.
Jo pokud ti jde o to cisteni elektrod to pak jo :)
Edit: Jen nepocitej s tim, ze to udela ze zdechleho akumulatoru novy - kouzla to neumi, ale v jistejch mezich to funguje.
Naposledy editováno 08.12.2016 15:00:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
2 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
HornisGSX píše: j3nik> jojo nejvic rada nad zlato tahle nejblbejsi nabijecka ti odpali Agm nebo gelovku ajncvaj draj a to uz vubec nemluvim o dlouhodobem uskladneni
na uskladnění to nebude,ale už mi několik baterek oživila,když ty chytrý hlásily,že jsou po smrti. a oživila je na několik let,né na chvíli1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Naposledy editováno 08.12.2016 21:08:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
nemako> Na tzv oživení je stará nabíječka nejlepší. Neptá se a nabíjí... Taky je to jediná věc na co se dnes ještě hodí...
Novější nabíječky si hlídají parametry aby byly pro baterii při nabíjení co nejšetrnější a dodrželi nabíjecí charakteristiku oproti těm starým které se snaží nabíjet konstantním proudem kterýn se musí hlídat aby nedošlo k přebití baterie kde hranice je myslím 2,45V/článek(teoreticky 14,7V na svorkách baterie).
Při vyšším napětí už přijde jen smrt rozkladem destilky na vodík a kyslík kdy baterie "vaří" a dochází k úbytku náplně. V dávných dobách to bylo fuk prostě se dolila destilka po rysku a většinou se jelo dál.
Dneska při uzavřených bateriích bych raději nabíjel tzv chytrou nabíječkou.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
HornisGSX píše: nemako> asi kouzelny proud z roku 40
poctivá práce,žádnej blbej temelín naposledy asi před měsícem jsem s tím nabil pomocnej startovací zdroj,se kterým originální nabíječka,kterou k tomu prodávaj ani nehla. je pravda,že to leželo asi dva roky v garáži a nikdo se o to nestaral. mělo to asi 8V .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
Pokud vyčte na baterii nízkou hodnotu kterou nemá v programu tak jednoduše neví jakým napětím a proudem nabíjet a proto nenabíjí...
Novější modely mývají už tento problém ošetřený(např i poslední verze magické nabíječky z Lidlu )
Stará nabíječka nemá nic co by se rozhodovalo jak nabíjet. Prostě jen "Nabíjím tedy jsem"... a proto ti oživí i "akumulátor podbitý".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie
2 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Ale premyslel jsem ze kdyz mam vic baterek tak bych je propojil a hodil na tu chytrou nabijecku. Ma to nejake uskali?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 | Jaratat | 7 | 6.3.2011 v 18:07 rancher |