jsem (tj. brzy budu) motocyklista-začátečník (A2) a rád bych se poohlédl a pooptal po nějaké motorce, vhodné na cestování, s co nejpříznivějším poměrem pořizovací cena / jednoduchá údržba / spotřeba.
Přiznám se, že se v široké nabídce strojů, jejich modifikací a všeho možného mírně ztrácím.
Na vzhledu v zásadě nezáleží (leč preferuji "civilnější") a cenu bych (naivně?) viděl okolo 50 000,-, přičemž méně je samozřejmě lépe. Nebráním se případně ani "bazaru" (ba naopak), ale nemám zájem vidět stroj každý druhý měsíc v opravně.
S potěšením uvítám každou radu, názor nebo tip. Díky
Naposledy editováno 07.12.2016 14:55:45
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
A z těch vyhledaných už si začni vybírat.
Nezapomeň, že do 35 kW.
Cena 35 - 55 tis., přibližně roky výroby, objem 480 - 670 třeba.
Taky druh motorky naked - to je naháč, neboli univerzální motorka normálního vzhledu
Je otázka, jestli se ti chce zařizovat to škrcení, je to dalšího 8,5 tisíce...
Případně ti můžu prodat mého
2 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
http://www.motorkari...odel%5D=honda-cb-500
Levné nenáročné pneu, jeden brzdový kotouč, jedny destičky vpředu, jedny vzadu, nebo bubnovka vzadu.... Levná, kvalitní motorka, to co hledáš...
2 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
Deyva píše: HornisGSX, nevim... Já třiapůlu mám a nezdá se mi nějak špatná. Na výlety ve dvou dospělých po okreskách idoš. Člověk nemusí mít tolik strachu, že mu ji někdo šlohne, když ji parkne někde. Díly za babku, hodnota už bude jen stoupat, resp. níž to nepůjde, takže jde prodat vždycky za ty prachy (což se o vylítaných japonkách říct nedá pokud už to teda není něco z osmdesátek), jednoduchost oprav a dostupnost dílu snad v každým větším nebo okresním městě nebo na dědině u nějakýho pouličního mechanika. Celkově je třiapůla tak jednoduchá, že když se jí dá běžná péče, jede furt a všude. 640 s kotoučovkou vepředu brzdí dobře. Nestěžuju si a to mi není zdaleka osmnáct, že bych na tom jezdil z nouze, páč nemám na jinou. Ale chápu, že je lepší mít motorku na které si v lepším případě aspoň někdo umí vyměnit svíčku a když se vysere na cestě, je potřeba ji odtáhnout nejlíp do autorizovanýho servisu
Dám srovnání k Jawě x Y. FZ6N, 2004, 72 kW, nebo K. Z 750, 2005, 81 kW.
Pořizovací cena vyšší, dá se pěkná za 60 - 70. Po 3 letech prodejné za téměř stejnou cenu.
Vylítaná japonka... Lítají tedy fakt dobře, nehledě na to, jaké jsou skutečné kilometry.
Díly za babku, levné, jednoduché opravy...
Díly za babku nejsou, ani servis ne. Ale já nemusel (kromě oleje, filtrů, pneu, svíčky)... kupovat a měnit vůbec nic.
Jízdní zážitky nesrovnatelné.
Z vlastní zkušenosti: Suzuki SV r.v. 2001 koupeno s 30 000km.
Měněné díly: regl 2500,- (dá se koupit i za polovinu), řetězovka 3000kč, desky po 50 000km 1400kč, ložisko řízení 200kč. Olej vyjde na stejno jako u 2T. Svíčky jsou dražší za kus, ale nesežere jich 4 do předepsaného intervalu jako Jawa.
Najeto 40 000km, ztráta při následném prodeji po 5 letech 5000kč, spotřeba 4,3 - 5L. Motor jel po 70 000km bez zásahu jako hodinky, spotřeba oleje do výměny téměř nula. Od horní rysky po spodní.
Takže cokoliv Japonského. Cena už u vrány za pár kaček nemá kam spadnout a budeš jen měnit olej.
"levná" - vyhni se Jawě, chtějí za to nesmysly
"spolehlivá" - vyhni se Jawě, jestli nechceš mít ruce pořád od šmíru
"úsporná" - vyhni se Jawě, se špatně seřízeným předstihem to žere i 8, neustále něco měníš
"motorka" - vyhni se NC 700, to je pseudoskůtr pro ty, který neumí řadit
Po sezoně se rozhodne, jakej styl ti sedí a pokud ji nenabouráš, tak prodáš za stejnou cenu.
Edit: vlastně i ta zmíněná xj 600 je dobrá volba , někde na netu jsem o ní dokonce našel test , že najela 400 t. km než se rozpadnul motor
Naposledy editováno 08.12.2016 17:19:44
když už vybírat low-cost, šel bych tímhle směrem: SM250 vstřikování, opravdická převodovka, jede to líp jak třinda a hlavně se to chová jako motorka. Francouzi to prodávají jako MASH a zkušenosti s tím jsou dobrý.
a nebo jetej japonec, samozřejmě, záleží na osobních preferencích
3 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
Tím jsem chtěl říct, že za těch pár drobností na Hondu jsem dal pomalu to, co za téměř GO motoru (krom výbrusu) a plno dalších nových věcí na Jawě. A borej požaduje jednoduchou údržbu... Na japonkách je jednoduchá do té doby, než se něco vysere. Na jawě jsem si nechal vytisknout "příručku" a dělal jsem si motor sám i když jsem to předtím nikdy nedělal... Kupodivu po poskládání chytla a jede bez problémů i s oilmasterem.
Takže Davidieri, kup si asi nějakou tuctovou malou japonskou lemru po deseti majitelích (páč tyhle stroje každej kouí "na vyježdení", vychvaluje do nebe a následující sezonu nebo ještě na konci první prodává, protože chce silnější), nejlíp pětistovku a za rok to prodej jak to dělá většina lidí s první motkou a kup litra, protože jak to není aspoň šestikilo nebo nejlíp litr, podle mnohých velkomotorkářů to není motorka a prostě nemá vůbec výkon
Deyva píše: tady je jawahaterů ... mám ještě Hondu xl350R, tak samozřejmě brzdí líp i když má taky kotouč jen vepředu, jenže má pancéřovanou hadici, větší kotouč u endura se to prostě očekává, že bude všechno dimenzovaný na jiný nároky. Pak mám taky Minsk 125 a tam jsou bubny jak vzadu, tak vepředu a to nebrzdí skoro vůbec (až borec na technické brblal, že to skoro nebrzdí a nelíbí se mu to , jenže to tak je na tom stroji). takže mám oježděný tyto tři a z autoškoly akorát ER-6N když jsem rožšiřoval na velký áčko. Ale taková bomba mi ta ER-6N nepřišla i když to bylo vlastně to nejnovější, na čem jsem jel...
Tak jestli nevidíš rozdíl mezi ER-6N a Tvými stroji (Jawa, xl350R), tak pro Tebe je fakt zbytečné o něčem jiném uvažovat.
Nějaká japonská jetá 500, 600 by pro Tebe byly vyhozené peníze a bude nejlépe, když zůstaneš nadosmrti odsouzen k Jawě.
Az priste potkam nekde v kopci jawu ve dvou pred vydechnutim plazici se v olejovem oparu rychlosti snecka nahore na kopci pokleknu a budu se bezmezne klanet az k zemi pred timto naprosotkosmirnym strojem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |