Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych poprosit o radu a zkušenosti majitele Jawy 350 typ 640 a podobné. Před téměř dvaceti lety jsem z rodiných důvodů prodal svého mazlíka 250/559. Nedávno jsem si domů přivezl dost zanedbanou, ale ještě funkční 640 black style. Už jsem ji přezul, vyměnil obložení brzd, spínače, filtr, elektronický přerušovač směrovek. A teď dotaz:
Motorka dost kouří a chtěl bych zkusit vyčistit a seřídit karburátor, který se chová prapodivně. Karburátor je Jikov. Máte někdo zkušenost s opravnou sadou co se prodává k tomuto karburátoru? Na motorce je Wape Z04, lze u toho hnout s předstihem a jak ho případně měřit?
Díky za jakěkoliv odpovědi a doufám, že budou užitečné nejen pro mne.
S pozdravem Viktor
Naposledy editováno 22.10.2016 23:26:52
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
jak jsem ti psal aditivum vif ti vyleš´tí palivovou soustavu jedna ku tisíc, hladinu dej pod nálitek dva milimetry a co se týče sytiče ten musíš slyšet jak ti někdo psal, ps ps ,
jinak se zařad mezi mmotorkáře co nic neumí jen stisknout tlačítko start a lítat ve vzduchu nic víc . při prvním problému jen vzít mobil do ruky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
felixxx píše: Viktor658>
... hladinu dej pod nálitek dva milimetry ...
Jakej nalitek myslis?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Doly_cz píše: Jakej nalitek myslis?
pustíš benál, odšroubuješ karbec, odšroubuješ plovákovou komoru a naspodu je nálitek, hladina benzínu má být zároven s nálitkem, dlohodobým výzkumem jsem přišel na to že když ji dáš ještě o 2mm pod vrchol nálitku přihnutím plováku tak musíš víckrát prošlápnout ale motorka nekouří a když za ní jedeš tak nesmrdí
třeba olej + - nemá moc na hulení vliv, ale centimetr paliva nad nálitek, to si zakuřovač že za tebou minimálně 1OO metrů nikdo nejede a ještě musí svítit i mlhovkama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
když nevíš zkus třeba youtube tam najdeš jak karbec někdo dělá, já nedávno dělal nohu od lodního honda marine motoru šla blbě zpátečka stačilo 10 minut čumět do budky a zpátečku jsem spravil za hodinku, naprosto v pohodě jakobych to děla už několikrát,oprava měla stát skoro desítku mně nic, půl litru oleje,
stejně tak jsem tasil karbec, bádat nad tím too by byly hodiny, stačilo se mrknout na krátký film a vše šlo jak po másle, motor nyní sežere za den 6 l itrů což je OOnic
1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Doly_cz píše: felixxx: jsem asi člověk který tomu moc nerozumí. pořád nechýpu jaký nálitek myslíš. Je tam spousta nálitků. jeden na osku plováků a další na 3 trysky https://www.sbazar....ov-nepouzite [/quote]
musíš si nejprve uvědomit co to je karburátor a co to je plováková komora
na té fotce je jen karburátor bez plovákové komory ta je ošroubována, čtyři šroubky a když se do ní podíváš tak na dně je jen jeden nálitek u jedné stěny a banál musí být zároven stím nílitkem, když je teba víš o dva milimetry musíš přihnout plovák benál vylít komoru našroubovat a zas nalét do karbecu benálm komoru odšroubovat a dívat se a tak pořád dokola
Naposledy editováno 26.10.2016 17:58:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
felixxx píše: Viktor658>
jak jsem ti psal aditivum vif ti vyleš´tí palivovou soustavu jedna ku tisíc, hladinu dej pod nálitek dva milimetry a co se týče sytiče ten musíš slyšet jak ti někdo psal, ps ps ,
jinak se zařad mezi mmotorkáře co nic neumí jen stisknout tlačítko start a lítat ve vzduchu nic víc . při prvním problému jen vzít mobil do ruky
Ahoj, snad to se mnou nebude tak špatné. Běhám už pár desítek let po světě a zjistil jsem, že lidi hodně vědí a je dobré se poučit od těch, kteří jsou ochotni se o to podělit. Vlastnil jsem zatím dvě motorky, na obou jsem půlil motor a jezdily roky. Třindu jsem si přivezl po dvaceti letech bez motorky na hraní a je trochu zhuntovaná. Dřív nebyl internet a člověk si musel nějak poradit. Teď se spustí diskuse a názorů je spousta. To je skvělé. Sytič nefunguje, není slyšet syčení, když je páčka nahoře. O víkendu to rozeberu a uvidím. Ten Vif zkusím. Dík za názor.
Viktor
Ahoj,
Dal jsem se do mytí motoru od té černé barvy. Jde to normálním nitrocelulózovým ředidlem. Chce to zastřihnout štětec, aby se na něj dalo zatlačit. Jde to dobře.
Zároveň rozeberu karbec, protože nejde správně sytič. V horní poloze páčky to má syčet, jak mi tady kolegové radili, ale když přepínám, tak není nic slyšet ani se nezmění otáčky. Možná je to ucpané.
Viktor
Viktor658 píše: Ahoj, Sytič nefunguje, není slyšet syčení, když je páčka nahoře. O víkendu to rozeberu a uvidím. Ten Vif zkusím. Dík za názor.
Viktor
ten sytič je slyšet, samoška když si dáš přilbu si bokem vídně, ale není to tak že na tebé útočí mamba nebo kobra, je to jen mírná změna při startu, takové jemné syčení, a když si dáš ještě hladinu níž pod ten nálitek tak musíš i sledovat teplotu že třeba je nula prošlápneš sedumkrát na sytič klíček a drb, je 2O třikrát prošlápneš a zatlačíš bošák a drb jedeš, to už je na řidiči jak to sní umí,
třeba moje magna má problém vím včem neřeším, ráno ji vyvezu na slunce dám sytič a drb, ale chce to slunce půl hodinky, když ji přidám aby startovala když je kosa tak smrdí má leta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Ahoj, abych se furt blbě neptal, tak jsem si dnes přitáhl jiný karbec, taky 2855 a dost jetý. Bylo už dost zima na montování v nevytopené garáži, ale byl jsem zvědavý. Na vyměněném karbecu je syčení sytiče pěkně slyšet a šel i dobře nastavit. Tak ten starý rozeberu a prohlídnu. Tady s tím karbecem - jehla druhý zářez, bohatost jedenapůl otáčky, čtyřikrát šlápnout se sytičem bez plynu a lup, už běžela. Ale i po seřízení hulí moc. Čekat v garáži, až se zahřeje, abych ji mohl trochu seřídit, to fakt nešlo. Musel jsem počkat venku pod deštníkem. Panelka, co jsem měl, proti tomu nehulila skoro vůbec. Motor je i dost hlučný a je slyšet nepravidelné klepání, nebo spíš rány. Chtěl jsem udělat jenom výbrusy, ale nejspíš to půjde všechno. Ložiska, gufera, řetěz a celá klika, všechno přetěsnit. Ten, od kterého jsem karbec získal, tak říkal, že mu motorka nehulila. Měl 639.
Ještě se podívám na výstupy do kolen, jestli to není plné šlemu, a v jakém stavu jsou laufy. Mám dělené výfuky.
Ještě mi řekni, když startuješ, vždycky se zavřeným plynem nebo trochu otevíráš?
Viktor
Naposledy editováno 29.10.2016 00:23:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Taky mi zakouří,ale jak se ohřeje,ani obláček.
Dík za tip. Když jsem přijel předevčírem z práce, tak jsem ji našláp. Nešla do otáček, dusila se. Byla hodně studená, ale nekouřila zdaleka tak, jako když bylo teplo. Jak se zahřála, začala hulit mnohem víc. Asi tam opravdu bude olej a karbon. Jinak levý válec prská hezky pravidelně, pravý zdaleka tak nejde a dokonce i střelil. Asi bude i karbon pod hlavou. Bude rozborka a sborka.
Viktor
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |