Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
milan1963 píše: PetrL3> Nikde ale není psáno, že se za ty peníze prodá . Ta cena je nesmyslná.
Martin : Tu 250/593 měli vyrábět dál, možná ji ještě vylepšit a mohla to být lidová motorka. Její pověst je vynikající, každý kdo ji měl ( má ) ji chválí.
Lidová ani ne... byla sice vynikající, nicméně poněkud drahá, proto jich nebylo tolik...... Stejně dopadl čezeťácký čtyřtakt, který jezdí v pár stovkách exemplářů po světě, navíc ještě s jinou značkou na nádrži, protože byl prostě drahý....
Kynklačka píše: Zdenalbenal> Říkám to nerad, ale IFA byla vývojově o třídu výš než domácí stroje, to vím. On už fakt, že někdy od 50. let používali v sériových MZ řadicí buben na 5 rychlostí o něčem svědčí. A taky tvar a vedení přefuků, které používají dvoutakty dodnes byl na svou dobu revoluční. Taky odstředivá regulace předstihu...to všechno u motorky z přelomu 50. a 60. let. Takže mě nepřekvapuje, že jejich sportovní mašiny byly ještě lepší...
U sériové jawy i čízy jsou ty přefuky tak kokotsky tvarované a to stejně na péráku jako na 640 a s rychlostmi se taky nepochopitelně šetřilo celých 40. let. Svým způsobem, když nebyly schopní ani po revoluci spustit výrobu pětirychlostních karterů, tak co od nich člověk může čekat dnes...
Ohledně převodovky máš pravdu, ohledně seriového motoru 150ccm - parametry odpovídal motorům čz 477, nicméně byl tišší a převodovka mu dost pomáhala... Dobrá byla 250MZ, to jelo dobře, celkem kulturně se to chovalo a bylo to jednoduché....
Nicméně problém MZ, hlavně těch ze 60. let je to, že hnusnější motorku už nikdy nikdo nevyrobil... Ty z 80 let byly sice dál hnusné, ale o dost méně, tak nějak překousnutelně hnusné a dobře jezdily, tak se nad to člověk povznesl snáz...
Výsledek je ten, že Mz po několika bankrotech (protože se snažila čelit trhu sama o sobě) vyrobila pár celůkem zajímavých věcí, pak docela dobrou 125ccm a dneska je v piči stejně jako všichni ostatní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
PetrL3 píše: http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-250-559/jawa-250-559-1022615.html
To už je snad vtip. Panelka s ustřihnutýma ušima za za 130 kolíků.
Se posral v kině, bude moooc rád, když za to dostane 20 včetně všech těch věcí navíc...
Kynklačka píše: MartinED250> Řekněme že pokud bych na něj dal to zapalování od imfsoftu, tak tam pořád zůstanou uhlíky a výkon bude stále nízký. V noci se s tím jezdit nedá a vůbec nejhorší je to za šera. Před časem jsem za večerního šera málem srazil srnce. Jel jsem asi 60 km/h a v té bludičce jsem si ho všiml doslova na poslední chvíli. Jediné štěstí bylo že naproti nikdo nejel - jednak jsem se vyhýbal protisměrem a jednak by mě nejspíš oslnil, takže bych si toho rezáka všiml pět metrů před motorkou.
Taky je fajn pocit, když za tebou jede auto a ty od něj vidíš na levé straně silnice světlo, na pravé straně světlo a před sebou tmu.
Občas mi připadá, jako kdyby si jawaři kompenzovali mrzký výkon svého stroje (v dnešním poměru) tím, že alespoň v noci po tmě zažijí trochu toho adrenalinu už při 20 km/h
A proto vape, 12V, halogen a jezdíme jako lidi a ne jak bludičky.... To je ten nejpodstatnější důvod....
MartinED250 píše: Když je opravdu dobrá parabola (zánovní) a jede se v noci trochu pomaleji, rak to s tou 35W žárovkou dle mého stačí. Dobré uhlíky vydrží hodně. Stačí každých 5000Km vyčistit komutátor. Je too údržbě.
Uhlíky jsou skutečně bez problémů..... Najezdil jsem na původní zapalování v kdečem spoustu kilometrů a nikdy jsem neměnil uhlíky a nikdy nečistil komutátor, fungovalo to v rámci svých možností normálně a bez závad... jediné co jsem s tím dělal bylo občasné odmaštění spodního kladívka u dvouválcového... předstih taky, ten jsem šteloval vždycky až když jsem musel z nějakého důvodu motor rozebrat, nebo se kladívko natolik ojelo (za celou dobu jednou) že to přestalo jet....
Nicméně jezdit dneska s 35W bludičkou jeholý nesmysl a dobrá parabola to nezachrání... To jsou jen kecy v kleci. Na shnilou snad už dneska nikdo jezdit nemusí.... řešení je 12V čili Vape a najednou vidíme, nemusíme jezdit po nocích krokem, zdržovat provoz i sebe a doufat že nezaprší, protože pak už je vidět tuplované hovno... jenom proto, aby se ušetřilo pár peněz za dobré řešení problému.
mito7 píše: Někde je potřeba vzít signál o podtlaku v sání. Chtěl jsem k tomu využít snímač s membránou ze 120 a napojit ho za karburátor. Nejjednodušší by bylo tím táhlem rovnou posouvat snímač.
Regulace předstihu na těchto motorech - bezpředmětná komplikace.... Rozchlastejte takové nápady, pojede to úplně stejně...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Na pionýru jezdím téměř denně do práce, vždy v 17 hodin tam a ve 2 až 3 hodiny v noci zpět. Zpočátku mi to "bludičkové" světlo trochu vadilo, ale zvykl jsem si. Nakonec auto mám taky 6 V, s dynamem, co to je třeba halogen jsem nikdy nezažil. Jde tedy i o zkušenost, o zvyk.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Nevím, jestli existuje nějaký dvoutakt se vstřikováním, aby měl 3D palivovou mapu řízenou počítačem. To by mě zajímalo, jestli o nějakém víš.
Naposledy editováno 16.08.2016 18:37:00
Píšeš o ustálené poloze škrtící klapky - v tom případě ti musí bohatě stačit elektronické zapalování, kdy pro aktuální otáčky je nejoptimálnější předstih. Podtlakový regulátor je spíš k tomu, aby omezoval detonační spalování, kdy právě podle toho jak na to šlapeš - typicky třeba na pětku do kopce, motor nemůže a člověk to pořád dusí, tak vlivem sníženého podtlaku se sníží předstih. Proto se to dřív dávalo hojně na škodovky, protože ten motor byl na detonační spalování hodně citlivý.
Proto se dělal podtlakový i odstředivý regulátor v jednom - ten odstředivý si hlídal otáčky a podtlakový polohu škrtící klapky. To už mělo znatelný přínos. Takže třeba rozdělovač z favorita, akorát nevím, jak bys to tam nabastlil - tedy tak, aby to trochu vypadalo. A samozřejmě jiný podtlak bude u čtyřválcového čtyřtaktu a jiný u jednoválcového dvoutaktu, takže laborování s nastavením - na brzdě...
Kterej dvoutaktní skůtr má přívěru?
Naposledy editováno 17.08.2016 08:32:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Naposledy editováno 17.08.2016 23:34:00
Snímá-li se pro potřeby regulace předstihu za klapkou (šoupětem).
V jiných místech karburátoru (či sání) to má velice málo samohybů, co si vzpomínám, tak např. Robur určitě ...ale to je úúúplně jiný stroj...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
K tvému dotazu, který 50 skůtr používal přívěru ti řeknu jen to, že to byla nějaká aprilia a peugeot, konkrétní typy nevím, zkus hledat.
Jinak když už bych se tímhle zabýval, tak určitě né se škodováckým rozdělovačem. To byla nejporuchovější část celého auta, pružinky se unavovaly a praskaly, membrána praskala atd.
Napadlo tě taky, co udělá podtlakový regulátor na jednoválci? Používá se hlavně na více válcových motorech, kde je v sání v danou chvíli konstantní podtlak. U jednoválce to bude pulzovat. Ve vyšších otáčkách to patrně nebude mít vliv, ale v těch nižších, o které ti jde, by si to s tím předstihem mohlo hrát kontraproduktivně...
Kdybych to dělal já na své motorce, tak bych si sehnal snímač tlaku v sání, řídící jednotku a nějak to propojil se stávající elektronickou regulací předstihu podle otáček.
mito7 píše: Chtěl jsem tím zdokonalit Mito. Regulaci předstihu podle otáček má elektronicky, ale podle podtlaku ne. Tak jsem přemýšlel jaký by to byl přínos při nízkém zatížení zvednout předstih. Kupodivu většinu jízd se jezdí při částečném zatížení.
Je to bezpředmětné, oni to mají vymyšlené velmi dobře a mito je příkladem toho, co všechno se dá z malého doutaktu vyždímat tak,aby to vydrželo jezdit aspoň jednu sezonu.... Takoví strejdové jako jsme my, to nezdokonalíme, zapomeň na tyhle vize, nemá to cenu.
Pokud ti vadí chování malého dvoutaktu (který má v rám ci své třídy vynikající parametry), tak se vydej vstříc vyšším objemům, kde se dočkáš lepšího chování a reakcí v malých otáčkách a malém zatížení.
Nejlepší cestou ke zvýšení výkonu stroje je výměna za stroj výkonnější....
milan1963 píše: MartinED250> S tím dynamem máš podle mě pravdu. Stačí i na noční provoz.
Na pionýru jezdím téměř denně do práce, vždy v 17 hodin tam a ve 2 až 3 hodiny v noci zpět. Zpočátku mi to "bludičkové" světlo trochu vadilo, ale zvykl jsem si. Nakonec auto mám taky 6 V, s dynamem, co to je třeba halogen jsem nikdy nezažil. Jde tedy i o zkušenost, o zvyk.
Až ho zažiješ, tak ho natolik oceníš, že nebude cesty z5, že jsi zvyklý jezdit po paměti je jedna věc, skutečně viděti je věc lepší.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Chování malého dvoutaktu obdivuju a nechci lézt do nějakých vyšších kubatur. Baví mě zdokonalovat tento obsah ve dvoutaktu a najít i malé možnosti jeho zlepšení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3987, 3988] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119632 | Dnes v 00:50 sharp |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 13 | 13.7.2024 v 12:13 Tom350354 |