1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
assassin píše: jj nejspis mas pravdu, kazdopadne nez vse nastuduju jsem rad za kazde nasmerovani :)
a bohuzel ted to vypada v praci trosku na chaos a tudiz vsechny soukrome projekty maji docasne "pause" :(
Šel bych cestou nejmenšího odporu... tzn. podíval bych se po výrobcích malých letadel (což už dneska bude celkem těžký, páč se skoro už nic takovýho nedělá) a dal bych tam to samy co používají oni. Jak už napsal Gugo, nic s papírem, kterej můžeš vomlátit někomu o hlavu až ti to vysadí asi neseženeš. Můžu se zeptat proč trváš na 2T? Předpokládám že ti jde o hmotnost...
Twister píše: Šel bych cestou nejmenšího odporu... tzn. podíval bych se po výrobcích malých letadel (což už dneska bude celkem těžký, páč se skoro už nic takovýho nedělá) a dal bych tam to samy co používají oni. Jak už napsal Gugo, nic s papírem, kterej můžeš vomlátit někomu o hlavu až ti to vysadí asi neseženeš. Můžu se zeptat proč trváš na 2T? Předpokládám že ti jde o hmotnost...
netrvam na 2t. chci neco funkcniho kde nebudu muset bastlit jeste neco na motoru (tzn neco jako shanet bmw r100 a okuchavat to na holej motor) - toho rotaxe mi doporucil Pher a me prijde OK, jdyz bude moznost neco podobne tezkyho nebo lehciho 25+PS tak to zaradim do vyberu...
presne jak rikas, maly letadla se moc nedelaj a ja absolutne nemam prehled, nikdy me to moc nezajimalo, k letadlu jsme prisli tak nejak nahodou...
Pher píše: gugo> ti do toho skocim. U letadel je dobrym zvykem mit dve svicky ve valci.
U soucasnych ctyrventilu asi neresitelna vec.
A zrovna dneska jsem cetl o kraksne zpusobene vadnym snimacem otacek klikovky u podobne adaptace, ktery zpusobil vypadek zapalovani
Nejde jen o dve svicky na valec, jsou tam dve nezavisla magneta.
Adaptace automobilovejch motoru jsou a) vetsinou tezky jako krava b) spolehlivost v haji..
assassin píše: jj nejspis mas pravdu, kazdopadne nez vse nastuduju jsem rad za kazde nasmerovani :)
a bohuzel ted to vypada v praci trosku na chaos a tudiz vsechny soukrome projekty maji docasne "pause" :(
Nojo to chapu, ja uz taky nejak tak rok pokukuju po tom ze se vratim k litani a ze neco koupim. Ale v soucasym stavu moji prace, bych tak stejne nemel cas a na ero by se prasilo v hangaru. Takze zatim vyckavam a vybiram co si koupim
3 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Lítal jsi Mi-171?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Ne , jenom Mi-17. Tu 171 jsem si zkusil jenom na simulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Můžeš rozvinout tu "prasátkovitost"?
Jediný, co se mi vybaví, je rytí čumákem v zemi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Tak jsem to konzultoval s borcem co lítal oboje. Prý jsou letové vlastnosti i pocity s řízení zcela stejné. Hmotnosti i výkony taky. Naše Mi-171 mají motory s lepší výškovou charakteristikou a tak u země jsou prý trošku horší jako MI-17 a ve výšce zase o dost lepší. Ta verze s rampou prý při brždění nad zemí trošku víc plave, má placatější spodek trupu a zřejmě to způsobuje vyšší vztlak. No a mne se to trošku prasátkovité zdá proto, že 171 má elektronické řízení motorů , to si víc hlídá limity a nepustí tam všechen výkon tak snadno. Starší Mi-17 tahá co to dá, elektronické omezení nemá a dá se dostat na limity snadněji ( dokonce je i trochu přelézt) a proto se to mně osobně zdá taková trošku svižnější. Je to ale ovšem jenom můj pocit a srovnání na základě dosti značného počtu hodin s MI-17 , ale jenom pár hodin na simu s Mi-171.
Pokud tam máš 8,5° na kolektivu a správné otáčky, tak to musí letět. Normální modely mají dostatek vztlaku už někde kolem 5-6°. Zkoušel jsi změřit otáčky ? To je velice důležité. Pokud to točí málo, tak to nepoletí. Tyhle prckové jsou relativně velice těžcí na plochu a průměr rotoru a musí prostě hodně točit. Na tento vrtulník bych nastavil rotor na max tak kolem 11°. Těch 8,5 není moc, ale letět by to v pohodě mělo. Problém může být : špatně změřený úhel náběhu - to ale nepředpokládám, nízké otáčky - 110% , pokud je to otevření reglu nebo křivka nemusí být dost . Podstatné jsou konkrétní otáčky rotoru. Změř je a uvidíš. Na 250ce bych točil tak 3000/min , klidně i více. Když chceš brko, tak i 4000. Pak to žere baterku ale letí jak střela. Další potíž může být prokluzující pastorek na motoru. Už jsem viděl i obráceně namontované listy, odtokovkou dopředu,. Pak to taky letí docela blbě. Další problém může být měkká baterka, bez zátěže točí, při zátěži klesne napětí a otáčky jsou nedostatečné. Možná by to chtělo i zkalibrovat regulátor, třeba se neotevře naplno. Úplně podstatné je ale toto: pokud budeš mít na rotoru cca 3000 ot/min a úhel třeba 6°, tak to musí letět.
HornisGSX píše: MrHip> odskocim od tematu pac vim ze ses taky modelar covece dostala se me do ruky zmrzaceny t rex 250 mam ho po go ale cece mam s nim problem....mam vse nastavene dle nastaveni pro spektrum a ta potvora jen poskakuje ani pri plnem kolektivu jen odskakuje od zeme.... uhel nabehu v akru 8.5stupne otacky 110% a furt hopsa.....uz jsem byl u trech kamosu a nikdec senam ho nepodarilo seridit
tak jestli ma rotor dostatecnej uhel nabehu a i dost velky otacky, tak to letet musi ne? nebo tam neni jedno z toho co popisujes :) 250trexe tu mam a lita normalne, teda krom toho ze jsou tyhle maly mrchy docela obtizny na pilotaz. nastavuju to ale bajvoko, podle sebe a ne navodu....
edit: Mr Hip me predbedhl :)
Naposledy editováno 04.07.2016 22:03:38
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
To APU je fakt otřesně škaredé, ale když chtěli ještě jedny dveře na pravé straně trupu, tak to holt jinak nešlo. A další dveře pro vojenský vrtulník jsou nesmírně důležité, protože když sednou někde, kde se po nich střílí, tak je rozumné být na zemi co nejkratší dobu. Ono vystoupení nebo nastoupení 20, lidí s plnou výstrojí trvá dost dlouho. Další dveře ten čas zkrátí na polovinu.
2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
MrHip píše: Jo a tím vyklopením já nemyslím normální pracovní polohu kdy je rampa otevřená , ale poruchu kdy se rampa nezastaví tam, kde má a spadne níž. Což se stát může a někde jsem zaslechl, že k takové závadě už došlo.
Takhle spadla za letu rampa u Anduly (nevím jestli 24, nebo 26) údajně polská, a nepřežil to nikdo na palubě...ačkoliv byla plná paragánů i s padáky. Vrata dolů vytrimovat nelze, byla to velmi nepovedená forma antivýškového kormidla. Prý to řešili mechanickými úpravami a instalací pyrotechnických náložek pro nouzové odpálení rampy v případě kolapsu mimo standartní polohu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Bylo by zajímavý zjistit podrobnosti, ona jim ta odlétávající rampa taky mohla poškodit řízení/kormidla