Pořídil jsem si BMW R850R 2004 a zatím si na sebe zvykáme.. Měl bych ovšem pár dotazů pro zkušenější uživatele BMW, jelikož pár věcí mne tak trochu zaráží
Nicméně mé první dojmy po deseti letech ježdění na japoncích jsou zatím velmi dobré, nadchnul mě motor, který má záběr téměř od volnoběhu a neprotestuje, když ho lehce podtočím, neskutečně pohodlný podvozek, ovšem na ten klopný moment při přeřazování, kdy to semnou hodí na stranu jsem si zatím nezvykl.. Předpokládám, že je to dáno tím, že je motor jakoby "podélně", nikoliv napříč... Navíc trošku bojuju s ovládáním blinkrů, jelikož ostatní moto mám klasiku na levé páčce..
Teď k mým dotazům..
1/ je normální, že po 200km jízdy jsou olejové chladiče studené??? Má to nějaký termostat??
2/ přijde mi strašně krátká převodovka.. na šestku mám při tachometrových 100km/h 4000otáček.. Takže na dálnici to vcelku dost točí a chybí mi jakoby sedmička..Pokud bych chtěl dosáhnout maximálky, budu v červených.. Máte to taky tak??
3/ Když jedu na pohodu, motor je velmi tichý, ale slyším palivové čerpadlo..Normální??
4/ Když je moto na centrálním stojanu a mám zařazenou rychlost, je slyšet klepání z kardanu.. Normálně za jízdy je to v pořádku.. Také OK??
5/ do cca 5000rpm je motor tichý, ale pak je dost hlučný jakoby od sání a jsou cítit lehké vibrace..
6/ po nastartování je zhruba 1-2 vteřiny motor hlučnější.. Přirovnal bych to k TDI, než se natlakujou hydroštely.. OK??
7/ mám originální držáky na kufry.. Půjdou mi nasadit klasické BMW Touring kufry z jiného modelu, nebo musím shánět pro konkrétní typ motorky??
Díky alespoň za částečné odpovědi...
macman
3) originální čerpadlo je docela tiché. Neoriginál je obvykle hlučnější. Tak či onak, je to normální.
4) proč necháváš moto běžet na centrálu naprázdno? K čemu to slouží?
5) normální; je to boxer, nečekej od toho projev japonského řaďáku
6) normální; pro zmírnění dej hustší olej: 20w50 je standard, někdo dává 20w60. Mě se to stává až když moto stojí 3 a více týdnů => moc ne
S tím řazením se budeš chvíli učit. Někdo dává meziplyn, který pomáhá mírnit ten ráz, ale chce to mít ten motor už trochu naposlouchaný a vědět.
Ať ti slouží
edit: 2) mluvím jen za sebe a asi to ostatní majitelé budou vnímat odlišně: boxery jsou "specifické", čti líné, stavěné na sílu v relativně úzkém pásmu otáček. Není to motorka na lámání rekordů a pálení gum na křižovatkách. Přinejmenším R-ka a GS-ka jsou cestovní motorky, ale ne 'cestuju-180-v-hodině' cestovní. Mě GS na 5-ku točí kolem 4200 při 110kmh, dá se s ní dostat na 160 i 180, ale to už se jí vážně moc nelíbí a na cestování to vážně není pohodlný. Jestli jsi R-ko kupoval s tím, že u jiných motorů stačí objem 850 s klidem na rychlosti přes 160kmh a tady musí stačit taky, budeš velmi zklamaný.
Naposledy editováno 08.05.2016 10:32:06
Naposledy editováno 08.05.2016 12:13:27
ad 1/ budík teploty oleje nemám, ale je fakt že na ventilovém víku po jízdě ruku udržím, takže se motor nepřehřívá.. Spíše mi šlo o to, zda je správný průtok oleje, ale jestli tam je termostat, tak to dává smysl.. včera bylo sice hezky, ale zase takové teplo nebylo, takže se to uchladilo žebry..
ad 2/ jelikož jsem koupil moto bourané s prasklým motorem a rozsypanou převodovkou (fyzicky na kusy), kde jsem posléze komplet komplet motor s převodovkou a kardanem, jde mi o to jestli třeba existuje víc verzí zadních převodů, nebo jestli to je stejné.. Když vezmu že R1150R má prý totožnou převodovku a blok motoru, v čem je rozdíl, že má větší maximálku?? Nejednosušší mi přijde to řešit zadním převodem..
ad 3/ nevím jestli je čerpadlo originál, ale v létě mě čeká přes 3500km výlet, takže nerad bych, aby mne někde nechalo... Jestli někomu odešlo, odejde z ničeho nic, nebo jako u auta, začne hučet a jde pomalu do kopru??
ad 4/ když jsem moto zkompletoval, tak samozřejmě první test byl na stojánku.. trošku mě to právě zarazilo.. ale beru jako OK..
ad 5/ OK, Spíše jsem se chtěl ujistit.. Pro jistotu si někde půjčím budíky na podtlak a seřídím škrtící klapky..
ad 6/ olej 20W50 už mám koupenej.. Musel jsem si nechat vyrobit klíč na filtr, jelikož to ničím nejde povolit... Zítra vyměním..
ad 7/ kuličku tam žádnou nemám.. je to pouze jen plastová hrazda..
ad Edit2 od Clostridia/ Práve že mě mrzí, že při normální cestovní rychlosti na dálnici.. např. 140 to točí dost otáček.. Chybí mi tam právě ten cestovní převod, kde nebude zbytečně motor točit jak blázen.. Takže mi opravdu nejde o maximální rychlost, ale převod na větší maximálku bude při pohodové jízdě točit míň...
macman
2) aspoň co vím, tak r1150 měla dva různé 6kové převody: krátký a dlouhý. Dost možná máš ten "špatný" krátký a pak to tolik točí. Zkus sem napsat typ převodovky.
3) s čerpadlem problémy nebývají. Nikdy mi neodešlo v ničem, tak ti neřeknu, jak se to projeví.
4) je to tvoje motorka a ten důvod chápu, ale důležité je jak se to chová při jízdě.
5) nejdřív udělej ventily, pak podtlaky. Netrvá to dlouho a výsledek je lepší. V takhle vysokých otáčkách už ale nastavení podtlaků stejně nemá velký vliv. Hluk je spíš daný tím, že mezi tebou a ústím sání do válců není vlastně nic co by zvuk tlumilo jako v jiných motorkách, proto se to jeví jako hlučné.
K té poslední poznámce: jak píšu, záleží jakou máš převodovku. Osobně taky nejezdím 140 po dálnici, právě proto, že se jí to už nelíbí. I když můj názor v tomhle není moc vypovídající, jsem bačkora, kterou ani nebaví jezdit 140 a ani po dálnici. S jakoukouliv motorkou. Snad ti jiný majitel r850r řekne něco uspokojivějšího.
1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW
Takže původní převodovka má výrobní číslo 0008943JAO a je to GETRAG 424.0.0110.91
Nová převodovka, co mám namontovanou je 0014148JAO
Hlavně jsem koukal, že oba koncové převody mám 34/11 a podle netu existují i 31/11, nebo 33/11 - které jsou rychlejší...
Takže spíše zkusím sehnat někoho, kdo má opačný problém a chce více síly a převod vyměním...
ne že by se s tím na dálnici nedalo, ale u pětikvaltu, či krátkého šestikvaltu je s neorigo laufem rambajz očistec, a prostě to není na rychlosti kolem 140-160 stavěné ve smyslu ochrany jezdce před větrem, šumsvistem atd. erka jsou nejlepší na okreskách. motor s hutným spodkem, plochým krouťákem a podvozek akorát do zákrut. musím se zastat toho zastaralého vydechlého verglu (jak je nastíněn výše), mě vyhovuje převodovka mi nemlátí, spojka funguje jak má, olej nežere a že motor vydává nějaké zvuky? to beru jako plus. monotónní hučení většího, či menšího mixéru / vysavače bych nesnesl čerpadlo mi u prvního erka řvalo jak kráva 4roky a řve u kamoša už další 4 a furt ne a ne přestat fungovat. podle mne umře kdykoliv ze ne na den. na druhou stranu všude v evropě ho splašíš. při nejhorším ho kup do foroty když jedeš tak daleko.
1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár dotazů na majitele moto BMW
1) normální, dobře chladí
2) normální, já mám teda kvaltů 5, ale taky by mi občas šestka bodla. nic co by extra vadilo
3) nepozoroval jsem, ale řekl bych, že je to v pohodě
4) tohle jsem nezpozoroval to nedokážu posoudit.
5) normální jev
6) asi normální, ale já teda nic extra neslyšel. myslím, že to moc posloucháš
7) boční kufry nemám tak nedokážu říct.
Jinak na to cuknutí při řazení si zvykneš a bude to droga. Na ovládání blinkrů si taky zvykneš a nakonec mi to přijde lepší než dřív na yamaze.
macmanCZ píše:
Hlavně jsem koukal, že oba koncové převody mám 34/11 a podle netu existují i 31/11, nebo 33/11 - které jsou rychlejší...
Takže spíše zkusím sehnat někoho, kdo má opačný problém a chce více síly a převod vyměním...
Tady v bazaru je myslím na prodej koncový převod 31/11
shewcza> nakonec jsem blok nevařil, jelikož bych asi nechtěl jezdit na motorce, kde je vařená nosná část... Navíc jsem na jednom válci našel vlasovou trhlinku, takže šlus, raději jsem sehnal nový komplet motor s převodovkou...
Tak už jsem najezdil pěkných pár kilometrů a kromě ovládání blinkrů (pořád si na křižovatkách zahoukám) jsem si na ní zvykl...
Ovšem čeká mne asi velké seřizování.. Ten zvuk po nastartování (jakoby TDI bez hydroštělů) se mi fakt nezdá... Navíc dneska bylo pekelné horko, olejové chladiče pěkně rozpálené - takže chlazení funguje.. Ale z pravého válce šly zvuky, jako když klepou ventily.. Dokonce jsem několikrát zastavoval a přišlo mi, že ten válec nejde zcela pravidelně.. Po zchladnutí bylo vše zase OK..
Až bude chvilka čas, pustím se do ventilů a do synchronizace "karburátorů"...
macman
Po letech ježdění velké težké koukám po malé lehké a mi vyšla R850R. Měl bych otázečky (doufám, že nevadí, že se vmísím do debaty, konec konců, než tříštit a zakládat další témata)
BMW R850R je od 08/95 typ 259R a od 07/2003 typ R28? ano? Né že by mi nestačilo se to přečíst na netu, ale není mi jasné na 2003 absence chladičů oleje nad válci, do 2003 je mají všechny a po také, jen podle inzerátů převážně v Německu. Jen ty 2003 nemají.... jinde? (opr. už jsem je vypátral pod nádrží )
Chápu dobře, že převodovky jsou u R850R/RT, asi R900RT (USA), R1100R/RT a R1150R/RT záměnné? Dají se přestavět, nebo se dékla převodu řeší jen poměrem rozvodovky sekundáru?
dost informací je tady klik
katalog dílů klik
převodovky R850 R28 klik
Předem díky za konsktruktivní reakce
Naposledy editováno 16.06.2016 16:09:39
1 reakcí na tento příspěvek Pár dotazů na majitele moto BMW
Klepání pravého válce se už neobjevilo, pomohla výměna oleje.. Skoro zmizel i rachotivý zvuk po startu, dokonce jsem zjistil že ten zvuk je dán napínákama rozvodových řetězů.. Jsou pravděpodobně hydraulické a chvíli trvá, než se natlakují...
Udělal jsem si z pivních trubic jednoduchou váhu na seřízení synchronizace vstřikovačů a došteloval jsem jak volnoběh tím mosazným šroubem a běh v otáčkách lankem.. Bylo to rozhozené jen minimálně (1/4 otáčky jak šroubem, tak napínáním lanka), ale spotřeba šla razantně dolů... Předtím byl dojezd do rozsvícení rezervy cca 170-180km, teď se rezerva rozsvěcí až přes 210km...
Na ventily stále ještě nebyl čas..
Po delší cestě mi během brždění motorem něco lehce hučelo od kardanu, nakonec pomohlo dolití dalšího 1dcl oleje do koncového převodu... Přitom jsem si jist, že při výměně jsem tam nalil správně.. Rozhodně nikde neteče.. Respektive nalil jsem tam podle jednoho návodu 180ml, jinde jsem našel že tam má být 250ml.. Takže momentálně 280ml..
Ohledně převodovky, tak mám bohužel verzi dlouhá 1, krátká 6... Četl jsem různé diskuze a právě toto je nejhorší kombinace.. Už dříve mě přišlo, že je jednička dost dlouhá a na dálnici to moc točí.. Takže proto.. Koncový převod zatím shánět nebudu, byla by ještě delší jednička..
V současné době řeším hučení čerpadla... rozebral jsem nádrž, vše je naprosto dokonale čisté, vyměním ještě pro jistotu palivový filtr (je krásně průchozí, ale když mám vše venku..). Jinak čerpadlo a celá jednotka je VDO Made In Czech Republic... Zkusil jsem čerpadlo zapojit venku a hučí pořád.. Takže se nejedná o rezonance v nádrži.. Jelikož pocházím z Brandýsa nad Labem a v době výroby motorky ve VDO na lince BMW dělala bývalka, takže jsem přesvědčenej, že to je její práce..
Jelikož mě čeká 3500km výlet, snažím se to nějak dát dohromady a vychytat mouchy...
Moměntálně by mne zajímal váš názor na pneu.. Na moto mám Metzelery, přičemž vepředu 3,5mm a vzadu 4,5mm vzorek.. Dají ještě těch 3500km??? Jde mi o to, že když před cestou koupím nové gumy, tak je mi jasné že tyhle už tam nikdy nevrátím.. Cesta je do Alp, pohodovou cestovní rychlostí - žádná divočina.. Ideál by pro mne bylo kdybych na nich dojel sezonu a napřesrok nové..
Měřil jsem švárovi jeho nové pneu a na nich má 6mm.. Takže předek mi vychází přes 50% a zadek 75%...
díky..
macman
Ohledně Bavoráčku se ještě jistě spojíme
Co se týče pneu... mám dost odjeto i po Alpách a je potřeba vzít v potaz jejich typ povrchů. Z logických důvodů dělají velmi hrubé, které z mého phledu pneu vyloženě žerou. Kupodivu je mají zároveň i tiché. Nevím jak R850 a Metzeler, ale cruiser+chlap+věci na 20dní, tzn. á 600kg, ujeto á 7.000km a nové gumy Bridgestone na plátno při návratu jinak dají asi 11-12.000km.
ohledně možnosti přestavby převodovky, tak starší verze R850R je shodná s R1100R a novější R850R je shodná s R1150R. Nicméně stará R850 s novou shodné nejsou...
Takže vlastně jsou tři verze.. První s 1100 pětistupňovou převodovkou do 99, Druhá od 00 do 03 (moje) se starým designem, ale šestikvaltem z 1150 a poslední verze od 04 s novou nádrží a předním blatníkem..
Jelikož jsem na cestovní naháče, tak předtím jsem sedlal 10 let klasiku CB500.. Musím říci že přechod z Hondy na BMW je neskutečná změna..
Klady:
neskutečně pohodlný podvozek... Nepotápí se a přitom odtlumí to, kde bych si jinak vyrazil zuby...
zátah motoru od volnoběhu.. Nemusím si hlídat otáčky, prostě vezmu za plyn a ono to jede..
hydraulická spojka... jelikož mě někdy trápí karpály, tak lepší chod spojkové páčky jsem zatím neměl tu čest poznat..
Zápory:
Ovládání blinkrů.. proč něco dělat jinak, než ostatní
Zvuky, pazvuky, vibrace.. není to japonec..
Díky konstrukci motoru, není jak přidělat decentní padáky, chránící válce.. Buď to celý opadákovat, nebo nic..
a nejvíc mě štve převodovka.. proč proboha tak dlouhá jednička a tak krátká šestka.. proč?? komu tím prospějete???
Celkově vzato jsem nadmíru spokojenej, ale s R1150R s krátkou 1 a dlouhou 6 a rychlejším koncovým převodem bych asi byl spokojenější...
macman
apropo. něco o převodovkách R1150 http://www.largiade...ltrans/sixspeed.html
Naposledy editováno 22.07.2016 11:46:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava spojky BMW R 850 R | Pavlk | 6 | 31.12.2023 v 18:29 TomasNBK |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R ... BMW R 850 R | kasi1976 | 9 | 14.6.2019 v 15:04 JiriBN |
Manuál k BMW R850R BMW R 850 R | JJ_CB | 4 | 18.3.2019 v 15:21 fofo44 |
vstupní hřídel převodovky BMW R 850 R | EmilBMW | 4 | 3.9.2018 v 18:05 honza.kr |