Téma: vstupní hřídel převodovky
Zdravím.
Mám BMW R850R, rok výroby 2000. Mám ji 2 roky, najel jsem cca 5000km, celkově na tachometru 49000km. Odešla mi spojka, bohužel i se vstupní hřídeli do převodovky. Při rozpůlení převodovky jsem zjisti, že je tam odlišná hřídel než koupená. Nikde jsem tento typ nenašel. Má s tím někdo zkušenost?

vstupní hřídel převodovky

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2018 v 19:55 | Nahoru | #1
Tá vľavo (označená ako NOVÁ) nie je pre prevodovku tvojej moto , ale pre staršie modely prevodoviek , označované M93 a M94 .
Ty by si mal mať prevodovku M97 , takže si kúpil (alebo ti poradili/predali) zle - nesprávne .

Naposledy editováno 02.09.2018 21:16:49

vstupní hřídel převodovky

3.9.2018 v 13:49 | Nahoru | #2
Sežeň si ještě na tu novou hřídel (konstrukčně starší typ) starší tlumič (pružinu) - podle netu vypadá, že je spolehlivější. Teď se známým řešíme případ, že mu dvojitá pružina z modernějšího tlumiče popraskala a její kusy rozmlátili kde co. Co jsem načetl, tak to není neobvyklá závada.
Hřídele jako celek jsou záměnné.

vstupní hřídel převodovky

3.9.2018 v 15:32 | Nahoru | #3
Díky za tip, dost mě to překvapilo, jinou hřídel na typ 259R jsem nenašel. Je část, na kterou je nasunuta pružina, stejná na oba typy? Je nutno koupit i tu podložku pod pružinu?

vstupní hřídel převodovky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2018 v 18:05 | Nahoru | #4
Jestli je potřeba podložka, nebo lze použít z původní (modernizované), to nevím, ale ozubené kolo s "drážkovaným" protikusem je stejné. Nedaří se mi najít obrázek, kde jsou obě verze hřídelů vedle sebe, aby bylo vidět rozdíl. Četl jsem o několika opravách, kde do převodovky M97 šla hřídel z M94 (méně poruchový tlumič) a na starší hřídel se dalo ozubené kolo s tlumičem z původní M97, které bylo "zaběhnuté" s protikolem na předloze.
Ještě jeden problém modernější vstupní hřídele je popsán zde: http://largiader.com/tech/oiltrans/m97.html , tím údajně starší provedení také netrpí - ložisko a ozubené kolo se vzájenmým třením do sebe "zavrtávají" a skončit to může až destrukcí ložiska - http://www.largiader.com/tech/oiltrans/ - tam je na vině snad pružná vlnitá slabá podložka, která má tlumit hluk, ale zase způsobuje asi větší namáhání čelního styku kola s vnitřním kroužkem ložiska.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zacaternik: Bandit GSF650, BMW R850... Triumph Speed Four, Suzuki GSF 650 Bandit, BMW R 110... 4RW 16 29.8.2017 v 12:58 Bozo
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R 2003 BMW R 850 R kasi1976 7 24.7.2017 v 16:01 JiriBN
Prosím poradte jakou motorku BMW R1... [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 R, Moto Guzzi St... b007 36 1.6.2017 v 07:34 b007
Jaký olej do moto bez mokré spojky?... [1, 2] Honda SCV 100 Lead, Piaggio Beverly 500, BMW R 850 R macmanCZ 57 2.2.2017 v 17:34 Wimshurst
BMW R850R - výměna hlavy a pístu z ... BMW R 850 R macmanCZ 7 5.10.2016 v 14:35 JlRka

TOPlist